Test Drive: Mini Cooper Hatch 1.5 T 136 PS


Σε μια εποχή που οι αναλυτές της αυτοκίνησης βλέπουν το τέλος των τρίθυρων hatch αμαξωμάτων εμείς οδηγούμε το απόλυτα αυθεντικό, οδηγοκεντρικό τρίθυρο MINI Hatch και αναρωτιόμαστε: Το σκέφτηκαν καλά;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 20/12/2018

 Διότι αν µιλάµε για (ηµι)αυτόνοµη οδήγηση, για ηλεκτροκίνηση και άλλα πολλά µη συµµετοχικά, το MINI hatch στην οποιαδήποτε έκδοσή του είναι ακριβώς το κόκκινο χάπι της πραγµατικής οδήγησης και της ελευθερίας. 

Ένα αυτοκίνητο που τείνει να γίνει αιρετικό µέσα στην –ήδη- αντισυµβατική του αισθητική. Στις γνωστές γραµµές του MINI µε το κόκκινο της φωτιάς σε πρώτο πλάνο και το χρώµιο να αστράφτει µε ρετρό διάθεση, το MINI hatch δεν ενδιαφέρεται αν χωρούν πίσω επιβάτες, αν οι αποσκευές θα στριµωχτούν αν, το τιµόνι κόβει ή δεν κόβει πολύ, αν τα ελαστικά δεν προσφέρουν άνεση…υπάρχουν τα ερωτήµατα των nerds και η αφοπλιστική απλότητα που κρύβει τούτο το αυτοκίνητο, που –αν οι οιωνοί τα λένε καλά- µπορεί στην επόµενη γενιά MINI να µην το ξαναδούµε.

Είναι δυνατόν; Κλείνουν έτσι 60 χρόνια ιστορίας; Δε γνωρίζουµε αν εισακουστούµε. Αυτό που ξέρουµε είναι ότι εδώ έχουµε –ακόµη- το πιο αυθεντικό supermini πασών των εταιριών, µε στυλ και άποψη για κάθε τι που έχει επάνω του. Μέχρι και τα πίσω φώτα µε την αλά Union Jack σηµαία της Μεγάλης Βρετανίας σε φωτεινό µοτίβο κάνουν θραύση (όταν το δεις να βγαίνει από τούνελ νοµίζεις ότι βλέπεις ένα εποχούµενο…Brexit).

Στο εσωτερικό, το «πολεµικό» περιβάλλον των MINI µε νέο όµως τιµόνι πολλαπλών λειτουργιών και ηχοσύστηµα µε έγχρωµη οθόνη 6,5-ιντσών, USB και διεπαφή Bluetooth στάνταρ και προαιρετικά συστήµατα ήχου και πλοήγησης µε οθόνη αφής είναι εκεί για να σου υποδείξει τις όποιες, µικρές αλλαγές. Το σαλόνι αυστηρά τετραθέσιο στα όρια µάλιστα του 2 2 αλλά είναι ένα αυτοκίνητο για εγωιστές.

Το 1500άρι τρικύλινδρο turbo µοτέρ βενζίνης µε τους 136 ίππους που πλέον συνδυάζεται µε 7άρι διπλοσύµπλεκτο κιβώτιο είναι µια χαρά για τα κιλά του. Δε ζορίζεται να αποδώσει τα πάντα µέχρι τον κόφτη, ανεβάζει µια χαρά τις σχέσεις –ειδικά στο πρόγραµµα sport- κρατάει παντού και πάντα και έχει λόγω διαστάσεων και γεωµετρίας αυτό το ξεκάθαρα σπορτίβικο turn-in που δε σε αφήνει να παλεύεις να διαγράψεις τέλειες καµπές σε µια στροφή ή σε αλλεπάλληλα σικέιν.

Ναι µπορεί το µοτέρ να το ακούσεις κάπου στο ρελαντί, και µπορεί τα διάστασης 205/45-R17 run flat ελαστικά της Dunlop να κουράζουν σε αστικό περιβάλλον µε τις λακκούβες και τα ασφάλτινα νεροφαγώµατα και τα καπάκια των αποχετεύσεων και τα σαµαράκια των δήµων αλλά πάλι…δε µας νοιάζει. Επιπλέον, διατίθεται η λειτουργία coasting στα προγράµµατα MID και GREEN. Εδώ το σύστηµα µετάδοσης κίνησης αποσυµπλέκεται µόλις ο οδηγός πάρει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, αν και δεν ξέρουµε πότε µπορεί «να µπει στο σωστό δρόµο» ο οδηγός του.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MINI MINI HATCH Cooper Hatch 1.5 T 136 PS AUTO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ

Έτσι το ΜΙΝΙ ρολάρει µε τον κινητήρα στο ρελαντί. Βάσει δε του συστήµατος πλοήγησης µπορεί να εµπλέξει αυτόµατα ξανά την κίνηση στους εµπρός τροχούς. Α, και µην παραλείψουµε ότι το µοτέρ εφοδιάζεται πλέον και µε φίλτρο σωµατιδίων για συµµόρφωση στο δύσκολο Euro 6d-TEMP. Αυτό είναι ένα MINI δεν είναι ένα C3 ή ένα Clio ή ένα Polo. Είναι το καθηµερινό αυτοκίνητο που το «φοράς» και όταν παρκάρεις γυρίζεις πίσω να ρίξεις µια κλεφτή µατιά. Γι αυτό κι αξίζει και τα 21.225 ευρώ της τιµής του αν και πρέπει να προσθέσετε και µερικά χρήµατα ακόµη για το διπλοσύµπλεκτο κιβώτιο. Σε κάθε περίπτωση είναι ένα αυτοκίνητο που θα µείνει (θα πρέπει να µείνει) στο προσκήνιο.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MINI MINI HATCH Cooper Hatch 1.5 T 136 PS AUTO 2018   TIMH €21.225   ΤΕΛΗ €109,76

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 100(136).4.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 220/1.480

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,9 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 112 g/km

MINI MINI HATCH Cooper Hatch 1.5 T 136 PS AUTO 2018

ΥΠΕΡ •ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ,•ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ,•PREMIUM ΑΙΣΘΗΣΗ.

ΚΑΤΑ •ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΕΝΤΟΝΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ,•ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΔΕΝ "ΚΟΒΕΙ" ΟΣΟ ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ.