Test Drive-Ford Kuga (2021): Plug-in Hybrid με 225 ίππους και κατανάλωση 4,2 l/100km


Πίσω από τις επιβλητικές γραμμές του νέου Ford Kuga δεν κρύβεται μια αγγαρεία. H Ford ανέβασε τα μανίκια, για άλλη μία φορά, δείχνοντας ότι ξέρει την τέχνη της μηχανολογίας όσο λίγοι.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, FORD
  • 27/10/2020

Και όχι μόνον της μηχανολογίας με βαλβίδες, συμπιέσεις, λάδια, βαλβίδες και ρουλεμάν, αλλά και με ηλεκτρόνια, κιλοβάτ και πρίζες. Ούτε, επίσης, έχει χάσει το παραμικρό από αυτό για το οποίο η φίρμα είναι γνωστή: την ευχαρίστηση του οδηγείν.

Εδώ, λοιπόν, στο νέο Ford Kuga Plug-in Hybrid της δοκιμής μας, υπάρχει ένα σταυροδρόμι, η στιγμή εκείνη που διαισθάνεσαι ότι ολοκληρώνονται πολλές προσπάθειες, πολλών ανθρώπων που αν δεν τους έβαζε η Ford να δημιουργήσουν, θα είχαν… σκοτωθεί σε έναν εμφύλιο. Γιατί πώς μπορείς να συντήξεις σχεδίαση, ποιότητα, τεχνολογία, χώρους, ηλεκτροκίνηση και fun-to-drive σε ένα αυτοκίνητο;

Το να εξελίξεις, άλλωστε, σχεδιαστικά, κατασκευαστικά και τεχνολογικά ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας αποτελεί μια μεγάλο πρόκληση. Καθετί που ενσωματώνεται σε ένα σκαρί αυτών των διαστάσεων πρέπει να είναι ιδανικά ρυθμισμένο και ταιριασμένο με οποιοδήποτε άλλο στοιχείο μηχανολογικό ή ηλεκτρονικό. Σκεφτείτε, λοιπόν, τώρα, που εδώ έχουμε την top υλοποίηση της γκάμας του νέου μεγάλου SUV της Ford…

Τεχνολογία των σπορ

Το Kuga Plug-In Hybrid της δοκιμής μας συνδυάζει έναν 2,5 λίτρων βενζινοκινητήρα, ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια, συνολικής απόδοσης 225 PS, καθώς και μία μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο της καμπίνας για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Το μόνο που λείπει από την εν λόγω υλοποίηση είναι η τετρακίνηση, στοιχείο που θα βρούμε στο 2λιτρο diesel Kuga 190 PS σε προσεχή δοκιμή. To «δικό» μας Kuga στην έκδοση ST-Line Χ βασίζεται στα σχεδιαστικά διαπιστευτήρια της Ford Performance, με προφυλακτήρες και ποδιές στο χρώμα του αμαξώματος, μάσκα, εμπρός ποδιά, πίσω διαχύτη και ράγιες οροφής με μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα και ανάλογο ανάγλυφο μοτίβο στη μάσκα, μεγάλη αεροτομή, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και διπλή απόληξη εξάτμισης. Είναι όμως λυγερόκορμο, όχι macho ή φουσκωμένο με αναβολικά.

Η είσοδος στο εσωτερικό γίνεται με τον γνώριμο σχεδόν σαν δρασκέλισμα τρόπο, λόγω της συνολικά υψηλής θέσης οδήγησης. Από την άλλη, η συγκεκριμένη έκδοση με τις σπορ αναρτήσεις, σε συνδυασμό με την plug-in τοπολογία των μηχανικών μερών (και την αύξηση του συνολικού βάρους), έχουν μειώσει την απόσταση των 191mm της απλής έκδοσης στα σχεδόν 160mm. Δεν είναι μικρό νούμερο, αλλά σίγουρα έπρεπε να διατηρηθεί χαμηλά το κέντρο βάρους για την προσδοκώμενη οδική συμπεριφορά για την οποία τόσα ξενύχτια έριξαν οι δοκιμαστές της φίρμας.

Η αίσθηση συνολικά είναι αυτή ενός συνόλου με εκφάνσεις ώριμης καλαισθησίας και σπορτίφ πολυτέλειας στην έκδοση ST-Line X δοκιμής μας. Λεπτομέρειες, όπως το φινίρισμα του τελειώματος της επένδυσης οροφής, τα μικρά διάκενα στις επιφάνειες του ταμπλώ και η χρήση μαλακών πλαστικών έχουν ενσωματωθεί με μαεστρία στα σπορ καθίσματα, το ανάλογο flat-bottom τιμόνι, τις εμφανείς κόκκινες ραφές και τις οθόνες υψηλής ευκρίνειας, μία που επέχει θέση πίνακα οργάνων και μία για τη διαχείριση του πανέξυπνου, γρήγορου και εύκολου στη λειτουργία συστήματος πολυμέσων SYNC3.

Οι ευμεγέθεις χώροι, παραδοσιακά για Kuga, χορταστικοί με τον καλύτερο στην κατηγορία χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών και την κορυφαία χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, επιτυγχάνονται με την υιοθέτηση της συρόμενης και διαιρούμενης δεύτερης σειράς καθισμάτων, που μετακινείται εμπρός πίσω κατά 150 mm. Οι παρατηρητικοί μόνο και οι αριθμολάγνοι θα βρουν κάποιες μικρές αλλαγές στη χωροταξία αυτού του Kuga συγκριτικά με τα απλά, ελέω μπαταριών.

Το πιο δύσκολο έργο, πάντως, που έχει να επιτελέσει ο οδηγός αυτού του Kuga είναι να αφομοιώσει τα πολυπληθή σενάρια κίνησης τα οποία του έχουν δώσει απλόχερα οι μηχανικοί της Ford λόγω της plug-in φιλοσοφίας.

Με απλά... μαθηματικά, υπάρχουν τρεις τρόποι κίνησης (αμιγώς ηλεκτρικά, αμιγώς βενζινοκίνητα και υβριδικά), τέσσερις τρόποι χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας (EV Auto, για αυτόματη χρήση του υβριδικού συστήματος, EV Now, για αμιγή ηλεκτροκίνηση, EV Later, για κίνηση μόνο βενζινοκίνητα με…αποταμίευση ηλεκτρονιών για αργότερα, και EV Charge, με συμβολή του βενζινοκινητήρα στη φόρτιση των μπαταριών), και 5 προφίλ κίνησης που ρυθμίζουν την απόδοση του κινητήρα, την αίσθηση του τιμονιού και τη χρήση του ESP (Normal, Eco, Sport, Slippery, DeepSnow/Sand). Όλα αυτά έχει κληθεί να τα μετουσιώσει σε κίνηση ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT κινώντας αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς.

Μούσκουλα

Το Kuga Plug-in Hybrid με 1.844 κιλά βάρους δεν είναι ελαφρύ. Είναι μάλιστα 280 κιλά βαρύτερο από το απλό, βενζινοκίνητο Kuga με τον 1500άρη EcoBoost κινητήρα. Εντούτοις, με χρήση αλουμινίου σε καπό, ψαλίδια βάσης στην εμπρός και πίσω ανάρτηση και στο κέλυφος διαφορικού το αυτοκίνητο έχει κάνει… δίαιτα.

Κι εδώ, λοιπόν, έχουμε κάτι μοναδικό: με 8,2 κιλά ανά ίππο, και τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης παρόντα, τoύτο το «πριζωμένο» Kuga έχει τα χαρακτηριστικά ενός τυπικά δυνατού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Μια ανάσα μόλις αργεί στην επιτάχυνση από στάση και μετά, έχοντας το πρόγραμμα Sport, εξακοντίζεται με ρώμη, διάρκεια και γραμμικότητα.

Η Ford δίνει 9,2 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση, αλλά -για άλλη μία φορά- φαίνεται ότι οι μηχανικοί της Ford είναι μετριόφρονες. Μπορεί ο οδηγός να νιώσει την αδράνεια με τόση μάζα, ειδικά σε μια γρήγορη βόλτα, όμως –ναι, για άλλη μία φορά- φαίνεται ότι η Ford έχει «κεντήσει» με ένα αυτοκίνητο άμεσο στους χειρισμούς του (το τιμόνι είναι ακριβές και γρήγορο) και σίγουρα ποτέ και καθόλου θορυβώδες. Ναι, το κιβώτιο είναι CVT, όμως τελικά δεν προοικονομεί βραδυπορία, υπερβολικό θόρυβο ή το αίσθημα του να θέλεις kickdowns ή διπλοσύμπλεκτες αλλαγές.

Κι όλα αυτά με τι κατανάλωση, θα πείτε... Ε λοιπόν, έχουμε ένα 4,2 l/100km να έχει στρογγυλοκαθίσει στον ψηφιακό, 24μπιτο ψηφιακό πίνακα των 12,3 ιντσών με τα υπεραναλυτικά γραφικά και τον πλούτο πληροφοριών. Η άνεση, από την άλλη, σε επίπεδο αναρτήσεων είναι υποδειγματική (θυμίζουμε το βάρος και τη φιλοσοφία κίνησης). Η έκδοση ST-Line κάνει χρήση πιο σκληρών ελατηρίων, αλλά τελικά δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια σοβαρή ένσταση σε περάσματα από λακκούβες ή κακή άσφαλτο, παρά μόνο μια σπορτίφ επίγευση.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
FORD KUGA Plug-in Hybrid

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 10

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 10

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ88

Ας μη λησμονούμε ότι το πλαίσιο C2 της Ford είναι άριστο σε στρεπτική ακαμψία και ο πίσω άξονας ΜΕ αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων, βασισμένος σε υποπλαίσιο με φροντισμένη στήριξη, αναλαμβάνει να κάνει τις γροθιές των αμορτισέρ, χάδι στα σώματα των επιβατών.

Όλα αυτά φέρνουν μια καθολική ποιότητα κύλισης. Σκεφτείτε τώρα τι γίνεται όταν κινηθείτε αμιγώς ηλεκτρικά. Ο ήχος της σιωπής (κυριολεκτικά) είναι παρών σε κάθε οδηγική στιγμή.

Είτε επιταχύνεις είτε επιβραδύνεις, είτε περνάς από κακή άσφαλτο ή ένα κάποιο χωματάκι σε εκτός δρόμου διαδρομή. Το μόνο που θα χρειαστεί εξοικείωση, όπως, άλλωστε, συμβαίνει με κάθε plug-in ή αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι η αίσθηση του πεντάλ των φρένων, καθώς συμβάλλει ενεργά στην ανάκτηση πέδησης και μάλιστα, όπως μπορείτε να διαβάσετε σε άλλες γραμμές, με περισσότερους του ενός τρόπους.

Εξοπλιστικά

Δεν είναι απορίας άξιον το γεγονός ότι η Ford προσφέρει συστήματα ασφαλείας και ανέσεις επιπέδου ναυαρχίδας. Το αυτοκίνητο έχει δυνατότητες ημι-αυτόνομης οδήγησης με το καλύτερο Lane Centring της αγοράς, το σύστημα διατήρησης του αυτοκινήτου στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, αλλά και το πιο γρήγορο, λεπτολόγο και ακριβές σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που έχουμε οδηγήσει τελευταία.

Και βέβαια, Adaptive Cruise Control, συστήματα Επιτήρησης Τυφλών Σημείων, Αναγνώρισης Οδικών Σημάτων, Επιτήρησης Κόπωσης Οδηγού, Αυτόματου Παρκαρίσματος με εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, διπλές Κάμερες Εποπτείας του χώρου και τα κλασικά για Ford προστατευτικά καλύμματα θυρών. Το νέο Ford Kuga είναι ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο και η Plug-in Hybrid έκδοσή του ακόμα πιο εντυπωσιακή, με τις τεχνολογίες που κομίζει υπέρ ενός τρόπου οδήγησης οικονομικού με βέλτιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Μπορείτε να κάνετε τις διαδρομές σας Δευτέρα-Παρασκευή με μια δυο φορτίσεις, αλλά και να έχετε οικονομία στη βενζίνης χάρη στην ισχυρή επικουρία ενός αποδοτικού ηλεκτροκινητήρα. Ταυτόχρονα, το αυτοκίνητο χωράει οικογένεια, οικοσκευή και όλα σας τα όνειρα όντας μια πρόταση στον προθάλαμο των premium (μια δοκιμή στο άνοιγμα και κλείσιμο των ηλεκτρικών παραθύρων θα σας πείσει), όπου διαβιούν γαλλογερμανικά κυρίως είδη, αλλά και με μια αισθητική που μπορεί να σε εξιτάρει, γιατί και σπορ είναι και φιλική στην καθημερινότητά σου.

TECHTALK

Το υβριδικό σύστημα του Kuga Plug-in Hybrid συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων 152 ίππων που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 131 ίππων και γεννήτρια, καθώς και υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh, με τη μέγιστη απόδοση να ανέρχεται στους 225 PS. Σύμφωνα με τη Ford, προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 56 km κατά WLTP, κατανάλωση από 1,4 l/100 km και εκπομπές CO2 από 32 g/kmWLTP.

Βέβαια, μάρτυς μας η οθόνη στον πίνακα οργάνων, είδαμε ακόμα και 78 km δυνητική ηλεκτρική αυτονομία. Η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται μέσω υποδοχής που βρίσκεται στο εμπρός φτερό. Επίσης, φορτίζεται εν κινήσει, τόσο μέσω της αναγεννητικής πέδησης κατά το φρενάρισμα όσο και μέσω της υβριδικής διάταξης, κατά την οποία ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει μέσω της γεννήτριας να φορτίσει την μπαταρία με ρυθμό 1% κάθε λεπτό. Σε 100 λεπτά, επομένως, έχουμε μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Από την άλλη, μία πλήρης φόρτιση της από εξωτερική ηλεκτρική παροχή οικιακού δικτύου ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 6 ώρες.

Στρατηγική μείωσης θορύβων

Για το νέο Kuga, η Ford μελέτησε οτιδήποτε παράγει θόρυβο, από την ανάρτηση μέχρι τις τσιμούχες, και αντιμετώπισε τις πηγές θορύβου και κραδασμών. Τα περφορέ δερμάτινα καθίσματα στο Vignale, για παράδειγμα, και η χρήση Alcantara (με εγγενείς ηχοαπορροφητικές ιδιότητες) στο ST-Line X της δοκιμής μας δημιούργησαν λιγότερες μεγάλες, στιλπνές επιφάνειες μειώνοντας τις αντανακλάσεις ήχου μέσα στην καμπίνα, όπως συμβαίνει και με το μοτίβο σε σχήμα διαμαντιού στις τεράστιες επενδύσεις των θυρών (τεχνικές που χρησιμοποιούνται σε στούντιο ηχογραφήσεων).

Επίσης, οι ποδιές κάτω από το αμάξωμα και τα καλύμματα των καλωδιώσεων βελτίωσαν τον αεροδυναμικό συντελεστή. Από την άλλη, οι μηχανικοί της Ford αφιέρωσαν δύο χρόνια (!) στη δοκιμή περισσότερων από 70 τύπους ελαστικών για να επιτύχουν τη χαμηλότερη δυνατή παραγωγή θορύβου κύλισης, χωρίς όμως να χάνεται η οδική συμπεριφορά που προσδοκά κανείς από ένα Ford.

Και μη λησμονήσουμε, βέβαια, το ειδικό παρπρίζ και τα κρύσταλλα της Carlex τεχνολογίας Sound Screen, που μειώνουν εγγενώς ανεπιθύμητες τονώσεις θορύβου (ειδικά τους αεροδυναμικούς από 3 μέχρι και 9 dB, αναλόγως της πηγής θορύβου). Επιπρόσθετα, η δυνατότητα ηλεκτρικής λειτουργίας στο Kuga Plug-in Hybrid χωρίς τη λειτουργία βενζινοκινητήρα επιτρέπει πιο αθόρυβα ταξίδια.

Επιλέγοντας το προφίλ οδήγησης EV, το Kuga κινείται μόνο ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό να φτάνει μόλις στα 52 dB(A), ήχος του οποίου η ένταση είναι όμοια με αυτήν του ψιλόβροχου.Το Kuga Plug-In Hybrid Vignale υιοθετεί, επίσης, την τεχνολογία Active Noise Cancellation. Το σύστημα λειτουργεί όπως τα ακουστικά καταστολής θορύβου, ανιχνεύοντας ανεπιθύμητους ήχους χαμηλής συχνότητας στην καμπίνα μέσω μικροφώνων και αντισταθμίζοντάς τους με κυματομορφές αντίθετης φάσης από το ηχοσύστημα.

Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους του «ΙΚΤΕΟ ΚΟΜΒΟΣ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ», Γρανικού 2 & Χειμάρρας στο Μαρούσι, και τo «FordCarCenter», Λεωφ. Συγγρού 371για τη συμβολή τους στη φωτογράφηση του θέματος.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ FORD KUGA Plug-in Hybrid 2020   TIMH €45.715   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.488, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 165 (225)  ΡΟΠΗ Nm/rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,2 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,4 L/100km, 32 g/km

FORD KUGA Plug-in Hybrid 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ.

ΚΑΤΑ TIMH