CAR AND DRIVER ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
2018 MINI COOPER HATCH 1.5T 136 PS

Test Drive: Mini Cooper Hatch 1.5 T 136 PS 20/12/2018

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

 Διότι αν µιλάµε για (ηµι)αυτόνοµη οδήγηση, για ηλεκτροκίνηση και άλλα πολλά µη συµµετοχικά, το MINI hatch στην οποιαδήποτε έκδοσή του είναι ακριβώς το κόκκινο χάπι της πραγµατικής οδήγησης και της ελευθερίας. 

Ένα αυτοκίνητο που τείνει να γίνει αιρετικό µέσα στην –ήδη- αντισυµβατική του αισθητική. Στις γνωστές γραµµές του MINI µε το κόκκινο της φωτιάς σε πρώτο πλάνο και το χρώµιο να αστράφτει µε ρετρό διάθεση, το MINI hatch δεν ενδιαφέρεται αν χωρούν πίσω επιβάτες, αν οι αποσκευές θα στριµωχτούν αν, το τιµόνι κόβει ή δεν κόβει πολύ, αν τα ελαστικά δεν προσφέρουν άνεση…υπάρχουν τα ερωτήµατα των nerds και η αφοπλιστική απλότητα που κρύβει τούτο το αυτοκίνητο, που –αν οι οιωνοί τα λένε καλά- µπορεί στην επόµενη γενιά MINI να µην το ξαναδούµε.

Είναι δυνατόν; Κλείνουν έτσι 60 χρόνια ιστορίας; Δε γνωρίζουµε αν εισακουστούµε. Αυτό που ξέρουµε είναι ότι εδώ έχουµε –ακόµη- το πιο αυθεντικό supermini πασών των εταιριών, µε στυλ και άποψη για κάθε τι που έχει επάνω του. Μέχρι και τα πίσω φώτα µε την αλά Union Jack σηµαία της Μεγάλης Βρετανίας σε φωτεινό µοτίβο κάνουν θραύση (όταν το δεις να βγαίνει από τούνελ νοµίζεις ότι βλέπεις ένα εποχούµενο…Brexit).

Στο εσωτερικό, το «πολεµικό» περιβάλλον των MINI µε νέο όµως τιµόνι πολλαπλών λειτουργιών και ηχοσύστηµα µε έγχρωµη οθόνη 6,5-ιντσών, USB και διεπαφή Bluetooth στάνταρ και προαιρετικά συστήµατα ήχου και πλοήγησης µε οθόνη αφής είναι εκεί για να σου υποδείξει τις όποιες, µικρές αλλαγές. Το σαλόνι αυστηρά τετραθέσιο στα όρια µάλιστα του 2 2 αλλά είναι ένα αυτοκίνητο για εγωιστές.

Το 1500άρι τρικύλινδρο turbo µοτέρ βενζίνης µε τους 136 ίππους που πλέον συνδυάζεται µε 7άρι διπλοσύµπλεκτο κιβώτιο είναι µια χαρά για τα κιλά του. Δε ζορίζεται να αποδώσει τα πάντα µέχρι τον κόφτη, ανεβάζει µια χαρά τις σχέσεις –ειδικά στο πρόγραµµα sport- κρατάει παντού και πάντα και έχει λόγω διαστάσεων και γεωµετρίας αυτό το ξεκάθαρα σπορτίβικο turn-in που δε σε αφήνει να παλεύεις να διαγράψεις τέλειες καµπές σε µια στροφή ή σε αλλεπάλληλα σικέιν.

Ναι µπορεί το µοτέρ να το ακούσεις κάπου στο ρελαντί, και µπορεί τα διάστασης 205/45-R17 run flat ελαστικά της Dunlop να κουράζουν σε αστικό περιβάλλον µε τις λακκούβες και τα ασφάλτινα νεροφαγώµατα και τα καπάκια των αποχετεύσεων και τα σαµαράκια των δήµων αλλά πάλι…δε µας νοιάζει. Επιπλέον, διατίθεται η λειτουργία coasting στα προγράµµατα MID και GREEN. Εδώ το σύστηµα µετάδοσης κίνησης αποσυµπλέκεται µόλις ο οδηγός πάρει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, αν και δεν ξέρουµε πότε µπορεί «να µπει στο σωστό δρόµο» ο οδηγός του.

Έτσι το ΜΙΝΙ ρολάρει µε τον κινητήρα στο ρελαντί. Βάσει δε του συστήµατος πλοήγησης µπορεί να εµπλέξει αυτόµατα ξανά την κίνηση στους εµπρός τροχούς. Α, και µην παραλείψουµε ότι το µοτέρ εφοδιάζεται πλέον και µε φίλτρο σωµατιδίων για συµµόρφωση στο δύσκολο Euro 6d-TEMP. 

Αυτό είναι ένα MINI δεν είναι ένα C3 ή ένα Clio ή ένα Polo. Είναι το καθηµερινό αυτοκίνητο που το «φοράς» και όταν παρκάρεις γυρίζεις πίσω να ρίξεις µια κλεφτή µατιά. Γι αυτό κι αξίζει και τα 21.225 ευρώ της τιµής του αν και πρέπει να προσθέσετε και µερικά χρήµατα ακόµη για το διπλοσύµπλεκτο κιβώτιο. Σε κάθε περίπτωση είναι ένα αυτοκίνητο που θα µείνει (θα πρέπει να µείνει) στο προσκήνιο. 

ΥΠΕΡ

  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ,
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ,
  • PREMIUM ΑΙΣΘΗΣΗ.

ΚΑΤΑ

  • ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ
  • ΣΤΙΣ ΕΝΤΟΝΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ,
  • ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΔΕΝ "ΚΟΒΕΙ" ΟΣΟ ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ

TECH INFO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ ΒΕΝΖΙΝΗ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.499

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 100(136)/4.500-6.500

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 220/1.480-4.200

ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm) 3.850x1.727x1.414

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.495

ΒΑΡΟΣ (kg) 1.190

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) 311/731

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 40

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s) 7,9

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 210

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (L/100KM)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* Δ.Α./Δ.Α.

ΜEΙΚΤΗ* 5,4

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 8,8

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 112

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 21.225

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 109,7

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ7
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ9
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ9
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ8
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ9
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ9
VALUE FOR MONEY8
ΣΥΝΟΛΟ85

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • HYUNDAI I30 FASTBACK N 2019 18/1

    Οδηγούμε το νέο Hyundai i30 Fastback N (Video)

    Το μοναδικό στο είδος του i30 Fastback N, έρχεται για να αποδείξει πώς ένα οικογενειακό αυτοκίνητο μπορεί ταυτόχρονα να είναι και fun to drive car.

  • KIA 2019 16/1

    KIA ProCeed & Ceed GT 2019: Tα δοκιμάζουμε στη Βαρκελώνη!

    Το νέο ProCeed προσδιορίζει με τον καλύτερο τρόπο την αλλαγή που συντελείται τα τελευταία χρόνια στην KIA, στην προσπάθεια που κάνει η Κορεατική εταιρεία να δημιουργήσει ενδιαφέροντα και ξεχωριστά μοντέλα. Το ίδιο, βέβαια, ισχύει και για το Ceed GT, την κορυφαία hatchback έκδοση...

  • 2019 TEST DRIVE BMW I8 ROADSTER 13/1

    Δοκιμάζουμε την BMW i8 Roadster

    Το i8 Roadster δικαιώνει την επιλογή των ανθρώπων της BMW να δημιουργήσουν ένα ακόμα πιο ξεχωριστό όχημα. Τα όνειρα που κάποιοι έκαναν μικροί έγιναν πραγματικότητα με τον πιο ενδιαφέροντα και πειστικό τρόπο. 

  • 2019 TEST DRIVE VOLVO V60 D4 10/1

    Δοκιμάζουμε το Volvo V60 D4

    Στη νέα του εκδοχή το V60 ακολουθεί τα ψηλά κατασκευαστικά στάνταρς των μεγαλύτερων σειρών της Volvo με τα οποία, εκτός από το πλαίσιο SPA, μοιράζεται όλες τις καινοτομίες των Σουηδών.

  • 2019 MERCEDES-BENZ E 220D COUPE 194PS 6/1

    Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz E 220d Coupe 194PS

    Ένα αυτοκίνητο με σπάνιο σχεδιαστικό 'αέρα' και με ταυτότητα ενός γνήσιου Grand Tourer. Αυτό είναι η E-Class Coupe και όχι μόνο.

  • 2019 BMW 118I 5ΘΥΡΗ STEPTRONIC 136PS 5/1

    Δοκιμάζουμε τη BMW 118i 5θυρη Steptronic 136PS

    Το 2019 θα μας φέρει τη νέα Σειρά 1 η οποία θα είναι προσθιοκίνητη. Μέχρι τότε δοκιμάζουμε την τελευταία πισωκίνητη premium πρόταση της κατηγορίας σε μια από τις πιο 'προσγειωμένες' προτάσεις της.

  • 2019 JEEP COMPASS 2.0 MULTIJET2 140PS LIMITED 4WD 9-SPEED AUTO 4/1

    Δοκιμάζουμε το Jeep Compass 2.0 MultiJet2 140PS Limited 4WD 9-Speed Auto

    Ανάμεσα σε καταιγίδες με 'ονοματεπώνυμο' δοκιμάζουμε ένα από εκείνα τα αυτοκίνητα που μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια έναν χιονιά, μια καταιγίδα και λάσπη με άνεση και ποιότητα.

  • 2018 PEUGEOT 3008 TEST DRIVE 31/12/2018

    Δοκιμάζουμε το Peugeot 3008 130 S&S EAT8 Grip

    Το 3008, το πιο καινοτόμο σε εμφάνιση –και όχι μόνο- SUV της κατηγορίας του δε χρειάστηκε να αλλάξει απολύτως τίποτα στην όψη, αλλά στο μηχανολογικό τμήμα στο οποίο αναγεννήθηκε αγγίζοντας πλέον το άνω όριο σε ό,τι αφορά την απόδοση.

  • 2018 SMART FORTWO TURBO 90PS 29/12/2018

    Δοκιμάζουμε το smart fortwo turbo 90PS twinamic

    Είναι το χρώμα, είναι ο διάκοσμος, το concept αυτού του fortwo που δε θα το αγοράζατε ποτέ…Ετσι θα πείτε εσείς, το ανδρικό αναγνωστικό κοινό και –μεταξύ μας- και η smart το διαφημίζει ως feminine symbol.

  • 2018 HONDA CR-V TEST DRIVE 26/12/2018

    Δοκιμάζουμε το Honda CR-V 1.5T 193 PS CVT AWD

    Το Honda CR-V δε χρειάζεται συστάσεις. Κι όμως ίσως αξίζει να θυμηθούμε ποια είναι τα κατορθώματά του που το κατατάσσουν στο κλαμπ των κορυφαίων αυτοκινήτων παγκοσμίως. Παράλληλα δε να σκεφτούμε τι μπορεί να σημαίνει για τη μετέπειτα πορεία του η εκ βάθρων ανανέωσή του. ...

  • SKODA KODIAQ SCOUT 2.0 TDI 190 PS 4X4 DSG7 2019 23/12/2018

    Οδηγούμε: Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI SRC 190 PS 4x4 DSG7

    Εάν το απλό Kodiaq είναι 'λίγο' για κάποιους, ως εικόνα και σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης, η Skoda έχει να τους προσφέρει την έκδοση Scout. Και εδώ αρχίζουν οι ευχάριστες διαπιστώσεις.

  • 2018 MINI COOPER HATCH 1.5T 136 PS 20/12/2018

    Δοκιμάζουμε το νέο Mini Cooper Hatch 1.5 Τ 136 PS

    Σε μια εποχή που οι αναλυτές της αυτοκίνησης βλέπουν το τέλος των τρίθυρων hatch αμαξωμάτων εμείς οδηγούμε το απόλυτα αυθεντικό, οδηγοκεντρικό τρίθυρο MINI Hatch και αναρωτιόμαστε: Το σκέφτηκαν καλά;

  • RENAULT 2018 11/12/2018

    Αποστολή στην Ιταλία: Οδηγούμε το επανασχεδιασμένο Renault Kadjar (video)

    Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault που βρίσκεται στην Palencia (Ισπανία), ανανεώθηκε αισθητικά και σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό του και εφοδιάζεται με τον νέο 1.3 TCe των 140 PS ή 160 PS, αντίστοιχα.

  • MERCEDES-AMG A 35 5/12/2018

    Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-AMG A 35

    Η Mercedes-Benz προσθέτει έναν ακόμα “κωδικό” στην γκάμα της νέας A-Class, γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου και σε εκείνες που υπογράφει η AMG.

  • 2019 HONDA CRV HYBRID - ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ 29/11/2018

    Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε το νέο Honda CR-V Hybrid (Video)

    Η Honda βγάζει από το ευρωπαϊκό της κάδρο τον diesel κινητήρα και φτιάχνει ένα πρωτοποριακό υβριδικό CR-V. Ίσως και το καλύτερο 'κλασικό' υβριδικό της εποχής μας.