Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8 GS Line [Test Drive]


Πολλές τολμηρές πράξεις τις προκαλεί η ανάγκη. Αυτό αποδεικνύει η Opel με το νέο Mokka, αυτό καλείται να διαχειριστεί μέχρι να επωφεληθεί από την επιλογή της και να ξεφύγει οριστικά από την επιχειρηματική αβεβαιότητα του παρελθόντος της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 30/4/2021

«Ο πόλεμος είναι πατήρ πάντων», σύμφωνα με τον Ηράκλειτο. Σε αυτήν τη φράση του Εφέσιου φιλοσόφου ας προσθέσουμε και τη σχετική γνώμη του Θουκυδίδη ότι ο πόλεμος δεν εξαρτάται τόσο από τα όπλα όσο από τα χρήματα που θα ξοδευτούν, ώστε να γίνουν ωφέλιμα (όπλα) και να κερδηθεί αυτός.

Η Opel βρέθηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα σε μια τέτοια «πολεμική» κατάσταση. Και έπρεπε να «πολεμήσει». Με τους ανταγωνιστές της (που την ξεπερνούσαν), με την εσωτερική επιχειρηματική κατάστασή της (η οποία δεν της επέτρεπε να καινοτομήσει όσο θα ήθελαν τα στελέχη της και απαιτούσαν οι περιστάσεις, ώστε να γίνει κερδοφόρα), με τον συναισθηματισμό (που την έδενε με το παρελθόν της και λειτουργούσε αποτρεπτικά για μια βαθύτερη αλλαγή).

Η προσπάθεια με την General Motors απέτυχε, όσο και αν οι Αμερικανοί προσπαθούσαν να βρουν μια φόρμουλα χάρη στην οποία η γερμανική εταιρεία θα κατάφερνε να επιστρέψει σε θετικούς οικονομικούς δείκτες. Θυμίζουμε ότι το 2017 η GM αναγκάστηκε να την πουλήσει στον Όμιλο PSA, ο οποίος κατέβαλε 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ για να την αποκτήσει (μαζί με τη Vauxhall).

Συνεπώς, τα χρήματα είχαν βρεθεί και απέμενε να γίνουν αποτελεσματικά τα «όπλα» (δηλαδή, τα αυτοκίνητα). Η «νέα εποχή» για την εταιρεία είχε ξεκινήσει με καλές προοπτικές. Σχεδόν έναν χρόνο αργότερα από τότε, το πρώτο εξάμηνο του 2018, η Opel παρουσίασε κέρδη 502 εκατομμυρίων ευρώ. Μία μάχη είχε κερδηθεί.

Από το Corsa στο Mokka

Υπό τη γαλλική επιχειρηματική καθοδήγηση –φυσικά, και τις απαραίτητες σε τέτοιες περιπτώσεις περικοπές–, η εταιρεία που φέρει το επίθετο του Adam Opel άρχισε να αλλάζει σταδιακά την εμπορική εικόνα της, χωρίς να αλλοιώσει την κατασκευαστική φιλοσοφία της.

Για να το πούμε ορθότερα, άφησε κατά μέρος την παλιότερη αντίληψη των τότε στελεχών της ότι θα μπορούσε να δημιουργήσει «πολυτελή» οχήματα και επικεντρώθηκε σε αυτό που μπορεί να κάνει καλύτερα. Να δημιουργεί, δηλαδή, αυτοκίνητα τα οποία να ικανοποιούν τις μεταφορικές ανάγκες των ιδιοκτητών τους.

Το έκτης γενιάς Corsa (2019) έδειξε τη μεταστροφή που συνετελέσθη, όμως η ουσιαστική αλλαγή επετεύχθη με το καινούργιο Mokka. Το νέο crossover της είναι η καλύτερη απόδειξη αυτής της διαδικασίας.

Το καινούργιο μοντέλο της κέντρισε από την αρχή το ενδιαφέρον με την εμφάνισή του. Ήταν ο πιο ασφαλής τρόπος για να προκαλέσει την εντύπωση του κοινού και του παγκόσμιου Τύπου.

Με δεδομένη την ικανότητα των Γάλλων στο στυλ, οι Γερμανοί έπρεπε να δεχθούν ότι εφεξής τα οχήματά τους θα είναι πιο εμφανίσιμα από πριν. Όμως, έπρεπε να βρουν τον τρόπο να μην μεταβληθεί η καθιερωμένη ταυτότητα της Opel. Η αλήθεια είναι ότι το νέο Mokka συνιστά σχεδιαστικά μία «άσκηση».

Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, επέλεξαν να επαναφέρουν την αισθητική εικόνα του πρώτου Manta, του σπορ coupé μοντέλου της, το οποίο παρουσιάστηκε το 1970. Η επιδίωξη ήταν να εμπλακούν στον εμπορικό πυρήνα της εποχής μας, στην κατηγορία των crossover, με τρόπο που να εξασφαλίζει μια σπορτίφ εικόνα ως προς το φαίνεσθαι, αλλά και κατ’ ουσίαν. Μπορεί η Opel να ήταν από τους πρωτοπόρους σε αυτή (με το Mokka X), όμως τα δεδομένα έχουν αλλάξει από αυτά που επικρατούσαν πριν από μία δεκαετία.

Γαλλική βάση, γερμανικός χαρακτήρας

Το καινούργιο Mokka βασίζεται στην πλατφόρμα CMP (Common Modular  Platform) του Ομίλου PSA, γεγονός που έδωσε στους δημιουργούς του την ελευθερία να δημιουργήσουν ένα σύγχρονο όχημα. Τι εννοούμε με αυτό;

Ένα μοντέλο το οποίο να μπορεί να αντιπροσωπεύεται και στους δύο πυλώνες στους οποίους στηρίζεται πλέον ο κλάδος της Αυτοκινητοβιομηχανίας. Δηλαδή, να διατίθεται τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο.

Η χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν οι διαστάσεις του νέου Mokka σε σχέση με πριν. Έτσι, το μήκος του είναι κατά 12,5 εκατοστά μικρότερο και το ύψος του κατά 12,4 εκατοστά χαμηλότερο, ωστόσο το μεταξόνιό του είναι κατά δύο εκατοστά μεγαλύτερο, συγκριτικά. Τέλος, το πλάτος τού αμαξώματος είναι κατά 1,4 εκατοστά ευρύτερο από πριν.

Αναφέρουμε αυτά τα αριθμητικά δεδομένα για να δείξουμε ότι εφαρμόζεται στην πράξη η δέσμευση των ανώτατων στελεχών του Ομίλου Stellantis (πλέον), ότι η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία-μέλος αυτού θα διατηρεί τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της και την κατασκευαστική ταυτότητά της.

Η επιλογή να είναι το νέο Mokka μικρότερο από πριν δείχνει ότι η Opel θα παραμένει μια εταιρεία που να προσφέρει χρηστικά αυτοκίνητα τα οποία θα εκπροσωπούν την «καρδιά» της εκάστοτε κατηγορίας όπου ανήκουν.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
OPEL MOKKA 1.2 TURBO 130 PS AT8 GS LINE

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ82

Αυτό το καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή που θα ανοίξεις την πόρτα του για να εισέλθεις σε αυτό. Η διαμόρφωση του εσωτερικού είναι σύγχρονη και ταυτόχρονα τυπικά τευτονική. Η γαλλική παρέμβαση είναι αναγνωρίσιμη από το χρώμα που υπάρχει στο εσωτερικό, κόκκινο στην περίπτωσή μας, και το πλαστικό κάλυμμα που παραπέμπει σε ανθρακόνημα, στο ταμπλώ και στο εσωτερικών των εμπρός θυρών.

H διαμόρφωση του ταμπλώ ορίζεται από τις έγχρωμες οθόνες που υπάρχουν σε αυτό. Στην Opel το ονομάζουν «Pure Panel» και αποτελείται από την έγχρωμη οθόνη 12 ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων και από την έγχρωμη οθόνη αφής 10 ιντσών στην κονσόλα. Ακόμα ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η ενιαία επιφάνεια που δημιουργείται είναι στραμμένη προς τον οδηγό, ώστε αυτός να έχει καλύτερη εικόνα για τις πληροφορίες που θέλει και να χειρίζεται ευκολότερα την κεντρική οθόνη.

Η ποιότητα του πλαστικού είναι καλή σε γενικές γραμμές και η συναρμογή πολύ καλή. Βεβαίως, ο διαθέσιμος χώρος στο πίσω κάθισμα είναι οριακός για επιβάτη μεσαίου αναστήματος, ενώ και η είσοδος και έξοδος προς και από το όχημα δεν γίνονται απρόσκοπτα, λόγω της διαμόρφωσης του πλαισίου στο πίσω μέρος. Πάντως, το ωφέλιμο ύψος και πλάτος είναι ικανοποιητικά. 

Και η οδική συμπεριφορά του;

Ως οδηγός, θα βολευτείς αμέσως στη θέση σου, η οποία είναι καλή. Έχεις ικανοποιητική περιμετρική ορατότητα, για τα δεδομένα του αμαξώματος, και η γενικότερη εργονομία κρίνεται θετικά. Το ίδιο ισχύει και για τη χρηστικότητα των θηκών για μικροαντικείμενα, καθώς στη βάση της κονσόλας έχουν μορφοποιηθεί πρακτικοί αντίστοιχοι χώροι

Από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις ότι η ανάρτηση είναι σφιχτή σε ρυθμίσεις και το πλαίσιο στιβαρό. Γενικότερα, έχεις καλή αίσθηση κάθε στιγμή του αυτοκινήτου, το οποίο το καταλαβαίνεις σαν «προέκτασή» σου. Οι μικρές διαστάσεις του και το συνολικό ζύγισμά του το κάνουν ευκολοδήγητο.

Η αίσθηση του τιμονιού είναι μεν μέτρια, αλλά βελτιώνεται όταν ο οδηγός επιλέξει τη διαμόρφωση Sport στο σύστημα «Drive Mode» (υπάρχουν άλλες δύο, Eco και Normal). Ο βραβευμένος τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας, σε αυτή την πιο ισχυρή εκδοχή του, έχει την ισχύ να κινήσει με σβέλτο ρυθμό το Mokka. Ωστόσο, το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων δεν ανταποκρίνεται πάντα άμεσα, όταν πρόκειται να επιταχύνεις εν κινήσει, και χρειάζεται να πιέζεις σχετικά.

Πάντως, χάρη στο καλό στήσιμο της ανάρτησης μπορείς να κινείσαι διατηρώντας τον ρυθμό σου σε δρόμο με απανωτές στροφές. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης πάντως δεν σημαίνει ότι είναι άβολη για τους επιβάτες του νέου Mokka. Ναι, δεν είναι το ίδιο άνετη όσο σε ένα αντίστοιχο μοντέλο της PSA (μην ξεχνάμε τις δομικές καταβολές του νέου Mokka), ωστόσο έχει επιτευχθεί μια σωστή αναλογία μεταξύ άνεσης και «γερμανικής αίσθησης στον δρόμο» (sic).

Τέλος, το επίπεδο θορύβου κύλισης είναι σχετικά χαμηλό, (και παρά την ύπαρξη χειμερινών ελαστικών στο αυτοκίνητο δοκιμής μας) ενώ αυτό του κινητήρα δεν ενοχλεί. Μάλιστα, στην επιλογή «Sport» ο ήχος του γίνεται πιο ενδιαφέρων σε ό,τι αφορά στη χροιά του.

Περισσότερο από ένα αυτοκίνητο

Το καινούργιο Mokka δεν πρέπει να το αντιμετωπίσουμε μόνον ως ένα καινούργιο αυτοκίνητο, αλλά σαν ένα «όχημα» που αντιπροσωπεύει περισσότερα σε κατασκευαστικό, επιχειρηματικό αλλά και ιστορικό επίπεδο. Είναι το πρώτο μοντέλο της Opel το οποίο εξελίχθηκε και ολοκληρώθηκε υπό το πνεύμα της νέας εποχής και της νέας εταιρικής αντίληψης και υπόστασης για τη γερμανική εταιρεία.

Είναι περισσότερο ένας επιτετραμμένος της παρά ακόμα ένα καινούργιο μοντέλο της. Δημιουργήθηκε για να μεταβάλλει σε σημαντικό βαθμό τα δεδομένα που γνωρίζαμε ως τώρα γι’ αυτήν και δείχνει να υποστηρίζει την επιδιωκόμενη αλλαγή.

Προφανώς, ως δημιούργημα, θα πρέπει να είναι ικανό και να έχει όλα τα απαραίτητα εφόδια για να τα καταφέρει. Κι εδώ έρχεται η κρίση μας για το αυτοκίνητο καθαυτό. Το νέο Mokka επιτυγχάνει να διατηρεί την αρχική θετική εντύπωση και όταν συμβιώσεις μαζί του.

Εκτός από την εμφάνισή του, είναι μια σύγχρονη τεχνολογική πλατφόρμα η οποία διευκολύνει τους επιβάτες τόσο στις μεταφορικές ανάγκες τους, όσο και στην ευχάριστη μετακίνησή τους με αυτό. Σαφώς, έχει να ανταγωνιστεί πολλά και ικανά αντίστοιχα μοντέλα στην κατηγορία του, όμως διαθέτει πλεονεκτήματα που το κάνουν συμφέρον και του παρέχουν μια ψηλή αναλογία αξίας/τιμή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL MOKKA 1.2 TURBO 130 PS AT8 GS LINE 2021   TIMH €25.300   ΤΕΛΗ €85,12

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96 (131)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,2 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 133 g/km

OPEL MOKKA 1.2 TURBO 130 PS AT8 GS LINE 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΤΥΛ, ΚΑΛΟΖΥΓΙΣΜΕΝΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΧΩΡΟΣ ΠΙΣΩ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΓΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΧΕΣΕΩΝ.