Test Drive: AIXAM Emotion City Sport -Δοκιμάζουμε το γαλλικό minicar με diesel κινητήρα και 500km αυτονομία


Μια παλιά, χαριτωμένη γαλλική φίρμα επανέρχεται στη χώρα μας προσφέροντας μια πλούσια γκάμα οχημάτων μικροκινητικότητας, κι εμείς φρεσκάρουμε τα γαλλικά μας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 22/7/2023

Η ελληνική αντιπροσωπεία, Micromotivo μάς ξανα-συστήνει την AIXAM ως μια εταιρεία παραγωγής minicars. Την ξέρουμε εδώ και δεκαετίες στην Ελλάδα (η εταιρεία ιδρύθηκε το 1983) και αποτελεί 100% (πλην κινητήρα) γαλλικό προϊόν. Μικρά αυτοκίνητα με πολλές ευκολίες και ανέσεις ενός κανονικού αυτοκινήτου. Και τούτο το μικρό AIXAM με τη βαρύγδουπη ονομασία Coupé GTI δεν υπάρχει περίπτωση να περάσει απαρατήρητο. 

Όχι μόνο γιατί είναι φρέσκο στους δρόμους μας και όλοι αναζητούν να μάθουν τι σημαίνει το σήμα με το «Α» στο καπό, ούτε επειδή ζουζουνίζει με το μικρό του μοτέρ να περιστρέφεται με τραχύτητα. Είναι επειδή στο μάτι είναι (μαζί με το coupe αδελφάκι του) μακράν το πιο… badass όχημα που κυκλοφορεί εκεί έξω. Δείτε το από όποια οπτική θέλετε. Εμπρός σε κερδίζει με την επιθετική του κλειστή τύπου EV μάσκα, στο πλάι βλέπεις τα ζάντες-κόσμημα και πίσω την απομίμηση διπλής εξάτμισης κι έναν διαχύτη από… GT-R. Όλα αυτά στριμωγμένα μαεστρικά σε 2,7 m μήκους εκ των οποίων τα 1,795 m είναι μεταξόνιο. 

Και το εσωτερικό μια χαρά δείχνει. Ψευδομπάκετ, αλλά πολύ μαλακά καθίσματα, σκληρά πλαστικά και σχεδίαση μεγαλύτερου αυτοκινήτου δίνουν κάποιους πόντους από εσάς, την κριτική επιτροπή. Μια δυο θέσεις για μικροαντικείμενα ή ποτηροθήκες πιο κοντά στον οδηγό και όχι (παλιομοδίτικα) στο πορτάκι από το ντουλαπάκι του συνοδηγού θα ήταν super. Πώς πέτυχαν όλη αυτή την κομψότητα οι σχεδιαστές της AIXAM; Απλό. 

Οι Γάλλοι έκαναν και τώρα, αυτό που κάνουν πάντα παντού: Συνέπεια και εξωστρέφεια. Κι αυτά τα συστατικά έγιναν όχημα με ακρυλικά πάνελ αμαξώματος, αλλά εδώ μονταρισμένα επάνω σε αλουμινένιο (!) πλαίσιο. Βάρος; 425 kg, λιγότερα από πολλά άλλα τετράτροχα και μαζί με τα λοιπά χαρακτηριστικά του υπάγεται στη στεγνή περιγραφή «το βάρος συγκράτησης ενός ελαφρού τετράκυκλου με κινητήρα δεν υπερβαίνει τα 425 kg, η μέγιστη ταχύτητά του είναι μικρότερη ή ίση με 45 km/h και η μέγιστη ισχύς του είναι μικρότερη ή ίση με 6,0 kW», οδηγείται με δίπλωμα μοτοποδηλάτου από 16 ετών και πάνω, βγάζει άδεια κυκλοφορίας στην Τροχαία και κυκλοφορεί με ετήσια τέλη 15 €.

Αυτονομία και χρηστικότητα

Κατ’ αρχάς και σε αντίθεση με τη λαίλαπα της ηλεκτροκίνησης που έρχεται αγκαζέ με την αστική μικροκινητικότητα τούτο, όπως και πολλά από τα μέλη της οικογένειας AIXAM, φορά κινητήρα εσωτερικής καύσης 479 cc. Και όντας η μάρκα πιστή στις παραδόσεις της, φορά έναν δικύλινδρο diesel κινητήρα Kubota (κρατάει χρόνια αυτή η σχέση), με ένα CVT κιβώτιο προσφέροντας την κλασική ευκολία χρήσης. 

Αλλά και ανεφοδιασμού με πετρέλαιο και μια αυτονομία στα 500 km, αφού η μέση κατανάλωση είναι μόλις 3,1 L/100 km. Θέλετε κι άλλα αβαντάζ; Χώρος αποσκευών στα 700 L, ύπαρξη κλιματιστικού, ευκολίες, όπως σύστημα multimedia με οθόνη αφής 6,2”, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα, προαιρετικά ABS Με EBD και χαμηλό κόστος συντήρησης.

Και κάτι ακόμη: όντας αλουμινένιο δεν σκουριάζει! Αλλά, όπως πάντα συμβαίνει στον μικρόκοσμο της αυτοκίνησης, υπάρχουν και άλλα μικρά μεγέθη, αυτά των επιδόσεων. Μόλις 8,15 PS ισχύος, 21 Nm ροπής, μέγιστη ταχύτητα στα 45 km/h (μετριοπαθής εκτίμηση, είδαμε 65 km/h) και κυρίως η αίσθηση της τραχύτητας του δικύλινδρου κινητήρα που μόνος του κάνει περισσότερο θόρυβο από όσον όλα τα ηλεκτρικά μαζί.

Θα έχουμε καιρό να διαπιστώσουμε την υπόσχεση της καταστολής θορύβου από το σπέσιαλ ηχομονωτικό καπάκι του κινητήρα που αντιστοιχεί σε ανάλογο πακέτο ηχομόνωσης.

Εκκινεί σαν σε jump start και επιταχύνει τίμια για όσα τεχνικά κρύβονται κάτω από το καπό. Αν το σανιδώσετε θα δείτε γρήγορα την τελική του και μόνο με στιγμιαία άσε-πάτα μπορείς να προετοιμαστείς για ένα ξεπέταγμα στην ευθεία. Η αποσβετικότητα είναι συγκρίσιμη με τα περισσότερα EV microcars φορώντας μεγάλα για το μέγεθός του ελαστικά 155/60-R15, αλλά οι λακκούβες δεν μένουν εκτός καμπίνας, με την έλλειψη μιας απορροφητικής πίσω ανάρτησης (μόνο ράβδοι εξισορρόπησης). 

Επίσης, λείπει μια υποβοήθηση στο τιμόνι, αλλά κυρίως, η έλλειψη (στο αυτοκίνητο δοκιμής μας) μιας σοβαρής μόνωσης, ενώ οριακά επαρκής είναι η απόδοση του κινητήρα (μαζί με κλιματιστικό σε λειτουργία δεν εκκινείς εύκολα). To AIXAM, ωστόσο, δεν είναι ένα κανονικό αυτοκίνητο, αλλά ένα minicar για τις καθημερινές μετακινήσεις σε αστικό ιστό και όχι για να κάνεις μεγάλες διαδρομές. Και εάν το δεις υπό αυτό το πρίσμα, θα δικαιολογήσεις την πρωτόλεια εμπειρία οδήγησης. 

Πάντως, στη θετική αποτίμηση των πραγμάτων, η πρωτοφανής αυτονομία των περισσότερων από 500 km, η τρομερή ευελιξία, η ευκολία οδήγησης και η αξιοπιστία είναι πρώτης γραμμής. Με 12.690 ευρώ στη βασική του διαμόρφωση και σχεδόν 16.400 ευρώ με ABS και aircondition, ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, μπορείς να αποκτήσεις ένα αξιόπιστο minicar, χωρίς τους περιορισμούς της φόρτισης της μπαταρίας, ευέλικτο στην καθημερινή χρήση και με αρκετά χαρακτηριστικά ενός «κανονικού» αυτοκινήτου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΙΧΑΜ Emotion Coupe GTI 2023   TIMH €12.690   ΤΕΛΗ €15

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 479, Ατμοσφαιρικός, 2 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 6(8,15)/3.200  ΡΟΠΗ Nm/rpm 21/2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε sec, τελική 45 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,1 L/100km, 80 g/km

ΑΙΧΑΜ Emotion Coupe GTI 2023

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΚΟΣΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΤΡΑΧΥΤΗΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, ΑΝΕΣΗ, ΤΙΜΗ.