Tesla Model 3 Performance AWD [Test Drive]: Το ισχυρότερο είναι και το καλύτερο!


Η αυτονομία, οι επιδόσεις και ο χαρακτήρας, συνολικά, του πανίσχυρου sedan της Tesla.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 19/8/2021

Για να μπεις στην κοσμοθεωρία ενός Tesla θα πρέπει να ξεχάσεις ότι ήξερες για το πώς οδηγούσες ένα αυτοκίνητο μέχρι σήμερα. Αυτό, δείχνει κομματάκι δύσκολο και πράγματι έτσι είναι, ειδικά για εκείνους που έχουν έναν οδηγικό βίο κάποιων χρόνων. Για τις νεότερες γενιές οδηγών είμαστε σίγουροι, όχι και τόσο…

Ξεκινώντας με τα βασικά…

Για να εισέλθεις στο αυτοκίνητο θα πρέπει είτε να ακουμπήσεις την ειδική κάρτα στην κεντρική κολώνα του αμαξώματος για να τη «διαβάσει» η κάμερα ή το smartphone σου, εφόσον έχεις κατεβάσει την ειδική εφαρμογή. Κλειδί και άλλα τέτοια… ξεπερασμένα αξεσουάρ δεν προβλέπονται.

Εισερχόμενος στην καμπίνα, αυτό που θα σκεφτείς είναι πώς μάλλον ο κατασκευαστής… ξέχασε τους διακόπτες στον πίνακα οργάνων, καθώς οι μόνοι που θα βρείς είναι στο μπράτσο του οδηγού, έναν για το άνοιγμα της πόρτας (πετούγια δεν υπάρχει) και τέσσερις για τα ηλεκτρικά παράθυρα (αντιστοίχως, από έναν για το άνοιγμα των παραθύρων και της πόρτας για τους υπόλοιπους επιβάτες).

Η επιτομή του μινιμαλισμού είναι το μοντέλο της Tesla, καθώς ακόμη και το άνοιγμα του ντουλαπιού στην πλευρά του συνοδηγού δεν γίνεται από μοχλικό διακόπτη, αλλά… ηλεκτρονικά από την κεντρική οθόνη (LCD Touch) των 15,4 ιντσών που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό.

Από τη στιγμή που δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο, θα ήταν υπερβολή να ψάξει κανείς για χειρόφρενο, διακόπτες φώτων, παρά μόνον για το μπουτόν φώτων ανάγκης (Alarm) που βρίσκεται πάνω από τον εσωτερικό καθρέπτη.

Δύο μοχλοί στην κολώνα του τιμονιού, αριστερά για τα φλας και τους υαλοκαθαριστήρες και δεξιά για την επιλογή της… πορείας στο κιβώτιο (Εμπρός-D, Πίσω-R), καθώς μιλάμε για ένα αυτόματο μονής σχέσης όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα πάντα για τον έλεγχο και τις ρυθμίσεις των συστημάτων του Tesla Model 3 περνούν από την LCD οθόνη των 15,4 ιντσών, προσφέροντας παράλληλα όλες τις χρήσιμες πληροφορίες.
Τα πάντα για τον έλεγχο και τις ρυθμίσεις των συστημάτων του Tesla Model 3 περνούν από την LCD οθόνη των 15,4 ιντσών, προσφέροντας παράλληλα όλες τις χρήσιμες πληροφορίες.

Επίσης, ο συγκεκριμένος μοχλός παρέχει την ενεργοποίηση του Autopilot και κατά την ακινητοποίηση-στάθμευση του αυτοκινήτου, τη θέση Parking (P).

Υπάρχουν επίσης και δύο μικροί κυκλικοί διακόπτες στα μπράτσα του τιμονιού, για τις ρυθμίσεις του ηχοσυστήματος (αριστερά) και του Autopilot (δεξιά).

Από εκεί και ύστερα, τα πάντα ελέγχονται και ρυθμίζονται από την ψηφιακή οθόνη που απαιτεί ένα σεμινάριο εκμάθησης, ωστόσο η λειτουργία της είναι απλή και οι πληροφορίες που προσφέρει είναι άπειρες, μαζί με τις δυνατότητες ψυχαγωγίας.

Για παράδειγμα, για να μην βαρεθείτε όσο φορτίζετε τις μπαταρίες του Model 3, μπορείτε να παίξετε ένα videogame, να ακούσετε την αγαπημένη σας μουσική και τόσα άλλα...

Πραγματικά πρωτόγνωρα πράγματα, που ομολογούμε πώς δεν έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητα του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού, που όπως και να το κάνεις, δείχνουν ως… φυσική συνέχεια των συμβατικών (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων).

Αλλά είπαμε, ο Elon Musk τα έκανε όλα από λευκό χαρτί, από την παραγωγή, τη διανομή,  μέχρι τις προσφερόμενες υπηρεσίες στον πελάτη.

Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό του Model 3 προσφέρει του χώρους και τις ανέσεις ενός μικρομεσαίου sedan και σε αυτό συνεισφέρει το μεγάλο μεταξόνιο των 2,87μ.

Στη διάθεση των επιβατών ένα πορτμπαγκάζ 340 λίτρων (με μικρό άνοιγμα), όπως και ένα μικρότερο στο εμπρός μέρος, χωρητικότητας 84,8 λίτρων για μικροαποσκευές.

Η γυάλινη πανοραμική οροφή είναι εντυπωσιακή και προσφέρει στην αίσθηση του εκμοντερνισμού, όπως και το high-end ηχοσύστημα και οι ψηφιακοί αυτοματισμοί, ωστόσο σε χώρες όπως η Ελλάδα με την μεγάλη ηλιακή ακτινοβολία, δεν μπορεί κατά τις μεσημεριανές ώρες να απορροφήσει τη θερμότητα. Πιθανόν, ένα εσωτερικό κυλιόμενο κάλυμμα να έδινε τη λύση…

Αυτή διαφορετικότητα στο εσωτερικό του Model 3 είναι αρκετά ικανή για να «συγχωρήσει» κάποια ζητήματα που έχουν να κάνουν κυρίως με τη συναρμογή, μια και η ποιότητα των υλικών δείχνει καλή. Αναμένουμε με ενδιαφέρον, τα προϊόντα από το Giga Factory της Tesla στη Γερμανία.

Πάντως τα περισσότερα θέματα με τη συναρμογή εντοπίζονται στους αρμούς των εξωτερικών μερών του αμαξώματος, δηλαδή στην ανομοιογένεια που «κουμπώνουν» μεταξύ τους τα φτερά και οι προφυλακτήρες.

Στην πρίζα…

Ακριβώς έτσι αισθάνεσαι πίσω από το τιμόνι του Model 3 Performance. Είναι τέτοια η δύναμη των δύο ηλεκτροκινητήρων που κυριολεκτικά σε καθηλώνουν με τις επιδόσεις που προσφέρουν, σε σημείο που να αρχίζεις και εσύ να αποδέχεσαι αυτή τη… νέα εποχή της αυτοκίνησης, την οποία λίγο πριν λοιδορούσες.

Για να εκκινήσεις το μόνο που χρειάζεται είναι να επιλέξεις τη θέση D από τον επιλογέα και τα υπόλοιπα τα αφήνεις στους αυτοματισμούς. Εσύ ορίζεις τον ρυθμό, αλλά μπορείς να τον εκχωρήσεις και στο Autopilot που θεωρείται από τα πιο εξελιγμένα συστήματα ημιαυτόματης οδήγησης, ανεξάρτητα από τα προβλήματα «νεότητας» που κατά καιρούς έχει παρουσιάσει.

Στην πόλη και με επιλεγμένο το πρόγραμμα comfort το αυτοκίνητο κινείται πολύ άνετα με εξαιρετική ποιότητα κύλισης (η ανάρτηση φιλτράρει τα πάντα ), με μόνο το μεγάλο μήκος του αμαξώματος (4,694 m) να δυσκολεύει κάπως. Πάντως η διάμετρος στροφής, είναι καλή (11,8 m).

Εξαιρετική η απόσβεση της ανάρτησης, παρά του τεράστιους τροχούς (235/35/20), τη μικρή απόσταση από το έδαφος (14 cm) και το βάρος των 1.919 κιλών του αμαξώματος. Εμπρός είναι με διπλά ψαλίδια και πίσω με ένα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων.

Στον αυτοκινητόδρομο το Model 3 Performance ταξιδεύει με την άνεση ενός πολυτελούς sedan καθώς, ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής (0,23 Cd) δεν επιτρέπει την ανάπτυξη εξωτερικών θορύβων, η ποιότητα κύλισης παραμένει υποδειγματική και η αίσθηση που προσφέρεται είναι εκείνη ενός γρήγορου και ασφαλούς αυτοκινήτου.

Ο οδηγός έχει πάντα στη διάθεσή του άφθονη ροπή και μάλιστα άμεσα διαθέσιμη από τους δύο ηλεκτροκινητήρες, που κυριολεκτικά απογειώνουν το Model 3 Performance.

Ο βασικός κινητήρας (μόνιμου μαγνήτη) και ο μικρότερος που είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα αποδίδουν συνδυαστικά 513 PS. Πρόκειται για μια εξωπραγματική ισχύ, για ένα, κατά τα λοιπά… οικογενειακό σεντάν, που μπορεί να επιταχύνει πιο γρήγορα ακόμη και από αρκετά πολύ πιο ακριβά συμβατικά sport cars.

Η μπαταρία

Κατασκευασμένη  σε συνεργασία με την Panasonic η μπαταρία του Model 3 Performance (Lithium-Ion), έχει χωρητικότητα 79,5 kWh (4.416 κελιά/4 Modules) και βάρος 478 kg, ενώ είναι τοποθετημένη στο κέντρο του πατώματος. H τάση της είναι στα 360 V και μπορεί να φορτίσει από 0-80% σε supercharger σε 33 min.

Τα νούμερα λένε την αλήθεια…

Η επιτάχυνση από στάση (0-100 km/h) έρχεται σε μόλις 3,3 sec με την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 261 km/h.

Στην πράξη όμως είναι ασύλληπτες οι εν κινήσει επιταχύνσεις του Model 3 Performance και το πόσο γρήγορα μπορεί να 200σαρίσει. Κάτι που φυσικά έχει να κάνει με την αμεσότητα της απόδοσης των πανίσχυρων ηλεκτροκινητήρων, αλλά και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση που προσομοιώνουν με αποτέλεσμα όλη αυτή η δύναμη να περνά στην άσφαλτο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Είναι sport;

Και εδώ το ερώτημα που γεννάται είναι το κατά πόσο όλη αυτή η αμεσότητα της τεράστιας ισχύος σε ένα (το τονίζουμε και πάλι) οικογενειακό σεντάν μπορεί να προσφέρει την οδηγική απόλαυση ενός συμβατικού sport car.

Η απάντηση είναι «εξαρτάται με το τι το συγκρίνεις και πόσο κοστίζει». Πάντως, με 60.000 ευρώ, είναι δύσκολο να βρεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα που να προσφέρει αντίστοιχες επιδόσεις. Α, και να στρίβει!

Προς εκπλήξεως μας, το Mode 3 Performance μπορεί να μην έχει χειροκίνητο επιλογέα για να κατεβάσεις δύο σχέσεις και να στρίψεις με το πλάι, έχει όμως ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο μονής σχέσης που αξιοποιεί στο μέγιστο την δύναμη των ηλεκτροκινητήρων, ένα άψογο σε πληροφόρηση επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διεύθυνσης και ένα στιβαρό πλαίσιο με εξαιρετικό set up.

Το πιέσαμε υπέρ του δέοντος, όπως θα κάναμε σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, το Model 3 Performance, το οποίο δεν ξέφευγε της τροχιάς του, παρά μόνον, όταν το παρακάναμε, σπάζοντας την πρόσφυση του πίσω άξονα. Τότε, τα ηλεκτρονικά και η τετρακίνηση, επανέφεραν τα πάντα σε τάξη.

Αξίζει να αναφέρουμε και την εξαιρετική πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά Pirelli P Zero…

Με δύο λόγια, παρά την δύναμή των 513 ίππων, το Model 3 Performance μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα και από έναν μέσο οδηγό στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε μια απαιτητική ορεινή διαδρομή, καθώς τα οδικά του χαρακτηριστικά είναι ισορροπημένα και χωρίς «εξάρσεις» που απαιτούν ειδικούς χειρισμούς.

Αυτονομία

Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, μπορεί οι εργοστασιακές μετρήσεις να αναφέρουν τα 547 km (WLTP), ωστόσο κάτι τέτοιο για να επιτευχθεί είναι αρκετά δύσκολο. Υπολογίστε πώς θα κάνετε κατά 20-25% λιγότερα χιλιόμετρα, ανάλογα με τον ρυθμό οδήγησης, τη διαδρομή, τη χρήση του κλιματιστικού και ότι θα επηρεάσει την κατανάλωση ρεύματος. Όπως και να έχει, σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα ταξίδι εκτός πόλης, θέλει από πριν μια προετοιμασία σχετικά με τον προγραμματισμό φόρτισης (υποδομές, διαθεσιμότητα) για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεων…

Συνεπώς

…η έκδοση Performance σε σχέση με την entry level πισωκίνητη, Standard Range Plus (αυτονομία 448 km, τελική 225 km/h, επιτάχυνση 5,6 sec, τιμή €45.999), την Long Range με επίσης δύο ηλεκτροκινητήρες (αυτονομία 614 km, τελική 233 km, επιτάχυνση 4,4 sec, τιμή €54.990), προσφέρει καλύτερες επιδόσεις (τελική 261 km/h, επιτάχυνση 3,3 sec), θεωρητική αυτονομία 547 Km (WLTP) και κοστίζει €60.990 έχοντας ως έξτρα εξοπλισμό ελαστικά Pirelli P Zero, πιο ισχυρά φρένα και χαμηλωμένη ανάρτηση, πίσω σπόιλερ με ανθρακονήματα και πεντάλ με κράμα αλουμινίου.

Απευθύνεται σε όσους από ένα αυτοκίνητο με μηδενικό αποτύπωμα σε ότι αφορά τους εκπεμπόμενους ρύπους επιζητούν τις επιδόσεις ενός super sport αυτοκινήτου σε μια –τηρουμένων των αναλογιών- πιο ανταγωνιστική τιμή, κάνοντας κάποιες παραχωρήσεις σε θέματα ποιότητας και φινιρίσματος.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TESLA MODEL 3 Performance 2021   TIMH €60.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΥΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ,   ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 377(513)  ΡΟΠΗ Nm/rpm Δ.Α.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,3 sec, τελική 261 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 16,5 kWh/100km, 0

TESLA MODEL 3 Performance 2021

ΥΠΕΡ ΚΑΤΑΙΓΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΔΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΠΛΑΙΣΙΟ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ.

ΚΑΤΑ ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ.