Δοκιμάζουμε το πολυπρόσωπο FIAT Tipo Cross 1.0T 100 PS


Το Tipo Cross είναι ένα όχημα που θα προσπαθήσει να δείξει ότι η FIAT είναι σε θέση να ξεφύγει από την ταύτισή της μόνο με το 500.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 27/7/2021

Η συγκυρία μάλλον αδίκησε το Tipo δεύτερης γενιάς. Ενώ το πρώτο, στα τέλη της δεκαετίας του 1980, θεωρήθηκε ένα πρακτικό και καλοβαλμένο όχημα της μικρομεσαίας κατηγορίας, ο αντικαταστάτης του παρουσιάστηκε σε μια σχετικά δύσκολη εποχή, για οχήματα όπως αυτό. Ενώ στο πρώτο απονεμήθηκε ο τίτλος «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 1989, το πρόσφατο Tipo αντιμετωπίστηκε υπό το πνεύμα «bon pour l'Orient». Ωστόσο, το δεύτερης γενιάς μοντέλο, το οποίο παρουσιάστηκε το 2015, δημιουργήθηκε με συγκεκριμένα δεδομένα και προσαρμοσμένο στην τότε πραγματικότητα της FIAT Chrysler Automobiles. Ήταν ένα όχημα που βάσιζε τις πωλήσεις του στην σχετικά προσιτή τιμή αγοράς του, προσφέροντας ένα ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού.

Από το Tipo στο TipoCross

Με την ευκαιρία της επανασχεδίασης του μοντέλου, η FIAT πρόσθεσε κα την εκδοχή Cross (δηλαδή την crossover). Εκτός από την αισθητική διαφοροποίηση, η οποία το κάνει να είναι πιο ενδιαφέρον εμφανισιακά, το αυτοκίνητο έχει αυξημένο ύψος από το έδαφος κατά 3,7 cm, ενώ το ύψος του αμαξώματος είναι μεγαλύτερο κατά 6,1 cm συγκριτικά με αυτό του Tipo Hatch back.

Με αυτόν τον τρόπο, το Tipo Cross αποκτά την εικόνα που πρέπει να έχει για να ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα του. Επιπλέον, τα στοιχεία που προστίθενται στο αμάξωμα, δηλαδή τα πλαστικά προστατευτικά στο πλάι και στο κάτω μέρος του, το κάνουν ελκυστικότερο από την απλή, hatchback εκδοχή του μοντέλου. Το κοιτάς και συνειδητοποιείς ότι αυτήν τη μορφή θα έπρεπε να έχει το Tipo εξαρχής, δηλαδή να έχει δημιουργηθεί ως crossover και όχι ως sedan. Τα στοιχεία που συνέθεταν εκείνο το υπερτριαντακονταετές «αρχέτυπο» υπάρχουν και τώρα. Δηλαδή, η ευρυχωρία και η πρακτικότητα.

 Ο εσωτερικός χώρος είναι πολύ καλός για τα δεδομένα της κατηγορίας και η διαμόρφωσή του ακολουθεί το πρότυπο ενός τυπικού οικογενειακού οχήματος. Στο Tipo δεν υπάρχουν «πειραματισμοί» και δήθεν «πρωτοποριακές» υλοποιήσεις αναφορικά με τον τρόπο που μορφοποίησαν το εσωτερικό του. Αναφορικά με την ποιότητά του, είναι σε αποδεκτό επίπεδο. Μαλακό υλικό στην κορυφή του ταμπλώ συνδυάζεται με σκληρό στη μέση και τη βάση του. Επίσης, σκληρό πλαστικό καλύπτει την πλειονότητα των εσωτερικών επιφανειών.

Συμφέρον

Η επανασχεδίαση έκανε το Tipo πιο μοντέρνο και αυτό ισχύει γενικότερα, καθώς ενισχύεται από την αναβάθμιση του εξοπλισμού του. Για παράδειγμα, η έγχρωμη οθόνη ΤFT 7,0 ιντσών, με τις ψηφιακές ενδείξεις, στη θέση τού πίνακα οργάνων, και η έγχρωμη οθόνη αφής έως 10,25 ιντσών στην κονσόλα, κάνουν και το Tipo Cross να μην υστερεί σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας του σε αυτόν τον τομέα. Η εργονομία κρίνεται καλή και υπάρχουν πολλές και πρακτικές θήκες στην κονσόλα και στο εσωτερικό των θυρών. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι ικανοποιητικότατο και τυπικό ενός ασφαλούς οχήματος της κατηγορίας. Το πορτμπαγκάζ είναι σχετικά μεγάλο και βαθύ και η μεταφορική ικανότητά του μπορεί να αυξηθεί, εφόσον διπλώσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος. Πάντως, το κατώφλι του είναι σχετικά ψηλό.

Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας1.0 Fire Fly Turbo κινητήρας έχει την κωδική ονομασία «GSE» («Global Small Engine») και αποδίδει 101 ίππους. Είναι σχετικά οικονομικός σε κατανάλωση, ήσυχος και χωρίς κραδασμούς κατά τη λειτουργία του, αποδίδει δε τη ροπή του σχετικά ψηλά, περίπου από τις 2.000 rpm και άνω. Είναι γραμμικός, αλλά αποδεικνύεται οριακός για να κινήσει το όχημα και ο οδηγός δεν πρέπει να αναμένει κάτι ιδιαίτερο σε ρεπρίζ ή επιδόσεις. Θα πρέπει να αποφεύγει να πιέζει τον κινητήρα, ώστε να επωφελείται από την οικονομία καυσίμου. Επίσης, το μέτριο σε αίσθηση κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων, έχει κλιμάκωση που συμβάλλει σε αυτό, παρά στο να κινεί ταχύτερα το αυτοκίνητο.

Επιλογικά, το Tipo Cross είναι ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο. Επικαιροποιήθηκε σε ύφος –πλέον είναι μέλος της δημοφιλούς (αλλά πολυπληθέστατης) crossover κατηγορίας– και αποτελεί μια συμφέρουσα επιλογή, καθώς διατίθεται σε σχετικά καλή τιμή για αυτά που προσφέρει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ FIAT TIPO CROSS 2021 1.0T 100PS 2021   TIMH €18.950   ΤΕΛΗ €83,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74 (101)/5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 190/1.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,2 sec, τελική 183 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 130 g/km

FIAT TIPO CROSS 2021 1.0T 100PS 2021

ΥΠΕΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΑΞΙΑΣ/ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΣΗΜΕΙΑ, ΜΕΤΡΙΑ ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ.