Test Drive: Nissan Juke Hybrid - Δοκιμάζουμε το υβριδικό compact SUV


Το Nissan Juke με την πρωτοποριακή σχεδίαση αποκτά μια αντίστοιχα πρωτοποριακή καρδιά και το δοκιμάζουμε.

  • KEIMENO: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 6/11/2022

Το Juke δεν είναι ένα μοντέλο που σχεδιαστικά συμβιβάζεται. Είναι περισσότερο μια κατασκευή ή όλα ή τίποτα. Συμβιβασμοί και μετριότητες δεν ανήκουν στο portfolio του. Αυτή η τόσο μοντέρνα και ξεχωριστή εμφάνιση πλέον συνδυάζεται με ένα αντίστοιχα μοντέρνο μηχανικό σύνολο. Το Juke έγινε υβριδικό και, μάλιστα, εφοδιάζεται με ένα πολύ πρωτοποριακό σύστημα που δεν αρκείται απλώς στην προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα και μιας μπαταρίας.

Hi-tech

O ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης δεν ενθουσιάζει στα νούμερα μιας και αποδίδει 94 PS και 148 Nm ροπής. Ωστόσο,  είναι τελευταίας τεχνολογίας και ειδικά σχεδιασμένος για χρήση σε εφαρμογή υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης. Οπότε, είναι βέβαιο πως η Nissan δεν τον τοποθέτησε τυχαία. Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 49 PS και 205 Nm ροπής. Από τη  Renault προέρχεται η δεύτερη ηλεκτρική πηγή στην μορφή μιας μίζας/γεννήτριας με απόδοση 20 PS, ο μετατροπέας και η υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh, αλλά και το καινοτόμο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ουσιαστικά διαθέτει 4 σχέσεις για τον θερμικό κινητήρα και 2 σχέσεις για τον κύριο ηλεκτρικό κινητήρα, ενώ δεν διαθέτει συμπλέκτη. Σύμφωνα με την Nissan, το παραπάνω σύστημα παρέχει 25% παραπάνω ισχύ από την τρέχουσα έκδοση βενζίνης, 40% μείωση κατανάλωσης στον αστικό κύκλο και 20% στον μικτό κύκλο.

Σχεδιασμένο με νεανικό αέρα

Εξωτερικά, οι αλλαγές σε σύγκριση με τα υπόλοιπα Juke είναι δυσδιάκριτες, αλλά ουσιαστικές. Οι περισσότερες αφορούν στη βελτίωση της αεροδυναμικής. Ξεχωρίζει η διχτυωτή γρίλια στη  μάσκα με μικρότερα ανοίγματα, η νέα πίσω αεροτομή και τα νέα σπόιλερ των εμπρός τροχών. Οι νέοι δίχρωμοι τροχοί, αλλά και τα λογότυπα «Hybrid» είναι οι περισσότερο εμφανείς αλλαγές.

Το εσωτερικό ακολουθεί τη  μοντέρνα σχεδίαση του εξωτερικού με μεγάλη συνέπεια. Τολμηρές γραμμές, ποιοτικό με πλούσιο εξοπλισμό, είναι ό,τι περιμένεις από ένα μοντέλο που σέβεται τον εαυτό του εν έτει 2022. Όμορφη κεντρική κονσόλα, κομψή οθόνη πολυμέσων, σπορτίφ πολυλειτουργικό τιμόνι και ένας νέος πίνακας οργάνων που προσφέρει πολλές πληροφορίες για το αυτοκίνητο, αλλά και το υβριδικό σύστημα συνθέτουν μια ευχάριστη εικόνα. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος από τη βασική έκδοση N-CONECTA (δεν διατίθεται με τα πιο φτωχά επίπεδα εξοπλισμού Energy και Acenta των υπόλοιπων εκδόσεων), ωστόσο η τιμή των 31.900 € είναι κάπως τσουχτερή.

Αποτελεσματικό και ευχάριστο

Στην πράξη, το υβριδικό σύστημα εντυπωσιάζει με τη  λειτουργία του, ειδικά στο αστικό περιβάλλον. Ο ηλεκτροκινητήρας επωμίζεται ένα μεγάλο μέρος της κίνησης, ενώ το κιβώτιο εκπλήσσει με την ομαλότητά του. Οι αλλαγές γίνονται τόσο απρόσκοπτα που θυμίζει περισσότερο κιβώτιο CVT. Από την άλλη, λείπει το συνεχές βουητό των κιβωτίων CVT κατά το συνεχές έντονο πάτημα του γκαζιού. Ο θερμικός κινητήρας ακούγεται μόνον όταν το κιβώτιο επιλέξει να κρατήσει τις στροφές ψηλά, κυρίως στο πρόγραμμα Sport και με το γκάζι βαθιά στο πάτωμα.

Σε εκείνες τις στιγμές είναι αλήθεια πως αποζητάς μια καλύτερη ηχομόνωση. Η επιτάχυνση που προσφέρει το σύνολο είναι πάντα ικανοποιητική, με αυτό το χαρακτηριστικό απρόσκοπτο τράβηγμα του ηλεκτροκινητήρα και μόνο η σχετικά χαμηλή τελική ταχύτητα αδικεί την εικόνα των επιδόσεων. Πάντως, ακόμα και τα 166 Km/h τελικής ταχύτητας ρεαλιστικά είναι αρκετά μιας και, ούτως ή άλλως, η τιμή αυτή έρχεται γρήγορα και είναι πάνω από τα όρια ταχύτητας των αυτοκινητοδρόμων… Αναφορικά με την κατανάλωση, σε ήπια οδήγηση είδαμε τιμές στα 4,5 lt/100 km, ενώ η μέση τιμή έμεινε στα 5,4 lt/100 km επίδοση άκρως ικανοποιητική.

Πολύ καλή παραμένει η εικόνα και στην οδηγική συμπεριφορά, παρά το γεγονός ότι το βάρος έχει αυξηθεί. Το πλαίσιο είναι πολύ άκαμπτο. Η ανάρτηση παραμένει σφιχτή, αλλά ταυτόχρονα καταφέρνει να απορροφά τις ανωμαλίες πολύ αποτελεσματικά. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και σωστό σε βάρος, ενώ το πεντάλ των φρένων δεν επηρεάζεται πολύ από το σύστημα ανάκτησης. Αν το πιέσεις δεν θα υποστρέψει εύκολα παραμένοντας ουδέτερο, ενώ αν αφήσεις το γκάζι, το πίσω μέρος θα ανοίξει γλυκά την τροχιά του. Σίγουρα δεν πρόκειται για το απόλυτο fun to drive, αλλά για υβριδικό SUV της κατηγορίας B αποδείχθηκε περισσότερο ευχάριστο από αυτό που αρχικά περιμέναμε.

Με άποψη

Το Nissan Juke Hybrid είναι ακόμα ένα σωστό βήμα στην πορεία εξηλεκτρισμού της Nissan. Η πολύ ενδιαφέρουσα εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση πλέον συνδυάζεται με ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα που σε κερδίζει με την ομαλή του λειτουργία, αλλά και τη χαμηλή κατανάλωση. Το σύνολο συμπληρώνει η ποιοτική αίσθηση στον δρόμο, αλλά και η ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά. Ένας εξαιρετικός σύντροφος, ειδικά για όσους κινούνται αρκετά σε αστικό περιβάλλον.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN JUKE HYBRID 2022   TIMH €31.900   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 145  ΡΟΠΗ Nm/rpm 205/3.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,1 sec, τελική 166 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,1 L/100km, 115 g/km

NISSAN JUKE HYBRID 2022

ΥΠΕΡ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ, ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ, ΘΟΡΥΒΟΣ ΣΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ RPM.