Οδηγούμε το νέο KIA Niro στη Γερμανία


Ταξιδεύουμε στη Φρανκφούρτη για να γνωρίσουμε από κοντά το ολοκαίνουργιο Niro με το οποίο η ΚΙΑ θέλει να θέσει ένα νέο σημείο αναφοράς στην πλέον ανταγωνιστική κατηγορία των Β-SUV. Έρχεται πάνοπλο με υβριδικές, plug-in υβριδικές και πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις στη γκάμα του. Πότε θα έρθει στην Ελλάδα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΚΙΑ
  • 11/7/2022

Το εντελώς νέο, δεύτερης γενιάς ΚΙΑ Niro είναι ένα μοντέλο που έρχεται να ενταχθεί στην αναπτυσσόμενη φιλική προς το περιβάλλον γκάμα της ΚΙΑ, η οποία όπως δηλώνει η κορεάτικη φίρμα θα περιλαμβάνει 14 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2027. Το νέο Niro εντάσσεται φυσικά στην πολύ δημοφιλή κατηγορία των compact crossover και θα τοποθετείται στην γκάμα της κορεάτικης εταιρείας πάνω από το Stonic και κάτω από το ολοκαίνουργιο Sportage.

Η κατηγορία των Β-SUV είναι μία από τις πλέον ανταγωνιστικές, με μια μακρά λίστα ανταγωνιστικών μοντέλων και το ολοκαίνουργιο Niro απεικονίζει τη φρέσκια προσέγγιση της ΚΙΑ στο παραδοσιακό Β-SUV με μερικές βασικές διαφοροποιήσεις που το κάνουν να ξεχωρίζει. Με τρία μερικώς ή αμιγώς ηλεκτροκίνητα συστήματα μετάδοσης κίνησης: υβριδικό, plug-in υβριδικό (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρικό (BEV), βιώσιμα υλικά στο  εσωτερικό και δυναμικό σχεδιασμό, το νέο Niro θέλει να ενθαρρύνει πολλούς νέους οδηγούς να κάνουν ένα ουσιαστικό πρώτο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, προσελκύοντας παράλληλα νέους πελάτες στη μάρκα.

Εμφανισιακά, το νέο Kia Niro έχει πατήσει πάνω στη σχεδιαστική φιλοσοφία της Kia  “Opposites United”, έχοντας ένα εντελώς νέο παρουσιαστικό με πολλά στοιχεία από το πρωτότυπο Habaniro  που είχε παρουσιαστεί το 2019 ως ο «προάγγελος» του. Εμφανής είναι επίσης ο πιο… SUV χαρακτήρας σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Η ονοματολογία Niro επιλέχθηκε σαν φυσική συνέχεια του προηγούμενου μοντέλου, καθώς τα αρχικά EV με τον αριθμό δίπλα τους, όπως στο EV6, θα κρατηθούν για την οικογένεια των αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας.

Οπτικά και σχεδιαστικά, το νέο Niro έχει μία πολύ μοντέρνα προσέγγιση με τους ανθρώπους της ΚΙΑ να μας τονίζουν την έμφαση στο μοντέρνο σχεδιασμό του σαν βασικό χαρακτηριστικό του μοντέλου. Η έντονη και δυναμική μάσκα “tiger face” τονίζει την εταιρική εικόνα της μάρκας με χαμηλή εισαγωγή αέρα, λεπτή μάσκα με τα φώτα LED να σχηματίζουν ένα “U” και το νέο σήμα της KIA  πάνω στο καπό. Η μόνη οπτική διαφορά των ηλεκτρικών Niro είναι η θύρα φόρτισης που έχει ενσωματωθεί στη μάσκα τους.

Ο έντονος σχεδιασμός συνεχίζεται και πίσω με τις πολύ φαρδιές κεκλιμένες πίσω κολώνες με τους τονισμένους ώμους να φιλοξενούν στο τελείωμά τους τα κάθετα πίσω φώτα LED σε σχήμα boomerang. Αξίζει εδώ να τονίσουμε το κενό στην πίσω κολώνα για αεροδυναμικούς λόγους και καλύτερη ροή του αέρα, που έρχεται και με χρωματική αντίθεση, ενώ από κοντά το νέο Niro δείχνει πολύ μοντέρνο και συμπαγές σε διαστάσεις. To νέο Kia Niro έχει μεγαλώσει και από πλευράς διαστάσεων, μετρώντας 4,42 μέτρα σε μήκος, 1,825 σε πλάτος και 1,545 σε ύψος, ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2,72 μέτρα. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση 65, 20, 10 και 20 χιλιοστών σε όλες τις διαστάσεις αντίστοιχα. Ο χώρος αποσκευών φτάνει πλέον τα 451 λίτρα στο υβριδικό HEV και 348 λίτρα στο plug-in hybrid PHEV. Με 475 λίτρα χώρου αποσκευών και επιπλέον 20 λίτρα στο εμπρός frunk έρχεται το αμιγώς ηλεκτρικό Niro EV.

Στο εσωτερικό του νέου Niro κυριαρχούν οι οριζόντιες και διαγώνιες γραμμές με μία λιτή μοντέρνα εικόνα και πλούσιο ατμοσφαιρικό φωτισμό. Το ταμπλό ενσωματώνει τις δύο οθόνες (μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία κεντρική αφής) σε μία ενιαία διάταξη με τα κουμπιά αφής του συστήματος κλιματισμού ξεχωριστά τοποθετημένα ακριβώς από κάτω. Χαμηλότερα υπάρχει ο περιστροφικός διακόπτης για το κιβώτιο ταχυτήτων. Στη σύντομη επαφή μας με το νέο Niro, έχουμε να τονίσουμε την πολύ καλή ποιότητα των υλικών, που σαφώς είναι αναβάθμιση για την μάρκα και την κατηγορία, αλλά και την πολύ σωστή εργονομία των οθονών και των φυσικών κουμπιών.

Η Kia  υπογραμμίζει την χρήση βιώσιμων και φιλικών προς το περιβάλλον υλικών για την καμπίνα του νέου Niro, όπως και την εξαιρετική ευρυχωρία της. Για παράδειγμα, αναφέρει ότι τα καθίσματα είναι από ανακυκλωμένο πολυουρεθάνιο (ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια και vegan δέρμα) με ίνες από ευκάλυπτο, η επένδυση της οροφής από ανακυκλωμένο ύφασμα και η βαφή στα πάνελ των θυρών απαλλαγμένη από ισομερή χημικά υλικά για να μειώσει την επίπτωση στο περιβάλλον. 

Πλήρης γκάμα κινητήριων συνόλων

Το νέο Niro έχει χτιστεί πάνω στην πλατφόρμα Κ3 της Kia που μπορεί να υποστηρίξει ένα ευρύ σύνολο κινητήριων μονάδων. Ένα από τα μεγάλα ατού του νέου Niro μαζί με τον εξοπλισμό και την τεχνολογία του, είναι η πλούσια γκάμα υβριδικών, plug-in υβριδικών και πλήρως ηλεκτρικών εκδόσεων. Τα PHEV και HEV μοντέλα εφοδιάζονται με τον θερμικό κινητήρα βενζίνης 1.6 GDI της Kia σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Kia 6DCT. Η συνδυασμένη μέγιστη ισχύς φτάνει τα 141 PS με τον σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 32 kW στην περίπτωση του υβριδικού HEV. Στην έκδοση PHEV ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει 62 kW και έτσι η συνδυασμένη μέγιστη ισχύς αγγίζει τα 183 PS, ενώ το PHEV μοντέλο παρέχει μέγιστη αυτονομία κίνησης μόνο με ηλεκτρική ενέργεια που φτάνει έως και 65 km κατά το πρότυπο WLTP, με τροχούς 16 ιντσών, καλύπτοντας το μεγάλο μέρος των διαδρομών για τις περισσότερες καθημερινές μετακινήσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων. 

Αυτό είδαμε και εμείς στην πράξη, καθώς το plug-in υβριδικό Niro έδειξε να ξεπερνά τις προσδοκίες μας κινούμενο για μεγάλη απόσταση αμιγώς ηλεκτρικά, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρισμούς της Kia, ενώ μάλιστα έδειξε και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση στον μεικτό κύκλο με τον θερμικό κινητήρα να αναλαμβάνει τα ηνία στις μεγαλύτερες ταχύτητες. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι είδαμε νούμερα της τάξης των 1,3 ή 2,0 l/100 km να είναι απόλυτα εφικτά με το Niro PHEV. Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση EV του ολοκαίνουργιου Niro αποδίδει 150 kW (204 PS) και ροπή 255 Nm. Η μέγιστη αυτονομία αγγίζει τα 460 km κατά τον κύκλο WLTP, ενώ μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 620 εντός πόλης με την βοήθεια του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 64,8 kWh του Niro EV μπορεί να φορτιστεί από το 10 έως το 80% σε μόλις 43 λεπτά με έναν γρήγορο φορτιστή DC. Το πρωτοποριακό εδώ είναι το σύστημα προθέρμανσης της μπαταρίας όταν επιλέγεται ένα σημείο φόρτισης ως προορισμός και οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, κάτι που βοηθά στη μείωση του χρόνου φόρτισης και στην εξασφάλιση της βέλτιστης απόδοσης της μπαταρίας. Αξίζει να σημειώσουμε επίσης την απουσία της όπισθεν σχέσης από το κιβώτιο που εξοικονομεί 2,3 κιλά βάρους. Η αντίστροφη κίνηση αντλείται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, συμβάλλοντας στην μηδενική εκπομπή ρύπων κατά τη διάρκεια των αντίστροφων ελιγμών.

Το μοντέλο προσφέρει επίσης και την λειτουργία μηδενικών εκπομπών “Green Zone Drive” που μπορεί να ενεργοποιείται για κίνηση κοντά σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, σχολεία ή νοσοκομεία. Στο τιμόνι υπάρχει και το κουμπί για την επιλογή Drive mode, με δύο επιλογές για τις εκδόσεις HEV και PHEV (Eco, Sport) και τέσσερις για το αμιγώς ηλεκτρικό Niro EV (Eco, Normal, Sport και την επιλογή για ανάκτηση ενέργειας). Άλλα καινοτόμα χαρακτηριστικά είναι η δυνατότητα φόρτισης συσκευών ή εργαλείων από το αυτοκίνητο με τη θύρα φόρτισης να επιλέχθηκε να είναι μπροστά για εύκολη πρόσβαση σε στενούς χώρους. Το V2L όπως λέγεται, που ήδη αποδεικνύεται βασικό χαρακτηριστικό στο EV6, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών χάρη στην αμφίδρομη ικανότητα τροφοδοσίας.

Υπερπλήρες είναι και το πακέτο των συστημάτων ασφαλείας ADAS με κάμερες και αισθητήρες σε όλες τις πλευρές του αυτοκινήτου για τη λειτουργία των πολλαπλών συστημάτων, όπως τα Intelligent Speed ??Limit Assist, Lane Keeping Assist (LKA), Lane Following Assist (LFA), Highway Driving Assist (HDA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA), Navigation -Βασισμένο Smart Cruise Control-Curve (NSCC-C), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Rear View Monitor (RVM) και Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA).

Εξαιρετικό αποτέλεσμα

Συμπερασματικά, έχουμε να κάνουμε με ένα απόλυτα σύγχρονο CUV, όπως το λέει η Kia, με τα μεγάλα ατού του νέου Niro να είναι ο μοντέρνος σχεδιασμός του μαζί με τον εξοπλισμό και την τεχνολογία του, όπως είναι και η πλούσια γκάμα υβριδικών, plug-in υβριδικών και πλήρως ηλεκτρικών εκδόσεων. Οδηγικά, φαίνεται η ολική αναβάθμιση ακόμα και στη σύντομη επαφή που είχαμε μαζί του στους δρόμους έξω από τη Φρανκφούρτη, σε όλα τα επίπεδα. Όλα τα κινητήρια σύνολα δείχνουν από την πρώτη στιγμή την απόλυτα ομαλή λειτουργία τους, με χαμηλή κατανάλωση και αξιοσημείωτα χαμηλό επίπεδο θορύβου.

Οι τιμές για όλες τις εκδόσεις του νέου KIA Niro ανακοινώθηκαν πριν από λίγες ώρες από τον ελληνικό εισαγωγέα ανοίγοντας παράλληλα τη διαδικασία των παραγγελιών. Σύμφωνα με τις πληροφορίες τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να πατήσουν επί ελληνικού εδάφους μέσα στον Σεπτέμβριο.