Δοκιμάζουμε το Seat Arona 1.0 TGI CNG 90 PS


Ένα από τα καλύτερα compact SUV της ελληνικής αγοράς προσθέτει έναν ακόμα λόγο για να αυξήσει την παρουσία του στους δρόμους μας: αυτόν του φυσικού αερίου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 9/11/2019
Προφανώς, θα πρέπει κανείς να ξεπεράσει το αρχικό σοκ ότι, ακόμα και σήμερα,
οδεύοντας στο τέλος του 2019 μια χώρα που υποδέχεται πολύ φυσικό αέριο δεν έχει μεριμνήσει για την ανάπτυξη δικτύου ικανού να υποστηρίξει έναν μεγάλο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν αυτό το τόσο εξαιρετικό καύσιμο, αφήνοντας αντ’ αυτού το υγραέριο να μονοπωλεί το ενδιαφέρον.
 
Κι όμως, όταν ο υπολογιστής ταξιδιού του εργοστασιακά τοποθετημένου κιτ κίνησης του Arona είναι καρφωμένος στα 5,1 kg/100 km (ναι, το φυσικό αέριο μετριέται σε κιλά), που σημαίνει χονδρικά 5 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, τότε αρχίζει το πράγμα να αποκτά ενδιαφέρον. Επιπλέον, η τιμή του αυτοκινήτου στα 17.190 ευρώ, με πλούσιο μάλιστα επίπεδο εξοπλισμού, κάνει το «πακέτο» ιδιαίτερα ελκυστικό. 
 
 
Αν αρχίσουμε από τα τυπικά, να αναφέρουμε τη σχεδιαστική αρτιότητα ενός συμπαγούς crossover με ιβηρική ταυτότητα και γερμανική εκπαίδευση, ένα σύνολο με δυναμική εμφάνιση και ποιότητα. Οι χώροι στο εσωτερικό ακολουθούν μια οπτική και αισθητική συνέχεια με αρκετές ακμές και μια αίσθηση ποιότητας, παρά την αποκλειστική χρήση σκληρών πλαστικών παντού.
 
 
Η δε εργονομία είναι τυπική για μοντέλο του VW Group, άρα συνηθίζεται εύκολα. Αυτό που πρέπει να προσέξει ο αδαής είναι η ύπαρξη δύο οργάνων πλήρωσης καυσίμου, ένα για φυσικό αέριο και ένα για βενζίνη. 
 
 
Παρότι, λοιπόν, όπως και κάθε σύγχρονο CNG, έχει έγκριση τύπου ως «όχημα φυσικού αερίου», το αυτοκίνητο κάνει χρήση και αμόλυβδης βενζίνης. Η χρήση είναι απαραίτητη, ώστε να ολοκληρώνονται δύο τεχνικές διαδικασίες: Πρώτον, κατά την εκκίνηση και για ελάχιστα δευτερόλεπτα μέχρι να επιτευχθεί η ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας (κάτι που μας το υπενθυμίζει σχετικό μήνυμα στο ταμπλό) και, δεύτερον, κατά την πλήρωση των δοχείων φυσικού αερίου και μέχρι να ολοκληρωθεί η ανάλυση της περιεκτικότητας του φυσικού αερίου σε μεθάνιο.
 
 
Υπάρχει κι ένας ακόμη λόγος πιο απλός που εξασφαλίζει τη συνέχιση της διαδρομής μας, όταν μας τελειώσουν τα αποθέματα του φυσικού αερίου. Με αυτά και μ’ εκείνα, έχουμε τα δοχεία φυσικού αερίου χωρητικότητας 14,3 κιλών και το επικουρικό ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας μόλις 9 λίτρων. Με λίγα μαθηματικά βγάζουμε από τις καταναλώσεις ότι το συγκεκριμένο Arona έχει αυτονομία σε ταξίδι 376 km, ενώ με χρήση βενζίνης προσθέτει περίπου άλλα 160 km. 
 
 
Δεν είναι άσχημα, αρκεί να βρείτε –για την ώρα– πρατήριο φυσικού αερίου και όταν βρείτε να μη στηθείτε στην… ουρά. Κατά τα λοιπά, το Arona 1.0 TGI κινείται με το τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 999 cc το οποίο για την περίσταση αποδίδει 90 PS και 160 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 3.500 rpm (νούμερα υποδεέστερα των καθαρόαιμων βενζινοκίνητων αδελφών του). 
 
 
Παράλληλα, οι υποδομές για τη χρήση φυσικού αερίου και κυρίως οι δεξαμενές που βρίσκονται στο πάτωμα του χώρου αποσκευών (περιορίζοντάς τον από τα 400 στα 282 λίτρα) έχουν επιφέρει μια αύξηση βάρους 128 κιλών που επιβαρύνουν την όποια ζωντάνια στην απόδοση του κινητήρα, οδηγώντας, έτσι, σε τυπικές για την κατηγορία επιδόσεις. Μικρό –ίσως– το κακό, όταν έχουμε τα οφέλη στην κατανάλωση, στη χρήση και στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. 
 
 
Προφανώς και το εν λόγω Arona συστήνεται για αγορά εφόσον κι εσείς μπορείτε να υποστηρίξετε την πλήρωση με φυσικό αέριο και να συγχωρήσετε την όποια ραθυμία –ειδικά κατά την εκκίνηση–, αλλά και τον περιορισμό της πρακτικότητας του αυτοκινήτου. Άλλωστε, η κατανάλωση και το κόστος χρήσης είναι πραγματικά ασύγκριτα.