TEST DRIVE: Lexus NX450h F-SPORT - Δοκιμάζουμε το κορυφαίο ιαπωνικό υβριδικό SUV


Έχοντας εξελίξει την υβριδική τεχνολογία σε ασύγκριτο επίπεδο, η Lexus ρίχνει στην «πράσινη» μάχη ένα SUV που συνδυάζει τεχνολογία, πολυτέλεια και αίσθηση όπως κανένα άλλο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 3/9/2022

Η Lexus βρίσκεται στα καλύτερά της. Έχοντας όλους τους δείκτες πωλήσεων με το μέρος της και χιλιάδες μηχανικών να μοχθούν για αυτό, έρχεται μέσα στο κατακαλόκαιρο να μας εκπλήξει ευχάριστα με το νέο της πόνημα, το μεσαίο της SUV ΝΧ με plug-in υβριδική τεχνολογία και πολλά άλλα που κάνουν τη διαφορά. Άλλωστε, από το 2005, οπότε παρουσίασε το πρώτο της υβριδικό SUV, το RX400h, έχουν περάσει 17 χρόνια και μαζί έχουν έρθει τεχνολογίες εξηλεκτρισμού, όπως η αυτοφορτιζόμενη, η plug-in και η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, άπασες με αξιόλογα χαρακτηριστικά λειτουργίας και κίνησης. Είναι, μάλιστα, η μόνη εταιρεία μεταξύ των ανταγωνιστών της που προσφέρει όλα τα παραπάνω μέσα στην γκάμα της. Και από αυτές, η plug-in είναι η πλέον διαδεδομένη αυτήν τη στιγμή στην κατηγορία των premium μεσαίων SUV στην οποία έρχεται και το NX με το NX450h , το πρώτο plug-in υβριδικό της Lexus, που βλέπετε εδώ στην σπορ έκδοση F-Sport.

Κι έρχεται με κορυφαία χαρακτηριστικά, όπως ηλεκτρική αυτονομία έως 100 km εντός πόλης, μεγάλη μπαταρία στα 18,1 kWh, εκπομπές CO2 στα 22 g/km, μέση κατανάλωση από 1,0 L/100 km και ένα 0-100 km/h στα 6,3 sec (σωστά διαβάσατε!). Και μην ξεχάσουμε, βέβαια, την τετρακίνηση με την ύπαρξη 2 ηλεκτροκινητήρων και με Trail mode για δύσκολο τερέν. Το υβριδικό σύνολο αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 2,5 lt απόδοσης 185 PS, μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου και δύο σύγχρονους, μόνιμου μαγνήτη ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 182 PS ο εμπρός και 54 PS ο πίσω.

Το σύστημα plug-in αποδίδει 309 PS μέσω ενός CVT κιβωτίου και το πλαίσιο Toyota New Global Architecture-GA-K βασίζεται σε γόνατα MacPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, ενώ στη σπορ έκδοσή μας διαθέτει αμορτισέρ μεταβαλλόμενης σκληρότητας και επιλογή Custom για τη ρύθμιση της ανάρτησης, το ΕSP και την απόδοση του κλιματισμού, μαζί με τα κορυφαία ελαστικά τα Bridgestone Alenza σε διάσταση 235/50-R20. Η Lexus, επίσης, υπόσχεται μερικά επιπλέον καλά, όπως κορυφαίο βαθμό αυτοφόρτισης μέσω του κινητήρα και της αναγεννητικής πέδησης σε επίπεδο έως 83% (!), εξαιρετικά χαρακτηριστικά κατανάλωσης ακόμα και πλήρως αφόρτιστο (5,0-8,0 L/100 km) και έναν χώρο αποσκευών στα 545 lt.

Πολύ-τέλεια όλα

Όμως, και σε επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας η Lexus κάνει ρελάνς, με στάνταρ τα κορυφαία συστήματα του πλανήτη, με την τρίτη γενιά του συστήματος Lexus Safety System Plus, ενώ, όπως περιμένει κανείς, υπάρχει 6ετής ολική εγγύηση, εξαετής οδική βοήθεια και 11ετής εγγύηση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος. Κι επειδή η Lexus φροντίζει, προσφέρει δωρεάν και τα δύο σημαντικά (και ακριβά) καλώδια φόρτισης: ένα καλώδιο Suko 10A, μήκους 7, 5 m και ένα καλώδιο Mennekes, 32A μήκους 5 m.

Έχεις ήδη εκτιμήσει τη σχεδίαση δυναμική και απέριττη που με το λευκό του αμαξώματος δίνει μια νότα υπέρτερη. Ψόγος ουδείς για την ποιότητα συναρμογής και τις αναλογίες που κρύβουν τις μεγάλες του διαστάσεις (μήκος στα 4,6 m). Δρασκελίζεις στο εσωτερικό και μέσα από το επικεντρωμένο στον οδηγό κόκπιτ καταλαβαίνεις ότι έχεις πολλή προσπάθεια για τη δημιουργία ενός ήρεμου οδηγοκεντρικού περιβάλλοντος.

Οι χώροι αφθονούν για πέντε επιβάτες και οι λειτουργίες ορίζονται εν πολλοίς από την 14άρα οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας στο κέντρο του ταμπλώ (με ελληνικό μενού) και από τη φωνητική βοηθό. Δεν υπάρχει υπερβολή στην απόδοση της τεχνολογίας και υπάρχουν ακόμα διακόπτες και μάλιστα για τα βασικά της ηλεκτροκίνησης για κίνηση ως αμιγώς ηλεκτρικό, για συντήρηση της ηλεκτρικής ενέργειας, για την αυτόματη υβριδική λειτουργία και για τη χρήση του θερμικού κινητήρα προς φόρτιση των μπαταριών.

Σπορ με το γάντι

Το αυτοκίνητο εκκινεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, ενώ υπάρχει και Drive Mode Select με προγράμματα Eco, Normal και Sport. Το τελευταίο, μάλιστα, στην έκδοση F-Sport δοκιμής μας διαθέτει τις παραλλαγές Sport S και Sport S . Πιέζεις το start button και λίγα λεπτά αργότερα έρχεται αβίαστη η διαπίστωση ότι κινείσαι με το πιο ήσυχο plug-in όχημα της κατηγορίας, μακράν. Η διασύνδεση των μηχανικών μερών για την υβριδική λειτουργία είναι ασύγκριτα ομοιογενής και δεν αντιλαμβάνεσαι θόρυβο από κανένα σύστημα κίνησης, παρά μόνο όταν το… σανιδώσεις.

Εκεί νιώθεις τη ρώμη των 309 PS και τη σταθερότητα ενός καλοστημένου συνόλου, με μόνη ένδειξη ότι δεν οδηγείς ένα αυθεντικό σπορ όχημα, την αίσθηση των φρένων. H ζωή εδώ κυλά αρχοντικά. Μέχρι και πλοήγηση μέσω cloud απολαύσαμε με πρόσβαση σε πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο μέσω της μονάδας συλλογής δεδομένων του οχήματος, χωρίς χρήση δεδομένων (αν και δεν είναι ωραίο να σε προειδοποιεί φωνητικά το αυτοκίνητο ότι σε ένα χιλιόμετρο έχει μποτιλιάρισμα!). Η μέση κατανάλωση που είδαμε ήταν 5,9 L/100 km σε καύσιμο και 20,0 kWh/100km ρεύμα, που σημαίνει ότι η Lexus πραγματοποιεί όσα υπόσχεται. Κι όλα αυτά με τιμή από 66.900 € για ένα future-proof αυτοκίνητο, με μοναδική αρχοντιά, ενδιαφέροντα οδηγικό χαρακτήρα και πραγματικά κορυφαία ποιότητα κύλισης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ LEXUS NX 450h+ Plug-in Hybrid (PHEV) 2022   TIMH €66.900   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.487, Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 225(306)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 227

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,3 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,1 L/100km, 26 g/km

LEXUS NX 450h+ Plug-in Hybrid (PHEV) 2022

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΙΣΧΥΟΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΛΙΓΟ ΒΑΡΥ, ΠΟΜΠΩΔΗΣ ΜΑΣΚΑ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΦΡΕΝΩΝ, ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ.