Test Drive: Δοκιμάζουμε το μοναδικό σε σχεδίαση Citroen C5X PHEV 224PS


Η ζωή είναι ωραία πίσω από το τιμόνι του νέου Citroen C5 X, ακόμα και στις πιο μονότονες μετακινήσεις!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 31/12/2022

Όταν βρίσκεσαι κολλημένος στην Αττική Οδό, σίγουρα χαρούμενος δεν μπορείς να είσαι. Μπορείς, όμως, να είσαι χαλαρός και άνετος και αυτό μπορεί να συμβεί αν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του νέου Citroen C5 X. Κατά κύριο λόγο κινείσαι ηλεκτρικά, άρα δεν καταναλώνεις την ακριβή πλέον βενζίνη, ενώ μπορείς να ρυθμίσεις τα αξιοσημείωτα άνετα καθίσματα, ώστε να σε αερίζουν και να σου κάνουν μασάζ! Ταυτόχρονα, οι γύρω οδηγοί έχουν άπλετο χρόνο να θαυμάσουν το μοναδικό σχήμα της κατασκευής που φαίνεται ότι προέρχεται από γαλλικά χέρια!

Έχουν τον τρόπο τους

Οι Γάλλοι είχαν και έχουν μια δική τους προσέγγιση στη σχεδίαση των αυτοκινήτων και όταν συναντάμε ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα δεν μπορούμε παρά να είμαστε χαρούμενοι. Τους αρέσει να χαράσσουν τις δικές τους γραμμές στην αυτοκίνηση και να πραγματοποιούν ιδιαίτερα project. Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το C5 X, που δύσκολα το εντάσεις σε μια κατηγορία. Σύμφωνα με τη Citroen, συνδυάζει ιδανικά την κομψότητα ενός hatchback, τον δυναμισμό ενός station wagon και την υψηλή θέση οδήγησης ενός SUV. Το σίγουρο είναι πως δεν περνάει απαρατήρητο έχοντας, μάλιστα, και φανατικούς θαυμαστές. Θα ξεχωρίζαμε τα φωτιστικά με το χαρακτηριστικό σχήμα, την επιθετική μάσκα, αλλά και τους τροχούς των 19". Από την άλλη, βρήκαμε λίγο υπερβολική, αισθητικά, τη χρήση δύο αεροτομών στην πίσω πόρτα.

Ναυαρχίδα σε όλα

Στο εσωτερικό γίνεται αμέσως φανερό πως η γαλλική εταιρεία έδωσε μεγάλη βαρύτητα. Πρόκειται για ένα lounge σκηνικό που θα ζήλευε ακόμα και μια βίλα στη Νότια Γαλλία. Τα καθίσματα είναι το πρώτο που κλέβει την παράσταση. Οι δερμάτινες επενδύσεις είναι μαλακές με εξαιρετική ποιότητα, ενώ στον τομέα της άνεσης ο πήχης μπαίνει πολύ ψηλά. Προσθέστε το μασάζ, αλλά και το γεγονός ότι είναι αεριζόμενα-θερμαινόμενα και καταλαβαίνετε γιατί μετά την πρώτη βόλτα θες να τα ξεβιδώσεις και να τα βάλεις στο σαλόνι σου! Από εκεί και πέρα, τα πλαστικά που σε περιβάλουν είναι πολύ καλής ποιότητας, ενώ και η συναρμογή είναι εξαιρετική, με παντελή απουσία τριγμών. Η ευρυχωρία για πέντε επιβάτες είναι κορυφαία, ενώ και ο χώρος αποσκευών, παρά το γεγονός ότι στην έκδοση plug-in hybrid είναι μικρότερος κατά 60 lt. σε σύγκριση με τις απλές εκδόσεις, είναι εύκολος στη φόρτωση, χάρη στο μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας και στην πρακτική εταζέρα, ενώ βοηθά και το σχήμα χωρίς εξογκώματα.

Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η εντυπωσιακή οθόνη πολυμέσων των 12" με τα πολύ καλά γραφικά αλλά και την πληθώρα λειτουργιών. Θέλει μια μικρή συνήθεια από τον ευκαιριακό χρήστη, αλλά σε μια-δυο μέρες είχαμε προσαρμοστεί πλήρως. Εκτιμήσαμε το home button που βρίσκεται ακριβώς από κάτω της, το φυσικό χειριστήριο για την ένταση του ήχου, καθώς και το γεγονός ότι τα χειριστήρια του κλιματισμού είναι ξεχωριστά. Ο πίνακας οργάνων είναι και αυτός ψηφιακός με περισσότερο μαζεμένες διαστάσεις. Είναι ευκρινής, αλλά θα θέλαμε αντίστοιχα γραφικά με την οθόνη πολυμέσων, αλλά και λίγες παραπάνω πληροφορίες, όπως, για παράδειγμα, την κατανάλωση ή τις στροφές του κινητήρα. Στα θετικά να προσθέσουμε το head up display που δεν αφήνει τη ματιά του οδηγού να φύγει από τον δρόμο.

Hi-tech

To C5 X προσφέρεται σε δύο εκδόσεις βενζίνης, αλλά και στην κορυφαία plug-in hybrid, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Την εξηλεκτρισμένη έκδοση απαρτίζουν ένας κινητήρας βενζίνης με turbo, κυβισμό 1,6 lt. και απόδοση 180 PS, καθώς και ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 110 PS, ενώ υπάρχει και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει στα 224 PS και στα 360 Nm ροπής. Το σύνολο συμπληρώνει μια μπαταρία με χωρητικότητα 12,4 kWh που εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για περίπου 55 km και για ταχύτητες μέχρι 135 km/h. Παρά τα 1.797 kg, οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές με 0-100 km/h σε μόλις 7,9 sec. και τελική ταχύτητα 233 km/h. Είναι προφανές πως αυτή η ιδιαίτερη ναυαρχίδα έχει μια πολύ ζωντανή καρδιά!

Αξίζει να συμπληρώσουμε πως σε παγκόσμια πρώτη η C5 X plug-in hybrid εφοδιάζεται με την ενεργή ανάρτηση που η μάρκα ονομάζει "Citroën Advanced Comfort Active Suspension", που συνδυάζει τα υδραυλικά bump stop προοδευτικής απόσβεσης (Progressive Hydraulic Cushions), με τον ενεργό έλεγχο της ανάρτησης. Η ρύθμιση προσαρμόζεται ξεχωριστά σε κάθε τροχό, ανάλογα με τις συνθήκες, με στόχο την απροβλημάτιστη μετακίνηση των επιβατών.

Μια ξεχωριστή εμπειρία

Όπως έχετε καταλάβει ήδη, η ψυχολογία μέσα στην καμπίνα της C5 X είναι από την αρχή ανεβασμένη. Νιώθεις το τιμώμενο πρόσωπο… όπως και οι υπόλοιποι επιβάτες! Παρά τις μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος, σε κερδίζει με την ευελιξία του, αλλά και το γεγονός πως δεν αισθάνεσαι ότι οδηγείς ένα βαρύ αυτοκίνητο. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο, η καθημερινή χρήση σε αστικό περιβάλλον γίνεται παιχνίδι. Η εναλλαγή από ηλεκτρική κίνηση σε βενζινοκίνητη είναι τόσο ομαλή, που δύσκολα την καταλαβαίνεις. Το περιβάλλον είναι εξαιρετικά πολιτισμένο και οι θόρυβοι μένουν έξω από την καμπίνα. Στην Citroen φαίνεται πως δούλεψαν αρκετά σε αυτόν τον τομέα. Απόδειξη το γεγονός πως η C5 X έχει διπλά τζάμια στις πόρτες, λύση που συνήθως συναντάμε σε πολύ ακριβές κατασκευές. Η ανάρτηση δουλεύει αποτελεσματικά σχεδόν σε κάθε κατάσταση με λάβαρο την άνεση. Το μόνο που θα θέλαμε είναι καλύτερη μόνωση από τους ήχους όταν συναντά τις κλασικές ελληνικές ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στον ανοιχτό δρόμο απολαμβάνεις την πολύ ξεκούραστη μετακίνηση. Μέχρι τα 140 km/h η μόνωση από τους θορύβους είναι εξαιρετική. Από εκεί και πάνω, εμφανίζονται κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Το κινητήριο σύνολο διαθέτει μεγάλα αποθέματα δύναμης, δίνοντάς σου την ευκαιρία να πραγματοποιήσεις γρήγορα και με ασφάλεια προσπεράσεις.

Ταυτόχρονα, όμως, καταφέρνει να κρατά την κατανάλωση σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Οι αποστάσεις φεύγουν με μοναδική άνεση κάτω από τις ρόδες του C5 X και μαζί του θες να γυρίσεις την Ευρώπη. Εκεί θα πρέπει να έχετε τον νου σας στην αυτονομία, μιας και το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 40 lt, λόγο του υβριδικού συστήματος (52 lt οι υπόλοιπες εκδόσεις). Υπάρχει, βέβαια, και η επιπρόσθετη αυτονομία από την μπαταρία που μετριάζει τη χασούρα. Σε περίπτωση που θελήσεις να κινηθείς γρήγορα σε στροφές καλό είναι να επιλέξεις στα προφίλ οδήγησης το «Sport». Εκεί η ανάρτηση σφίγγει μειώνοντας τις κλίσεις, χωρίς, όμως, να γίνεται σε καμία περίπτωση κουραστική. Αυτή ήταν και η ρύθμιση που επιλέξαμε πολλές φορές, μιας και έδινε μια πιο δεμένη αίσθηση στο αμάξωμα. Ίσως, μάλιστα, θα θέλαμε και τη δυνατότητα αυτόνομης ρύθμισης της ανάρτησης, μιας και πολλές φορές θέλαμε την σφιχτή ανάρτηση χωρίς την άμεση απόκριση στο γκάζι. Γενικά, πάντως, καταφέρνει να είναι ευχάριστο στον δρόμο με έναν δικό του τρόπο. Μάλιστα, την ίδια εικόνα έχουν και οι πίσω επιβάτες, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν μασάζ στα καθίσματα!

Με Γαλλική ταυτότητα

Το C5 X έχει έντονη προσωπικότητα και για αυτό και μόνο αξίζει πολλά συγχαρητήρια, μιας και ζούμε σε μια εποχή που τα αυτοκίνητα μοιάζουν μεταξύ τους. Πέρα, όμως, από τον σχεδίαση, αποδείχθηκε ταλαντούχο και στην πράξη. Εξαιρετικά προσεγμένο εσωτερικό με μοναδικά καθίσματα που σε κάνουν να μην θες να γυρίσεις σπίτι, υψηλή ποιότητα υλικών, ποιότητα κύλισης, αλλά και ένα πολύ ικανό υβριδικό σύστημα που συνδυάζει τη δύναμη με την οικονομία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C5 X PHEV 224PS 2022   TIMH €50.900   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 165(224)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 360

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,9 sec, τελική 233 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,2 L/100km, 29 g/km

CITROEN C5 X PHEV 224PS 2022

ΥΠΕΡ ΕΥΦΑΝΤΑΣΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΑΝΕΣΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.

ΚΑΤΑ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ, ΦΤΩΧΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ.