Δοκιμάζουμε το Volvo V60 Cross Country D4 4WD 190 PS


Σε μια ελεύθερη απόδοση τούτο το μοντέλο της Volvo μπορεί να είναι ένα outsider στον στίβο των πωλήσεων, συνάμα όμως είναι ένα αυτοκίνητο έτοιμο να σας βγάλει εντελώς απροειδοποίητα τον εκδρομικό τύπο από μέσα σας πηγαίνοντάς σας έξω και απαραιτήτως μακριά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 21/9/2019

Μόλις κοίταξες το κοντέρ. Λέει 140 km/h αλλά θα έπαιρνες όρκο ότι ήταν 40 λιγότερα. Μπροστά σου είναι ο Σμόλικας και εκεί, μαζί με το νέο Volvo V60 Cross Country D4 AWD, ανάμεσα στη σύντηξη των εποχών, προσπαθείς να καταλάβεις για πότε έφτασες εδώ πάνω. Χαρακτηριστικό ποιοτικών, στριτάδικων υλοποιήσεων που τους βάζεις στο σύστημα πλοήγησης μακρινούς προορισμούς και αυτά, πειθήνια, όμορφα και απλά εκτελούν τις διαταγές σου σε χρόνο μηδέν. Αυτό όμως μπορεί να το κάνει οποιαδήποτε λιμουζίνα της Volvo όπως επίσης να δεχθούν μια κανονική οικογένεια με τις ελληνικές τους αποσκευές και πάλι –έστω και χωρίς πολυχρηστικά tricks- να ταξιδέψουν άνετα, πολύ άνετα με 2,87 μέτρα μεταξονίου. Τούτο όμως το V60 δεν είναι «ένα ακόμη station wagon». 

Συνεχίζοντας την -από το 1997- παράδοση της σουηδικής φίρμας στη δημιουργία Cross Country μοντέλων αυτό το νέο παράγωγο της οικογένειας «60» ενδύεται μια διακριτική off-road περιβολή και έρχεται με το πάτωμά του να απέχει από το έδαφος 210 mm (75 mm περισσότερα από το απλό V60). Φορά συνάμα σπέσιαλ ρυθμισμένη ανάρτηση και έχει ενισχύσεις στο πλαίσιο, στάνταρ τετρακίνηση και Hill Descent Control, Electronic Stability Control, Corner Traction Control μαζί με ειδικό Off-Road πρόγραμμα παραμετροποίησης με το οποίο το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της Aisin αποκτά χαρακτηριστικά «κοντού». Υπάρχει βέβαια –όπως πάντα για Volvo- City Safety με Autobrake αλλά και Pilot Assist με χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης με ταχύτητες μέχρι 130 km/h.

Όπως είναι φυσικό και τούτο το V60, βασίζεται στην πλατφόρμα SPA των μεγάλων αδελφών του της σειράς 90 κι αυτό σημαίνει κορυφαία υλοποίηση στη δομή του αμαξώματος αλλά πολλά ακόμη όπως σημασία στη λεπτομέρεια, όμορφοι στυλιστικοί συνδυασμοί και υλικά που δίνουν τον τόνο ενός upper premium αυτοκινήτου. Το καλύτερο από όλα όμως είναι ότι τούτο το σκαρί έχει τις σωστές αναλογίες για να είναι ικανό χωρίς να προκαλεί. Είναι ένα off-road αυτοκίνητο αλλά η καμπίνα δεν είναι καθόλου πομπώδης. Είναι μακρύ αλλά όχι ανοικονόμητα μεγάλο. Έχει πολυτέλεια αλλά συνάμα είναι θωρακισμένο με ποδιές και προστατευτικά για να μην «κλαις» την κάθε σου εξόρμηση.

Η ανάρτηση θυμίζουμε ότι έχει διπλά ψαλίδια εμπρός και τη σπέσιαλ ανάρτηση Integral Axle με τα ελατήρια να έχουν αντικατασταθεί από ένα εγκάρσιο φύλλο σούστας από fiberglass. Σοφιστικέ ανάρτηση που μαζί με τα ελαστικά Michelin Primacy 4 (παραδόξως πολύ ασφάλτινη επιλογή, προτιμήστε κάτι σε Latitude αν θέλετε καλύτερες επιδόσεις στο χώμα) δημιουργούν ένα υπόβαθρο με δυνατότητες… οδοστρωτήρα. Σε καλντερίμι το V60 Cross Country δε… χαμπαριάζει απολύτως τίποτα, ούτε δείχνει να καταπονεί το «είναι» του. Στον αυτοκινητόδρομο είναι ποίημα ησυχίας ενώ σε απαιτητικές διαδρομές και με το πρόγραμμα Dynamic (υπάρχουν ακόμη Eco, Comfort, Individual και όπως προαναφέραμε Off-Road) μπορείς να κινηθείς με απόλυτη ασφάλεια και απίθανο κράτημα. 

Στο εσωτερικό διακρίνεις αμέσως τη χαρακτηριστική δομή των λιμουζίνων της Volvo με την διαμήκη κονσόλα, πολύ ψηλά τοποθετημένη, ορίζοντας δύο απόλυτα ξεχωριστές θέσεις για τους εμπρός επιβάτες. Το ταμπλό είναι σύννομο με όσα ξέρουμε από τα S/V60 και με το Sensus Connect infotainment που θέλει το χρόνο του για να βγάλεις το 100% από τις πάμπολλες δυνατότητες ψυχαγωγίας και διασύνδεσης. Στα μηχανολογικά, το σύστημα τετρακίνησης είναι BorgWarner 5ης γενιάς και υπό κανονικές συνθήκες όλη σχεδόν η ροπή περνά στους μπροστινούς τροχούς. Το σύστημα υπολογίζει συνεχώς την πρόσφυση σε κάθε τροχό ξεχωριστά και αν παραστεί ανάγκη, κατανέμει αμέσως μέχρι και το 50% της ροπής του κινητήρα προς τους πίσω τροχούς. Όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε στάση υπάρχει εμπλοκή της τετρακίνησης και για τους δύο κινητήριους άξονες προκειμένου η εκκίνηση να γίνεται με τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση.

Ένα δύο-πράγματα, εγγενή της υλοποίησης που στερούν κάτι από το μπρίο που υπόσχεται το πλαίσιο έχουν να κάνουν με το αυξημένο βάρος του συνόλου, το σχετικά αργό στις αλλαγές κιβώτιο και την έλλειψη της τεχνολογίας PowerPulse (για αμεσότερη πλήρωση του turbo) που φορούν τα D5 μοντέλα της φίρμας. Αυτά είναι που μπορεί να κάνουν το αυτοκίνητο να «λαχανιάσει» αναλόγως συνθηκών όπως είναι μια καλοσχεδιασμένη ασφάλτινη ανάβαση. Στο χώμα όπως διαπιστώσαμε μπορεί να ανταπεξέλθει αρκεί να μην το παρακάνετε σε πολύ σαθρό ή λασπωμένο ανάγλυφο καθώς η χάραξη των Primacy εύκολα «στομώνει». Συνολικά πάντως είναι ένα σύνολο που θα σας ταξιδέψει με ασφάλεια παντού, με φρένα που δεν κουράζονται και με οικονομία καυσίμου αφού τα 6,9 l/100 km σε αυτοκινητόδρομο και τα 8,1 l/100 km στο κλεινόν άστυ είναι μια πολύ καλή επίδοση.

Λοιπόν; Είναι το alter ego του XC60; Ίσως. Μπορεί να κάνει ό,τι και αυτό; Ναι. Και επιπλέον μπορεί να περάσει πιο απαρατήρητο, καθώς οι φυσικές του διαστάσεις συγκριτικά με τα μεγάλα XC αδέλφια του το κάνουν ένα αυτοκίνητο stealth. Εκεί που δεν περνά απαρατήρητο –δυστυχώς- είναι στην τιμή καθώς η πληθώρα εξοπλισμού, η τετρακίνηση και η συνολική του φορολογική επιβάρυνση το φέρνουν ένα βήμα μακριά από τη σειρά 90. Αν δε θέλετε τους αχανείς χώρους του V90 Cross Country τότε το νέο V60 Cross Country είναι μια κορυφαία εναλλακτική σε πάσης φύσεως SUV.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLVO V60 CROSS COUNTRY D4 AWD 190 PS 2019   TIMH €61.594   ΤΕΛΗ €116,6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.969, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 140(190)/4.250  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/1.750-2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,2 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 135 g/km

VOLVO V60 CROSS COUNTRY D4 AWD 190 PS 2019

ΥΠΕΡ Ποιότητα κύλισης, ηχομόνωση, άνεση στο ταξίδι, χαρακτήρας, επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας

ΚΑΤΑ Μέτριο σε αίσθηση τιμόνι, αργό στο kick-down κιβώτιο, έλλειψη paddles