Test Drive: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDI 130 - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο γαλλικό SUV


Η άνεση στους επιβάτες παραμένει δυνατό χαρτί και στην diesel έκδοση του C5 Aircross, που, όπως και να το κάνουμε, έχει έναν πιο ταξιδιάρικο χαρακτήρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 22/4/2023

Είναι κοινό… μυστικό πως οι diesel κινητήρες αποτελούν μονόδρομο σε όσους κάνουν μεγάλα ταξίδια και όταν συνδυάζονται σε αυτοκίνητα που προσφέρουν απαράμιλλη άνεση, τότε το πράγμα αποκτά περισσότερο ενδιαφέρον. Το ανανεωμένο C5 Aircross, για το οποίο αναφερθήκαμε εκτενώς σε προηγούμενο τεύχος, έχει δεχθεί σημαντικές επεμβάσεις στο αμάξωμά του, αποκτώντας με τα διαιρούμενα φωτιστικά εμπρός, τη νέα μάσκα και τις συνολικές αισθητικές αλλαγές, έναν περισσότερο δυναμικό χαρακτήρα… Αυτό, όμως, που δεν έχει απωλέσει (ευτυχώς) είναι η άνεση που προσφέρει στους επιβάτες:

Ένα φιλόξενο σαλόνι με τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα Advance comfort (τα πίσω μπορούν να συρθούν κατά 15 cm αυξομειώνοντας τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 580 έως 720 L, ακόμα και να ρυθμιστεί η κλίση της πλάτης τους), που πλέον χαρακτηρίζεται από την κεντρική οθόνη των 10”, όπως και από την ύπαρξη 12ιντσου πίνακα οργάνων στο πλαίσιο της ψηφιοποίησής του. Εξαιρετική η θέση οδήγησης και η γενικότερη αίσθηση που αποκομίζουν οι επιβάτες, ιδίως μετά από τα πρώτα χιλιόμετρα στο εσωτερικό του ανανεωμένου C5 Aircross.

Family SUV

Η πρωτοποριακή ανάρτηση με τα υδραυλικά στοπ είναι αυτή που εξασφαλίζει έναν μοναδικό συνδυασμό άνεσης/κρατήματος, αλλά και εξαιρετική ευστάθεια, παρά την απόσταση από το έδαφος των 23 cm και τις κλίσεις που είναι αναμενόμενες σε ένα soft set up. Είναι το ευρύχωρο εσωτερικό (μεταξόνιο 2,730 m) κατάλληλο ακόμα και για πέντε ενήλικες και με άφθονες πρακτικές λύσεις, που κάνουν το C5 Aircross ένα ολοκληρωμένο ως προς την άνεση αυτοκίνητο, είναι και ο 1.5 BlueHDI, που αποδεικνύεται ως η χρυσή επιλογή με βάση τον χαρακτήρα ενός οικογενειακού SUV.

Το γνωστό μοτέρ του ομίλου Stellantis των 1.5 L δείχνει ανεπηρέαστο από το ογκώδες αμάξωμα (μήκος 4,5 m) βάρους 1.489 kg, καθώς η απόδοση και οι επιδόσεις του είναι αξιοπρεπέστατες. Με ισχύ 131 PS και ροπή στρέψης 300 Nm μόλις από τις 1.750 rpm, το πετρελαιοκίνητο C5 Aircross θα ταξιδέψει άνετα στον αυτοκινητόδρομο και πολύ οικονομικά.

Σχεδόν αθόρυβο και ιδιαίτερα αποδοτικό στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, αξιοποιεί τη σφικτή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων (ΕΑΤ8) της Aisin προσφέροντας επαρκέστατες επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,6 sec, τελική 189 km/h), ενώ δεν είναι απαιτητικό στο καύσιμο.

Στον αυτοκινητόδρομο και σε χαλαρούς ρυθμούς τηρώντας τα όρια ταχύτητας η μέση κυμαίνεται στην περιοχή των 6 L, ενώ υπό πίεση μπορεί να ανέβει στα 7,3-7,8 L… Συνοπτικά, το ανανεωμένο C5 Aircross, μολονότι μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με τα C-SUV της Stellantis, καταφέρνει να έχει τον δικό του χαρακτήρα.

Είναι άνετο, ευχάριστο οδηγικά, ιδανικό για μεγάλα ταξίδια, αρκετά ευέλικτο στην πόλη και σε κάθε περίπτωση ένα ασφαλές, σύγχρονο SUV, προσανατολισμένο στις οικογενειακές μετακινήσεις.

Με ένα budget από 36.100-42.800 €, που είναι οι ονομαστικές τιμές των 4 εξοπλιστικών εκδόσεων, έχετε πολλές επιλογές στην κατηγορία, κοιτώντας και premium αυτοκίνητα, ωστόσο την άνεση και τον family χαρακτήρα του C5 Aircross είναι αρκετά δύσκολο να τα βρείτε.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 2023   TIMH €36.100   ΤΕΛΗ €102

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,6 sec, τελική 189 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,5 L/100km, 145 g/km

CITROEN C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 2023

ΥΠΕΡ ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΟ ΚΑΙ ΦΙΛΟΞΕΝΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

ΚΑΤΑ ΚΛΙΣΕΙΣ, ΤΙΜΗ.