Test drive: ΒΜW M5 Competition 625 PS


ΜΕ 25 ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΛΟΓΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, Η BMW ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΣΠΟΡ ΣΕΝΤΑΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. 

  • ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ, ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: BMW
  • 21/10/2018

 Για εκείνους που προφανώς έχουν λύσει πολλά από τα προβλήματα της ζωής τους και η «απλή» Μ5 δεν επαρκεί και τα 600 άλογά της είναι λίγα, η BMW έχει πλέον το απόλυτο «όπλο» τεχνολογικού overdose και ανθρώπινης ματαιοδοξίας. Η Μ5 Competition έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα, διαθέτοντας ένα full πακέτο αλλαγών και σπορ ρυθμίσεων, με στόχο ένα πιο καθαρόαιμο χαρακτήρα για όσους μπορούν και θέλουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους (και τις φυσικές δυνάμεις του Πλαντήτη Γη) μέσα σε μία πίστα.

Η αρχή γίνεται από τον κινητήρα με 25 επιπλέον ίππους, φθάνοντας πια στους 625, ενώ η ροπή ανέβηκε στα 750 Nm. Oι επιδόσεις της έχουν εκτοξευτεί πλέον στα επίπεδα των κορυφαίων supercars, με το 0-100 km/h να έρχεται σε 3,3 δευτερόλεπτα (ναι, δεν διαβάζετε λάθος…), το 0-200 km/h σε 10,8 δευτερόλεπτα! Οι πιο σημαντικές βελτιώσεις υπάρχουν στο πλαίσιο και στις αναρτήσεις, με τον κινητήρα και την μετάδοση να στερεώνονται πάνω στο πλαίσιο με πιο άκαμπτους συνδέσμους, έτσι ώστε να περιοριστούν οι ταλαντώσεις σε οδήγηση σε πίστα. 

Η νέα ανάρτηση με πιο σκληρό κατά 10% σετ ελατηρίων-αμορτισέρ έχει και αυτή νέα έδραση πάνω στο πλαίσιο, ενώ υπάρχει και μία αλλαγή στο κάμπερ των εμπρός τροχών για καλύτερη κατευθυντικότητα. Το αμάξωμα είναι χαμηλωμένο κατά 7 χιλιοστά σε σχέση με την απλή Μ5, ενώ υπάρχουν και καινούργιες πιο σκληρές αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω, με την πρώτη να έχει και αυτή νέα σημεία στήριξης. 

Το αυτοκίνητο διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης που γνωρίζουμε και από την Μ5, με δυνατότητα και πλήρως πισωκίνητης λειτουργίας και εφοδιάζεται με την πληθώρα τον διαφόρων συστημάτων αλλαγής του set-up λειτουργίας του κινητήρα, της μετάδοσης, της ανάρτησης κ.λπ Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα οκτατάχυτο M-Steptronic με τεχνολογία Drivelogic και τρεις επιλγές στον τρόπο διαχείρισης της λειτουργίας του. Τα φρένα είναι κατασκευασμένα από ελαφρύτερα υλικά, με εξαπίστονες και τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω, ενώ διατίθενται ως έξτρα και κεραμικά φρένα.

Οι αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα είναι αρκετά διακριτικές, και αφορούν κυρίως τη νέα γρίλια σε μαύρο χρώμα, τα διαφορετικά τελικά των εξατμίσεων σε μαύρο χρώμα επίσης, κάποιες μικρές σχεδιαστικές επεμβάσεις (όπως για παράδειγμα τα χερούλια που είναι πλέον στο χρώμα του αμαξώματος) και βέβαια τις μεγάλες 20άρες ζάντες, ειδικά σχεδιασμένες για αυτό το μοντέλο. Οι αλλαγές στο σαλόνι είναι επουσιώδεις (κάποια νέα καθίσματα, λίγο αλουμίνιο ή carbon στο ταμπλό), παραμένοντας ένα κορυφαίας ποιότητας και αισθητικής περιβάλλον για όσους μπορούν να φθάσουν σ’ αυτά τα χρήματα.

 

Oδηγώντας στην πίστα και στον δρόμο

Για την παρουσίαση της Μ5 Competition βρεθήκαμε στην μοναδικής ομορφιάς ιδιωτική πίστα Ascari στην Ισπανία. Εκεί μαζί με την μικρότερη Μ2 Competition (τις εντυπώσεις για την οποία μπορείτε να διαβάσετε στο Car And Driver Aυγούστου που κυκλοφορεί στα περίπτερα) είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και την δυνατότερη Μ5, σε συνθήκες που δύσκολα μπορεί να βάλει κανείς ένα τόσο μεγάλο και ογκώδες σεντάν. Και η πρώτη και πιο καθοριστική εντύπωση μέσα στην πολυσύνθετη πίστα Ascari είναι ότι η Μ5 Competiiton καταφέρνει και κρύβει με ένα μοναδικό τρόπο τόσο το μέγεθός της όσο και το βάρος της. Οι αλλαγές στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις φαίνεται ότι έχουν πιάσει τόπο, καθώς πλέον έχουμε να κάνουμε με ένα κορυφαίο μπροστινό, με απόλυτη ακρίβεια στο turn in και ένα τιμόνι που έχει βαρύνει αρκετά έχοντας αποκτήσει παράλληλα και περισσότερη αίσθηση. 

Στην πίστα είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε σε διάφορα σεταρίσματα των σχεδόν αμέτρητων ρυθμίσεων που έχει, βρίσκοντας την ιδανική θέση στην θέση που το ESP κρατά ένα τελευταίο ανάχωμα προφύλαξης πριν την πλήρη απελευθέρωση όλων των ηλεκτρονικών. Σ' αυτό το mode κινείσαι απίστευτα γρήγορα με την τετρακίνηση να αναλαμβάνει να σε κρατήσει εντός τροχιάς αν υπερβάλεις με τα 625 άλογα, επιτρέποντας στο πίσω μέρος να ανοίξει όσο χρειάζεται η τροχιά σου ώστε και να το διασκεδάσεις και να είσαι παράλληλα αποτελεσματικός χωρίς να κινδυνεύεις. Είναι προφανές ότι σε κάποια γρήγορα εσάκια η αδράνεια του βάρους γινόταν κάπως αισθητή, όμως η παντελής απουσία κλίσεων και η διαρκής παροχή δύναμης από όποιο σημείο του στροφομέτρου πατάς το γκάζι, σε κάνουν να τα ξεχνάς όλα και απλά να απολαμβάνεις με όλο σου το σώμα τον διονυσιασμό της ταχύτητας και της τεχνολογίας στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

Τα 625 άλογα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι κάτι που πρέπει να το ζήσεις για να το αντιληφθείς, αφού η δύναμη είναι όχι μόνο κτηνώδης αλλά και διαρκής σε παροχή, με την Ascari και τις μικρές ευθείς της να μην επαρκούν να χαρείς πολύ υψηλές ταχύτητες. Σε σχέση με την M2 Competition είναι σε ένα εντελώς άλλο επίπεδο, με την "μικρή" να είναι σαφώς πιο διασκεδαστική και ξεκάθαρα πιο συμμετοχική σαν αυτοκίνητο. Όμως στις συζητήσεις που κάναμε στο περιθώριο της εκδήλωσης, οι άνθρωποι του M-Division μας είπαν ότι όσο και αν φαίνεται παράξενο, ακόμα και σ' αυτή την δύσκολη για μεγάλα αμαξώματα πίστα, η Μ5 Competiition ήταν κοντά στα 2 δευτερόλεπτα ταχύτερη στον γύρο των 4 χιλιομέτρων. Αυτό και μόνο το στοιχείο δείχνει από μόνο του τις ικανότητες της M5 Competition και σε κάθε περίπτωση επιβεβαιώνει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μοναδικό στο είδος του αυτοκίνητο των ημερών μας.

Στον δημόσιο δρόμο και στο στενό ορεινό δίκτυο που είχε επιλεγεί από την BMW ήταν προφανές ότι η Μ5 Competition δυσκολευόταν λόγω μεγέθους να δείξει τις αρετές της. Σε κάποιες μικρές ευθείες που διέκοπταν το στενό στροφιλίκι είχες απλά την δυνατότητα να βυθίσεις το γκάζι να να "διακοσαρίσεις" για πλάκα, με τα φρένα να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και τις άγριες διαθέσεις της κλειστής αριστερής με χάσιμο που ίσα που χωρούσαν τα σχεδόν πέντε μέτρα της Μ5. Είναι προφανές ότι αυτού του τύπου τα αυτοκίνητα χρειάζονται ένα πιο ανοιχτό οδικό πεδίο για να ξεδιπλώσουν τα χαρακτηριστικά τους, καθώς τα 625 άλογα ασφυκτικούν σε οτιδήποτε λιγότερο από την αριστερή λωρίδα της Αουτομπάν, με τον δείκτη του ταχυμέτρου να παίζει μονίμως πάνω από τα 200 km/h, και το όλο σύνολο να ταξιδεύει γεμάτο αυτοπεποίθηση και άνεση καλύπτοντας αποστάσεις σε χρόνους που μόνο ένα lear jet θα μπορούσε να αντιπαραβάλει. 

Σε ποιόν απευθύνεται λοιπόν η Μ5 Competition; Σ' αυτόν που γνωρίζει ήδη την αξία μιας Μ5 και θέλει να έχει αυτό το κάτι παραπάνω σε επίπεδο αίσθησης και οδηγικής έξαψης. Κάτι που αποτιμάται στα 191.828 ευρώ, τα οποία μπορεί να μοιάζουν υπερβολικά, όμως μιλάμε για επιδόσεις ενός supercar με δυνατότητα να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους σε μεγάλα ταξίδια. Με δεδομένη και την σημαντική βελτίωση στα δυναμικά της χαρακτηριστικά, η Competition είναι το κορυφαίο sedan παραγωγής στον κόσμο, και μια μηχανή που δείχνει πόσο μακριά μπορούν να φθάσουν οι άνθρωποι του M-Division.

 

TECH INFO

BMW M5 Competition 625 PS

KINHTHΡΑΣ: 8KYΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΔΙΑΤΑΞΗ V, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ: BENZINH

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 4.395

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ: [kw(PS)/rpm]: 460(625)/6.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ: (Nm/rpm): 750/1.800-5.800

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜΧΠΧΥ(mm): 4.966x1.903x1.469

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.982

ΒΑΡΟΣ (kg): 1.865 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ *

0-100 km/h (s): 3,3

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h): 305

ΜΕΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100 km): 10,8

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km): 243

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΑΦΙΞΗ: ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ): 191.828 

JOIN US