MERCEDES-BENZ CLA 200


Χωρίς να απεμπολεί τον premium χαρακτήρα της εταιρείας, αυτή η Mercedes έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να «φορεθεί» παντού και από οποιονδήποτε!

  • 1/2/2014

Business Casual

Χωρίς να απεμπολεί τον premium χαρακτήρα της εταιρείας, αυτή η Mercedes έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να «φορεθεί» παντού και από οποιονδήποτε!

Τις διαθέσεις τους οι Γερμανοί τις είχαν δείξει με τη νέα A-Class.

Οπου «διαθέσεις» η σφοδρή επιθυμία τους να ανοίξουν κατά πολύ την γκάμα των εν δυνάμει αγοραστών τους, ακόμη και σε εκείνους που ποτέ στη shopping list τους δεν θα συμπεριελάμβαναν μια Mercedes.

Εως εδώ, καλά θα πείτε… Ενα ακόμη από τα γνωστά εργαλεία του μάρκετινγκ. Ομως τα πράγματα σοβαρεύουν από τη στιγμή που στη Mercedes δεν έμειναν στην εικόνα αλλά -κυρίως- προχώρησαν στην ουσία. Παίρνοντας μια χορταστική γεύση «για το πού το πάνε» από την A-Class, αναφωνούμε «wow» (δανειζόμενοι και το σχετικό διαφημιστικό σλόγκαν) στη θέα και μόνο της νεότευκτης CLA. Ενα αυτοκίνητο που μας μάγεψε στην Εκθεση του Ντιτρόιτ, ένα αυτοκίνητο που ευχαριστηθήκαμε οδηγώντας το πρόσφατα στη Ν. Γαλλία σε όλες του τις εκφάνσεις, ένα αυτοκίνητο που έχουμε την τιμή να δοκιμάσουμε ΠΡΩΤΟΙ στην Ελλάδα... Ενα αυτοκίνητο που σε άλλες εποχές, όχι πολύ μακρινές, θα είχε λίστα αναμονής, όπως στο πρόσφατο παρελθόν η SLK!

Καινοτομικό ντιζάιν

Η αλήθεια είναι ότι η Mercedes Benz στο υποσυνείδητο του κοινού έχει καταγραφεί ως μια συντηρητική -ως προς τις επιλογές- δημιουργία της εταιρείας, αλλά αυτή είναι η μισή, καθώς οι καινοτομίες (και όχι μόνο στον τομέα της ασφάλειας) τη χαρακτηρίζουν. Αυτοκίνητα όπως το προαναφερόμενο SLK έχουν αποτελέσει την απαρχή μιας τάσης στην αυτοκινητοβιομηχανία, για να φθάσουμε σήμερα στην CLA που προϊδεάζει για τη γενικότερη φιλοσοφία των μελλοντικών Mercedes. Εξάλλου, οι Γερμανοί δεν κρύβουν ότι στοχεύουν (και όχι μόνο με την CLA) σε νέες αγορές, με βασικότερες των ΗΠΑ (όπου ήδη σημειώνουν χρονιά με τη χρονιά ρεκόρ πωλήσεων), της Ρωσίας και της Κίνας, όπου σχήματα όπως αυτό της CLA ελκύουν σαν μαγνήτης. Και στις μεσογειακές χώρες θα προσθέταμε εμείς, καθώς ο δυναμισμός της -αλλά και η «αθλητική σιλουέτα» της- είναι τόσο αισθησιακός, λες και βγήκε από το ατελιέ κάποιου φημισμένου ιταλικού studio. Ομολογούμε ότι ήταν από τις σπάνιες φορές που ένα αυτοκίνητο προκάλεσε τόσο ντόρο, τόση κουβέντα, τόσες ερωτήσεις, τόσο θαυμασμό, τέτοιο γύρισμα κεφαλιού (ίσως να φταίει και η «πενία» για κάτι διαφορετικό, κάτι όμορφο, κάτι συναρπαστικό, που εσχάτως έχει προκύψει στην ημεδαπή, όπου οι αγοραστικές επιλογές είναι ξεκάθαρα ανάγκης).

Ισως να έχετε ξαναδιαβάσει ότι η νέα CLA αντλεί την έμπνευσή της από τη μεγαλύτερη CLS ή ότι βασίζεται στο δάπεδο της A-Class και στην περίφημη πλατφόρμα MFA (πάνω στην οποία μπορούν να «χτιστούν» και εκδόσεις επιπέδου AMG αλλά και μελλοντικά SUV). Αυτό όμως που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι, οδηγικά, η CLA έχει τον δικό της, ξεχωριστό χαρακτήρα, δικαιώνοντας πλήρως τους ισχυρισμούς του επικεφαλής της εταιρείας, κ. Ζέτσε, ότι μια κοινή πλατφόρμα μπορεί να προσφέρει διαφοροποιημένα οδικά χαρακτηριστικά.

Αισθητικά η νέα Mercedes αποπνέει αδρεναλίνη, έχοντας ένα εντυπωσιακό παρουσιαστικό (και εδώ η «διαμαντένια» μάσκα με το ευμέγεθες αστέρι και το «θυμωμένο» παρουσιαστικό ξεχωρίζουν), ένα καλλίγραμμο αμάξωμα με σημείο αναφοράς τη σχεδίαση από τη μεσαία κολόνα και πίσω. Η τοξοειδής κατάληξη της οροφής και η καινοτομική σχεδίαση του πίσω τμήματος δημιουργούν την εικόνα ενός αυτοκινήτου που έχει σχεδιαστεί για να εντυπωσιάζει. Δεν είναι μόνο η έμπνευση στη σχεδίαση της CLA, αλλά και το γεγονός ότι οι σχεδιαστές κατάφεραν να ρίξουν τον αεροδυναμικό συντελεστή στο 0,23 (cd 0,22 στην έκδοση BE), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κατανάλωση και την ποιότητα κύλισης.

Η πρόσβαση στις πίσω θέσεις του 4θυρου κουπέ είναι υποδειγματική, όπως και οι χώροι για τα δεδομένα της κατηγορίας. Δύο μεσαίου αναστήματος ενήλικοι θα βολευτούν μια χαρά έχοντας επαρκή χώρο για το κεφάλι τους (για τα πόδια δεν το συζητάμε, καθώς η CLA είναι μεγαλύτερη κατά 3,9 εκατ. της C-Class, φθάνοντας σε μήκος τα 4,63μ. και έχοντας μεταξόνιο 2,69μ.). Το high end εσωτερικό ειδικά στην εξοπλιστική έκδοση της δοκιμής «AMG Exclusive» συνδυάζει το σπορτίφ στοιχείο με την πολυτέλεια. Ενημερωτικά, τα εμπρός μπάκετ καθίσματα είναι κάτι περισσότερο από εξαιρετικά (στήριξη, άνεση), με τον οδηγό λόγω πολλαπλών ρυθμίσεων καθίσματος και τιμονιού να μπορεί να βρει την ιδανική θέση οδήγησης. Κάθεται χαμηλά, έχοντας άριστη ορατότητα και άμεση πρόσβαση σε όλα τα χειριστήρια σε εργονομικές θέσεις. Η «λογική» Mercedes στα διάφορα συστήματα πληροφόρησης διατηρείται, αλλά με πιο απλοποιημένες διαδικασίες. Εννοείται πως το εσωτερικό μπορεί να εξοπλιστεί με ό,τι πιο σύγχρονο κυκλοφορεί στον τομέα του infotainment, όπως σύνδεση στο Διαδίκτυο, εφαρμογές για τους χρήστες iPhone κ.λπ.  

Tech Talk

Στον μηχανικό τομέα η CLA, όπως προείπαμε, βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MFA, που χαρακτηρίζεται από τη στιβαρότητά της αλλά και το χαμηλό βάρος. Η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων προβλέπει εμπρός γόνατα ΜακΦέρσον και πίσω από έναν υστερούντα άξονα ανά τροχό και τρεις εγκάρσιους συνδέσμους, ώστε να προσφέρεται πλήρης ανεξαρτησία μεταξύ των τροχών για καλύτερο έλεγχο της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου. Οι πλήμνες των τροχών και οι βάσεις των ελατηρίων είναι από αλουμίνιο για μείωση των μη αναρτημένων μαζών και τη μικρότερη επιβάρυνση της ανάρτησης. Στον υποψήφιο αγοραστή παρέχεται η δυνατότητα επιλογής ανάρτησης με χαρακτηριστικά Comfort ή Sport με πιο σφικτό set up ελατηρίων και αποσβεστήρων, αλλά και χαμηλότερο κέντρο βάρους (εμπρός χαμηλωμένη κατά 15 χλστ. και πίσω 10 χλστ.).

Το σύστημα διεύθυνσης είναι με ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα και συνδυάζεται με το σύστημα Direct Steer, κάτι που σημαίνει ότι η υποβοήθηση είναι ανάλογη με τη δυναμική κατάσταση του αυτοκινήτου, καθώς λαμβάνει δεδομένα από το ESP, προσφέροντας στον οδηγό καλύτερη πληροφόρηση, ακόμη και «καθοδήγηση» ή και «διόρθωση» ενός λάθους χειρισμού.

Ο τομέας «ενεργητική» ασφάλεια είναι βασική προτεραιότητα και σε αυτήν τη Mercedes, καθώς στον βασικό εξοπλισμό της περιλαμβάνεται το σύστημα Collision Prevention Assistν το οποίο αναλύοντας δεδομένα από το ραντάρ ενεργοποιεί αυτόματα το σύστημα πέδησης στην περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει. Εδώ η διαφορά, συγκριτικά με άλλα αντίστοιχα συστήματα, είναι ότι το σύστημα αυτό λειτουργεί μόλις από τα 7 χλμ./ώρα! Διαθέσιμα είναι επίσης το σύστημα ανίχνευσης υπνηλίας Attention Assist, το πακέτο Lane Tracking με σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας Blind Spot Assist και το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Keeping Assist ή το σύστημα προσαρμοζόμενης υποβοήθησης προβολέων Adaptive HighBeam Assist.

Κινητήρες

Η CLA είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά σε τέσσερις βενζινοκίνητες  εκδόσεις C180 (1.6 122ps), C180 BlueEFFICIENCY (1.6 122ps), CLA 200(1.6 156ps), CLA 250 (2.0 210ps) και σε μία ντίζελ: CLA 220 CDI (170ps). Ολες οι βενζινοκίνητες εκδόσεις συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, οι μεγαλύτερες (CLA 200 & 250) και με το αυτόματο 7G-DCT, ενώ η ντίζελ αποκλειστικά με το αυτόματο.

Κλείνοντας με τους κινητήρες να σημειώσουμε ότι όλοι τους είναι προδιαγραφών Euro6!

Περνώντας…

...από τη θεωρία στην πράξη, ο όρος «κουπέ» δικαιολογείται πλήρως στη CLA και ίσως συμπεριλαμβάναμε και το προσδιοριστικό «αυθεντικό» εάν ήταν πισωκίνητη... Για να είμαστε όμως δίκαιοι, η M-B παρέχει τη δυνατότητα τετρακίνησης (CLA 250 4MATIC), που θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό!

Έχοντας στη διάθεσή μας τη CLA 200 στην εξοπλιστική έκδοση AMG, κάτι που σημαίνει, εκτός από το look, σπορ ανάρτηση αλλά και χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (225/40-18), συνδυαστικά με μηχανικό κιβώτιο, αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν μένει στο «φαίνεσθαι». Το εντυπωσιακό (αισθητικά) αμάξωμα συνδυάζεται με έναν άκρως ενδιαφέροντα οδηγικό χαρακτήρα που θα καλύψει από τον νεαρό έως τον πιο ενθουσιώδη οδηγό.

Διαθέτει αρκετά σπορτίφ στοιχεία που συναντώνται και στην A-Class, με τη διαφορά όμως εδώ να εντοπίζεται στο γεγονός ότι η συμπεριφορά του πίσω τμήματος σε συνθήκες πίεσης είναι πιο προοδευτική, ενώ προσφέρεται η αίσθηση των μεγαλύτερων περιθωρίων πρόσφυσης.

Σε καλή άσφαλτο, και ειδικά με τη sport ανάρτηση, η CLA πολύ δύσκολα θα παρεκκλίνει της πορείας της. Σε χαμηλής πρόσφυσης οδόστρωμα θα υποστρέψει και θα γλιστρήσει (με το ESP εκτός) γλυκά και ελεγχόμενα. Το πολύ καλό πλαίσιο και κυρίως το γρήγορο (2,2 στροφές) και αμεσότατο τιμόνι (τυπικά... ηλεκτρομηχανική η αίσθηση) θα εκτιμηθούν από τον ενθουσιώδη οδηγό, όπως και το μηχανικό κιβώτιο για την ακρίβειά του. Περισσότερο δε τα φρένα, όχι μόνο σε αίσθηση (υποδειγματικά), αλλά και σε απόδοση. Ελάχιστα από τα αυτοκίνητα (και όχι απαραίτητα της κατηγορίας) που έχουμε μετρήσει έχουν ακινητοποιηθεί από τα 120 χλμ./ώρα σε 51,7 μέτρα!

Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα 1.6 lt των 156 ίππων, αυτός τα καταφέρνει μια χαρά με το αμάξωμα των 1.395 κιλών και συνεπικουρείται με τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου. Ο άμεσος ψεκασμός και η υπερτροφοδότηση προσφέρουν μια γραμμική απόδοση σε ένα μεγάλο φάσμα στροφών (η μέγιστη τιμή της ροπής εμφανίζεται μόλις στις 1.250 σ.α.λ.), με τη μόνη παρατήρηση να αφορά τη λειτουργία του στα «κόκκινα». Οι επιδόσεις του είναι άκρως ικανοποιητικές και δεν είναι μόνο το 8.9'' που μετρήσαμε για το τυποποιημένο 0-100 χλμ./ώρα, αλλά και η γενικότερη απόδοσή του στις ρεπρίζ. Ομως έχοντας την οδηγική εμπειρία της CLA 250 θεωρώ ότι αυτή ταιριάζει γάντι στον πολύ απαιτητικό οδηγό. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, στην πόλη θα κινηθείς κατά μέσον όρο στα 9-10 λίτρα και στον αυτοκινητόδρομο εάν τηρείς τα όρια ταχύτητας στα 7-7,5 λίτρα. Ως μέση τιμή δοκιμής ορίζουμε τα 8,5 λίτρα.

Συμπερασματικά, η CLA 200 είναι εκείνη η έκδοση του νέου κουπέ της Μ-Β που χαρακτηρίζεται ως ισορροπημένη. Και αυτό γιατί είναι σε θέση να ικανοποιήσει μια μεγάλη γκάμα οδηγών. Είτε πρόκειται για τους παραδοσιακούς της εταιρείας είτε για εκείνους που για πρώτη φορά οδηγούν μια Mercedes. Ευχάριστη και σπορτίφ ταυτόχρονα, συνδυάζει ιδανικά την άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις με τον fun to drive χαρακτήρα σε «εκτός των τειχών» διαδρομές. Περισσότερο δε εντυπωσιάζει με το πώς κυλάει στον αυτοκινητόδρομο, απόρροια της χαμηλής αεροδυναμικής αντίστασης.     

Με τιμή εκκίνησης τα 31.370 ευρώ (με απόσυρση), η CLA 200 θεωρούμε ότι αποτελεί μια πρώτης τάξεως επιλογή για όποιον επιθυμεί ένα ντιζαϊνάτο, ευχάριστο οδηγικά κουπέ, που συνδυάζει οικονομία και επιδόσεις, φέρει στο καπό το «αστέρι», ενώ ο κινητήρας του δεν μπαίνει στο μάτι της... Εφορίας.