TEST DRIVE: Porsche Taycan 4 Cross Turismo - Δοκιμάζουμε το πανίσχυρο ηλεκτρικό SUV


Η Taycan Cross Turismo δεν είναι ένα ακόμα ηλεκτρικό όχημα. Είναι μια μηχανή οδήγησης με φλογερή ηλεκτρική καρδιά και crossover χαρακτήρα!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 31/7/2022

Έχουμε εκφράσει πολλές φορές την αγάπη μας για την Taycan. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche που κατάφερε να κερδίσει το δύσκολο στοίχημα. Μια γνήσια Porsche με ψυχή που τοποθετείται στην κορυφή, αποτελώντας το μέτρο σύγκρισης για τους υπόλοιπους κατασκευαστές. Η Porsche,όμως, είναι μια ανήσυχη εταιρεία και θέλησε αυτή η υπέροχη βάση που λέγεται Taycan να καλύψει ένα μεγαλύτερο φάσμα αγοραστών. Έτσι προέκυψε η Taycan Cross Turismo. Αυξημένη πρακτικότητα, αλλά και μεγαλύτερες δυνατότητες εκεί όπου σταματάει η άσφαλτος, είναι οι δύο τομείς που τη διαφοροποιούν. Αντικρίζοντάς τη, θαυμάζεις τον τρόπο με τον οποίο κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα σύνολο που μοιάζει στην Taycan, αλλά που, ταυτόχρονα, έχει εμφανώς άλλο χαρακτήρα. Η Taycan είναι χαμηλή και περισσότερο «αθλητική» σε σχεδίαση. Κατά κάποιον τρόπο έχει το σχήμα ενός 4θυρου supercar. Η Taycan Cross Turismo έχει έναν πιο macho χαρακτήρα, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε κάνει να ονειρεύεσαι εκείνους τους ανεξερεύνητους χωματόδρομους που, ευτυχώς, βρίθουν στην Ελλάδα.

Σχεδίαση με έμφαση στην πρακτικότητα και την απόδραση

Η μεγαλύτερη διαφορά στην Cross Turismo εξωτερικά έχει να κάνει με τη σχεδίαση της οροφής. Εκεί που στην Taycan αποκτά αρνητική κλίση ήδη από την κολόνα Β, στην Cross Turismo πρακτικά αποκτά έντονη κλίση στο τελείωμα των πίσω τροχών. Αυτό συνεπάγεται αυξημένο ύψος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών κατά 36 mm και αυξημένο χώρο αποσκευών κατά 82 λίτρων. Αισθητικά τη διαφορά κάνει το πακέτο με τα άβαφα πλαστικά προστατευτικά, αλλά και η αυξημένη κατά 22 mm απόσταση από το έδαφος. Την εικόνα στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συμπληρώνουν οι υπέροχοι τροχοί 20” με ελαστικά της Pirelli (Cinturato P7) διαστάσεων 245/45 εμπρός και 285/40 πίσω.

Κορυφαία τεχνολογία κάτω από τις απαστράπτουσες επιφάνειες

Η Taycan Cross Turismo διαθέτει σε κάθε έκδοση στάνταρ τετρακίνηση, αερανάρτηση και τη μεγαλύτερη διαθέσιμη μπαταρία (93,4 kWh). Αναφορικά με τα προγράμματα οδήγησης προστέθηκε ακόμα ένα με την ονομασία “GRAVEL” mode που επεμβαίνει στο ABS, στο ESP, στη χαρτογράφηση του κινητήρα, ενώ προστίθεται η λειτουργία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μπλοκέ διαφορικού. Επίσης, το προαιρετικό πακέτο Off-Road προσθέτει ακόμα 10 mm στην απόσταση από το έδαφος. Εδώ φιλοξενούμε την βασική έκδοση. Αυτό σημαίνει πως η συνολική ισχύς φτάνει στους 380 PS, ενώ σε καθεστώς overboost σκαρφαλώνει στα 476 PS! Την πολύ καλή εικόνα συμπληρώνει η ροπή των 500 Nm. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές με το 0-100 km/h να έρχεται σε μόλις 5,1 sec. Μπορεί τα νούμερα σε σύγκριση με την κορυφαία έκδοση Turbo S (761 PS & 0-100 km/h σε 2,9sec.) να μη δείχνουν τόσο εντυπωσιακά, ωστόσο στην πραγματική ζωή ακόμα και η βασική έκδοση είναι πολύ γρήγορη. Δεν θα νiώσεις εκείνο το βίαιο κόλλημα στο κάθισμα από την επιτάχυνση που χαρακτηρίζει τα πολύ δυνατά ηλεκτροκίνητα, ωστόσο έχει πάντα μεγάλα αποθέματα δύναμης για να προσπεράσει ταχύτατα, ενώ η απόκριση στο γκάζι παραμένει πολύ άμεση. Ρεαλιστικά μιλώντας, καλύπτει με το παραπάνω τις ανάγκες για γρήγορη μετακίνηση, ακόμα και με τα δεδομένα μιας Porsche. Αναφορικά με την αυτονομία είναι λίγο κάτω από τα 400 km. Δεν είναι λίγα, αλλά θα θέλαμε παραπάνω.

Άρωμα Porsche

Ένα από τα ωραιότερα στοιχεία σε μια Porsche είναι το εσωτερικό της και η Taycan Cross Turismo δεν αποτελεί εξαίρεση. Σε απογειώνει από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς μέσα. Η ποιότητα είναι εξαιρετική σε κάθε λεπτομέρεια. Ακόμα και ο πιο παράξενος δεν θα βρει ψεγάδι. Ο διάκοσμος έχει έντονες δόσεις τεχνολογίας με τις 4 οθόνες να κυριαρχούν. Είναι, όμως, έτσι τοποθετημένες, ώστε να μην «πνίγουν» τους επιβάτες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο πίνακας οργάνων που διατηρεί τα στρογγυλά όργανα, κληρονομιά από τη θρυλική 911. Από εκεί και πέρα, καταφέρνει να σου περνάει μια έντονη σπορ εικόνα, η οποία, όμως, δεν αποτελεί συμβιβασμό στην καθημερινότητα.

Τα καθίσματα, για παράδειγμα, ενώ έχουν πολύ καλή στήριξη, δεν σε κουράζουν στην επιβίβαση-αποβίβαση, άλλα ούτε και στις πολύωρες διαδρομές. Έχουν βρει τη χρυσή τομή με τέτοια ακρίβεια, όπως ίσως κανένας άλλος στον κόσμο. Χαίρεσαι να βρίσκεσαι μέσα και σε αυτή την Porsche,ακόμα και αν είσαι κολλημένος για ώρες στην Λεωφόρο Κηφισίας. Η θέση οδήγησης είναι υπέροχη και σε κάνει να νιώθεις ότι βρίσκεσαι στην καρδιά του αυτοκινήτου, όπως, για παράδειγμα, σε μια Cayman, και όχι σαn να είσαι σε ένα ογκώδες αυτοκίνητο με μήκος σχεδόν 5 m. Περιεργάζεσαι τον πίνακα οργάνων και αγγίζεις με σεβασμό το τριάκτινο τιμόνι, περιμένοντας τη στιγμή που θα ανοίξει ο δρόμος μπροστά σου.

Εμπειρία Porsche με στοιχεία crossover

Μπορεί η αύξηση της απόστασης από το έδαφος να μη δείχνει συγκλονιστική, ωστόσο από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στον δρόμο, καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι πιο ψηλά σε σύγκριση με την Taycan. Εκεί που με την Taycan προσέχεις τις μεγάλες λακκούβες των δρόμων, ή μια απότομη ράμπα, με την Cross Turismo είσαι πιο χαλαρός και αυτό στην καθημερινότητα είναι ένα καλό εφόδιο. Οι τροχοί των 20” του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, συνδυάζονται με ελαστικά που έχουν λογικό προφίλ, τουλάχιστον για χρήση δρόμου. Στον εξτρά εξοπλισμό διατίθενται και μεγαλύτεροι τροχοί 21”, αλλά εμείς πιστεύουμε ότι θα αφαιρέσουν από τον crossover χαρακτήρα. Ίσως, μάλιστα, οι βασικοί τροχοί των 19” να είναι ακόμα καλύτερη επιλογή, ειδικά για εκείνους που θέλουν να κινηθούν και εκτός δρόμου. Πάντως, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας η ποιότητα κύλισης ήταν μαγική. Κυριολεκτικά καταπίνει κάθε ανωμαλία του δρόμου με μοναδική ευκολία, λες και ξαφνικά η ποιότητα των ελληνικών δρόμων βελτιώθηκε. Ταυτόχρονα εντυπωσιάζεσαι με τη μαεστρία με την οποία η ανάρτηση ελέγχει το αμάξωμα βάρους 2.245 kg. Συμπαγές και μονοκόμματο στην συμπεριφορά του, αποτελεί παράδειγμα γερμανικής τελειότητας. Τον ρόλο του σε αυτή την εικόνα παίζει και το πλαίσιο, με ακαμψία που θυμίζει γρανίτη.

Όταν ο δρόμος φτωχαίνει από… αυτοκίνητα, τότε μπορείς να επιλέξεις τα προφίλ οδήγησης Sport και Sport Plus. H Taycan Cross Turismo σφίγγει και γίνεται ακόμα πιο συμπαγής. Αρχίζεις σιγά σιγά στις στροφές να νιώθεις τα πλευρά σου να συγκρατούνται από τα πλαϊνά του καθίσματος μιας και τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά. Θα μπορούσαν, ωστόσο, να είναι υψηλότερα, αν τα ελαστικά δεν είχαν οικολογικό προσανατολισμό. Το ζύγισμα είναι εξαιρετικό, το τιμόνι άμεσο και νιώθεις ότι το κέντρο βάρους παραμένει χαμηλά, εξαφανίζοντας το μεγάλο απόβαρο της κατασκευής. Στο όριο εμφανίζεται ελαφριά υποστροφή η οποία είναι εύκολα ελεγχόμενη. Ωστόσο, στα κλειστά γλιστερά κομμάτια ή, ακόμα καλύτερα, στο χώμα με το γκάζι βαθιά και τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα προκύπτει ελαφριά υπερστροφή που είναι εύκολα ελεγχόμενη.

Ακόμα μια υπέροχη Taycan

Όταν έχεις να κάνεις με μια Porsche είναι βέβαιον πως η βάση είναι εξαιρετική και κάθε εκδοχή της ιδιαίτερα ικανή. Η Taycan Cross Turismo αποτελεί ένα τέτοιο παράδειγμα. Το καλοζυγισμένο πλαίσιο της Taycan γίνεται πιο πρακτικό, αλλά και πιο ικανό εκεί που η άσφαλτος τελειώνει, διατηρώντας, όμως, το DNA της μάρκας αναλλοίωτο. Η βασική έκδοση ικανοποιεί απόλυτα με την απόδοσή της και ρεαλιστικά δεν χρειάζεσαι τίποτα παραπάνω, ενώ σε κάθε διαδρομή χαίρεσαι που την οδηγείς και αυτό είναι μια αξία ανεκτίμητη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PORSCHE Taycan 4 Cross Turismo 2022   TIMH €100.300   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 350(476)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,1 sec, τελική 220 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 22,4 kWh/100km, 0

PORSCHE Taycan 4 Cross Turismo 2022

ΥΠΕΡ ΑΙΣΘΗΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ.

ΚΑΤΑ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ.