Mercedes-Benz CLA 200 (2021): Πρώτη δοκιμή για το δυναμικό 4θυρο coupe


Η φυσική της ομορφιά δεν περνάει απαρατήρητη. Είναι καλλίγραμμη και συνάμα δίνει υποσχέσεις μιας σπορ ιδιοσυγκρασίας που δεν πέφτουν στο κενό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 27/10/2020

Δείτε την. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με το πακέτο AMG μαζί με το ανθρακί ματ χρώμα και τις πεντάμπρατσες ζάντες, έτοιμες να ριχτούν σε κάποια μάχη στο Hockenheim, είναι χάρμα οφθαλμών. Αλλά και πολλά υποσχόμενο, μόνο και μόνο από τις διάτρητες αεριζόμενες δισκόπλακες των φρένων. Κι ύστερα ακούει ο φίλος σου και fan της Mercedes, που σε έβλεπε τις προηγούμενες ημέρες να το οδηγείς, ότι αυτό το «τέρας» δεν είναι μια baby AMG GT four door coupe, αλλά ένα πανέμορφο 1300άρι αυτοκίνητο 163 PS και μένει αποσβολωμένος, με δώρο το θαυμαστικό να αιωρείται πάνω από το κεφάλι του. Αυτό είναι η CLA200 της δοκιμής μας, όπως τη βλέπετε.

Σε εμφάνιση «άριστα 10», λοιπόν, σε μια εποχή που τα SUV καταπίνουν στο διάβα τους όποια προσπάθεια γέννησης λεπτών, καλλίγραμμων σχημάτων. Στο εσωτερικό, αφού μπούμε μέσα από τις frameless πόρτες της, έχουμε επανάληψη του πρόσφατου αισθητικού μπούσουλα της Mercedes-Benz, τη νέα εποχή στον διάκοσμο και στα infotainment, ειδικά με την κορυφαία έκδοση του MBUX με trackpad στη βάση της κονσόλας και τις δύο διαδοχικές οθόνες να σχηματίζουν ένα μεγάλο, απεικονιστικό πάνελ All-digital με… τόνους από μενού, όπως τα πάμπολλα συστήματα ασφαλείας ή το virtual reality μενού πλοήγησης , καθώς και παραμετροποιήσεις, όλες στα αγγλικά. To τιμόνι είναι όμορφο, όπως και τα υπέροχα και ολίγον σκληρά καθίσματα.

Έχει το σαλόνι μια ιδιότυπη ευρυχωρία, λόγω σχεδίασης της οροφής, αλλά και ένα από τα μακρύτερα μεταξόνια στην κατηγορία της πλατφόρμας της CLA, με 2,73 μέτρα. Έχει, έτσι, θέσεις για τρεις επιβάτες πίσω, απλώς αυτός που θα κάθεται στη μέση έχει θέμα. Είναι μάλλον μια διάταξη 4 1 επιβατών και όχι κάτι άλλο. Ο χώρος αποσκευών, από την άλλη, εκμεταλλευόμενος τη σχεδόν Long Tail φιλοσοφία του αμαξώματος είναι μακρύς και βαθύς προσφέροντας μέσα από ένα μάλλον στενό άνοιγμα, αρκετή πρακτικότητα και 460 λίτρα για αποσκευές. Χώροι δε για μικροαντικείμενα υπάρχουν και είναι ευπρόσδεκτοι.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MERCEDES-BENZ CLA Coupe 7G-DCT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 10

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ82

Ο τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας του 1,3 λίτρου, γνώριμός μας ήδη από πολλές δοκιμές, τόσο στο ανά χείρας τεύχος όσο και στο προηγούμενο, κάτω από τα καπό μοντέλων της Renault, δεν έχει κάποιο σύστημα ηλεκτρικής υποβοήθησης EQ Charge. Έχει γκάζι, όμως με ισχύ, 163 PS και ακούγεται ελαφρά αλλά ευχάριστα, λόγω σπορτίφ φυσιολογίας της έκδοσης.

O επιλογέας βρίσκεται παραδοσιακά στην κολόνα του τιμονιού και συνηθίζεται εύκολα όπως, άλλωστε, και τα paddlesγ ια τις αλλαγές των επτά ταχυτήτων από το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο, αν και ο ρυθμός αλλαγών είναι λίγο βραδύς συγκριτικά με τα σπορ θέλγητρα της έκδοσης. Με τα προγράμματα Individual, Sport, Comfort και Eco, που ρυθμίζουν απόκριση κινητήρα, ταχύτητα αλλαγών του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου, αίσθηση του τιμονιού και λειτουργία του ESP τα πράγματα σαφώς και μπορούν να γίνουν πιο ενδιαφέροντα σε μπρίο.

Το πολυλειτουργικό τιμόνι (έχει πολλές ενδείξεις και λειτουργίες) βοηθά με το ωραίο του grip προς τούτο και τονώνει με σπορτίφ νότες την οδηγική διάθεση του οδηγού. Το δε αυτοκίνητο της δοκιμής μας, χάρη στο πακέτο AMG, έχει κάνει ένα τρυκ: φορά χαμηλωμένη μεν αλλά όχι σκληρότερη ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Έτσι, είναι ιδιαίτερα ανεκτικό στις λακκούβες χάρη και στα «πασπαρτού» ελαστικά Hankook Ventus S1 evo2 διαστάσεων 225/45-R18.

Στρίβει ωραία με μικρές κλίσεις, όπως φαίνονται και από τις δραματοποιημένες για τις ανάγκες της φωτογράφησης κινήσεις, αλλά τόσο η κορμοστασιά του, φαρδιά, πλατιά, χαμηλή, όσο και το κέντρο βάρους δεν δραματοποιούν τον τρόπο που αυτές έρχονται, δεν τονίζουν τίποτε κακό που έρχεται, γιατί πολύ απλά… δεν έρχεται. Η κατανάλωση, όταν τη βρείτε μέσα από το υπερπλούσιο μενού, μας λέει 8,2 l/100 km. Είναι, λοιπόν, η CLA Coupe η ωραία της ημέρας. Έχει φυσική ομορφιά και ένα ωραίο οδηγικό ταμπεραμέντο, το οποίο μπορεί αναλόγως των πάμπολλων προαιρετικών να γίνει όντως baby AMG GT 4-door coupe.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ CLA Coupe 7G-DCT 2020   TIMH €34.949   ΤΕΛΗ €148,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.332, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 120(163)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.620-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,2 sec, τελική 229 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,5 L/100km, 124 g/km

MERCEDES-BENZ CLA Coupe 7G-DCT 2020

ΥΠΕΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ,ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ