Με το Peugeot 3008 Hybrid4 GT στα Μετέωρα!


Ένα αυτοκίνητο που συνδέει την γαλλική παράδοση της Peugeot με την σύγχρονη τεχνολογική δοξολογία, σε ένα αμαρτωλό οδηγικό σύνολο. Forgive me father for I have sinned.

  • ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ
  • 29/11/2020

Συγχώρεσέ με αναγνώστη μου αλλά αμάρτησα. Και πρέπει να εξομολογηθώ. Βρίσκομαι μέσα σε ένα SUV, με τις μπαταρίες του και τα 29 γραμμάρια διοξείδιου του άνθρακα για κάθε χιλιόμετρο, με το έξτρα βάρος του και τρία μοτέρ, και αντί να προσαρμοστώ στην έννομη τάξη της οικολογικής κορεκτίλας, εγώ νιώθω ότι ξυπνάει μέσα μου το τέρας. Ανηφορίζουμε προς Μετέωρα βιαστικοί πρωί Σαββάτου. Όμως κάπου εκεί ψηλά μόλις τελειώνουν τα ανοιχτά στροφιλίκια του Δομοκού κάτι παράξενο συμβαίνει.

Κοιταζόμαστε. Συμφωνούμε. Δεν γίνεται αλλιώς. Αναστροφή! Και ξανακάνουμε την ίδια ανάβαση στο καπάκι. Δεν ξέρω αναγνώστη μου τι γνώμη θα σχηματίσεις για εμένα και αυτό εδώ το plug-in υβριδικό Peugeot 3008. Αλλά ένα έχω να πω. Καλές οι καταναλώσεις στα 1-2 l/100km στην πόλη, καλή η exclusive πολυτέλεια στην Εθνική, όμως τούτο εδώ το 3008 έχει την... Peugeot μέσα του. Εκείνη την Peugeot των νεανικών μας χρόνων, που μας δίδαξε τι σημαίνει να ζεις και να ανασαίνεις μόνο για να οδηγείς. Έστω και με 200 άλογα λιγότερα, και χωρίς μπαταρίες και μπαλαντέζες.

Την ίδια εκείνη Peugeot συναντήσαμε ξανά σ’ αυτό το ταξίδι. Έστω και αν όλα πια είναι διαφορετικά. Το 3008 παραμένει η κομβική στιγμή της εταιρίας σ’ αυτή την δεκαετία, το αυτοκίνητο που έφερε τα πάνω-κάτω στην κατηγορία και που άλλαξε δια παντός όπως φαίνεται το πεπρωμένο της Peugeot. Το plug-in υβριδικό είναι η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων στα δεδομένα του σήμερα. Και μία από εκείνες τις σπάνιες περιπτώσεις οχημάτων που αισθάνεσαι τυχερός που συναντήθηκες μαζί του στην ώρα που έπρεπε τόσο για εκείνο όσο και για εσένα που το οδηγείς.

Δεν είναι όλα ρόδινα, με πρώτη και πιο δύσκολη αιχμή την τιμή του. Όμως όπως θα δούμε παρακάτω, αφήνοντας πίσω «μία διπλή από Δομοκό», αυτό εδώ το 3008 είναι μία πολύ ξεχωριστή περίπτωση αυτοκινήτου. Και μία μοναδική εμπειρία οδηγικής ανάτασης.

Τεχνολογικό συναξάρι

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
PEUGEOT 3008 HYBRID4 GT e-eEAT8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ84

Για την Peugeot (και γενικότερα το γκρουπ PSA) η μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης γίνεται με ένα αρκετά γρήγορο αλλά και σοφά μελετημένο τρόπο. Δηλώνουν το παρών στα καθαρόαιμα ηλεκτρικά με έξυπνη κατανομή των πόρων κυρίως σε αυτοκίνητα πόλης όπου πραγματικά έχουν θέση με βάση την σημερινή τεχνολογία των μπαταριών και την έκταση των υποδομών. Και παράλληλα δημιουργούν μία μεγάλη γκάμα plug-in υβριδικών μοντέλων, καθώς αυτά δείχνουν ότι για πολλά χρόνια ακόμα θα είναι η πιο πρόσφορη λύση για κάποιον που θέλει ένα λειτουργικό αυτοκίνητο που να συνδυάζει τα καλά και των δύο κόσμων.

Το τεχνολογικό υπόβαθρο του 3008 PHEV GT είναι γνωστό και από άλλα μοντέλα του γκρουπ. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο γνωστός τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας των 1,6 λίτρων με απόδοση στους 200 ίππους. Το ηλεκτρικό background αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν εμπρός με απόδοση στους 110 ίππους και έναν στον πίσω άξονα με 112 ίππους. Η συνδυασμένη ισχύς που ανακοινώνεται είναι στους 300 ίππους (δεν αθροίζονται γιατί ποτέ δεν αποδίδουν ταυτόχρονα το μέγιστο τα ηλεκτρικά μοτέρ) ενώ και η συνολική ροπή βρίσκεται στα 520 Nm.

Η κίνηση μεταδίδεται μέσω ενός ειδικά εξελιγμένου κιβωτίου EAT8 και στους τέσσερις τροχούς, αν και η εμπλοκή του πίσω ηλεκτροκινητήρα δεν είναι μόνιμη, αλλά όταν το κεντρικό σύστημα ελέγχου την κρίνει απαραίτητη. Όπως σε όλα τα αυτοκίνητα αυτής της τεχνολογίας υπάρχει και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω των φρένων, τα οποία αποτελούνται από δίσκους σε όλους τους τροχούς.

Η μπαταρία είναι ενεργειακής χωρητικότητας 13,2 kWh με την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που ανακοινώνει η εταιρία να είναι στα 59 χιλιόμετρα. Όσο για την φόρτισή της, ο χρόνος ολοκλήρωσης εξαρτάται από την οικιακή παροχή ρεύματος (8 ώρες στην απλή πρίζα σούκο των 1,8kW) ενώ σε ένα τυπικό μικρό Wallbox των 7,4 kW γεμίζει σε λιγότερο από 2 ώρες.

Σε ό,τι αφορά την διαχείριση του υβριδικού συστήματος, υπάρχουν 4 modes λειτουργίας. Το Εlectric όπου χρησιμοποιούνται μόνο οι ηλεκτροκινητήρες, το Sport όπου χρησιμοποιούνται όλοι οι κινητήρες για την μέγιστη δυνατή απόδοση, το Ηybrid το οποίο κάνει την βέλτιστη διαχείριση των κινητήρων ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, και το 4WD όπου εμπλέκεται μόνιμα ο πίσω ηλεκτροκινητήρας και προσδίδει στοιχεία τετρακίνησης όταν ο οδηγός θέλει να κινηθεί και εκτός ασφάλτου ή όταν οι συνθήκες στο οδόστρωμα δυσκολέψουν (χιόνι, πάγος κ.λπ.).

Υπάρχει και ένα πρόγραμμα λειτουργίας «e-Save» με το οποίο ο οδηγός μπορεί να γεμίζει την μπαταρία στην διάρκεια της διαδρομής του (επιλέγοντας ο ίδιος σε τι ποσοστό, 10%, 20% ή και πλήρη φόρτιση), κάτι που γίνεται μέσω του θερμικού κινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια διατηρώντας τις στροφές λειτουργίας -και συνακόλουθα την κατανάλωση- ψηλά. Τέλος να σημειώσουμε ότι εκτός από την έκδοση Hybrid4 υπάρχει και η απλή δικίνητη έκδοση Hybrid, με μόνο τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα και μέγιστη συνδυασμένη ισχύ στους 225 ίππους.

Νυν και αεί

Κοιτάζοντας το 3008 PHEV συνειδητοποιείς ότι μοιάζει ο χρόνος να μην έχει αγγίξει το SUV της Peugeot. Ακόμα και σήμερα να έβγαινε έτσι όπως είναι, δεν θα είχε πρόβλημα να θεωρείται το πιο sexy και ξεχωριστό σχήμα της κατηγορίας του. Κάτι που άλλωστε επιβραβεύεται στους πίνακες των πωλήσεων. Και δη στην χώρα μας όπου ήδη στους παράξενους μήνες του 2020 που πέρασαν έχει καβατζώσει την πρώτη θέση στις εταιρικές πωλήσεις. Οι αλλαγές στην συγκεκριμένη έκδοση εντοπίζονται μόνο στο λογότυπο Hybrid4 για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, καθώς και σε κάποια νέα μενού στο i-Cockpit που συνδέονται με την ύπαρξη των ηλεκτροκινητήρων (δείχνουν την ισχύ της μπαταρίας και την ηλεκτρική αυτονομία, την χρήση ενέργειας ανάλογα το πρόγραμμα κ.λπ.).

Το σαλόνι παραμένει και πάλι το δυνατό του σημείο (αν εξαιρέσουμε την μάλλον μικρή οθόνη του infotainment για τα δεδομένα του 2020), έχοντας εδώ και τέσσερα χρόνια συμπαρασύρει ολόκληρη την Peugeot κατευθείαν και δικαιωματικά στα σαλόνια των Γερμανών premium κατασκευαστών. Στο Hybrid4 υπάρχουν ακόμα περισσότερες νύξεις πολυτέλειας με πολύ όμορφα καθίσματα από δέρμα Nappa (σχεδόν μπάκετ, με άψογη στήριξη), και το full πακέτο εξοπλισμού για την άνεση των επιβατών και την υποβοήθηση του οδηγού.

Οι χώροι για τους επιβάτες έχουν παραμείνει ως έχουν στις υπόλοιπες εκδόσεις ικανοποιώντας απόλυτα μία τετραμελή οικογένεια. Όμως το πορτ-μπαγκάζ έχει μειωθεί στα 395 λίτρα όπως και το ρεζερβουάρ στα 48 λίτρα, λόγω της ενσωμάτωσης της μπαταρίας και του πίσω ηλεκτροκινητήρα. Αυξημένο είναι και το βάρος στα 1.928 κιλά, ενώ τις εντυπώσεις κερδίζουν οι πολύ όμορφες 18άρες ζάντες με τα εξαιρετικά ελαστικά Primacy 4 της Michelin διαστάσεων 225/55.

Αμαρτία!

Έχοντας εντρυφήσει στις προδιαγραφές και τα ηλεκτρικά συμπαρομαρτούντα, προσεγγίζεις αυτό το 3008 Hybrid4 κάπως συγκρατημένος και με το μυαλό στα νούμερα και τους υπολογισμούς των καταναλώσεων. Εκεί όπου αναμενόμενα διαπρέπει, με μηδενική κατανάλωση για τα πάνω από 50 πραγματικά χιλιόμετρα που μπορεί να κάνει μέσα στην πόλη μόνο με τα ηλεκτρικά μοτέρ. Ή τα περίπου 1,5 l/100 km όταν αδειάσει η μπαταρία και ξεκινήσει η υβριδική λειτουργία, και πάλι μέσα στην Αθήνα. Από εκεί και πέρα και μέχρι την Λαμία και με γεμάτη την μπαταρία η κατανάλωση είναι λίγο πιο πάνω από τα 5,5 l/100 km, με σβέλτο ρυθμό αλλά και με τον φόβο των ραντάρ. Τιμές αδιανόητες για ένα αυτοκίνητο των 300 ίππων, που δείχνουν και την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην υβριδική προσέγγιση της PSA.

Όλα αυτά τα νούμερα αλλάζουν προς το καλύτερο ή το χειρότερο ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, την θερμοκρασία περιβάλλοντος, το ανάγλυφο της διαδρομής ή το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας. Και πάνε περίπατο όταν βλέπεις μπροστά σου τις δυο ανηφορικές λωρίδες μετά την Λαμία να σε καλούν να αφήσεις τα κομπιουτεράκια και τα γραφικά στο i-Cockpit και να οδηγήσεις.

Και εκεί έρχεται η Αποκάλυψη. Η Peugeot σε όλο της το μεγαλείο λάμπει και εδώ, έστω και αν τα κιλά είναι παραπανίσια και ο κύριος στόχος της κατασκευής δεν είναι το γλίστρημα με τα τέσσερα προσπερνώντας πάνω σε δεξιά φουρκέτα την διασωληνωμένη νταλίκα. Το πρώτο που εντοπίζεις είναι το πόσο smooth είναι το υβριδικό σύστημα. Το αλισβερίσι των τριών κινητήρων κάτω από τα πόδια σου δεν παρουσιάζει καμία υστέρηση (θυμίζει έντονα καθαρόαιμο ηλεκτρικό αλλά με ΗΧΟ!) ενώ και ο συνδυασμός με το εξαιρετικό EAT8 κάνει τα πράγματα ακόμα πιο αβίαστα. Το 5,9 δευτερόλεπτα που ανακοινώνει το εργοστάσιο για το 0-100 km/h είναι άκρως εντυπωσιακά και τινάζουν τους επιβάτες πίσω γεμίζοντας την καμπίνα με επιφωνήματα θαυμασμού.

Το ίδιο συμβαίνει και με τις ρεπρίζ που είναι μισής ανάσας υπόθεση, ιδίως στο πρόγραμμα Sport. Σ’ αυτό το πρόγραμμα σφίγγει ακόμα περισσότερο το σύστημα διεύθυνσης, και γίνεται αστραπιαίο το EAT8 στις αλλαγές. Και αν συνηθίσεις το μικρό τιμόνι (το συνηθίζεις και σ’ αρέσει τελικά), το λευκό SUV της Peugeot μετατρέπεται σε ένα ημίψηλο καθαρόαιμο GTI έτοιμο να καταβροχθίσει ό,τι βρει εμπρός του.

Το ακλόνητο πλαίσιο σε συνδυασμό με το πιο σφιχτό set-up των αναρτήσεων αλλά και τα φαρδιά ελαστικά σε γεμίζουν αυτοπεποίθηση για να κινηθείς πολύ πιο πάνω από ό,τι περιμένεις από ένα τέτοιο όχημα. Ενώ παράλληλα τόσο το ακριβές τιμόνι όσο και τα αξιόπιστα φρένα (που δεν πάσχουν σε τέτοιο βαθμό όσο άλλα υβριδικά από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας) σε κρατούν πάντα σε εγρήγορση και με την πίστη ότι μπορείς να πάρεις την επόμενη στροφή με ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα. Και όντως πιέζεις, σημαδεύεις το apex, μένεις πεισματικά στο γκάζι και βγαίνεις στην ευθεία με ένα χαμόγελο από τη μια άκρη του παρμπρίζ στην άλλη.

Οι Γάλλοι είχαν πάντα τον τρόπο τους να κάνουν την διαφορά και να φτιάξουν το premium πεντάθυρο Rallye του επιτυχημένου 50άρη που έκανε οικογένεια και καριέρα αλλά θέλει να ξεδίνει που και που στις παλιές διαδρομές της νεότητάς του. Υπάρχουν και άλλα υβριδικά SUV με αντίστοιχες ιπποδυνάμεις, όμως μόνο σ’ αυτό εδώ το Peugeot νιώθεις να δένεσαι βαθιά με το αυτοκίνητο, να σου ξυπνά σπουδαία συναισθήματα, να νιώθεις την μοναδική ικανοποίηση ότι κάνεις το οικολογικό σου καθήκον, αλλά στο βάθος παραμένεις ένας αμετανόητος νεανίας που δεν ξέχασε ένα από τα πιο ωραία παιχνίδια της ζωής, την γρήγορη οδήγηση.

Ευλογία!

Αφήνοντας αργά το απόγευμα της Κυριακής τα Μετέωρα και τις φυλές των Βαλκάνιων να ανακαλύπτουν τις χαρές του να συνοδεύεις τον σκέτο φραπέ με φέτα (ναι, είναι το απόλυτο trend!), φθάνει και η ώρα του απολογισμού. Τι να πρωτοπείς για αυτό το 3008; Και πώς να μεταφέρεις όλη αυτή την πληρότητα που σε γεμίζει, είτε αφορά το σούπερ άνετο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, είτε το να σε προκαλεί μονίμως να ξεχάσεις τα διοξείδια και να το «ρίξεις έξω». Χωρίς να έχει χάσει στο ελάχιστο την γοητεία του, απέκτησε το τεχνολογικό υπόβαθρο ώστε να μείνει στην πρώτη γραμμή της εποχής του διατηρώντας παράλληλα όλα τα γονίδια της Peugeot σε ότι αφορά την οδηγική ευχαρίστηση που μπορεί να προσφέρει.

Κοστίζει αρκετά είναι η αλήθεια, όμως για τους εταιρικούς πελάτες έχει το πλεονέκτημα της απαλλαγής από τον φόρο σε όσες εκδόσεις του ξεκινούν κάτω από τα 40.000 ευρώ εργοστασιακή τιμή. Όπως και να έχει πάντως όλα αυτά είναι απλές λεπτομέρειες. Το υβριδικό 3008 δεν είναι ένα ακόμα οικολογικό SUV αλλά μία μηχανή χαράς με τον τρόπο που πάντα γνώριζε να κάνει η Peugeot και μόνο αυτή. Ένα κλασικό γαλλικό λιοντάρι με μοντέρνα προβιά SUV και μπαταριών, το οποίο θα σου πάρει τα μυαλά. Και θα σε βάλει να κάνεις δυο φορές τον Δομοκό, έτσι χωρίς λόγο, γιατί απλά δεν μπορείς να του αντισταθείς. Συγχώρεσέ με αναγνώστη μου, αλλά αμάρτησα. Και το ευχαριστήθηκα όσο δεν παίρνει. Εις μίαν και αδιαίρετη (και ηλεκτρική πλέον) Peugeot. Αμήν!

Με μια ιστορία 210 ετών και εμπειρία 80 ετών στην ηλεκτροκίνηση, η Peugeot απαντά ουσιαστικά και αποτελεσματικά στην εποχή της ενεργειακής μετάβασης. Οι αμιγώς ηλεκτρικές και Plug-in Hybrid εκδόσεις της εταιρείας εμπλουτίζουν ήδη τη γκάμα των επιβατικών και των ελαφρών επαγγελματικών μοντέλων της, ενώ πριν το τέλος του 2023, η γκάμα της Peugeot θα είναι πλήρως εξηλεκτρισμένη.

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Peugeot είναι η πρώτη εταιρεία που έχει επενδύσει στον πλήρη εξηλεκτρισμό του δικτύου συνεργατών της. Τα ηλεκτρικά e-208 και e-2008 διατίθενται προς πώληση και δοκιμαστική οδήγηση σε 46 επίσημους Διανομείς με 55 σημεία φόρτισης και εξυπηρέτησης πανελλαδικά. Τα νέα ηλεκτρικά Peugeot 208 και SUV Peugeot 2008 έχουν ήδη ξεκινήσει με επιτυχία την εμπορική τους πορεία στην ελληνική αγορά, εντάσσονται δε σε δύο κατηγορίες με πολύ σημαντική βαρύτητα. Πιο συγκεκριμένα, για το διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου 2020, η Peugeot κατέλαβε την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μερίδιο αγοράς 25,1%.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 3008 HYBRID4 GT e-eEAT8 2020   TIMH €52.500   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 220 (300)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 520/3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,9 sec, τελική 235 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 29 g/km

PEUGEOT 3008 HYBRID4 GT e-eEAT8 2020

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΕ ΚΑΥΣΙΜΟ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, EΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

ΚΑΤΑ TIMH ΑΓΟΡΑΣ, ΜΙΚΡΗ ΟΘΟΝΗ ΙNFOTAINMENT