Πρώτη Δοκιμή στην Ελλάδα για το νέο Volkswagen Golf


H καθολική υπεροχή του νέου VW Golf σε όλα σχεδόν τα επίπεδα μετριάζει τις όποιες ενστάσεις δικαιούται να διατυπώσει κανείς για τον άνευρο σχεδιασμό του, υπενθυμίζοντας τους λόγους για τους οποίους το γερμανικό hatchback παραμένει το ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο του best seller στην ευρωπαϊκή αγορά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
  • 6/3/2020

Τι είναι αυτό που μεταμορφώνει ένα υπεράνω κάθε υποψίας hatchback στο απόλυτο best seller της ευρωπαϊκής αγοράς; Ποιο είναι το μυστικό μιας επιτυχίας που επαναλαμβάνεται με θρησκευτική ευλάβεια από το 1974 έως σήμερα;

Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Corolla Hybrid με τον δίλιτρο κινητήρα των 180 ίππων

Σχεδόν πέντε δεκαετίες από τη γέννησή του, το VW Golf παραμένει στην πρώτη γραμμή της κατηγορίας  που το ίδιο καθιέρωσε, διαψεύδοντας πανηγυρικά όσους τόλμησαν να αμφισβητήσουν το ηγετικό του ανάστημα, την αντοχή του στον χρόνο και την υπεραξία που αποκτά από γενιά σε γενιά.

Σίγουρα δεν πρόκειται για έναν έρωτα με την πρώτη ματιά, καθώς για πολλοστή φορά οι Γερμανοί απέφυγαν τους σχεδιαστικούς πειραματισμούς επιλέγοντας να κινηθούν απελπιστικά κοντά στο μετριοπαθές παράδειγμα του απερχόμενου μοντέλου.

Ο ανασχεδιασμός των προβολέων τεχνολογίας LED συμπαρασύρει την εικόνα του ρύγχους, το οποίο έχει πλησιάσει ακόμη περισσότερο στο έδαφος αποτελώντας το έναυσμα για τη βελτίωση των αεροδυναμικών επιδόσεων του αμαξώματος.

Ο περίφημος συντελεστής αεροδυναμικής οπισθέλκουσας έχει περιοριστεί από το 0,3 cd στο 0,275 cd με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό για την κατανάλωση καυσίμου -θα επανέλθουμε αργότερα σε αυτήν- και για τα επίπεδα θορύβου που παράγονται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου.

Κατά τ’ άλλα, το γεγονός ότι οι διαστάσεις του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος έχουν διατηρηθεί σε γνώριμα επίπεδα ενισχύει την εντύπωση ότι το σημερινό VW Golf αποτελεί τη φυσική συνέχεια της αμέσως προηγούμενης γενιάς του.    

Δεν μπορείς να ισχυριστείς το ίδιο για τον θάλαμο των επιβατών όπου η πλήρης ψηφιοποίηση των ενδείξεων του cockpit συνιστά το εισαγωγικό σημείωμα για το νέο κεφάλαιο στην ιστορία του αυτοκινήτου.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων συμπληρώνεται από την κεντρικά τοποθετημένη ψηφιακό οθόνη αφής διαμορφώνοντας με την (κατά)χρηση της μαύρης λάκας ένα ενιαίο πάνελ έτοιμο να υποδεχθεί τη νέα, ψηφιακή εποχή.

Εντύπωση προκαλεί η απουσία από την κεντρική κονσόλα εκείνων των διακοπτών που εξασφαλίζουν άμεση πρόσβαση στα υποσυστήματα του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα του κλιματισμού, όπως άλλωστε και ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός του «επιλογέα» του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη μερικά εκατοστά χαμηλότερα.

Τα συνθετικά υλικά που καλύπτουν τις επιφάνειες του ταμπλό καθιστούν το νέο VW Golf αντάξιο των υψηλών προσδοκιών σου, πείθοντας τόσο με το φινίρισμα όσο και με την αψεγάδιαστη συναρμογή τους.

Για εκείνους, βέβαια, που θα βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων, τον πρώτο λόγο έχουν οι διαθέσιμοι χώροι οι οποίοι για μια ακόμα φορά ανήκουν στην κορυφή της κατηγορίας. Αντιθέτως, στην εποχή της επέλασης των SUV, τα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών ακούγονται «λίγα» χωρίς να είναι μιας και η πλήρης αξιοποίηση επιτυγχάνεται με χαρακτηριστική ευκολία.

ΥΒΡΙΔΙΟ

Για τους υποψιασμένους ή αν προτιμάτε τους μυημένους στις κωδικές ονομασίες του γερμανικού ομίλου, τα διακριτικά «eTSI» παραπέμπουν στην ήπια υβριδική τεχνολογία με την οποία η VW επιχειρεί να μπολιάσει κάθε νέα της πρόταση.

Στην προκειμένη περίπτωση πρόκειται για το υπερτρφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 150 ίππων, στη λειτουργία του οποίου συμβάλλει το ηλεκτρικό μοτέρ του εναλλάκτη.

Τη διαχείριση των 250 Nm ροπής αναλαμβάνει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων το οποίο και συνδέεται με τους μπροστινούς-κινητήριους τροχούς. Μία από τις ιδιαιτερότητες του ήπιου υβριδικού συστήματος 48V της VW είναι ότι στη λειτουργία πλεύσης, ο κινητήρας αδρανοποιείται πλήρως με σκοπό τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.

Η τελευταία κυμαίνεται μεταξύ 6,0 και 8,0 λίτρων, τιμές απολύτως λογικές με δεδομένο τον σβέλτο ρυθμό που διατηρήσαμε στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της Δυτικής Ελλάδας.

Λίαν συντόμως το νέο VW Golf πρόκειται να διατεθεί και με συμβατικής τεχνολογίας κινητήρες, όπως ο τρικύλινδρος TSI του ενός λίτρου και ο τετρακύλινδρος 1,5 λίτρου απόδοσης 130 ίππων, όπως και με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα σε εκδόσεις των 115 ίππων και των 150 ίππων.

Ανεξαρτήτως κινητήρα, η προσοχή στη λεπτομέρεια που έχουν επιδείξει οι Γερμανοί έχει φέρει στην επιφάνεια χαρίσματα που έλλειπαν από τον κώδικα συμπεριφοράς του VW Golf. H κορυφαία ποιότητα κύλισης και το μεστό σύστημα διεύθυνσης είναι μερικά από αυτά όχι όμως και τα μοναδικά.

Η συμμετοχή του εναλλάκτη/ηλεκτρικού μοτέρ στην κίνηση του αυτοκινήτου έχει κλείσει τα όποια κενά παρουσίαζε στην απόδοσή του ο TSI κινητήρας του 1,5 λίτρου ο οποίος και ξεδιπλώνει με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση τους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής στην άσφαλτο.

Αυτό από μόνο του δεν θα ήταν αρκετό αν το επτατάχυτο DSG δεν έκανε τα δύσκολα, εύκολα και φυσικά αν τα προγράμματα οδήγησης δεν έδιναν την ευκαιρία στον οδηγό να προσαρμόσει στα μέτρα του βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Είναι μάλλον περιττό, λοιπόν, να δηλώσουμε ότι ετούτο το VW Golf είναι με διαφορά το καλύτερο που έχει κατασκευαστεί. Το πιο ώριμο και αποτελεσματικό, πιθανότατα και το πλέον ανταποδοτικό όντας έτοιμο να επιβραβεύσει όσους τολμήσουν να κοιτάξουν κάτω από το μετριοπαθές περιτύλιγμα και να εξαργυρώσουν τα σχεδόν ανεξάντλητα προτερήματά του.

Δείτε εδώ τις τιμές και τους εξοπλισμούς του νέου VW Golf στην ελληνική αγορά