Δοκιμάζουμε το υβριδικό Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid 90PS που καταναλώνει 4,1 lt!


Ο λόγος για το διοξείδιο του άνθρακα, συγκεκριμένα για τη μείωση εκπομπής αυτού. Ο λόγος, έτσι για τους κινητήρες που είχε η Suzuki και έπρεπε να εκσυγχρονιστούν περισσότερο και ένα «ήπιο» υβριδικό σύστημα. Αυτή  ήταν η ευχερέστερη και αμεσότερη λύση. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/3/2020

Η λύση, περί ης ο λόγος, υιοθετήθηκε καταρχάς στα μικρά μοντέλα της Suzuki, το Ignis και το Swift. Για τα δεδομένα της αγοράς, αλλά και τα ειωθότα των υποψήφιων αγοραστών, το λογότυπο προστέθηκε «Hybrid» με μια προσδιοριστική υποσημείωση: «SHVS» (από τα αρχικά των λέξεων «Smart Hybrid Vehicle by Suzuki»).

Η λύση του ήπιου υβριδικού συστήματος έδωσε την ευκαιρία να μειωθεί η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με πριν και να πληροί τα θεσμοθετημένα όρια προστασίας του περιβάλλοντος. Το Swift Hybrid, εν προκειμένω, εφοδιάζεται με εναλλάκτη ο οποίος αναλαμβάνει να ενεργοποιήσει το σύστημα «Start/Stop» και τον κινητήρα (κατ’ επέκταση), όταν αυτός παύει να λειτουργεί (σε ταχύτητα κίνησης κάτω των 12 km/h).

Επίσης, μεταφέρει την παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια κατά την πέδηση στην μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, ενώ (η ηλεκτρογεννήτρια) συνδράμει τον βενζινοκινητήρα, όταν απαιτηθεί ισχύς. 

Ο 1.2 DualJet

O βενζινοκινητήρας τεχνολογίας «DualJet» έχει προσαρμοστεί στα καινούργια δεδομένα προστασίας του περιβάλλοντος και οι άνθρωποι της Suzuki έχουν προσπαθήσει να μειώσουν ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου του. Για να το καταφέρουν, έχουν δημιουργήσει έναν από τους πιο προηγμένους κινητήρες σε αυτή την κατηγορία.

Ο 1.2 DualJet έχει προσεχθεί αναφορικά με την ψύξη κατά τη λειτουργία του και τη μείωση της θερμοκρασίας που αναπτύσσεται, ο λόγος συμπίεσής του έχει αυξηθεί στα 12,5:1, διαθέτει δύο εγχυτήρες καυσίμου (σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων) και σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων. Καθώς τηρεί την «κλασική σχολή» των ιαπωνικών ατμοσφαιρικών κινητήρων, είναι πολύστροφος, ανεβάζει γρήγορα rpm και αποδίδει σε σχετικά ψηλές rpm τη μέγιστη ροπή του.

Τυπικά Suzuki

Η «κλασική ιαπωνική σχολή» (sic) αφορά και στον τρόπο που αντιμετωπίστηκε συνολικά το Swift. Το μήκος του αυτοκινήτου παραμένει αισθητά μικρότερο από τα τέσσερα μέτρα, τιμή η οποία έχει ξεπεραστεί από πολλούς εμπορικούς ανταγωνιστές του στη supermini κατηγορία.

Επίσης, διακρίνεται μια αρμονική ισορροπία μεταξύ απλότητας και σύγχρονης τεχνολογικής επάρκειας, δηλαδή μεταξύ της διαμόρφωσής του (εκτός και εντός) και των ηλεκτρονικών συστημάτων που διαθέτει. Οι μικρότερες διαστάσεις του συγκριτικά με τους άμεσους ανταγωνιστές του, έχουν ως αποτέλεσμα να είναι και ελαφρύτερο. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας του είναι ικανός να το κινήσει με ικανοποιητικό τρόπο για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά και να είναι σχετικά οικονομικό σε κατανάλωση. 

Εντυπώσεις

Το Suzuki Swift έχει έναν μοναδικό τρόπο να είναι πρακτικό στην καθημερινή και ταυτόχρονα ευχάριστο οδηγικά. Χωρίς να εντυπωσιάζει με κάποιο κορυφαίο στοιχείο του, έχει έναν χαρακτήρα που σε κάνει να το συμπαθείς και το εκτιμάς γι’ αυτά που προσφέρει και τον τρόπο που το πράττει αυτό.

Εσωτερικά, τέσσερις ενήλικοι θα χωρέσουν με σχετική άνεση, τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλώ και στο εσωτερικό των θυρών δείχνουν ανθεκτικά, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού δεν υστερεί.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, ο μοχλός ταχυτήτων έχει πολύ καλή αίσθηση ενώ και η απόδοση των φρένων είναι καλή. Το ήπιο υβριδικό σύστημα αποδεικνύεται αποτελεσματικό, καθώς η μέση τιμή κατανάλωσης που μετρήσαμε ήταν 6,8 l/100 km.

Να σημειώσουμε πώς η μέση εργοστασιακή κατανάλωση που δίνει η Suzuki είναι στα 4,1 lt/100km, πολύ κοντά με εκείνη που σημειώσαμε σε αστικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση που μετρήσαμε στην πόλη για το Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid 90PS σε ρεαλιστικές συνθήκες είναι στα 4,8 lt/100 km.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά του, το Swift ικανοποιεί οδηγό και επιβαίνοντες με τον τρόπο που είναι ρυθμισμένη η ανάρτησή του. Συμπερασματικά, το supermini μοντέλο της Suzuki διατηρεί το στυλ ενός οχήματος το οποίο είναι χρηστικό στην καθημερινή μετακίνηση. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI SWIFT 1.2 DUALJET HYBRID 90 ps 2020   TIMH €12.640   ΤΕΛΗ €84,6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.242, Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 66 (90)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 66 (90)/6.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,9 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,1 L/100km, 94 g/km

SUZUKI SWIFT 1.2 DUALJET HYBRID 90 ps 2020

ΥΠΕΡ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ,ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΗΠΙΟΥ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΉΜΑΤΟΣ,ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΑΞΙΑΣ/ΤΙΜΗ

ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΙΚΡΟ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ