Test Drive: Nέο Ford Focus


Σε μια Γαλλία που παρακολουθούσε με κομμένη την ανάσα την προσπάθεια των τρικολόρ να ανεβεί στην κορυφή του κόσμου, εμείς οδηγούσαμε το εντελώς νέο Ford Focus που έχει ακριβώς τον ίδιο στόχο.

  • 11/7/2018

Έχουμε ήδη μελετήσει σε βάθος το νέο Ford Focus λίγους μήνες πριν, μέσα από αναλυτικές παρουσιάσεις. Το Ford Focus νέας γενιάς, καμωμένο από λευκό χαρτί, μάκρυνε, μεγάλωσε σε όλες τις διαστάσεις του έγινε πιο άκαμπτο, πιο στιβαρό, πιο ήσυχο πιο εξατομικευμένο με σχεδιαστική διαφοροποίηση ανάμεσα στο mainstream Titanium, το σπορτίφ ST-Line, το πολυτελές Vignale,  και το crossover Active που το είδαμε τόσο στη 5θυρη όσο και στη station wagon έκδοσή του σε μια εμφάνιση-έκπληξη. Διαφοροποίηση κανονική, διακριτή με μοναδικά υλικά, λεπτομέρειες και εν τέλει χαρακτήρα.

Το Focus Titanium είναι η πιο mainstream εκδοχή του νέου Focus με μάσκα και προφυλακτήρες ένα μείγμα πολυτέλειας και τεχνολογίας. Θα είναι διαθέσιμο σε 5θυρο και station wagon αμάξωμα.

Στο ST-Line τη σκυτάλη παίρνουν ο πίσω διαχύτης και η μεγαλύτερη, αεροτομή, οι μεγάλοι εμπρός αεραγωγοί, αλλά και τα σπόιλερ για διοχέτευση του αέρα στις εισαγωγές των air-curtain.

Ο σαν κόσμημα κάτω αεραγωγός του Focus Vignale ή ο διάκοσμος με σατινέ αλουμινένια φινιρίσματα και η χαρακτηριστική μάσκα με πλέγμα Vignale δίνουν τον τόνο της πολυτέλειας.

Το Focus Active τέλος με μεγαλύτερη κατά 30 mm απόσταση από το έδαφος και προστατευτικά μαύρα θόλων τροχών και μαρσπιέ, εμπρός και πίσω ποδιές και ένθετα μαρσπιέ βαμμένα σε ασημί, αλλά και τη σπέσιαλ σχεδίαση του εμπρός μέρους κάνει το Focus για πρώτη φορά, ένα γνήσιο crossover.

 

Πολλή τεχνολογία

Ας συγκεντρώσουμε λίγο τις νέες μηχανολογικές λύσεις που δεν είναι και λίγες. Νέα πλατφόρμα με κωδική ονομασία C2 η οποία αύξησε την ούτως ή άλλως άριστη ακαμψία του απερχόμενου Focus κατά 20% (!) και το μεταξόνιο κατά 53 mm. Είναι δε έτοιμη και για υβριδική τεχνολογία αλλά –χωρίς να επιβεβαιώνεται από τα στελέχη της Ford- και για τετρακίνηση. Πίσω η ανάρτηση συντίθεται με ανισομεγέθεις βραχίονες (SLA), διατηρώντας την παράδοση της σοφιστικές πίσω ανάρτησης. Όμως η Ford για λόγους κόστους επέλεξε για πρώτη φορά –και δεν είναι η μόνη- να τοποθετήσει στα Focus με κινητήρες 1.0L EcoBoost και diesel 1.5L EcoBlue πίσω ανάρτηση αποτελούμενη από ημιάκαμπτο άξονα. Για τις SLA όμως υλοποιήσεις επιφυλάσσει και Continuously Controlled Damping (CCD), τη μεταβαλλομενη αποσβετικότητα των αμορτισέρ δια χειρός ZF κάτι που ταιριάζει «γάντι» με τα νέα, επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes), Normal, Sport, Eco, Comfort και Eco-Comfort (τα δύο τελευταία μόνο με το CCD). Επίσης υπάρχει νέο πίσω υποπλαίσιο για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και τεχνολογία ελατηρίων – πατέντα της εταιρίας. Συνολικά 45 (!) διαφορετικά σετ αναρτήσεων είναι διαθέσιμα σε όλες τις εκδόσεις του νέου Focus.

Σε επίπεδο κινητήρων έχουμε ανανέωση του 1000άρη μια νέα γενιά τρικύλινδρων συνόλων στα 1.500 cc αμφότερα και με απενεργοποίηση κυλίνδρου, ενώ ανανεωμένοι είναι και οι κινητήρες diesel 1,5 και 2,0  λίτρων. Κάτι που δεν είχαμε πριν 20 χρόνια ήταν η μικροηλεκτρονική. Τώρα, το 2018 η Ford χτίζει το δικό της «κάστρο» με την ονομασία Ford Co-Pilot360. Πάμπολλα συστήματα ελεγχόμενα με ραντάρ και κάμερες είναι έτοιμα να διατηρήσουν το αυτοκίνητο εντός λωρίδας, να στρίψουν να κατεβάσουν τη μεγάλη σκάλα φώτων, να ορίσουν την ταχύτητα με βάση την οδική σήμανση αλλά και τόσα άλλα. Όπως να σταθμεύσει, να αποφύγει πεζούς και δικυκλιστές να κινείται αυτόνομα στο σταμάτα-ξεκίνα του μποτιλιαρίσματος με επίπεδο αυτονομίας 2.

 

Focus...όπως πάντα

Στην πρώτη μας επαφή αμέσως κάνει εντύπωση το μέγεθός του. Άλλωστε και η ίδια η Ford πλέον το ονομάζει ως «το νέο αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας», δίνοντας έτσι το στίγμα που θέλει πλέον μεγάλα αμαξώματα δύο όγκων με ανάλογους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Δείχνει πιο ώριμο από ποτέ, άριστα κατασκευασμένο με υλικά που δίνουν περισσότερη πολυτέλεια από όση έχουμε συνηθίσει από έναν mainstream κατασκευαστή. Η θέση οδήγησης, θαυμάσια όπως πάντα έχει μια νέα οπτική, νέα όργανα, μέχρι και μεγάλο head-up display. Οι διακόπτες και τα κουμπιά έχουν μειωθεί κατά 50% όχι όμως και οι χώροι για μικροαντικείμενα. Οι δε χώροι για επιβάτες είναι απλά κορυφαίοι.

Στις κλασικές διαδρομές, στα απαιτητικά ασφάλτινα ορεινά στη Νίκαια της Γαλλίας ξεκινήσαμε με το ST-Line 1.5 EcoBoost 182 PS με μηχανικό 6άρι κιβώτιο και 17άρες ζάντες επάνω σε ελαστικά Continental ContiSportContact5 διάστασης 215/50-R17. Το χαμηλωμένο αμάξωμα φαίνεται, ο νέος τρικύλινδρος κινητήρας αποδίδει απίστευτα καλά μέχρι και τις 6.500 rpm με ήχο ξεσηκωτικό (παρόλο που στο πρόγραμμα σπορ αυτό επιτυγχάνεται τεχνητά). Κρατάει και στρίβει όπως όλα τα προηγούμενα Focus κι ακόμα καλύτερα καθώς παρά το μέγεθός του είναι παιχνιδιάρικο. Οδηγήσαμε και το 1500άρι μοτέρ βενζίνης 150 ίππων με το νέο αυτόματο 8άρι κιβώτιο (προϊόν συνεργασίας της Ford με τη GM) μαζί με τις αναρτήσεις CCD στην έκδοση Vignale. Αποκάλυψη τούτο το σύνολο, εξαιρετικά ομοιογενές δυνατό και στο πρόγραμμα Comfort κανονικός οδοστρωτήρας. Το κιβώτιο είναι όσο γρήγορο περιμένεις από ένα αυτόματο κιβώτιο και σαφώς κορυφαίο μεταξύ των αυτόματων κιβωτίων της κατηγορίας, ενώ οδηγικά είναι επίσης όσο ακριβές αρμόζει στην ονομασία προέλευσης.

Σε μια αποστροφή του λόγου του ένας εκ των υπευθύνων της Ford τόλμησε να πει ότι είναι πάρα πολλά αυτά που πρέπει να επικοινωνηθούν για το νέο μοντέλο της φίρμας. Η τέταρτη γενιά Focus μόλις είδε το φως και θα μας απασχολήσει ευχάριστα με τον τεχνολογικό του πλούτο το επόμενο διάστημα (πιστέψτε μας, μπορούμε να μιλάμε ώρες γι αυτό). Το αυτοκίνητο θα έρθει στη χώρα μας μέσα στον Σεπτέμβρη.