Δοκιμάζουμε το plug-in υβριδικό MINI Countryman των 220 ίππων


Η έκδοση Countryman μπορεί πλέον να μην είναι και τόσο μίνι σε διαστάσεις, είναι όμως ένα γνήσιο Mini σε γοητεία και αρκετά maxi σε τεχνολογία και οδηγική ευχαρίστηση. Και στην plug-in υβριδική εκδοχή του μπαίνει στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας και των τάσεων της εποχής.

  • Kείμενο, φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης
  • 5/3/2021

Αυτό που συμβαίνει κάθε φορά που βρίσκεσαι στο τιμόνι ενός Mini δεν έχει αντίστοιχο σε άλλο αυτοκίνητο της αγοράς από την πρώτη ημέρα που παρουσιάστηκε η σύγχρονη γενιά του. Όσες φορές και αν ζήσεις μαζί του και όσες βόλτες και ταξίδια και αν κάνεις, το Mini έχει εκείνο το μοναδικό χάρισμα να σε κάνει να περνάς καλά.

Να νιώθεις ευχάριστα μέσα στο σαλόνι του, να βλέπεις γύρω σου όμορφο design και με ρετρό αναφορές, να περιβάλλεσαι από ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό και -πάνω από όλα- να βρίσκεις σ' αυτό μία σταθερή οδηγική αξία που θα κάνει κάθε διαδρομή σου να είναι μία εντελώς διαφορετική εμπειρία. 

Ακόμα και σ' αυτό το Countryman, που πλέον έχει ξεφύγει από την λογική του Mini σε ότι αφορά τις διαστάσεις, τα βρίσκεις όλα τα παραπάνω και μάλιστα σε ένα πιο οικογενειακό αλλά και μαζί πρακτικό πακέτο.

Η συγκεκριμένη έκδοση έφερε αυτή τη νέα διάσταση στην οικογένεια των Mini όντας μία πολύ ιδιαίτερη και με ξεχωριστή προσωπικότητα πρόταση σε έναν κόσμο που πάσχει από την σχεδιαστική ομοιογένεια και ένα βιομηχανικό άγχος των υπόλοιπων crossover να ξεχωρίσουν μέσα στην θάλασσα των αντίστοιχων προτάσεων που έρχονται από παντού.

Στη ανανεωμένη του εκδοχή, το Countryman διατηρεί την βασική ιδέα πίσω από την ύπαρξή του, εστιάζοντας κατά κύριο λόγο στην πρακτικότητα, χωρίς όμως να χάσει τον κεντρικό πυρήνα της φιλοσοφίας των Mini.

Οι αλλαγές στο αμάξωμα είναι διακριτικές αλλά με ουσία, τονίζοντας ακόμα περισσότερο τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η ανανεωμένη μάσκα με τα νέα LED φώτα με τεχνολογία adaptive ως έξτρα, τα πίσω φωτιστικά σώματα Union Jack (και αυτά τεχνολογίας LED), οι νέες ζάντες που μπορούν να φθάσουν έως και τις 19 ίντσες και οι προσθήκες στο χρωματολόγιο, έχουν φρεσκάρει όσο χρειαζόταν το αυτοκίνητο, χωρίς να αλλάξουν την δομική συνέχεια με τις υπόλοιπες εκδόσεις.

Στο συγκεκριμένο "off road" πακέτο της δοκιμής υπάρχουν και διάφορα ακόμα πρόσθετα αισθητικά στοιχεία, όπως τα αλουμινένια προστατευτικά εμπρός και πίσω αλλά και τα μαύρου χρώματος προστατευτικά στα φτερά των τροχών, τα οποία προσδίδουν έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα στην όλη κατασκευή. 

Στο σαλόνι έχουν περάσει όλες οι πρόσφατες αλλαγές που υπάρχουν και στην υπόλοιπη γκάμα του Mini με πιο χαρακτηριστικό στοιχείο τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 5 ιντσών, ο οποίος αν και δεν έχει πληθωρικές παροχές σε πληροφορίες, είναι ιδιαίτερα πρακτικός και χάρη στην ματ επίστρωση της οθόνης δίνει και ένα έξτρα στυλιστικό στοιχείο στο αυτοκίνητο. Συνδυάζεται με την κλασική οθόνη των 8,8 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας, η οποία αποτελεί το κέντρο ελέγχου ενός πολύ ισχυρού αλλά και ιδιαίτερα πρακτικό συστήματος infotainment.

Από εκεί και πέρα, το σαλόνι του Mini ήταν και παραμένει μία από τις ευτυχέστερες στιγμές του σύγχρονου design, με πανέμορφες λεπτομέρειες, εξαιρετικής ποιότητας πλαστικά, κορυφαία συναρμολόγηση και αρκετές πρακτικές λύσεις για τέσσερις επιβάτες.

Συν βέβαια και τις άπειρες δυνατότητες εξατομίκευσης που παρέχει η εταιρία, έτσι ώστε ο καθένας να φέρει στα μέτρα και το γούστο του το δικό του Mini. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή αν σωστά τοποθετημένη, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες καλά μελετημένοι για 2 μεγαλόσωμους ενήλικες, ενώ και το πορτ-μπαγκάζ μπορεί να χωρέσει από 450 έως και 1.390 λίτρα, νούμερα που είναι άκρως ανταγωνιστικά για τα δεδομένα του μεγέθους του.

Η έκδοση της δοκιμής μας έχει μία ακόμα ιδιαιτερότητα. Είναι η plug-in εκδοχή του Countryman, με το τελευταίας γενιάς σύστημα eDrive της μαμάς BMW, το οποία εφοδιάζεται με τον υπετροφοδοτούμενο 3κύλινδρο κινητήρα του 1,5 λίτρου, που σ' αυτή την έκδοσή του αποδίδει 125 ίππους.

Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων ο οποίος βρίσκεται κάτω από τον χώρο αποσκευών και δίνει την κίνηση στον πίσω άξονα. Η ενέργεια σ' αυτόν τον κινητήρα φθάνει από μία μπαταρία των 9,6 kWh ονομαστικής χωρητικότητας, η οποία και αυτή βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα, δίπλα στο ρεζερβουάρ, το οποίο έχει μικρύνει στα 36 λίτρα.

Η μπαταρία αυτή μπορεί να φορτίσει έως το 80% σε περίπου 3,5 ώρες σε οικιακή φόρτιση ή περίπου στο μισό χρόνο σε ένα wallbox των 3,6 kW. Η συνδυαστική ισχύς φθάνει στους 220 ίππους, αρκετούς για να κινήσουν το βαρύτερο αμάξωμα σε γρήγορους ρυθμούς, τόσο σε από στάση εκκινήσεις (0-100 km/h σε 6,8΄΄) όσο και στις ρεπρίζ, όπου πραγματικά εκτινάσσεται με απίστευτη δύναμη και τράβηγμα από πολύ χαμηλά. 

Η ηλεκτρική αυτονομία που δίνει η εταιρία είναι μεταξύ 55-61 χιλιόμετρων, κάτι που στην διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε ότι μπορεί να γίνει με πολύ αυτοσυγκράτηση, με μία τιμή γύρω στα 45 χιλιόμετρα να είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα. Το σύστημα αυτό συνδυάζεται με τρεις λειτουργίες, την υβριδική, την αμιγώς ηλεκτρική (με τελική ταχύτητα στα 135 km/h) και μία ακόμα που συντηρεί την μπαταρία φορτισμένη για χρήση όταν και όποτε χρειαστεί.

Όσο για την κατανάλωση, οι μετρήσεις ποικίλλουν ανάλογα με το σενάριο κίνησης του εκάστοτε χρήστη. Οι τιμές μπορούν να είναι από μηδενικές για αμιγώς ηλεκτρική χρήση μέσα στην πόλη, να κινούνται στις περιοχές των 3-4 l/100 Km με την μπαταρία φορτισμένη, ή να εκτοξεύονται αρκετά ψηλότερα, πάνω και από τα 7,5 λίτρα αν ο οδηγός αμελήσει να φορτίσει την μπαταρία και κινείται με τον θερμικό κινητήρα και το αρκετό έξτρα βάρος που έχει να κινήσει (στα 1.790 κιλά). 

Σε κάθε περίπτωση πάντως το υβριδικό αυτό σύστημα έχει φτάσει σε ένα κορυφαίο επίπεδο λειτουργίας και αποτελεσματικότητας, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό από την πρώτη στιγμή που θα οδηγήσεις την συγκεκριμένη έκδοση του Countryman.

Όλα δείχνουν πολύ πιο πολιτισμένα από τις υπόλοιπες εκδόσεις (ιδίως σε χαλαρό cruising) και μόνο όταν χρειαστεί να εμπλακεί ο βενζινοκινητήρας και σε συνθήκες έντονης επιτάχυνσης κάνει αισθητή την παρουσία του στην καμπίνα.

Τα 300 επιπλέον κιλά δύσκολα γίνονται αντιληπτά από τον μέσο οδηγό, καθώς η μεγάλη ισχύς αλλά και το τράβηγμα ξεγελούν και καλύπτουν αυτό το στοιχείο, και μόνο υπό πίεση θα νιώσει κανείς τις λίγο αυξημένες κλίσεις στις στροφές και μία μικρή αίσθηση ραθυμίας σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Τίποτα όμως δεν αλλάζει τον βασικό χαρακτήρα του Countryman που παραμένει ένα γνήσιο Mini, ποιοτικό και άνετο, με κορυφαία κύλιση και έναν αλέγκρο οδηγικό χαρακτήρα, που το κρατά σε μία ξεχωριστή δική του θέση στην κατηγορία των premium SUV. 

Συνοψίζοντας, το plug-in υβριδικό Countryman είναι μία κορυφαία πρόταση για όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο αυτής της τεχνολογίας, και δη για εταιρική κατά κύριο λόγο χρήση, όπου και οι φορολογικές ελαφρύνσεις είναι σημαντικό κίνητρο.

Υπό αυτό το πρίσμα τα 40.780 ευρώ είναι ένα κόστος που δικαιολογείται σχετικά εύκολα, σε συνδυασμό με τον μοναδικό χαρακτήρα του Mini και τα πολλά χαρίσματα σε πρακτικό επίπεδο που προσφέρει η έκδοση Countryman. Είπαμε, νιώθεις και ζεις αλλιώς μέσα σε ένα Mini.

Και αυτό το χάρισμα δεν αποτιμάται τόσο σε value for money αλλά κυρίως σε value for life. Και εκεί δύσκολα θα βρεθεί κάποιος να σταθεί δίπλα του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MINI Countryman SE ALL4 2020 2021   TIMH €40.780   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 162 (220)/5.000-5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 220/1.500-3.800

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,8 sec, τελική 196 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,9 L/100km, 44 g/km

MINI Countryman SE ALL4 2020 2021

ΥΠΕΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΚΑΤΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ