CAR AND DRIVER ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
TEST DRIVE: SUZUKI JIMNY 1.5 GLX VVT 102 PS

Test drive: Suzuki Jimny 1.5 GLX VVT 102 PS 26/10

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Είναι ένα μοναδικό αντικείμενο μελέτης το νέο Jimny. Ένα μικρό, τετραγωνισμένο γνήσιο off-road αυτοκίνητο με πλαίσιο τύπου «σκάλα» με τετρακίνηση και υποπολλαπλασιασμό σχέσεων με τιμόνι με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια (!) και 4 στροφές τιμονιού απ’ άκρη σε άκρη. Στοιχεία που βρίσκεις, πια, όχι σε αυτοκίνητα με trendy χρώματα, αλλά σε υλοποιήσεις που ως «βιόσφαιρα» έχουν οτιδήποτε ΔΕΝ περιλαμβάνει άσφαλτο. Λιτή σχεδίαση, σχεδόν μιλιτέρ, τετραγωνισμένο στα άκρα, θα το έλεγε κανείς ένα “baby G-Wagen”.

Πράγματι, οι ακμές στο νέο Jimny των 3,64 μέτρων μήκους (μαζί με την εξωτερική ρεζέρβα) δίνουν ρεσιτάλ και συνδέουν το παρόν με το παρελθόν της φίρμας και το LJ50 ή το μεταγενέστερο Samurai αλλά όχι με το προηγούμενο Jimny. Είναι η σχεδίασή του που το καθιστά –κατά τη γνώμη μας- ένα νέο all-time-classic. Δεν είναι αεροδυναμικό (δείτε το κάθετο παρμπρίζ και θα καταλάβετε), δεν είναι ό,τι αρτιότερο σε συναρμογή αλλά δείχνει «εργαλείο».

Το ίδιο και στο εσωτερικό με το λιλιπούτειο ταμπλό, τις αλενόβιδες και το σαγρέ σκληρό πλαστικό που βρίσκει κανείς σε…δραπανοκατσάβιδα. Είναι όμως αυτή η προσέγγιση που δημιουργεί την εικόνα του στιβαρού κι αυτό το πετυχαίνει 100%. Οι χώροι, τα καθίσματα εμπρός-πίσω είναι σίγουρα για την κάτω κλίμακα των σωματότυπων. Υπάρχει πάντως μια υποτυπώδης αίσθηση πρακτικότητας με κάποιες θέσεις για μικροαντικείμενα. Ας κάνουμε την πρόταση στη Suzuki για επιμήκυνση του πατώματος τύπου «σκάλα» για ένα μελλοντικό, πεντάθυρο Jimny. Η πλέον εμφανής διασύνδεση του παρελθόντος με το τεχνολογικό παρόν της Suzuki είναι οι διακόπτες αριστερά και δεξιά του τιμονιού για τα συστήματα ασφαλείας.

Υποστηρίζονται από κάμερα στο ύψος του εξωτερικού καθρέφτη και ραντάρ με σύστημα προειδοποίησης εκτροπής, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας αλλά και σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control), DSBS, καθώς και η οθόνη αφής με το γνώριμό μας multimedia περιβάλλον. Στο κεντρικό τούνελ, πίσω από τον 5άρη επιλογέα με τις… απελπιστικά κοντές σχέσεις, κρύβεται το «βαρύ πυροβολικό» του Jimny. Ο επιλογέας εμπλοκής της τετρακίνησης. Με την κίνηση να δίνεται υπό φυσιολογικές συνθήκες μόνο στους πίσω τροχούς, δύναται να εμπλακεί τετρακίνηση και με κοντές σχέσεις μετάδοσης (4WD-H και 4WD-L).

Ο 1500άρης 16βάλβιδος κινητήρας βενζίνης 102 ίππων είναι ατμοσφαιρικός και σε ήπιο ρυθμό περιστροφής είναι σχετικά ήσυχος. Αν πιεστεί γίνεται πιο θορυβώδης και ανεβάζει με μια κάποια ραθυμία. Παρ’ όλα αυτά πέτυχε να γράψει 13,0 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση, δείχνοντας μια κάποια ζωντάνια. Στο αστικό και περιαστικό οδικό δίκτυο μπορεί να κινηθεί με κάποια ποιότητα αρκεί να μη θεωρείτε ότι οδηγείτε κάποιο «κανονικό crossover». Οι λακκούβες είναι μια εύκολη υπόθεση όχι όμως και οι εγκάρσιες ανωμαλίες. Αν θελήσετε να κάνετε ένα ταξίδι με περισσότερα από 120 km/h θα εισπράξετε μια πρωτόλεια αίσθηση άνεσης, την ίδια που είχαμε νιώσει και στο Ignis ενώ μετρήσαμε και 70 dB στα 130 km/h. Επίσης ένα φρενάρισμα πανικού με πολλά χιλιόμετρα δείχνει την «ταπεινότητα» του συστήματος πέδησης με απλούς δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω.

Και από την άλλη, η γωνία προσέγγισης 37 μοιρών, η γωνία ράμπας 28 μοιρών και η γωνία διαφυγής 49 μοιρών αλλά και η απόσταση των 21 εκατοστών του πλαισίου από το έδαφος κάνουν το Jimny έναν γνήσιο trekker. Δε δυσκολεύεται να περάσει εμπόδια, να «καταπιεί» λακκούβες, να υπερκεράσει ένα χωμάτινο στίβο με άνεση και μεγάλη σιγουριά, μέχρι και να ντριφτάρει στο χώμα. Mέρος γι αυτή την ικανότητα πρέπει να αποδοθεί και στα ελαστικά Dueler H/T της Bridgestone με διάσταση 195/80-R15.  Εδώ στο χώμα είναι που νιώθει «σα στο σπίτι του» κι αυτό είναι κάτι που επιβεβαιώνεται από το μηχανολογικό του background. Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο είναι ότι η κατανάλωση τις ημέρες δοκιμής διατηρήθηκε στα 7,9 l/100km.

Με τιμή στα 17.670 ευρώ για το πλούσια εξοπλισμένο «μας» μοντέλο, το νέο Jimny είναι ένα ικανότατο εργαλείο «τσέπης» κάτι σαν ελβετικός σουγιάς που μπορεί να σε συντροφεύει για χρόνια. Πιστεύουμε ότι στην Ελλάδα των δύσκολων αστικών ιστών και των απρόβλεπτων καταστάσεων που έρχονται με τον πρώτη νεροποντή ή τον ξαφνικό χιονιά, το Jimny θα είναι πρώτης τάξης λύση. Περισσότερα για την πρώτη αναλυτική δοκιμή του νέου Suzuki Jimny μπορείτε να διαβάσετε στο Car and Driver Δεκεμβρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • TEST DRIVE KIA CEED 1.4 T-GDI 140PS 18/11

    Δοκιμάζουμε το ΚΙΑ CEED 1.4 T-GDI 140PS

    Η KIA έχει βαλθεί να αποδείξει ότι κάνει πρωταθλητισµό. Παίρνοντας µάλλον έµπνευση από το ποδόσφαιρο, αποφάσισε εδώ και καιρό να αφήσει την εσωστρέφεια και το τοπικιστικό στοιχείο και να γίνει ένας άξιος αντίπαλος απέναντι στις µεγάλες δυνάµεις της...

  • TEST DRIVE HONDA CIVIC 1.6 I-DTEC 120 PS 11/11

    Δοκιμάζουμε το Honda Civic 1.6 i-DTEC 120 PS

    Το Honda Civic συνεχίζει την πορεία του στην αγορά, αυτήν τη φορά µε τον turbodiesel κινητήρα των 1,6 lt και των 120 PS, ο οποίος έλειπε µέχρι σήµερα από τη γκάµα των διαθέσιµων κινητήρων, µιας και οι Ιάπωνες ήθελαν το χρόνο τους προκειµ...

  • ΤEST DRIVE OPEL ASTRA 1.4T 150 PS BLACK EDITION 7/11

    Δοκιμάζουμε το Opel Astra 1.4T 150 PS Black Edition

    Στον αθλητισµό συνηθίζεται να λένε ότι ο νικητής είναι αυτός που όλοι θυµούνται. Στο στίβο των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς, το Astra δικαιούται να το 'φωνάζει'.

  • TEST DRIVE: FORD FIESTA ACTIVE 1.5 DCI 120 PS 4/11

    Δοκιμάζουμε το Ford Fiesta Active 1.5 DCI 120 PS

    Αρκούν δυο δάχτυλα µεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος για να κάνουν ένα αυτοκίνητο το hit του ελληνικού καλοκαιριού που ακόμα συνεχίζεται απτόητο. Το Fiesta Active µας επιβεβαιώνει ότι αρκούν και µε το παραπάνω.

  • 2018 DS 7 CROSSBACK 1/11

    Δοκιμάζουμε το νέο DS 7 Crossback

    Ένα μεγάλο, εντυπωσιακό αυτοκίνητο, για ένα μεγάλο, εντυπωσιακό comeback. Η DS Automobiles, το πολυτελές brand της Citroen, κάνει ρελάνς στην κατηγορία, ρίχνοντας όλα της τα όπλα, αισθητικά, τεχνολογικά, ποιοτικά σε μια κατηγορία που γίνεται…πόλεμος. Mesdames et messieurs...

  • 2018 CUPRA ATECA 31/10

    Δοκιμάζουμε στη Βαρκελώνη το νέο Cupra Ateca (Video)

    Οι Ισπανοί με το νέο Cupra Ateca αποδεικνύουν πώς ένα mainstream SUV μπορεί να αποτελέσει τον 'φονέα γιγάντων' σε αντίστοιχες premium υλοποιήσεις. Και των GTi συμπεριλαμβανομένων…

  • MAXXIS VICTRA SPORT 5 31/10

    Δοκιμάζουμε τα νέα ελαστικά υψηλών επιδόσεων της Maxxis (Video)

    Την παρουσία της στην ελληνική αγορά επιχειρεί να ενισχύσει η Maxxis, παρουσιάζοντας στο απαιτητικό τερέν του Αυτοκινητοδρομίου των Σερρών τη νέα σειρά ελαστικών υψηλών επιδόσεων Victra Sport 5.

  • TEST DRIVE 2018 NISSAN JUKE 1.6 XTRONIC 112 PS 29/10

    Δοκιμάζουμε το Nissan Juke 1.6 XTRONIC 112 PS

    Πιο ώριμο από ποτέ, το Nissan Juke ενισχύει τον αστικό χαρακτήρα του, συνδυάζοντας έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.598 κ.εκ. με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (CVT).

  • TEST DRIVE: SUZUKI JIMNY 1.5 GLX VVT 102 PS 26/10

    Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα: Suzuki Jimny 1.5 GLX VVT 102 PS

    Το είδαμε στα λιμάνια, το είδαμε στους δρόμους, το είδαμε σε social media και με το ανάλογο buzz. Τώρα λοιπόν, εδώ στην Ελλάδα, δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Jimny. Όχι άλλο ένα crossover.

  • TEST DRIVE: VOLVO XC60 T8 TWIN ENGINE 407 PS 25/10

    Δοκιμάζουμε: Volvo XC60 T8 Twin Engine 407 PS

    Δύο τύποι κινητήρων, µισή κατανάλωση, πολλαπλάσια ισχύς. Το Volvo XC60 T8 παίζει στα δάχτυλα την άλγεβρα της τεχνολογίας και οδηγεί το New Deal της αυτοκίνησης στην πιο σηµαντική της δεκαετία.

  • 2018 BMW M5 COMPETITION 21/10

    Oδηγούμε: ΒΜW M5 Competition 625 PS

    Με 25 επιπλέον άλογα και σημαντικές επεμβάσεις στο πλαίσιο, η BMW δημιουργεί το κορυφαίο σπορ σεντάν του κόσμου.

  • TEST DRIVE 2018 NISSAN QASHQAI 19/10

    Οδηγούμε το Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 & 160 PS

    Στη Nissan αποφάσισαν να αντικαταστήσουν τους υπερτροφοδοτούμενους 1.2 και 1.6 βενζινοκινητήρες με τον καινούργιο 1.3 DiG-T μέγιστης ισχύος 140 PS και 160 PS, αντίστοιχα, αναλόγως της εκδοχής του. Οι λόγοι; Η μείωση της κατανάλωσης, των ρύπων καθώς και του διοξειδίου του...

  • TEST DRIVE FORD ECOSPORT 1.5L ECOBLUE 125 PS IAWD 14/10

    Δοκιμάζουμε το Ford EcoSport 1.5L EcoBlue 125 PS iAWD

    Το είχαµε γράψει, το είχαµε πει σε κατά καιρούς παρουσιάσεις της Ford και να που τώρα έγινε πραγµατικότητα! Η κατηγορία των συµπαγών αυτοκινήτων ελευθέρου χρόνου αποκτά το πρώτο της 'γήινο' τετρακίνητο µοντέλο.

  • TEST DRIVE 2019 HONDA CR-V 12/10

    Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το νέο Honda CR-V (Video)

    Το Honda CR-V δε χρειάζεται συστάσεις. Κι όμως είναι τόσα τα κατορθώματά του που το κατατάσσουν στο κλαμπ των κορυφαίων αυτοκινήτων παγκοσμίως. Σκεφτείτε λοιπόν τώρα που ανανεώθηκε εκ βάθρων τι μπορεί αυτό να σημαίνει για τη μετέπειτα πορεία του.

  • TEST DRIVE SKODA OCTAVIA RS 2.0 TDI 184 PS DSG 4X4 10/10

    Δοκιμάζουμε: Skoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4X4

    Τα δύο πρόσωπα του Ιανού: Η αρχαία ρωµαϊκή θεότητα µε τα δύο πρόσωπα, εκείνη που όριζε πύλες είναι στην περίπτωσή µας ο καλύτερος τρόπος να περιγράψεις τούτο το αυτοκίνητο.