Δοκιμάζουμε το περιπετειώδες Opel Crossland X 1.2 Turbo 130PS


Το Crossland X παραμένει μία πολύ ολοκληρωμένη πρόταση στα μικρά SUV ενώ στην έκδοση X-Clusive με το πληθωρική πακέτο εξοπλισμού αποκτά και ένα status μιας μεγαλύτερης και πιο ακριβής κατασκευής.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 3/10/2020

Η παρουσίαση του Crossland X συνέπεσε και με ένα σημαντικό σταυροδρόμι για την ίδια την Opel. Όχι μόνο γιατί ήρθε πάνω στην συνολική αλλαγή των τάσεων της κατηγορίας με την καθολική στροφή στα SUV (αντικατέστησε τύποις το Meriva). Aλλά και γιατί ήρθε σχεδόν ταυτόχρονα με την ιστορική συγκυρία της αλλαγής του καθεστώτος της ίδιας της Opel και της εξαγοράς της από την PSA. Ως μοντέλο αυτής της μεταβατικής περιόδου (ήδη βλέπουμε πόσο ενδιαφέροντα πράγματα έρχονται με το καινούργιο Mokka X) κατάφερε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, και να αποτελέσει μία αρκετά ενδιαφέρουσα και συγκροτημένη πρόταση σε μία κατηγορία που ξαφνικά έγινε το επίκεντρο του ενδιαφέροντος της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. 

Η σχεδίαση του αμαξώματος ήταν ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που το ξεχώρισαν αμέσως, και αυτό παραμένει και σήμερα, ιδίως σ' αυτήν εδώ την ακριβή έκδοση X-Clusive με την πολύ όμορφη διχρωμία στο αμάξωμα και τις λεπτομέρειες από νίκελ που δίνουν έναν ξεχωριστό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Με μήκος στα 4.212 χιλιοστά και μεταξόνιο στα 2.604 χιλιοστά βρίσκεται στην "καρδιά" της κατηγορίας, έχοντας παράλληλα και αρκετή απόσταση από το έδαφος ώστε να δικαιολογεί τον χαρακτήρα του SUV, έστω και με την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Παρά τα τρία χρόνια που έχει στην αγορά είναι αρκετά ευχάριστο στην όψη και άμεσα αναγνωρίσιμο, χωρίς να δείχνει σημάδια σχεδιαστικής "κόπωσης" παρά τον πιο σύγχρονο ανταγωνισμό που έχει εμφανιστεί στο μεταξύ.  

Περνώντας στο σαλόνι, η γνώριμη πλέον εικόνα του Crossland δείχνει να αντέχει στον χρόνο που έχει περάσει από την πρώτη του εμφάνιση, όντας ένας χώρος συγκρατημένων σχεδιαστικών λύσεων, χωρίς υπερβολές και ακρότητες που θα ξενίσουν ένα πιο χαμηλών τόνων αγοραστικό κοινό. Τα πλαστικά και η γενικότερη συναρμολόγηση δείχνουν πολύ υψηλής ποιότητας, η εργονομία είναι εξαιρετική, ενώ υπάρχουν και πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα για να καλύψουν κάθε ανάγκη.

Η θέση οδήγησης βρίσκεται τοποθετημένη ψηλά για καλύτερη επόπτευση του χώρου, ενώ ιδιαίτερης μνείας χρήζουν τα πολύ άνετα καθίσματα, τα οποία έχουν πιστοποιηθεί για την σωστή στήριξη της πλάτης από τον οργανισμό "Aktion Gesunder Runken e.V", μία μια ανεξάρτητη επιτροπή ειδικών (γιατρών και θεραπευτών) από διάφορες ειδικότητες. Από εκεί και πέρα οι χώροι για τους επιβάτες είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, με αρκετό "αέρα" πάνω από το κεφάλι των πίσω επιβατών, ενώ και το πορτ-μπαγκάζ είναι και αυτό αρκετά μεγάλο, ξεκινώντας από τα 410 λίτρα και φθάνοντας έως και τα 520 λίτρα όταν τραβηχτούν εμπρός τα πίσω συρόμενα καθίσματα, ή τα 1.255 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα

O κινητήρας είναι ίσως το πιο δυνατό "χαρτί" του αυτοκινήτου. Έχοντας περάσει σχετικά πρόσφατα από ένα τεχνολογικό φρεσκάρμσια (νέα τουρμπίνα, αυξημένη πίεση καυσίμου, φίλτρο για μικροσωματίδια κ.λπ.), αποδεικνύεται στην πράξη ένα πολύ ψυχωμένο και δυνατό σύνολο, με γεμάτη απόδοση από αρκετά χαμηλά έως και στις υψηλές στροφές.

Χάρη στην καλή κλιμάκωση του εξατάχυτου κιβωτίου, η ελαστικότητά του αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο, κάτι που φαίνεται στο αβίαστο τράβηγμα και στις εξαιρετικές ρεπρίζ για ένα τόσο μικρό σύνολο. Παράλληλα, έχουν βελτιωθεί αρκετά και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του με τον θόρυβο να είναι σε πολύ λογικά επίπεδα για τα δεδομένα της κατηγορίας. .

Μοναδική ένσταση σε ότι αφορά το driveline είναι ο λίγο χαλαρός και με κακή αίσθηση επιλογέας των ταχυτήτων, που αδικεί το όλο σύνολο. Σε ότι αφορά την κατανάλωση, η μέση τιμή ήταν λίγο πάνω από τα 7 l/100 Km στην διάρκεια της δοκιμής μας, με τάσεις να ανέβει πιο ψηλά αν πιεστεί (ιδίως μέσα στην πόλη) ή και να πέσει κοντά στα 6 l/100 Κm σε ένα ήρεμο "οικογενειακό" ταξίδι. Τιμές ικανοποιητικές για ένα τέτοιο αυτοκίνητο και με έναν κινητήρα που πραγματικά "βγάζει μάτια" με την εξαιρετική του απόδοση εφ' όλης της ύλης.

Στον δρόμο το Crossland των 130 ίππων είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και φιλικό προς τον μέσο χρήστη αυτής της κατηγορίας. Η ανάρτησή του είναι στραμμένη περισσότερο προς την άνεση των επιβατών, κάτι που εξασφαλίζει ιδιαίτερα ξεκούραστα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, όπου όντας και αρκετά αθόρυβο θα καλύψει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να προβληματίσει οδηγό και επιβάτες. Στην πόλη είναι ένα μικρό SUV που κρύβει τις διαστάσεις του, είναι ευέλικτο και με καλή περιφερειακή ορατότητα, ενώ και η καλή ροπή του κινητήρα το κάνει ξεκούραστο στις αστικές διαδρομές. Το τιμόνι είναι ελαφρύ κάτι που είναι ευπρόσδεκτο για να κινείται κανείς μέσα στην πόλη, χωρίς να υπολείπεται όμως σε αίσθηση όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν στον αυτοκινητόδρομο. Ικανοποιητικά είναι και τα φρένα, με καλή αίσθηση στο πεντάλ.

Συνοψίζοντας, το Crossland Χ παραμένει μία πολύ ανταγωνιστική πρόταση στην ιδιαίτερα πυκνή από σημαντικές παρουσίες κατηγορία των μικρών SUV. Ιδίως σ' αυτήν την έκδοση της δοκιμής μας με τον εξαιρετικό κινητήρα των 130 ίππων και την γενικότερη ευχάριστη διάθεση που δημιουργεί στον οδηγό και τους επιβάτες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με την έκδοση X-Clusive, η οποία είναι η κορυφαία της γκάμας και με τιμή που ξεκινά από τα 21.190 ευρώ.

Μία τιμή που ακούγεται λίγο "τσιμπημένη" για τα δεδομένα της κατηγορίας (και περίπου 4 χιλιάδες ευρώ πάνω από την αμέσως προηγούμενη έκδοση, την Edition 2020), όμως δικαιολογείται από το υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού με όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα Safety Pack, το ολοκληρωμένο σύστημα για την υποβοήθηση στο παρκάρισμα, τα συρόμενα πίσω καθίσματα, και γενικά μία σειρά από πρόσθετα στοιχεία που δημιουργούν ένα πλούσιο αυτοκίνητο που δικαιολογεί στο μέγιστο τα χρήματα που ζητά. Συνολικά, ένα ιδιαίτερα ευχάριστο και πρακτικό σύγχρονο SUV που σ' αυτήν την πληθωρική από άποψη εξοπλισμού έκδοση δίνει αποκτά και μία αίσθηση ακριβότερο αυτοκινήτου, την οποία δικαιολογεί και επί της ουσίας.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL Crossland X 1.2 Turbo 130 PS 2019   TIMH €20.450   ΤΕΛΗ €116,62

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96 (130)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,9 sec, τελική 201 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,9 L/100km, 119 g/km

OPEL Crossland X 1.2 Turbo 130 PS 2019

ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΣΤΥΛ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ.

ΚΑΤΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΠΟΤΟΜΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ.