Δοκιμάζουμε την υβριδική Toyota Corolla Hybrid των 180 ίππων


ΕΙΧΑΜΕ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΔΙΛΙΤΡΟ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΠΟ ΤΗΣ TOYOTA COROLLA. ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ, Ο ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ WRC, ΑΛΛΑ ΤΗ «ΜΑΧΗ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 5/3/2020

Τι θα μπορούσε να είναι μια Corolla με δίλιτρο κινητήρα και σύστημα υβριδικής διάταξης, μέγιστης ισχύος 180 PS; Ένα «αποπαίδι» που διαταράσσει την εικόνα και την προσπάθεια της Toyota ως μία από τους πρωτοπόρους στη μείωση εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα; Ένα ενδιάμεσο μεταξύ των υπόλοιπων εκδόσεων της γκάμας του μοντέλου και της «διασύνδεσής» της με το σπορ παρελθόν και μέλλον της.

Πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα για το νέο VW Golf: Τα υπέρ και τα κατά για το γερμανικό best seller

Γράφουμε και για το μέλλον της επειδή, ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια η εταιρεία έχει αποφασίσει και υλοποιεί την επανεμφάνισή της με αυτοκίνητα που να δημιουργούν έντονες και ευχάριστες οδηγικές συγκινήσεις, έστω και υπό το πλαίσιο της συνεργασίας με άλλους κατασκευαστές.

Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει. Τι είναι η Corolla με δίλιτρο κινητήρα μέγιστης (συνδυαζόμενης) ισχύος 180 PS; Μια πρώτη απάντηση δίνει ο κ. Rembert Serrus, ανώτερο διευθυντικό στέλεχος στο τμήμα Επιδόσεων και Εταιρικού Προγραμματισμού της Toyota Motor Ευρώπης: «Για τη δημιουργία αυτού του κινητήρα, στην αρχή, μελετήσαμε το προφίλ των Ευρωπαίων πελατών και κατά πόσο είναι ικανοποιημένοι από τον 1.8 Hybrid κινητήρα μας. Παρότι εμφανίζονταν πολύ ευτυχείς για την κατανάλωση, την ησυχία, την ομαλή λειτουργία και την αξιοπιστία του υβριδικού συστήματος, ήταν προφανές ότι δεν θα μπορούσαμε να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες ενός σημαντικού αριθμού εν δυνάμει πελατών μας. Αυτοί που οδηγούσαν ένα αυτοκίνητο με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας μεγαλύτερης από 1,4 λίτρα ζητούσαν ξεκάθαρα ταχύτερη επιτάχυνση και απόκριση. Αυτός είναι ο λόγος που αποφασίσαμε να εξελίξουμε έναν δίλιτρο κινητήρα για τους Ευρωπαίους πελάτες μας».

Ο Hybrid κινητήρας

O καινούργιος, τετρακύλινδρος δίλιτρος βενζινοκινητήρας με το υβριδικής διάταξης σύστημα «HSD» («Hybrid Synergy Drive») αποδίδει μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ 180 PS. Εξελίχθηκε υπό την κωδική ονομασία «Μ20Α-FXS», αποτελείται από κράμα αλουμινίου σε μεγάλο ποσοστό του ώστε να παραμείνει όσο το δυνατόν πιο ελαφρύς και είναι τεχνολογικά προηγμένος για να καταναλώνει μικρή ποσότητα καυσίμου. Σύμφωνα με την Toyota, τα τοιχώματά του είναι λεπτά (έχουν πάχος 2,3 mm), το ίδιο ισχύει και για την κυλινδροκεφαλή, ενώ το γενικά έχει γίνει προσπάθεια να μειωθεί το βάρος του συνολικά και να διατηρηθεί όσο το δυνατόν χαμηλότερα το κέντρο βάρους του. Επίσης, έχει προσεχθεί σημαντικά η ψύξη του και ο περιορισμός της θερμοκρασίας εξαιτίας των τριβών.

Ο κινητήρας, διαθέτει διπλό σύστημα ψεκασμού, άμεσου και έμμεσου, το οποίο ονομάζεται «D-4S». Το άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης έχει έξι οπές ανά μπεκ τα οποία είναι προσαρμοσμένα στην κυλινδροκεφαλή. Το έμμεσου ψεκασμού χαμηλής πίεσης διαθέτει εγχυτήρες με δέκα οπές έκαστος, οι οποίοι διοχετεύουν καύσιμο στους αυλούς εισαγωγής. Τον τρόπο λειτουργίας και διαχείρισης του συστήματος τον αναλαμβάνει ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενη κεντρική μονάδα η οποία αποφασίζει για το πώς θα εγχέεται το καύσιμο στους θαλάμους καύσης, αναλόγως του τρόπου οδήγησης και των rpm του κινητήρα. Επίσης, η συμπίεση είναι υψηλή (14,0:1), έχει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και διαθέτει το σύστημα «Dual VVT-i», με «VVT-iE» (ηλεκτρική ενεργοποίηση) για τις βαλβίδες εισαγωγής και «VVT-i» (υδραυλική ενεργοποίηση) για της εξαγωγής. Η μέγιστη ισχύς του (θερμικού) κινητήρα είναι 153 PS/6.000 rpm και η μέγιστη ροπή του 190 Nm/4.400-5.200 rpm.

Φυσικά, το υβριδικό σύστημα αποτελείται και από έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη μέγιστης ισχύος 109 PS και μέγιστης ροπή; 202 Nm.. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του συστήματος φτάνει τους 180 PS. Οι μπαταρίες είναι νικελίου-υδριδίου μετάλλου και σύμφωνα με την Toyota το υβριδικό σύστημα έχει βελτιωθεί σε σχέση με πριν. Έτσι, η Corolla 2.0 Hybrid μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη ακόμα και όταν η ταχύτητα του οχήματος ξεπερνά τα 115 km/h. Τέλος, το αυτοκίνητο διαθέτει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα έξι προκαθορισμένου λόγου «σχέσεων» που ο οδηγός μπορεί να επιλέγει μέσω μοχλοδιακοπτών στο τιμόνι.

Εντυπώσεις

Η δωδέκατη «γενιά» της Corolla αποτελεί ταυτόχρονα έναν νεωτερισμό και έναν συνδετικό κρίκο με το παρελθόν της και τον θρύλο που έχει δημιουργήσει το μοντέλο στην 54χρονη (ως τώρα) ιστορία της. Βασιζόμενη στην εκδοχή «GA-C» της σύγχρονης πλατφόρμας «TNGA» («Toyota New Global Architecture»), το νέο μοντέλο έχει αυξημένη δυσκαμψία έως 60% σε σχέση με πριν, σύμφωνα με την εταιρεία. Η ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Η ευρυχωρία του εσωτερικού της νέας Corolla είναι ικανοποιητική, σε γενικές γραμμές. Το όποιο θέμα προκύπτει για τους πίσω επιβάτες και του πορτμπαγκάζ λόγω ύπαρξης των μπαταριών οι οποίες περιορίζουν σχετικά τον χώρο αποσκευών.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
TOYOTA COROLLA HATCHBACK 2.0 HYBRID 180 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ85

Πάντως, δύο ενήλικοι θα χωρέσουν με σχετική άνεση πίσω, ενώ ο χώρος αποσκευών (ο οποίος είναι τουλάχιστον 313 l) μπορεί να αυξηθεί εάν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος. Η ποιότητα κατασκευής και εργονομία κρίνονται θετικά αλλά αυτό που εκπλήσσει ευχάριστα (και απρόσμενα για μια Corolla) είναι η θέση οδήγησης. Είναι καλύτερη από πριν και σαφώς εντός του χαρακτήρα της έκδοσης με τον δίλιτρο κινητήρα των 180 PS. Η σχετικά αυξημένη ιπποδύναμη και η ύπαρξη του συστήματος «Adaptive Variable Suspension» («AVS»), μέσω του οποίου μεταβάλλεται η σκληρότητα των αμορτισέρ, δεν «μεταμορφώνουν» την Corolla σε ένα σπορ ή GTi όχημα. Όμως είναι ό,τι χρειάζεται για να γίνει οδηγικά ενδιαφέρουσα και να ανοίξει ένα «διαφορετικό κεφάλαιο» για το μοντέλο από ό,τι μας έχει συνηθίσει την τελευταία εικοσαετία.

Επιλογικά, η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή αλλά είναι σαφές ότι η άνεση για τους επιβάτες είναι το ζητούμενο, η αίσθηση του τιμονιού αρκετά «βαριά», η ποιότητα κύλισης πολύ καλή, η οδική συμπεριφορά πολύ καλή, παρά το αυξημένο βάρος λόγω μπαταριών. Η Corolla 2.0 Hybrid μάς άφησε πολύ καλές εντυπώσεις, περισσότερο από ό,τι νομίζαμε ως αυτοκίνητο. Μας εντυπωσίασε όμως και σε έναν τομέα τον οποίο αναμέναμε, αυτόν της κατανάλωσης καυσίμου. Δεν ξέρουμε πολλά αυτοκίνητα με δίλιτρο κινητήρα και αυξημένη ισχύ να χρειάζονται μόλις 6,6 l/100 km, τιμή την οποία μετρήσαμε ως μέση κατανάλωση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TOYOTA COROLLA HATCHBACK 2.0 HYBRID 180 PS 2020   TIMH €27.500   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.987, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 132 (180)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 190/4.400-5.200 rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,9 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,8 L/100km, 89 g/km

TOYOTA COROLLA HATCHBACK 2.0 HYBRID 180 PS 2020

ΥΠΕΡ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΟΔΗΓΟΥ.

ΚΑΤΑ ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΒΩΤΙΟΥ CVT, ΟΧΙ ΣΠΟΡ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

JOIN US