Test Drive: Volvo XC40 T2 129PS - Δοκιμάζουμε το πιο προσιτό σουηδικό SUV


Μπορεί να είναι μια υπόθεση ρουτίνας η ανανέωση ενός μοντέλου, όμως στη Volvo ανανέωσαν το XC40 με φροντίδα και έναν τρόπο τόσο καλά υλοποιημένο που δεν μπορούμε παρά να τους δώσουμε εύσημα!

  • ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 18/3/2023

Ναι, όλοι μιλάνε για μπαταρίες, φορτιστές και πολλά μα πάρα πολλά –πράσινα- άλογα. Και την ίδια ώρα οι ανάγκες περιορίζονται σε πιο απλές λύσεις, γνωστές, δοκιμασμένες μιας και το μέλλον αγκομαχάει να έρθει μέσα από δυσκολίες συμμόρφωσης δίκτυα φόρτισης που δεν αναπτύσσονται και λίθιο που στερεύει. Στη Volvo, η οποία ήταν μια από τις πρώτες εταιρίες που διακήρυξαν το αμιγώς ηλεκτρικό τους μέλλον, είχαν και έχουν ακόμη αρκετά μοντέλα για το σήμερα. Ένα από αυτά δοκιμάζουμε εδώ και είναι το ανανεωμένο XC40 με τη βασική κινητήρια έκδοση του 1,5 λίτρου με τρεις κυλίνδρους και «μόνον» 129 ίππους να κινήσουν το στιβαρό και βαρύ σκαρί ενός πανέμορφου SUV.

Θυμίζουμε ότι το XC40 ήταν το συμπαγές premium SUV της εταιρείας που έχει κερδίσει το βραβείο Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 2018. Και είναι χτισμένο στην Compact Modular Architecture (CMA), μια προηγμένη πλατφόρμα, έτοιμη (με τις ανάλογες ενισχύσεις) για το ηλεκτρικό της μέλλον που κυκλοφορεί ήδη με το C40 Recharge.

Τα αναφέρουμε αυτά για να προλειάνουμε το έδαφος. Μην περιμένετε κοσμογονική ανανέωση σε ένα τόσο καλό αυτοκίνητο. Η κύρια ανανέωση αφορά βεβαίως την εμπρός όψη-δάνειο από το C40 Recharge με νέους προφυλακτήρες, φωτιστικά σώματα να αλλάζουν σχήμα και περιεχόμενο με προβολείς pixel LED, (μην ανησυχείτε, τα σφυριά του Θωρ φωτιστικά LED είναι ακόμη στη θέση τους) και νέες αεροδυναμικές ζάντες.

Το ίδιο και στο εσωτερικό που δεν υπάρχουν αλλαγές στην αισθητική, την ποιότητα και τις βασικές προσλαμβάνουσες. Στεκόμαστε στην όσο το δυνατόν μινιμαλιστική υλοποίηση τους σχετικά καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές, και στο μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών.

Η ψυχή του όλη

Χρησιμοποιεί τον αλουμινένιο τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων της εταιρείας, ο οποίος αποτελεί την «ψυχή» οποιουδήποτε Recharge ή Mild hybrid συνόλου αν και εδώ, στην έκδοση Τ2 όλα είναι πιο ήπια με μια μικροϋβριδική διάταξη που δεν είναι τίποτε άλλο από το κλασικό… start/stop. Όπως και να ’χει αποδίδει πλέον 129 ίππους (έχοντας φιμωθεί λόγω εκπομπών ρύπων) και 245 Nm ροπής που επιτρέπουν στο σκαρί των 1.580 κιλών να κινηθεί από νωχελικά στο πρόγραμμα Eco μέχρι απρόσμενα δυναμικά στο πρόγραμμα Sport (υπάρχουν πάντα και τα Comfort, Individual και Off Road) πετυχαίνοντας ένα 0-100 km/h σε 10,9 sec.

Το κιβώτιο είναι το καλό, αυτόματο 8άρι της Aisin με shift-by-wire που παραμετροποιεί ανάλογα με το πρόγραμμα κίνησης τη λειτουργία του ενώ μέχρι και στο off-road πρόγραμμα δίνει ιδιότητες κοντού (καλό αυτό για κίνηση σε σαθρό έδαφος). Ναι μπορεί να σας φαίνεται περίεργο ΑΛΛΑ: To XC40 είναι ένα κανονικό SUV έστω και δικίνητο, καθόσον και απόσταση 205 mm έχει το πάτωμα από το έδαφος και το ύψος διέλευσης υδάτινου κωλύματος είναι 450 mm. Αν προτιμήσετε ένα ανάλογο σετ ελαστικών θα αποκτήσετε ικανές δυνατότητες μετακίνησης. Για την ώρα, οδηγούμε το αυτοκίνητο δοκιμής με ελαστικά Continental EcoContact 6 235/55-R18 και εντυπωσιαζόμαστε από το εξαιρετικό επίπεδο της ποιότητας κύλισης τόσο σε γαρμπιλάτη άσφαλτο όσο και σε ήπιο off-road ανάγλυφο έχοντας γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Έκπληξη κανονική που βάζει πολλούς κατασκευαστές στο τσεπάκι του αφού και υπό πίεση κρατάει και σε μια πληθώρα οδηγικών σεναρίων αποδεικνύεται άνετο και γαλήνιο, όπως δηλαδή διαφημίζεται το σκανδιναβικό μοντέλο μετακίνησης. Τι δε μας άρεσε; Τα γνωστά. Η εργονομία του συστήματος πολυμέσων από τη μεγάλη οθόνη αφής (ευτυχώς υπάρχει ακόμα περιστροφικός διακόπτης έντασης ήχου αλλά και υπηρεσίες Google) και το γεγονός ότι οι ταχύτητες από το μικρό λεβιεδάκι (και όχι από paddles στο τιμόνι) αλλάζουν όχι κατά την συνηθισμένη ρουτίνα της εμπρός/πίσω διαδρομής του αλλά… αριστερά/δεξιά. Και κάτι ακόμη:

Η κατανάλωση μπορεί εύκολα να ξεφύγει σε διψήφιο νούμερο αν το παρακάνετε έστω και κατ’ ελάχιστο ανεβάζοντας, αδικαιολογήτως τέμπο. Όμως όσα δεν φαίνονται, δηλαδή οι βραβευμένες τεχνολογίες ασφαλείας που είναι γνωστές από τα αυτοκίνητα της Σειράς 90 και 60 της Volvo είναι πλέον και εδώ μιας και το XC40 διαθέτει την τελευταία πλατφόρμα αισθητήρων Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). Αυτή η πλατφόρμα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, υποστηρίζει λειτουργίες όπως ο εντοπισμός πεζών, η αυτόματη πέδηση και η αποφυγή σύγκρουσης. Μέσω δε της λειτουργίας Pilot Assist, είναι δυνατή η ήπια υποστήριξη του οδηγού από στάση μέχρι ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Ίσως είναι αυτή η πιο πολύτιμη παρακαταθήκη αυτού του μοντέλου.

H τιμή του νέου βασικού Volvo ξεκινά από τα 39.957 ευρώ με πλουσιοπάροχο εξοπλισμό, αλλά πιστέψτε μας, προσθέστε τα επιπλέον 5.356 ευρώ για να αποκτήσετε την έκδοση Plus δοκιμής μιας και αρκετά από τα συστήματα που προαναφέραμε βρίσκονται σε αυτό το πακέτο-συμβόλαιο ζωής. Συμπερασματικά, ναι, μας άρεσε και αυτό το XC40 γιατί καταφέρνει, ακόμη, να σε εξιτάρει κρατώντας σε ήρεμο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLVO XC40 T2 129PS AUTO 2023   TIMH €39.957   ΤΕΛΗ €115,5

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.477, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 95(129)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 245/1.620-3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,9 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,3 L/100km, 165 g/km

VOLVO XC40 T2 129PS AUTO 2023

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ-ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ.