Με αφορμή τη συμπλήρωση των "25 χρόνων Audi RS" οδηγούμε στη Γερμανία τη ναυαρχίδα της Audi Sport που ακούει στο όνομα R8, αλλά και δύο πιο.. every day supercars. Το TT RS και το πάντα ενδιαφέρων RS 3.
Audi R8: Ένα πραγματικό supercar
Στη δεύτερη γενικά του το R8 δεν έχει αυτόν τον ατίθασο οδηγικά χαρακτήρα του προκατόχου (2007), καθώς υπό φυσιολογικές συνθήκες, συμπεριφέρεται ως ένα political correct αυτοκίνητο, όσο περίεργο και να ακούγεται κάτι τέτοιο. Ιδίως όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Comfort στο σύστημα παραμετροποίησης Drive Select, ο V10 των 5.204 cc των 570 PS αποδίδει γραμμικά τα 560 Nm της ροπής, ενώ αναλόγως προσαρμόζονται το S tronic κιβώτιο στον τρόπο με τον οποίο αλλάζει ταχύτητες, η αίσθηση του τιμονιού, η απόσβεση της ανάρτησης και η μετάδοση της κίνησης ανάμεσα στους δύο άξονες. Τα πράγματα αλλάζουν άρδην με την επιλογή του προγράμματος Dymanic, όπου τα πάντα αποκτούν έναν πιο sport προσανατολισμό.
Δεν είναι μόνον η μπάσα χροιά του V10 κινητήρα που ακούς να βρυχάται πίσω από την πλάτη σου, αλλά είναι και εκείνη η έκρηξη που έχει όταν βυθίσεις το πόδι σου στο δεξί πεντάλ. Τα πάντα έρχονται πολύ γρήγορα πάνω σου, ενώ δεν έχεις πολυκαταλάβει το πότε το ταχύμετρο αγγίζει το όριο της τελικής του που είναι τα 324 km/h! Το 3,4 sec για το τυπικό 0-100 km/h είναι απλώς ένας αριθμός, η διαδικασία είναι αυτή που κάνει τη διαφορά…
Το S tronic των 7 σχέσεων ανταποκρίνεται στην ταχύτητα των αλλαγών των σχέσεων (υπάρχει και η επιλογή από τα paddles), το σύστημα διεύθυνσης γρήγορο και προσφέρει τέλεια πληροφόρηση, ενώ το quattro (μπορεί αναλόγως των συνθηκών να μεταφέρει έως και 100% της ροπής στον εμπρός ή τον πίσω άξονα) δεν επιτρέπει απώλεια πρόσφυση, παρά μόνον εάν βγάλεις τα ηλεκτρονικά μπορείς να τη σπάσεις…
Πάντως, είναι και δομικά στοιχεία του R8 που παραπέμπουν σε supercar: μήκος 4,42m, πλάτος 1,940 m, ύψος μόλις 1,236 m, αλλά και μεταξόνιο 2,650 m, ενώ το βάρος περιορίζεται στα 1.735 κιλά, λόγω και της χρήσης αλουμινίου.
Μας άρεσε ιδιαίτερα η θέση οδήγησης «πιλοτήριο αεροσκάφους», το Audi Virtual Cockpit με τη 3D ψηφιακή οθόνη των 12,3 ιντσών, αλλά κυρίως το πόσο εύχρηστο –τηρουμένων των αναλογιών-είναι στη χρήση του. Υπό κάποιες παραχωρήσεις (βλέπε χώρους) με το νέο R8 μπορείς να ταξιδέψεις πολύ ευχάριστα και ξεκούραστα και εάν το επιθυμήσεις να «ψάξεις» την τελική του στα ελεύθερα κομμάτια των autobahn, αλλά και να επιβραδύνεις γρήγορα και με ασφάλεια για να επανέλθεις στην… τάξη, όταν μπεις στα οριοθετημένα τμήματα των 120 km/h.
Το νέο R8 είναι διαθέσιμο και στην έκδοση Performance που εφοδιάζει ο νέος κινητήρας 5.2 lt V10, αλλά με 620 PS, όπως και στην πισωκίνητη RWD με 540 ίππους. Σε ό,τι αφορά στις αισθητικές αλλαγές αυτές εντοπίζονται στην πιο επίπεδη μάσκα, τις εμπρός εισαγωγές αέρα με αναφορές στο Audi Sport quattro, τον πίσω διαχύτη με τις δύο οβάλ πιο ψηλά τοποθετημένες απολήξεις της εξάτμισης, το νέο κάλυμμα για το φίλτρο αέρα που είναι κατασκευασμένο από πλαστικό ή ανθρακόνημα, ενώ πατάει σε τροχούς διαμέτρου 19 ιντσών (προαιρετικά 20΄΄) με ελαστικά διαστάσεων 245/35 εμπρός και 295/35 πίσω.
Audi TT RS: Γίγαντας τσέπης
Χωρίς υπερβολές, ένας γίγαντας τσέπης, αφού αυτό των μόλις 4,2 m κουπέ των 2 2 θέσεων μπορεί να τα βάλει ακόμη και με supercar. Και εδώ η «φιλικότητα» είναι ένα κύριο χαρακτηριστικό, καθώς σπάνια θα έρθει η στιγμή που μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση τον χειριστή. Κορυφαίο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, κιβώτιο S tronic με το γνωστό άψογο ρυθμό αλλαγής σχέσεων, φυσικά, σύστημα Quattro και κινητήρια μονάδα ο 5κύλινδρος των 2.480 κ.εκ., ισχύος 400 ps (5.800-7.000 σ.α.λ.) και 480 Nm ροπής μόλις από τις 1.700 σ.α.λ. Εδώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, όμως το 0-100 είναι στα 3,7 sec (μόλις 3 δέκατα πιο αργό από το R8), ωστόσο πιο εντυπωσιακές είναι οι ρεπρίζ, αλλά και ο τρόπος που «μαζεύεις» χιλιόμετρα χωρίς καν να το αντιληφθείς.
Στο εσωτερικό, η άψογη θέση οδήγησης, η ποιοτική υλοποίηση, αλλά και ο πληρέστατος σε άνεση και ασφάλεια εξοπλισμός που προβλέπει η Audi συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που όλοι θα ήθελαν στο γκαράζ τους…
Audi RS 3: το supercar της διπλανής πόρτας
Σε σχέση με τις απλές εκδόσεις διαφοροποιείται από τα αεροδυναμικά βοηθήματα, τα σπόιλερς, αλλά και τη μάσκα με το σηματάκι RS που προϊδεάζει πως κάτω από το καπό υπάρχει ο 2.5Τ των 400 ps και των 480 Nm. Ξεκάθαρα, το RS3 συνιστά ένα hot hatch με το χαρακτήρα every day supercar…
Φιλικό στην καθημερινή χρήση, ακόμη και για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ και ένα πολυβόλο στον αυτοκινητόδρομο. Στα 250 km/h περιορισμένη ηλεκτρονικά η τελική, μόλις 4,1 sec για το 0-100 km/h. Αυτόματο κιβώτιο S tronic, τετρακίνηση, αλλά και ένα εξαιρετικό πλαίσιο για το RS3 που υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης δεν χάνει σε φιλικότητα σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Α3.