ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC 9G-TRONIC


Το νέο μεσαίο πολυτελές SUV της Mercedes, εκτός από ολοκληρωμένο σε όλους τους τομείς, με το δίλιτρο κινητήρα βενζίνης των 211 ίππων, μόνιμη τετρακίνηση και το νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων διαθέτει και επιδόσεις που θα ζήλευαν ακόμα και GTi.

  • 10/3/2016

Σε όλα... αστέρι!

Το νέο μεσαίο πολυτελές SUV της Mercedes, εκτός από ολοκληρωμένο σε όλους τους τομείς, με το δίλιτρο κινητήρα βενζίνης των 211 ίππων, μόνιμη τετρακίνηση και το νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων διαθέτει και επιδόσεις που θα ζήλευαν ακόμα και GTi. Ενα όχημα, δηλαδή, πραγματικά για... τα πάντα, όλα!

Η GLC είναι το καλύτερο SUV στα δικά μας «10 Best» βραβεία της χρονιάς. Ενα από τα πιο καλαίσθητα της αγοράς με πολύ καλές αναλογίες και καμπύλες που δένουν αρμονικά με τις όποιες γωνίες και ακμές, χωρίς να είναι «too much» και με πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,31). Με το μήκος της να είναι μεγαλύτερο κατά 120 χλστ. σε σχέση με την GLK που αντικαθιστά (στα 4.656 συνολικά) και το μεταξόνιο κατά 118 (2.873 στο σύνολο), είναι και πιο ευρύχωρη ιδίως για τους πίσω επιβάτες, ενώ μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών (550 λίτρα και 1.600 με την αναδίπλωση των καθισμάτων).

Μοντέρνα και αρκετά νεανική και στο εσωτερικό, ευρύχωρη, ποιοτική, πρακτική και με πολύ πλούσιο βασικό εξοπλισμό (από 7 αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, μερικώς ηλεκτρικά εμπρός καθίσματα, cruise control, ανάρτηση AGILITY CONTROL με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC...), η GLC θα μεταφέρει με μεγάλη άνεση τους επιβάτες της και είναι αρκετά φιλική στην καθημερινή χρήση, παρότι μερικά πράγματα  θέλουν λίγο χρόνο εξοικείωσης.

 

Τρία στα τρία!

Μετά τη C-Class Coupe και την ανανεωμένη A-Class, χωρίς περιστροφές αυτή είναι η τρίτη Merc που μου άρεσε πάρα πολύ. Με εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής στο αμάξωμα, έχει γίνει... δίαιτα της τάξης των 80 κιλών. Αυτό βεβαίως είχε θετικά αποτελέσματα τόσο στην ευελιξία της όσο και στην ποιότητα κύλισης και την προσφερόμενη άνεση.

Με τα προαιρετικά ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και συμβατικά ελατήρια απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ιδίως στο πρόγραμμα «ECO» και «COMFORT». Στα προγράμματα «SPORT» και «SPORT » όμως του Agility Control, ιδίως σε πιο χαμηλές ταχύτητες, η ανάρτηση (μπροστά έχει διάταξη τεσσάρων και πίσω πέντε συνδέσμων) δείχνει να «διαβάζει» πιο μεθοδικά το ανάγλυφο του οδοστρώματος και κάποιες μικροενοχλήσεις θα περάσουν στους επιβάτες. Με αυτά τα προγράμματα ενεργοποιημένα, μάλιστα, σε ανώμαλη άσφαλτο με συνεχή «μικροκυματισμό» υπάρχει και ένας σχετικός «συντονισμός» της ανάρτησης και στο τιμόνι περνάει ένα μικρό τρεμούλιασμα που νιώθεις σαν να είναι η δόνηση για την προειδοποίηση ανεπιθύμητης αλλαγής λωρίδας.

Παρά τις όποιες μικρές απώλειες σε άνεση στην έκδοση Edition 1 δοκιμής μας, η GLC σε αυτοκινητόδρομο έχει ποιότητα κύλισης αντάξια του ονόματος Mercedes. Διαθέτει αρχοντικό «πάτημα», είναι εξαιρετικά ευθύβολη, χωρίς ιδιαίτερους αεροδυναμικούς θορύβους ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες και ταξιδεύεις μαζί της ώρες ατελείωτες χωρίς να σε κουράζει. Ακόμα όμως πιο εντυπωσιακό είναι το αποτέλεσμα σε «φιδίσιες» διαδρομές.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ «πολεμική» για αυτοκίνητο του είδους, ο δίλιτρος turbo έχει... ψυχή σε όλο το φάσμα των στροφών, το ολοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τη ZF είναι άμεσο, ομαλό και πολύ γρήγορο σε αλλαγές (με πολύ έξυπνο «AI» ακόμα και στη θέση «D»), τα χειριστήριά της είναι πολύ καλά και «επικοινωνούν» με τον οδηγό, τα φρένα άκρως αποτελεσματικά και ακούραστα και το σύνολο σε κάνει πραγματικά να απορείς αν βρίσκεσαι σε υπερυψωμένο όχημα σχεδόν 1,7 τόνων...

Με το τιμόνι μεταβλητής υποβοήθησης και «βήματος» να παρέχει σωστές πληροφορίες στον οδηγό και να είναι ακριβές για όχημα του είδους, την τετρακίνηση να δουλεύει άψογα, η GLC διαθέτει άπλετα περιθώρια πρόσφυσης και στρίβει με ασφάλεια. Οι όποιες πολύ μικρές τάσεις υποστροφής σε κακό οδόστρωμα είναι απλώς ενδεικτικές της τετρακίνησης. Χωρίς περιστροφές, ίσως και το πιο σπορτίβ της κατηγορίας.

 

Ο 4κύλινδρος turbo 16βάλβιδος βενζίνης (άμεσου ψεκασμού) που αποδίδει 211 ίππους και 350 Nm μέγιστης ροπής χαρίζει επιδόσεις στην GLC που θα ζήλευαν αρκετά σπορ κατασκευές με μικρότερο όγκο. Τα όργανα μετρήσεων έδειξαν πανεύκολα για το κλασικό 0-100 χλμ./ώρα 7,2 δλ. ενώ το 400άρι από στάση μόλις σε 15,3 δλ., ενώ η τελική είναι στα 223 χλμ./ώρα (ό,τι πιο γρήγορο στην κατηγορία του).

Και στις ρεπρίζ όμως είναι... σφαίρα. Και σε όλα αυτά συμβάλλει τα μέγιστα και το νέο κιβώτιο το οποίο εκτός από ταχύτατο και αρκετά άμεσο και στο kickdown, μου έκανε εντύπωση το πόσο σωστό και έξυπνο είναι και το λογισμικό του. Ακόμα και στη θέση «D» με εξέπληξε θετικά το «δυναμικό» και γρήγορο κατέβασμα σχέσεων την ώρα που φρενάρεις για να σε βοηθήσει στην προσπάθειά σου.

Το μόνο θέμα είναι ότι ακόμα και στη «manual» λειτουργία αλλάζει σχέσεις μόνο του στο όριο. Αν ήταν και η μέση κατανάλωση λίγο πιο περιορισμένη πραγματικά, θα μιλούσαμε για τον... «απόλυτο» συνδυασμό. Με συνετή οδήγηση είσαι γύρω στα 10,7 λίτρα ανά 100 χλμ. Αν είσαι απρόσεκτος, θα ξεπεράσεις τα 14 λίτρα, ενώ θέλει πολλή προσπάθεια για να κινείσαι στην περιοχή του 9 και κάτι.

Αν σε όλα αυτά συνυπολογίσεις και τις πολύ καλές δυνατότητες που έχει πραγματικά η GLC εκτός δρόμου (δυνατότητες κανονικού off-road ιδίως με την προαιρετική ανάρτηση AIR BODY CONTROL που δίνει τη δυνατότητα στο αμάξωμα από 18,1 εκ. να φτάνει τα 22,7 μακριά από το έδαφος!) και ότι η βασική της τιμή με απόσυρσή είναι στα 48.850 ευρώ, τότε έχεις χωρίς περιστροφές το απόλυτο όχημα «όλα σε ένα» με άκρως premium χαρακτήρα! Αστέρι σε όλα, με λίγα λόγια.