Test Drive: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz C-Class


Η ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΗ MERCEDES, ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΕΠΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΧΕΙ ΦΕΡΕΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑ ΣΤΗ ΦΙΡΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΟΥΤΓΑΡΔΗ, ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΜΕ Ο,ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ...BABY S-CLASS.

  • 20/6/2018

H C-class είναι η πιο καλοπουλημένη Mercedes-Benz τα τελευταία 10 χρόνια. Από τις τέσσερις άκρες του ορίζοντα, τις Η.Π.Α τη Νότιο Αφρική, τη Γερμανία και την Κίνα όπου παράγεται γράφει με φρενήρεις ρυθμούς τη σύγχρονη ιστορία της, χτίζοντας συνάμα το μύθο της.Από το λανσάρισμά της, το 1982 πάνω από 9,5 εκατ. C-Class έχουν κυκλοφορήσει ενώ μόνο πέρυσι 415.000 C-Class sedan και station wagons πουλήθηκαν ανά τον κόσμο. Η βαθύτατα ανανεωμένη C-Class έρχεται και μαζί της 70% νέοι κινητήρες, 50% νέο εσωτερικό, 5% νέο σασί, 40% νέα εξωτερική εμφάνιση, 80% νέα ηλεκτρονικά.

Το γενναίο φρεσκάρισμα της οικογένειας C-Class είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία του μοντέλου. Με περισσότερα από 6.500 νέα εξαρτήματα η νέα C-Class στις εκδόσεις sedan, station wagon, coupe και cabriolet είναι πάνω από 50% νέα με το παλιό, εναπομείναν ποσοστό να αποτελείται  -ούτως ή άλλως- από εκλεκτά υλικά με άφθονο αλουμίνιο και τεχνολογίες όπως το πολύ καλό σασί με τις σπέσιαλ αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων εμπρός-πίσω.

Το εμπρός και πίσω μέρος έχουν αλλάξει με νέους προφυλακτήρες και ποδιές, αναλόγως έκδοσης, τη «διαμαντένια» 3D μάσκα στάνταρ στην έκδοση AMG Line και επιλογή από 3 διαφορετικά σετ εμπρός και πίσω φώτων από απλά μέχρι τα νέας τεχνολογίας Mutlibeam LED.  

Ευχάριστη είναι η ανανέωση στο εσωτερικό όπου με μια διακριτική επέμβαση η νέα C-Class απέκτησε πιο σπορτιφ look. To κουμπί έναυσης κινητήρα είναι πλέον στάνταρ (αντίο κλειδί στη μίζα), το πακέτο καθισμάτων είναι νέο, όπως και ο πίνακας οργάνων που ποικίλει από απλά όργανα με 5,5 ιντσών έγχρωμη οθόνη στη βασική έκδοση, μέχρι ένα πλήρως ψηφιακό περιβάλλον με όργανα σε οθόνη 12,3 ιντσών και παραμετροποίηση σε Classic, Sport και Progressive. Χάρμα οφθαλμών είναι και το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, όπως και το περιβάλλον στη νέα μεγάλη οθόνη αλά tablet στην κορυφή του ταμπλό διαγωνίου 10,25 ιντσών, ενώ χάρμα…αυτιών το ηχοσύστημα της Burmester. Κατά τα λοιπά οι χώροι παραμένουν άριστοι, το ίδιο και τα υλικά, η αίσθηση δηλαδή ότι το αυτοκίνητο είναι αυθεντικά premium. Άλλα στοιχεία ναυαρχίδας είναι βέβαια η παραμετροποίηση της ατμόσφαιρας της καμπίνας με ρυθμίσεις σε φωτισμό και άρωμα ή ακόμη οι πολλαπλές φωνητικές εντολές που δέχεται (και μάλιστα με ποικιλία στον τρόπο απάντησης, πάντα με το σωστό όμως νόημα!). Για τους techno junkies να αναφέρουμε ότι η πλατφόρμα MBUX της A-Class δεν έχει ενσωματωθεί στη C-Class μιας και η πρώτη εφαρμόζεται –για την ώρα- στη βασική πλατφόρμα της Mercedes. Και βέβαια το οπλοστάσιο της νέας c-Class ενισχύεται από τη διάδραση αυτοκινήτου και συστήματος πλοήγησης (π.χ. το αυτοκίνητο ρυθμίζει αυτόματα τη λειτουργία του εισερχόμενο σε πλατεία ) εφοδιάζεται με Active Distance Assist DISTRONIC και Active Steering Assist, Active Emergency Stop Assist και Active Lane Change Assist σε συνεργασία με ραντάρ και στερεοσκοπική κάμερα. Συνάμα εξοπλίζεται με μια μεγάλη ομπρέλα συστημάτων που συναντάμε πλέον σχεδόν σε κάθε κατηγορία οχημάτων.

Πολλά είναι τα νέα σε επίπεδο μηχανολογικό. Εδώ έχουμε πολλούς νέους κινητήρες και συστήματα που τα βλέπουμε –σε βενζίνη και diesel- για πρώτη φορά. Αρχής γενομένης με τον νέο τετρακύλινδρο 1500άρη turbo βενζινοκινητήρα ο οποίος εφοδιάζει τις C200 και κοιτάζει προς το ηλεκτρικό μέλλον με έξτρα 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα και ηλεκτρικό booster απόδοσης 14 ίππων που γεφυρώνει το χάσμα απόδοσης από το πάτημα του γκαζιού μέχρι την πλήρωση του twin-scroll turbo. Το μοτέρ ενσωματώνει επίσης μεταβλητό άνοιγμα των βαλβίδων εισαγωγής, μείωση τριβών, ειδική σχεδίαση των τοιχωμάτων του κυλίνδρου ενώ για ακόμη καλύτερη περιβαλλοντική επίδοση ενσωματώνει –κι ας είναι βενζινοκινητήρας- φίλτρο μικροσωματιδίων! Οι diesel κινητήρες ενσωματώνουν επίσης μια πληθώρα προηγμένων τεχνολογιών όπως είναι το αλουμινένιο μπλοκ με τα σιδερένια πιστόνια ειδική διαμόρφωση στον τρόπο συμπίεσης καυσίμου, ειδικές επιστρώσεις στους θαλάμους και turbo μεταβλητής γεωμετρίας

Συνολικά με το λανσάρισμα των νέων C-Class θα διατίθενται σε επίπεδο βενζίνης οι C 160 και C 180 με το προηγούμενο 1600άρι μοτέρ απόδοσης 129 και 156 ίππων αντίστοιχα, οι C 200 και C 200 4MATIC με το νέο μοτέρ και 184 ίππους, η C 300 με το επίσης νέο δίλιτρο μοτέρ 258 ίππων η C 400 4MATIC και AMG C 43 4MATIC με το επίσης  V6 τρίλιτρο μοτέρ που αποδίδει 333 και 390 ίππους αντίστοιχα. Στο «στρατόπεδο» των diesel έχουμε , C 180 d και  C 200 d με νέο 1600άρι μοτέρ (μια μικρογραφία του δίλιτρου συνόλου) απόδοσης 122 και 160 ίππων αλλά και C 200 d (ναι ίδιος κωδικός με δίλιτρο όμως μοτέρ και 150 ίππους και C 220 d μαζί με C 220 d 4MATIC και 194 ίππους. Η τετρακίνηση σε όλες τις εκδόσεις είναι ενεργή με κατανομή της ροπής 45/55 εμπρός πίσω με εξαίρεση τη σπέσιαλ C43 AMG στην οποία η κατανομή είναι στο 31/69.

 

Οδηγώντας

Από την πληθώρα μοντέλων που είχαμε στη διάθεσή μας κατά την επίσημη παρουσίασή του στο Λουξεμβούργο οδηγήσαμε μια πλειάδα μοντέλων. Η αρχή έγινε με την C300 Coupe, την κατακόκκινη ντίβα με 9άρι αυτόματο κιβώτιο. Η πλήρης και διακριτή παραμετροποίηση σε συνδυασμό με την άνεση στην απόδοση των 258 ίππων κάνουν τούτη την σπορτίβικη C μια εξαιρετική επιλογή ενός grand tourer.

Βέβαια όλα τα φώτα είχαν πέσει επάνω στην C200 η οποία αποδείχτηκε ένα εξαιρετικό σύνολο. Smooth λειτουργία του κινητήρα, ικανά αποθέματα ισχύος (ακόμη και το ηλεκτρικό boost των 14 ίππων δηλώνει «παρών») ευστροφία και άριστη συνέργια με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο, ιδανικό ζύγισμα και άνεση και με χαμηλή κατανάλωση. Το τελευταίο επιτυγχάνεται και με τη λειτουργία glide με την οποία, όταν το αυτοκίνητο ρολάρει χωρίς γκάζι ο κινητήρας σβήνει για μηδενική κατανάλωση

Σειρά είχε η C220d Station wagon, ένα πολυπρόσωπο αυτοκίνητο με ισορροπημένο χαρακτήρα και τους 194 ίππους να είναι παρόντες σε ένα ευρύ φάσμα στροφών χωρίς μάλιστα –τουλάχιστον σε αστικό ρυθμό- να  δείχνει την καταγωγή του. Μια ευπρόσδεκτη βελτίωση εδώ.

Αφήσαμε για το τέλος την πιο επιθετική έκδοση της νέας C-Class την C43 AMG Coupe. Με ένα μοτέρ αποδοτικό, γραμμικό, χωρίς εξάρσεις που έρχεται να «δέσει» με την σπορ, χαμηλωμένη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εμπρός-πίσω και το ειδικά ρυθμισμένο 9άρι αυτόματο κιβώτιο. Στην πιο σπορ παραμετροποίηση (Sport ) η αίσθηση είναι ότι το αυτοκίνητο είναι ένα πολύ πολύ γρήγορο σκαρί, με ικανότητες σε στριφτερές διαδρομές πολύ πάνω από ό,τι περιμένεις, μέσα σε ένα περιβάλλον εργασίας που δεν έχει το brutal μιας π.χ. Α45 AMG αλλά που μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα (0-100 km/h σε 4,7sec). Συνολικά ο πλουραλισμός των νέων μοντέλων της C-Class σε επίπεδο εξοπλισμού, εμφάνισης και κινητήρων την καθιστά μια από τις πιο πλούσιες σε εξατομίκευση λιμουζίνες της premium κατηγορίας. Οι τιμές έχουν ήδη ανακοινωθεί και περιμένουμε σύντομα την πρώτη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους.

JOIN US