FIRST DRIVE: Mercedes C450 AMG 4MATIC


Η νέα C450 AMG 4MATIC έρχεται να συμπληρώσει προς τα κάτω την γκάμα από το Affalterbach και να χτυπήσει στα ίσια το S4 και την 335i xDrive!

  • 11/3/2015

Μπορεί η γκάμα της Mercedes C-Class να είναι πολύ μεγάλη, αλλά μία εταιρεία σαν τη Mercedes δεν μπορεί να επαναπαύεται ούτε λεπτό, αν θέλει να σέβεται τον εαυτό της πάνω απ' όλα, αλλά και να μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανταπεξέρχεται στον μεγάλο ανταγωνισμό. Στην κορυφή της γκάμας της Mercedes-Benz C-Class υπάρχει αυτή τη στιγμή η Mercedes-AMG C63, αλλά όπως και να το κάνουμε ο ανταγωνισμός θέλει το Audi Α4 να έχει στη «φαρέτρα» του εκτός από το RS4 και το πιο... αθώο S4, ενώ και η BMW εκτός από τις νέες M3 και M4, διαθέτει και την πιο προσιτή υψηλών επιδόσεων 3αρα με τον κωδικό 335i xDrive.

Μπορεί μάλιστα μέχρι στιγμής η Mercedes να προσφέρει τη C400 ως μία αντίπαλο στις προτάσεις αυτές της Audi και της BMW, αλλά είναι καιρός το τριάκτινο αστέρι να κάνει την αντεπίθεσή του πιο δυναμικά βάζοντας στο παιχνίδι ακόμα περισσότερες ενισχύσεις. Για τους οπαδούς του luxury και της... πράσινης αυτοκίνησης, για παράδειγμα, σύντομα θα είναι διαθέσιμη η C350e, μία «plug-in» υβριδική έκδοση του μεσαίου πολυτελούς οχήματος της Mercedes. Όσον αφορά αυτούς που εντυπωσιάζονται από το Audi S4 και τη BMW 335i xDrive που είπαμε και προηγουμένως, είναι σίγουρο ότι θα τους αρέσει και η νέα δημιουργία της Mercedes με το logo της AMG χαραγμένο στη λαμαρίνα. Μιλάμε φυσικά για τη νέα C450 AMG 4MATIC, που έρχεται να συμπληρώσει προς τα κάτω τη γκάμα των οικογενειακών υψηλών επιδόσεων στη luxury μεσαία κατηγορία και να αντικαταστήσει και τη C400.

Καθότι μιλάμε για τη νεότερη δημιουργία στη κατηγορία των premium sports-sedan, η C450 AMG 4MATIC έχει πολλά να αποδείξει. Μπορεί μάλιστα να μην πρόκειται για μία «απόλυτη» δημιουργία από την AMG όπως συμβαίνει με τη μεγαλύτερη αδερφή C63 που μοιάζει να έχει πάρει στεροειδή συγκριτικά, αλλά η C450 έχει πάρει πολλά από την τελευταία ούτως ώστε να είναι απολύτως δικαιολογημένο το λογότυπο του Affalterbach στις δυναμικές γραμμές της.

Αν ξεκινήσουμε από την «καρδιά» του «θηρίου». Κάτω από το καπό υπάρχει ο twin-turbo V6 των 3,0 λίτρων, που στην περίπτωση της C400 η απόδοσή του ήταν 333 ίπποι και 480 Nm μέγιστης ροπής, ενώ στη C450 η ισχύς αγγίζει τους 367 ίππους με τη μέγιστη ροπή να αγγίζει πλέον τα 520 Nm. Η κατανομή της ροπής για το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC είναι στο 33/67 ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα. Όπως συμβαίνει και με τους ανταγωνιστές της η C450 AMG δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα οδήγησης: Eco, Comfort, Sport, Sport , Individual. Τα προγράμματα αυτά επεμβαίνουν στο γκάζι, όσο και στη μετάδοση, την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων. Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι το τελευταίο είναι ικανό να αλλάζει σχέσεις στο μισό χρόνο σε σχέση με αυτό που απαιτούσε το αντίστοιχο κιβώτιο της C400.

Δυνατές επιδόσεις

Αυτό που αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη κιόλας στιγμή πίσω από το τιμόνι της C450 AMG είναι η εξαιρετική δύναμη με την οποία επιταχύνει το luxury saloon της Mercedes, καθώς η ισχύς αποδίδεται με ένα ταχύτατο κρεσέντο, ενώ το όποιο «turbo lag» είναι σχεδόν αμελητέο για να μην πούμε μηδαμινό. Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα το κλασικό 0-100 km/h χρειάζεται 4,9 sec. για να πραγματοποιηθεί (σ.σ. κατά τη γνώμη μας το συγκεκριμένο νούμερο είναι μετριοπαθές, καθώς στην αντίστοιχη μέτρηση μας με την C400 είχαμε πετύχει 4,7). Με τους τέσσερις τροχούς να... σκάβουν το οδόστρωμα, παραμένει πολύ περισσότερο κολλημένη στην πορεία που θα της χαράξει ο οδηγός, σε σχέση με την C63 που η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους πίσω τροχούς και η «ουρά» της είναι πολύ πιο «χαρούμενη», ειδικά όταν επιταχύνεις στις εξόδους από «κλειστές» στροφές. Όπως συμβαίνει και με την C63, στο πρόγραμμα Sport και Sport το κατέβασμα της ταχύτητας γίνεται πολύ γρήγορα και όταν ακριβώς το χρειάζεσαι, ενώ συνοδεύεται και από ένα στιγμιαίο ανέβασμα των στροφών και ένα «γαύγισμα» από τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης τη στιγμή που ξεκινάς το φρενάρισμα. Εντωμεταξύ, η... μελωδία του V-6 είναι πραγματικά εκπληκτική, με το σύστημα εξαγωγής της C450 να είναι πιο ελαφρύ και περισσότερο «ελευθέρας» σε σχέση με αυτό της C400, ενώ το κροτάλισμα και ο «παφλασμός» στο όριο θυμίζουν κάτι από Jaguar F-type V-6. Αυτό είναι πραγματικά ένα μηχανικό σύνολο που σε προδιαθέτει να το χρήσιμοποιήσεις στο όριο. Και σε «τσιγγλάει» να το κάνεις αυτό όλη την ώρα.

Αντίστοιχα εντυπωσιακό είναι και το σασί της C450 AMG, ενώ έχει δεχτεί αρκετές ενισχύσεις και μετατροπές από τους μηχανικούς της γερμανικής φίρμας απ' ό,τι διαπιστώσαμε στους «φιδίσιους» δρόμους με τις συνεχόμενες στροφές στην περιοχή του Algarve στην Πορτογαλία. Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι ειδικά εξελιγμένη για την περίσταση με τα αμορτισέρ να είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα και προσαρμοζόμενα σε τρία στάδια, ένα χαρακτηριστικό το οποίο είδαμε και στη C63. Είτε κινείσαι με χαλαρούς ρυθμούς, είτε με υψηλές ταχύτητες σε ευθείες, είτε αλλάζεις συνεχόμενα κατεύθυνση ακόμα και σε όχι τόσο καλής ποιότητας άσφαλτο, το σασί δείχνει να ακολουθεί πολύ πιστά τις εντολές του οδηγού με τους τέσσερις τροχούς να παραμένουν σε στενή επαφή με το οδόστρωμα και το αμάξωμα των 1.615 κιλών να ακολουθεί το ανάγλυφο της διαδρομής με αρκετή ευκολία. Το σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβαλλόμενη υποβοήθηση είναι άμεσο, ενώ το τιμόνι παρέχει αρκετή πληροφόρηση στον οδηγό για την κατάσταση του οδοστρώματος. Ακόμα και μετά από αρκετή πίεση και χρήση, το σύστημα πέδησης παραμένει εξαιρετικά λειτουργικό και αποτελεσματικό με την αίσθηση του πεντάλ να είναι πολύ καλή, ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στη βασική έκδοση αποτελείται από τέσσερις αεριζόμενους δίσκους με τους εμπρός να είναι 360 mm και τους πίσω 320. Αν πάντως θα πρέπει να εντοπίσουμε κάτι που δεν μας άρεσε ιδιαιτέρως, αυτό έγκειται στο γεγονός ότι η ανάρτηση στην πιο σκληρή ρύθμισή είναι τις περισσότερες φορές εξαιρετικά «ευαίσθητη» και «διαβάζει» όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, γεγονός που κουράζει σε μεγάλο βαθμό τους επιβάτες.

Γνήσιο DNA από AMG

Η C450 AMG δείχνει πανομοιότυπη με τη C63 και διαθέτει σχεδόν ίδιο εσωτερικό, συμπεριλαμβανομένων των προαιρετικών μονοκόμματων καθισμάτων αγωνιστικού τύπου που κατά τη γνώμη μας αποτελούν «must» για τους φανατικούς του είδους. Σε θέματα αισθητικής, οδικών χαρακτηριστικών και άνεσης, δεν υπήρξε κάποια στιγμή πίσω από το τιμόνι της C450 AMG που να μας έλλειψε η C63. Αν σε αυτό συμπεριλάβουμε και το γεγονός ότι η C450 ζυγίζει περίπου 91 κιλά λιγότερο σε σχέση με τη C63, συνολικά δείχνει και νιώθεις ότι είναι πιο «μικρή» και ευέλικτη, γεγονός που την κάνει ίσως και λίγο πιο ευχάριστη.

Κάποιος θα μπορούσε ίσως να την δει και ως αντικαταστάτρια της C32 του 2002–2004. Το σίγουρο είναι όμως ότι η C450 AMG 4MATIC έχει υψηλότατες επιδόσεις σε όλους τους τομείς γεγονός που την καθιστά μία καθαρόαιμη AMG. Δεν είναι «απόλυτη» όσο η C63, αλλά το DNA του Affalterbach έχει μεταλαμπαδευτεί σε μεγαλύτερο ποσοστό από το 80% και στη συγκεκριμένη δημιουργία. Αυτό σημαίνει ότι μιλάμε για μια εξαιρετική δημιουργία και όπως μπορείτε να δείτε και από τις φωτογραφίες διατίθεται και με το estate (ή station) αμάξωμα.