Περπατώντας ήδη στον δεύτερο χρόνο παρουσίας της στην ελληνική αγορά, η Lynk & Co συνεχίζει να μεγαλώνει τη γκάμα της, προσφέροντας μοντέρνα και τεχνολογικά προηγμένα αυτοκίνητα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σύγχρονου οδηγού. Το κινεζοσουηδικό brand μπορεί να είναι σχετικά νέο στο αυτοκινητικό γίγνεσθαι, ωστόσο πίσω του κρύβεται μια συνεργασία με γερά θεμέλια. Ιδρύθηκε το 2016 από τη Geely με την υποστήριξη της Volvo και στόχος ήταν εξαρχής η δημιουργία μιας premium φίρμας με ευρωπαϊκή τεχνοτροπία (ο σχεδιασμός γίνεται στο Γκέτεμποργκ) και με μια φρέσκια προσέγγιση σε όλα τα επίπεδα.
Το 01 ήταν το πρώτο μοντέλο που παρουσιάστηκε, ένα PHEV compact SUV με τεχνολογική βάση το Volvo XC40, ανοίγοντας τον δρόμο για την ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά. Ακολούθησε το αμιγώς ηλεκτρικό 02, βασισμένο στο EX30, ενώ η πιο πρόσφατη προσθήκη είναι το 08 (Zero Eight). Πρόκειται για ένα SUV που καταφέρνει να ξεχωρίσει ως το πρώτο PHEV στην Ευρώπη με ηλεκτρική αυτονομία 200 km! Η διάθεσή του έχει ήδη ξεκινήσει στην Ελλάδα όπου η βασική εξοπλιστική έκδοση Core ξεκινά από τα 52.490€ ενώ η πιο πλούσια More τιμολογείται στα 59.990€.
Μοντέρνα σχεδίαση και άνετο εσωτερικό
Το 08 είναι ένα μεγάλο SUV, με διαστάσεις που φτάνουν τα 4.802 mm σε μήκος, 1.925 mm σε πλάτος, 1.658 mm σε ύψος και μεταξόνιο 2.848 mm. Η σχεδίαση ακολουθεί τη φιλοσοφία των προηγούμενων μοντέλων, ενσωματώνοντας στοιχεία που του χαρίζουν πιο μοντέρνα εικόνα: οι μεγάλες μαύρες βάσεις στις μπροστινές πόρτες για τους πλαϊνούς καθρέπτες, το ιδιαίτερο σχήμα «λ» στα LED φώτα ημέρας, οι πόρτες χωρίς πλαίσιο με αναδυόμενες λαβές και η ενιαία φωτεινή μπάρα στο πίσω μέρος που δένει αρμονικά με τις έντονες ακμές της θύρας του πορτμπαγκάζ.
Μπαίνοντας στην καμπίνα, αντιλαμβάνεσαι αμέσως την premium αίσθηση και την αρκετά καλή ποιότητα των υλικών. Πίσω από το τριάκτινο flat bottom τιμόνι βρίσκεται μια οθόνη 10,2’’ που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων, ενώ στο κέντρο του ταμπλώ δεσπόζει μια ακόμα μεγαλύτερη οθόνη αφής 15,4’’ για το σύστημα infotainment. Οι φυσικοί διακόπτες απουσιάζουν σχεδόν πλήρως, αφού οι περισσότερες λειτουργίες εκτελούνται από την κεντρική οθόνη (ακόμη και η επιλογή των οδηγικών προφίλ, που δεν είναι ό,τι πιο εύχρηστο) ενώ η τοποθέτηση του επιλογέα των σχέσεων στην κολώνα του τιμονιού επέτρεψε στους σχεδιαστές να εκμεταλλευτούν κάθε εκατοστό της κεντρικής κονσόλας, δημιουργώντας πολλούς αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα αλλά και μία μεγάλη επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για δύο smartphones.
Σε γενικές γραμμές το εσωτερικό είναι άνετο, τόσο μπροστά όσο και πίσω. Ειδικά στη δεύτερη σειρά οι επιβάτες με ύψος κάτω του 1,80 m δύσκολα θα ακουμπήσουν τα πόδια τους στα μπροστινά καθίσματα ενώ και ο «αέρας» πάνω από τα κεφάλια τους είναι επαρκής, παρά το γλυκό «κόψιμο» της οροφής στο πίσω μέρος. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει χωρητικότητα 540 L (φορτωμένο μέχρι την οροφή) η οποία αυξάνεται στα 1.254 L με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Εφόσον κλείσει η συρόμενη εταζέρα η χωρητικότητα μειώνεται ωστόσο το σχήμα του είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο ενώ υπάρχει και κρυφό πάτωμα όπου μπορεί να βολέψει τα καλώδια φόρτισης, το κιτ επισκευής ελαστικών και μερικά ακόμα, μικρά αντικείμενα. Όσον αφορά την κορυφαία έκδοση More, η εμπειρία των επιβατών ολοκληρώνεται με ένα εξαιρετικής απόδοσης ηχοσύστημα της Harman Kardon, με 23 ηχεία, αλλά και με τη λειτουργία μασάζ των μπροστινών, αεριζόμενων καθισμάτων.
Υβριδικό σύστημα
Κάτω από το καπό, το Lynk & Co 08 φιλοξενεί ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα (PHEV), το οποίο συνδυάζει έναν 1.5 L τετρακύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης, έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, μια NMC μπαταρία ιόντων λιθίου των 39,6 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 345 ίππους με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε 6,8 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 185 km/h. Η κίνηση περνάει στους μπροστινούς τροχούς, με το εντυπωσιακό στοιχείο να είναι η ηλεκτρική αυτονομία των 200 km (σύμφωνα με τις μετρήσεις του κατασκευαστή) ενώ εφόσον η μπαταρία είναι γεμάτη και το ρεζερβουάρ καυσίμου των 60 L φουλαρισμένο, μπορεί να ταξιδέψει για σχεδόν 1.100 km.
Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι ένας οδηγός που φορτίζει τακτικά και κινείται κυρίως σε μικρές ή μεσαίες διαδρομές θα κάνει αρκετό καιρό να επισκεφθεί πρατήριο καυσίμων. Τέλος, όσον αφορά τη φόρτιση, σε wallbox η μπαταρία γεμίζει σε 4,5 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή φορτίζει στα 85 kW και απαιτούνται μόλις 33 λεπτά για την πλήρωση.
Στην πίστα
Η πρώτη, σύντομη, οδηγική μας επαφή με το Lynk & Co 08 έγινε στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης του μοντέλου στην Ελλάδα. Σαφώς, η πίστα δεν είναι το φυσικό του περιβάλλον, καθώς το βάρος των 2.112 kg γίνεται αισθητό όταν προσπαθήσεις να μπεις γρήγορα στις στροφές, ενώ απουσιάζουν και τα paddles για μια πιο ενεργή εμπλοκή του οδηγού.
Όταν αποφασίσαμε να κινηθούμε σε πιο καθημερινούς ρυθμούς το 08 έδειξε το αληθινό του πρόσωπο. Το τιμόνι του είναι καλοζυγισμένο και δίνει σωστή πληροφόρηση, το πάτημά του είναι στιβαρό και σταθερό, με ελεγχόμενες κλίσεις αμαξώματος, η ανάρτηση προσφέρει κορυφαία άνεση ενώ και τα φρένα είναι εκεί όταν τα χρειαστείς. Κι όλα αυτά σε μία εντελώς «αποστειρωμένη» από εξωτερικούς ήχους καμπίνα.
Περισσότερες εντυπώσεις για την καθημερινή χρήση, την κατανάλωση ρεύματος και καυσίμου θα μπορούμε να σας μεταφέρουμε όταν δοκιμάσουμε το 08 στους δημόσιους δρόμους και «συμβιώσουμε» μαζί του για μερικές ημέρες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Test Drive: Audi A3 Allstreet TFSIe Stronic 204PS. Ένα πρακτικό Plug-in με χαρακτήρα
KGM Korando 1.5T 163 PS A/T 4WD: Δοκιμάζουμε το value for money τετρακίνητο SUV
Skoda Enyaq 85 286 PS - Test Drive: Ηλεκτροκίνηση με ευρωπαϊκό αέρα και χαρακτήρα