Μέσα στον ορυµαγδό των εξελίξεων που αφορούν το µέλλον της Opel και τη νέα της εποχή στους κόλπους της PSA, κάτι φαίνεται ότι συνεχίζει απτόητο να λειτουργεί. Κι αυτό είναι το εµπορικό τµήµα της φίρµας. Μπορεί τα φώτα να έχουν πέσει στα πάσης φύσεως X µοντέλα της Opel, αλλά το «παλιό, καλό» γνωστό µας Astra έχει καταφέρει να φιγουράρει σταθερά στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας των µικροµεσαίων hatchbacks.
Στην περίπτωσή µας έχουµε την έκδοση Black Edition µε γυαλιστερές µαύρες ζάντες αλουµινίου, τη µαύρη οροφή και τους µαύρους καθρέπτες να «δένουν» µε το λευκό του αµαξώµατος. Με σχεδίαση πάντα διακριτική, χωρίς ποµπώδεις πινελιές και µε την αίσθηση της ποιότητας έκδηλη, το Opel Astra συνδυάζει επιτυχηµένα πολλά πράγµατα µαζί όπως είναι η διαχρονικότητα, ο δυναµισµός αλλά και η αίσθηση ότι αυτό είναι ένα αυτοκίνητο που µπορεί να «εκφράσει» µια µεγάλη γκάµα οδηγικών προφίλ.
ΠΛΗΘΩΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Στο εσωτερικό η γνώριµη εικόνα της Opel στην καλύτερη ίσως στιγµή της από άποψη αναλογιών, υλικών και αίσθησης κάνει εµφανή την προσπάθεια της φίρµας να δώσει την εικόνα µιας πολυτελούς κατασκευής. Ακριβά υλικά, εµφανείς ραφές στην κεντρική κονσόλα, τον 6άρη επιλογέα και το τιµόνι, πλήρης οµπρέλα συστηµάτων ασφαλείας και ένα µεγάλο, χορταστικό πακέτο Infotainment µε Navi 900 IntelliLink2 µε οθόνη αφής 8 ιντσών, το οποίο περιλαµβάνει και το Opel OnStar, την υπηρεσία τηλεφωνικής –και όχι µόνο-υποστήριξης για τον οδηγό.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 9
ΣΥΝΟΛΟ85
Όλη βέβαια η Black Edition έκδοση στηρίζεται στο πακέτο Innovation κάτι που µεταφράζεται σε πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισµού. Κάτι που ίσως ξενίσει τον αδαή είναι η πληθώρα κουµπιών που υπάρχουν –ακόµα- σε ένα µοντέλο της Opel παρότι θα µπορούσε από την κεντρική, ακριβή οθόνη αφής να γίνεται όλη η… «λάντζα». Επίσης κάτι που –πάλι ακόµα- χρήζει βελτίωσης είναι οι χώροι για µικροαντικείµενα καθώς ένα κινητό και δύο αναψυκτικά «στην ίδια γειτονιά» δε χωράνε. Αντιθέτως, τέσσερις και µε κάποιες υποχωρήσεις πέντε επιβάτες θα βολευτούν πολύ καλά.
ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΑΞΙΑ
Σε επίπεδο µηχανολογίας έχουµε όχι κάποιο downsized ή diesel σύνολο αλλά ένα σωστό µοτέρ µε καλή χωρητικότητα, turbo άµεση, ζωντανή λειτουργία και σχετικά καλό επίπεδο θορύβου. Αυτό που µας άρεσε είναι η ευρωστία του κινητήρα των 150 ίππων και των 230 Nm αλλά κυρίως το γεγονός ότι µπορείς να κινηθείς γρήγορα χωρίς να τον…ξεζουµίσεις στον κόφτη, άρα και χωρίς να ξεπεράσεις µια µέση κατανάλωση στα 8,0 l/100km. Βεβαίως ο επιλογέας που κουµπώνει σχετικά καλά έχει µακριές διαδροµές και δε θα εξιτάρει για το «κάτι παραπάνω».
Ο σύνδεσµός Watt στην πίσω ανάρτηση –από την άλλη- δεν υπάρχει στις άλλες εκδόσεις αλλά εδώ στην πλούσια εκδοχή προσφέρεται και βοηθά τον οδηγό να διατηρήσει ένα υψηλό επίπεδο ελέγχου σε µια λίγο πιο στριφτερή διαδροµή. Εδώ θα βοηθήσουν και τα Michelin Primacy 3 225/45R17, ελαστικά πασπαρτού µε έφεση στην άνεση και το χαµηλό επίπεδο θορύβου αλλά που µπορούν να σταθούν µε αξιώσεις σε ένα πιεσµένο τέµπο.
Το Opel Astra της δοκιµής µας δεν υστερεί σε κανέναν τοµέα πλην ίσως στην fun-to-drive ενότητα στην οποία υπάρχουν µερικοί καλύτεροι «µνηστήρες». Προσφέρει όµως µια διαχρονική αξία, ένα σύνολο από ποιότητες που όλες µαζί δίνουν και την απάντηση του γιατί το Astra είναι τόσο δηµοφιλές.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL Astra 5door 1.4T 150 PS Black Edition 2018 TIMH €17.400 ΤΕΛΗ €
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1399 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/5.000-5.600 ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/2.000-4.000
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,5 sec, τελική 215 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,5 L/100km, 117 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ - ΤΙΜΗ
ΚΑΤΑ ΜΕΤΡΙΟΣ ΕΠΙΛΟΓΕΑΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL Astra 5D TIMH € ΤΕΛΗ €
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , ΚΑΥΣΙΜΟ
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm ΡΟΠΗ Nm/rpm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε sec, τελική km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 L/100km, g/km
ΥΠΕΡ
ΚΑΤΑ