TEST DRIVE: Peugeot 508 2.0 BlueHDi 180 PS AUTO


Με το 508 η Peugeot επεδίωξε να επαναφέρει στην εποχή μας εκείνα τα στοιχεία που έκαναν τα αυτοκίνητά της να ξεχωρίζουν έναντι των εμπορικών ανταγωνιστών της. Τα έχει καταφέρει;

  • 30/9/2015

Με το 508 η Peugeot επεδίωξε να επαναφέρει στην εποχή μας εκείνα τα στοιχεία που έκαναν τα αυτοκίνητά της να ξεχωρίζουν έναντι των εμπορικών ανταγωνιστών της. Τα έχει καταφέρει;

Είναι γνωστό ότι ο κ. Carlos Tavares, CEO του Ομίλου PSA, σκοπεύει να μειώσει τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας και επιδιώκει να βελτιώσει την ποιότητα των αυτοκινήτων της ώστε να είναι εφάμιλλα των γερμανικών - όπως έχει δηλώσει ο ίδιος. Στο μεσοπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο που έχει επιλέξει προβλέπεται η μείωση του αριθμού των μοντέλων της Peugeot από 25 που είναι σήμερα σε 16 έως το 2018 και στη συνέχεια σε 13 έως το 2022. Με αυτό τον τρόπο θέλει να τη μετατρέψει από έναν «μαζικό κατασκευαστή» σε μια αυτοκινητοβιομηχανία παραγωγής οχημάτων υψηλής ποιότητας.

Αναβάθμιση ποιότητας και «εικόνας»

Το 508 πρωτοπαρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 2010 και -υπό προϋποθέσεις- μπορεί να θεωρηθεί «προπομπός» αυτής της τακτικής καθώς με τη δημιουργία του αντικατέστησε τόσο το 407 όσο και το 607, τα οποία δεν είχαν αξιόλογες πωλήσεις αμφότερα. Η σχετικά πρόσφατη επανασχεδίασή του (508) το έκανε να δείχνει ποιοτικότερο, «σοβαρότερο» (κάτι που προσμετρά στα οχήματα της μεγάλης κατηγορίας) και με περισσότερο κύρος. Ταυτόχρονα, επ’ ευκαιρία, ενσωματώνει τόσο τη νέα εταιρική, σχεδιαστική ταυτότητα όσο και σύγχρονες ηλεκτρονικές εφαρμογές, εξοπλιστικά. Η επανασχεδίασή του, επίσης, είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί το μήκος του αμαξώματος κατά 3,8 εκατοστά, συγκριτικά με πριν, λόγω της διαφορετικής διαμόρφωσης του καπό (πλέον, είναι λιγότερο κεκλιμένο) και των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω. Αναφορικά με το εσωτερικό του, έχουν χρησιμοποιηθεί ποιοτικότερα υλικά ενώ στο ταμπλό έχει ενσωματωθεί οθόνη αφής επτά ιντσών όπου απεικονίζονται πληροφορίες από τα επιμέρους συστήματα.

Εντυπώσεις

Παρότι το 508 είναι ένα μεγάλο σε διαστάσεις αυτοκίνητο, παραμένει ευκολοδήγητο σε κάθε περίπτωση. Επί του προκειμένου (δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας και εξοπλιστική έκδοση «GT») το αυτοκίνητο διαθέτει διπλά ψαλίδια εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω (οι πιο απλές εκδόσεις του μοντέλου διαθέτουν γόνατα τύπου MacPherson εμπρός). Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή αλλά άνετη, ενώ ο εσωτερικός χώρος είναι ικανοποιητικός ακόμα και για πέντε ενηλίκους. Παρά τον όγκο του, το 508 είναι ευκολοοδήγητο σε κάθε περίπτωση, δηλαδή ακόμα και εντός πόλης, ενώ η περιμετρική ορατότητα κρίνεται καλή για όχημα της κατηγορίας. Η ροπή του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα κρίνεται επαρκής για τα δεδομένα και επιταχύνει γρήγορα το αυτοκίνητο, όποτε το επιλέξει ο οδηγός. Αυτός πληροί το πρότυπο «Euro VI», το επίπεδο θορύβου κατά τη λειτουργία του είναι χαμηλό - όπως και αυτό του θορύβου κύλισης. Γενικά, το 508 είναι ένα σχετικά ήσυχο όχημα για τους επιβάτες του.

Το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων («EAT6») λειτουργεί ικανοποιητικά, πάντα για τον «χαρακτήρα» του μοντέλου. Μάλιστα υπάρχει η δυνατότητα να αλλάζει ο οδηγός τις σχέσεις μέσω μοχλοδιακοπτών που είναι προσαρμοσμένοι σταθερά στην κολόνα του τιμονιού, ενώ υπάρχουν δύο επιπλέον προγράμματα λειτουργίας του: «sport» όπου οι σ.α.λ. του κινητήρα αυξάνονται συντομότερα και φτάνουν σε υψηλότερο επίπεδο και «snow» όπου οι αλλαγές γίνονται ομαλότερα και σε χαμηλότερες σ.α.λ. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, ο οδηγός πρέπει να διατηρεί έναν ήρεμο ρυθμό για να κινείται με σχετική οικονομία. Σε διαφορετική περίπτωση, η μέση τιμή κατανάλωσης αυξάνεται αλλά παραμένει αποδεκτή για τα δεδομένα του οχήματος (βάρος, αυτόματο κιβώτιο).

Σαν επίλογο, θα λέγαμε ότι το επανασχεδιασμένο 508 είναι ένα καλοκατασκευασμένο όχημα το οποίο επιτυγχάνει τον στόχο που έχουν θέσει οι άνθρωποι της Peugeot για να δημιουργούν οχήματα που διακρίνονται για την ποιότητά τους και τον «χαρακτήρα» τους. Οχήματα που θα παρέχουν όλα τα στοιχεία που αποζητά ο υποψήφιος αγοραστής ο οποίος θέλει ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστή ταυτότητα. Βεβαίως, η συγκεκριμένη έκδοση του 508 απευθύνεται σε όσους έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν το επιπλέον ποσό για να την αποκτήσουν. Ωστόσο, υπάρχει η οικονομικά προσιτή έκδοση με τον 1.6 e-HDi πετρελαιοκινητήρα μέγιστης ισχύος 115 ίππων, με τιμή πώλησης που ξεκινά από τα 25.370 ευρώ, με όφελος απόσυρσης.