Νέο VW ID.7: Οδηγούμε στη Γερμανία το ηλεκτρικό sedan των μεγάλων αποστάσεων


Η ηλεκτρική ναυαρχίδα των Γερμανών προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και εντυπωσιακή αυτονομία, τεχνολογίες αιχμής και τις ανέσεις ενός πολυτελούς sedan.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ, VOLKSWAGEN MEDIA
  • 12/9/2023

Στο πλαίσιο της επίσκεψής μας στην έκθεση ΙΑΑ 2023 είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε έστω και για λίγα χιλιόμετρα στους δρόμους πέριξ του Μονάχου την ηλεκτρική ναυαρχίδα της VW, το ολοκαίνουργιο ID.7. Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν με καμουφλάζ, προϊδεάζοντας πώς αφορούσε ένα μοντέλο προ-παραγωγής, ωστόσο αυτό στην πράξη δεν άλλαξε κάτι σε ότι αφορά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Και αναφερόμαστε τόσο σε ότι έχει να κάνει με την απτή ποιότητα κατασκευής, αυτή που «εισπράττει» ο οδηγός και οι επιβάτες από το εσωτερικό του αυτοκινήτου σε θέματα συναρμογής, υλικών, φινιρίσματος και γενικότερης αίσθησης, όσο και με την ποιότητα κύλισης.

Για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, από την στιγμή που προορίζεται ως αντικαταστάτης του επιτυχημένου Passat στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης και θα έχει αντιπάλους αυτοκίνητα όμως η Mercedes EQE, η Volkswagen δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι λιγότερο, από το να υλοποιήσει ένα αυτοκίνητο που θα πλασαριστεί στην upper class κατηγορία των ηλεκτρικών σεντάν. Σε αυτό προσθέστε και την έμφαση που δόθηκε στις προσφερόμενες υπηρεσίες και την λειτουργικότητα, σύμφωνα με τα σύγχρονα «θέλω» των χρηστών, κυρίως σε ότι έχει να κάνει με την συνδεσιμότητα, την άνεση, αλλά και τους προσφερόμενους χώρους για τα μεγάλα ταξίδια. Και για το λόγο αυτό, το ID.7 μεταξύ άλλων διαθέτει  καθίσματα Climatronic που προσφέρουν ψύξη, θέρμανση και λειτουργία μασάζ, το σύστημα κλιματισμού είναι τελευταίας τεχνολογίας, με αεραγωγούς που ανοίγουν και κλείνουν αυτόματα, ελεγχόμενοι ηλεκτρονικά, κ.α.

Με οθόνη 15 ιντσών

Βεβαίως, σημείο αναφοράς στο εσωτερικό, είναι η οθόνη του συστήματος infotainment με διαγώνιο 15 in στο κέντρο του ταμπλό, που προσφέρει αμεσότητα πρόσβασης σε όλους τους επιβάτες. Μάλιστα, ενδιαφέρον παρουσιάζει η απεικόνιση του συστήματος Navi με τα νέα γραφικά και την πιο ακριβή πληροφόρηση τεχνολογίας Discover Pro Max. Αντιθέτως, για τον πίνακα των οργάνων, η VW έχει διατηρήσει πίσω από το τιμόνι την μικρή οθόνη που γνωρίζουμε από τα υπόλοιπα ηλεκτρικά οχήματα του ομίλου, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα απεικόνισης των ενδείξεων στο head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, για επιπλέον ενημέρωση στον οδηγό.

Θεωρούμε ως παραφωνία αυτή την μικρή οθόνη στο εξωτερικό, όπως και τη διατήρηση των διακοπτών χειρισμού των εμπρός και πίσω ηλεκτρικών παραθύρων, από έναν εναλλασσόμενο διακόπτη, μια διόλου εργονομική διαδικασία.

Χώροι και ανέσεις λιμουζίνας και κορυφαίες τεχνολογίες

Σε θέματα ευρυχωρίας, ουδείς λόγος. Άλλωστε το ID.7 με μήκος 4.961 mm, πλάτος 1.862 mm είναι από τα μεγαλύτερα οχήματα της κατηγορίας, ενώ εδράζεται σε πλαίσιο με μεταξόνιο 2.966 mm. Ακόμη και 5 ενήλικες θα φιλοξενηθούν άνετα, έχοντας στη διάθεσή τους ένα πορτ-μπαγκάζ 532 lt σε όγκο, πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Παράλληλα, η σχεδίαση του αμαξώματος είναι τέτοια ώστε να επιτυγχάνεται η χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση ηλεκτρονίων προς όφελος της αυτονομίας και αυτό γίνεται με μια «κουπέ» κατάληξη της γυάλινης οροφής στο πίσω τμήμα με αποτέλεσμα τον χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd 0,23) και το ύψος να περιορίζεται στο 1.538 mm. Αξίζει να τονίσουμε πώς η πανοραμική γυάλινη οροφή του ID.7 έχει ειδική επίστρωση και τεχνολογία ώστε να αποτρέπει τη ηλιακή ακτινοβολία (το διαπιστώσαμε στο ηλιόλουστο Μόναχο την ημέρα του test drive), ενώ προσφέρει και ηλεκτρονική ρύθμιση της φωτεινότητά της στο εσωτερικό. Σημειώνεται πώς ο χειρισμός της, όπως και άλλες λειτουργίες του ID.7 μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμα και μέσω φυσικών φωνητικών εντολών, με τη χρήση του νέου ψηφιακού βοηθού IDA!

H «κουπέ» κατάληξη της γυάλινης οροφής στο πίσω τμήμα έχει αποτέλεσμα τον χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd 0,23) προς όφελος της αυτονομίας.
H «κουπέ» κατάληξη της γυάλινης οροφής στο πίσω τμήμα έχει αποτέλεσμα τον χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd 0,23) προς όφελος της αυτονομίας.

Για πρώτη φορά βρίσκει εφαρμογή η ηλεκτρική μονάδα ΑΡΡ550

Τεχνικά μιλώντας, το νέο ID.7, είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της VW που τροφοδοτείται από την ολοκαίνουρια ηλεκτρική μονάδα APP550, ενώ εδράζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB, η οποία έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για EV. Το ηλεκτρικό σύστημα αποδίδει ισχύ 286 PS και έως 545 Nm ροπής και μεταδίδει την κίνηση στον πίσω άξονα, στοχεύοντας στην υψηλότερη απόδοση και αυτονομία.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η υψηλή ροπή του συστήματος APP550 (κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της VW στο Kassel της Γερμανίας), επιτυγχάνεται με τη χρήση ενός ενισχυμένου στάτορα, ενώ ο ρότορας είναι εφοδιασμένος με έναν ισχυρότερο μόνιμο μαγνήτη που έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα φορτίου. Από την πλευρά του, ο μετατροπέας αναπτύχθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να παρέχει το ρεύμα που χρειάζεται για μεγαλύτερη απόδοση και αποτελεσματικότητα. Συν τοις άλλοις, ο νέος ηλεκτροκινητήρας έχει βελτιωμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης, το οποίο λειτουργεί χωρίς ηλεκτρική αντλία λαδιού.

Ο ηλεκτροκινητήρας ΑPP550 τροφοδοτεί και την «μικρότερη» έκδοση Pro του ID.7, που εφοδιάζεται με μπαταρία ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 82 kWh (ωφέλιμη 77kWh), με αυτονομία 621 km και δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή DC 170 kW. Πρόκειται για την έκδοση με την οποία θα είναι αρχικά διαθέσιμο, ενώ θα ακολουθήσει η έκδοση Pro S με μεγαλύτερη μπαταρία ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 91 kWh (ωφέλιμη 86 kWh) με δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή DC 200 kW, που προσφέρει αυτονομία που θα πλησιάζει τα 700 km.

Συμπερασματικά

Το νέο ID.7 είναι ένα ηλεκτρικό σεντάν μεγάλων αποστάσεων, εάν κρίνουμε από την ονομαστική του αυτονομία, την οποία ωστόσο δεν κατέστη δυνατό να επιβεβαιώσουμε στην διαδρομή πέριξ του Μονάχου που το οδηγήσαμε. Ωστόσο, αυτό που μπορούμε να επιβεβαιώσουμε είναι η εξαιρετική απόδοση του συστήματος APP550, καθώς είναι σε θέση να ικανοποιεί με τις επιδόσεις και τη δύναμη που προσφέρει, έχοντας τη δυνατότητα να αξιοποιεί στο έπακρο την κινητική ενέργεια προς όφελος της αυτονομίας.

Ο ηλεκτροκινητήρας που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα δεν επηρεάζει το ζύγισμα, ενώ προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο ID.7 των 2.172 kg, καθόσον η διαδικασία της επιτάχυνσης επιτυγχάνεται σε 6,5 sec και η τελική ταχύτητα ολοκληρώνεται στα 180 km/h.

Εξυπακούεται ότι η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία, το ίδιο και η άνεση λόγω της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης απόσβεσης των αμορτισέρ - παρά την ύπαρξη τροχών διαμέτρου 19 in, ενώ αυτό που προκαλεί εντύπωση σε ένα αμάξωμα που φλερτάρει σε μήκος με τα 5 m είναι το πώς «κρύβει» τον όγκο του (ακτίνα κύκλου στροφής 10,9 m).

Το νέο ID.7 είναι ήδη διαθέσιμο στην Γερμανική αγορά με τις τιμές για την έκδοση Pro να ξεκινούν από τα €56.995 (χωρίς τα οφέλη της κρατικής επιδότησης), ενώ στην  χώρα μας αναμένεται στις αρχές του 2024 σε παραπλήσια τιμή εκκίνησης σύμφωνα με πληροφορίες μας.