Test drive: Audi A4 2.0 TDI 150 PS S-TRONIC


ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΠΟΥ ΔΙΑΝΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ SUV ΚΑΙ ΤΩΝ CROSSOVER ΜΕ ΤΟΣΗ ΕΝΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΧΗ. ΚΡΙΜΑ ΓΙΑΤΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΛΛΙΓΡΑΜΜΕΣ ΛΙΜΟΥΖΙΝΕΣ ΕΤΟΙΜΕΣ ΝΑ ΣΕ ΠΑΝΕ ΜΑΚΡΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΑΝΕΤΟΤΕΡΑ, ΟΠΩΣ ΤΟΥΤΟ ΤΟ AUDI ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΕΝΑΝ ΗΠΙΟ, ΣΟΦΙΣΤΙΚΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 30/6/2018

Αυτό το αυτοκίνητο είναι ολόκληρο μια αντίφαση και μια απόδειξη ότι το μεγάλο (4,73 μέτρα μήκος, και 2,82 μέτρα μεταξόνιο) δεν είναι πάντα βαρύ ή υπερβολικό. Το A4 Sedan έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,23, ενώ η εκπομπή CO2 μπορεί να μην ξεπερνά στην έκδοση Ultra τα 95 g/km στοιχεία που το καθιστούν αεράτο και λιτοδίαιτο. Βεβαίως, αυτό δε σημαίνει ότι το A4 δεν έχει παράστημα. Το πλάτος του αυτοκινήτου τονίζεται με διάφορα industrial τρικ όπως είναι το εμφανές νεύρο του αμαξώματος εμπρός και πίσω, ή η εντυπωσιακά φαρδιά και χαμηλή μάσκα ενώ ξεχωριστή είναι και η αισθητική του εμπρός μέρους χάρη στα φωτιστικά σώματα LED τεχνολογίας Matrix τα οποία όταν τα δεις όλα μαζί στον κεντρικό σου καθρέφτη να σε πλησιάζουν καλό είναι να κάνεις δεξιά.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
AUDI A4 Sedan 2.0 TDI S-TRONIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ84

Το εσωτερικό έχει καταφέρει να κρύψει πολλά πράγματα σε λίγο χώρο. Με άλλα λόγια υπάρχει τεχνολογία και ανέσεις αλλά το ταμπλό, η κονσόλα και όλα τα επιμέρους πάνελ είναι συμμαζεμένα με αποτέλεσμα να μην κλέβουν ζωτικό χώρο από τους επιβάτες τόσο εμπρός όσο και πίσω. Μάλιστα η υλοποίηση δείχνει απλοϊκή αλλά είναι εξαιρετική με άριστα υλικά και μπόλικες πινελιές δυναμισμού όπως είναι ο επιλογέας ταχυτήτων-κομψοτέχνημα. Το δε δερμάτινο σαλόνι στην καφέ του απόχρωση είναι πολύ…ιταλιάνικο και επομένως μοδάτο. Βεβαίως όταν παίρνεις το κλειδί ενός Audi σίγουρα περιμένεις και κάποια πράγματα που μας έλειψαν όπως η full ψηφιακή οθόνη αντί του κλασικού πίνακα οργάνων, το Audi drive select για παραμετροποίηση της λειτουργίας του κινητήρα ή μια μεγάλη οθόνη στην κορυφή του ταμπλό με σύστημα πλοήγησης από αυτά που εξοπλίζουν τις top εκδόσεις. Τέλος πάντων…

Οδική συμπεριφορά

Είναι τόσο «χτενισμένη» η ποιότητα κύλισης αυτού του A4 που τίποτε δε φαίνεται να πτοεί σασί και επιβάτες σε ένα κακό οδόστρωμα, σε μια γαρμπιλάτη άσφαλτο ή σε ένα πολύωρο ταξίδι στην εθνική. Το μόνο που θα αντιληφθεί κάπως πιο έντονα ο οδηγός είναι η έλλειψη ενός… έντονου συστήματος διεύθυνσης καθώς όταν τα χιλιόμετρα αυξάνουν (και πιστέψτε μας, αυξάνουν πολύ γρήγορα!) το τιμόνι με την ηλεκτρο-μηχανική υποβοήθηση είναι ελαφρύτερο από αυτό των άλλων γερμανικών προτάσεων της κατηγορίας (E-Class, BMW Σειράς 5). Η ομοιογένεια όμως στα υπόλοιπα επιμέρους συστήματα είναι θαυμάσια. Ο δίλιτρος diesel κινητήρας έχει μειωμένες εσωτερικές τριβές, και σύστημα ψεκασμού common-rail με μέγιστη πίεση 2.000 bar. Και παρότι αποδίδει «μόνο» 150 ίππους μη έχοντας εκρηκτικότητα, με τα 320 Nm ροπή από τις 1.500 έως τις 3.250 rpm προσφέρει γραμμικότητα μέχρι τις 4.500 pm. Το 7άρι διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο από την άλλη είναι απλά ταχύτατο (διαθέτει μάλιστα και επιλογές sport αλλά και manual από τα σχετικά paddles στο τιμόνι αλλά και λειτουργία ελεύθερης κύλισης για οικονομία στον αυτοκινητόδρομο) τα δε φρένα είναι της γνωστής… Αούντιου Σχολής με ανθεκτικότητα και ικανότητα να αντέξει σε παρατεταμένη κόπωση.

Ίσως όμως, ένα από τα πιο σημαντικά προσόντα του αυτοκινήτου είναι η ησυχία, απόρροια της επιμελούς αεροδυναμικής και της προσεγμένης ηχομόνωσης. Ολόκληρο το τμήμα κάτω από τον κινητήρα είναι «σφραγισμένο», ενώ φαρδιά τμήματα επενδύσεων προστατεύουν το αμάξωμα κάτω από το πάτωμα της καμπίνας, και το χώρο κάτω από το πορτμπαγκάζ. Τα πίσω ψαλίδια διαθέτουν ειδικά αεροδυναμικά καλύμματα, και μικρά σπόιλερ οδηγούν τον αέρα σε διάφορα σημεία του αμαξώματος, όπως κάτω από τους τροχούς και από το ρεζερβουάρ.

Εν ολίγοις, όπως δηλαδή και το καύσιμο που καταναλώνει, τούτο το Α4 μπορεί να είναι μια έξυπνη επιλογή για πολυάσχολους businessmen ή για εναλλακτικούς οδηγούς που δε θέλουν να δρασκελίζουν για να μπουν στην καμπίνα ενός SUV, να έχουν τα «βασικά» σε επίπεδο τεχνολογίας και πολυτέλειας και να κινούνται με οδικά χαρακτηριστικά ενός κανονικού αυτοκινήτου και άνεση ενός premium συνόλου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI A4 Sedan 2.0 TDI S-TRONIC 2019   TIMH €43.090   ΤΕΛΗ €103,88

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.968, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/3.250-4.200  ΡΟΠΗ Nm/rpm 320/1.500-3.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,7 sec, τελική 219 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,2 L/100km, 106 g/km

AUDI A4 Sedan 2.0 TDI S-TRONIC 2019

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ, ΕΛΑΦΡΥ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

Δείτε επίσης

JOIN US