2022 Subaru Forester e-Boxer: Δοκιμάζουμε το ικανό SUV


Αψεγάδιαστη made in Japan υλοποίηση, πλούσιος εξοπλισμός, mild hybrid σύστημα, αλλά και ικανό off-road το Forester e-Boxer.

  • 19/6/2022

Σε μια εποχή της αυτοκίνησης με τον «διαμερισμό» των μηχανικών μερών και την έλλειψη ταυτότητας στο βωμό της μείωσης του κόστους παραγωγής, η Subaru συνεχίζει τον μοναχικό δρόμο που έχει χαράξει, λες και αδιαφορεί για ότι γίνεται γύρω της. Βρίσκεται στο δικό της «συννεφάκι» επιμένοντας σε μοναδικές κατασκευές οι οποίες και την διαχωρίζουν πλήρως από τον όποιο ανταγωνισμό καταφέρνοντας να κρατήσει ακόμη «ζεστό» το φανατικό της κοινό, εκείνο που την πρωτογνώρισε μέσα από τα ανίκητα Impreza WRC ή τις πιο… γήινες κατασκευές με σήμα κατατεθέν το STi, τη συμμετρική τετρακίνησης και τις… «φτερούγες»!

Σε έναν κόσμο που όλοι μας θέλουμε να ξημερώσει πιο καθαρός από ρύπους, αυτή η πολύ αξιόλογη εταιρεία, δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση αναφορικά με το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, φροντίζοντας να διατηρήσει το κατασκευαστικό της DNA ενσωματώνοντας πράσινες τεχνολογίες.

Στο πλαίσιο αυτό και η εξέλιξη του Forester, του αυτοκινήτου που έδωσε άλλη διάσταση στην έννοια SUV όταν παρουσιάστηκε το 1997 αναφορικά με τις δυνατότητές του off road, έχοντας φθάσει την παραγωγή του σε παγκόσμιο επίπεδο τα 4,5 εκατομμύρια μέχρι στιγμής, ένα μοναδικό επίτευγμα από μια εταιρεία που δεν είναι μαζικός κατασκευαστής…

Νέα φιλοσοφία

Στη σύγχρονη εκδοχή του, το ιαπωνικό μοντέλο, φέρει την κωδική ονομασία e-Boxer, γεγονός που προϊδεάζει ότι ο επίπεδος κινητήρας του συνεπικουρείται με υβριδικό σύστημα προκειμένου να μειώνονται οι ρύποι. Και πράγματι έτσι ακριβώς συμβαίνει, καθώς ο 2λιτρος τετρακύλινδρος Boxer κινητήρας απόδοσης 150 ίππων και 194 Nm ροπής (πάντα με φυσική «αναπνοή»), ενσωματώνει ένα mild hybrid σύστημα 48Volt με ηλεκτροκινητήρα 12,3 kW (16,7 PS) και 66 Nm ροπής, που βρίσκεται αποθηκευμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Πρόκειται για μια επιλογή, ώστε να υποστηριχθεί η τεχνολογία της συμμετρικής τετρακίνησης, αλλά και να μην μεταβληθεί το χαμηλό κέντρο βάρους (που εξασφαλίζει ο επίπεδος κινητήρας), αλλά και η σχεδόν τέλεια αναλογία ανάμεσα στους δύο άξονες: 51% εμπρός-49% πίσω.

Το υβριδικό σύστημα μπορεί να έχει προσθέσει κάποια επιπλέον κιλά (110 kg), καθώς η μπαταρία είναι σχετικά μεγάλη (13,5 kWh), προκειμένου να αποθηκεύει περισσότερη ενέργεια. Παρόλα αυτά, πρόκειται για ένα mild hybrid σύστημα, γεγονός που σημαίνει πώς συνεπικουρεί τον κινητήρα στις χαμηλές στροφές, ενώ δεν προσφέρει ηλεκτρική λειτουργία περισσότερη από 1,6 km και έως 40 km/h. Ωστόσο, η οικονομία που προσφέρει μπορεί να φθάσει και το 11% σύμφωνα με τον κατασκευαστή, συγκριτικά με τον συμβατικό 2λιτρο κινητήρα.

Φυσικά και προβλέπεται σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση που φορτίζει την μπαταρία, ενώ να σημειώσουμε πώς μέσω του συστήματος X-Mode το σύστημα τετρακίνησης υποβοηθείται με τις επιλογές «Snow/Dirt» και «Deep Snow/Mud» το οποίο και προσαρμόζει αναλόγως το κιβώτιο CVT, η απόκριση του κινητήρα, αλλά και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, ενώ προβλέπεται και Hill Descent Control.

Παράλληλα, μέσω του συστήματος διαχείρισης κινητήρα/κιβωτίου SI-Drive προσφέρονται δύο επιλογές απόδοσης, Intelligent (I) για καθημερινή χρήση και Sport (S) για ταχύτερη απόκριση, μέσω διακόπτη στο τιμόνι.

Αυτά είναι μεταξύ άλλα τα βασικά συστατικά της κατασκευαστικής φιλοσοφίας της νέας εποχής του Forester, για το οποίο να συμπληρώσουμε την αψεγάδιαστη ποιότητας κατασκευής. Κορυφαία συναρμογή και ποιότητα υλικών στην όψη και την αφή, προσοχή στην λεπτομέρεια σε σημείο που να αναρωτιέσαι η Subaru σε τι διαφέρει από ένα μοντέλο του premium ανταγωνισμού… Ίσως στην έλλειψη μια διαφορετική σχεδιαστική προσέγγισης, από εκείνη που ακολουθούν οι Ιάπωνες…

Χώροι και ανέσεις

Οι ευμεγέθεις διαστάσεις του αμαξώματος (4,64Χ1,815Χ1,730) και το μεταξόνιο 2,670 μέτρων δημιουργούν όλες τις αναγκαίες και ικανές συνθήκες  για ένα πραγματικά ευρύχωρο εσωτερικό, τη στιγμή που ο χώρος αποσκευών δείχνει ανεπηρέαστος (509-1.779 lt) από την ύπαρξη της μπαταρίας στο δάπεδο.

Το Forester θα φιλοξενήσει με άνεση 5 ενήλικους επιβάτες στο άνετο εσωτερικό του προσφέροντας παράλληλα πολλές έξυπνες λύσεις και κρυφούς αποθηκευτικούς χώρους για τα αντικείμενά τους.

Στον αντίποδα, η εργονομία, καθώς η πληθώρα διακοπτών απαιτεί έναν χρόνο εξοικείωσης από τον οδηγό μέχρι να αντιληφθεί το τι κάνει ο καθένας.

Τι αλλάζει στο MY 2022

Με αφορμή την 25ή επέτειo από την παραγωγή του, η Subaru προχώρησε σε κάποιες βελτιώσεις στο Forester e-Boxer που έχουν να κάνουν με την ενσωμάτωση της ομπρέλας ηλεκτρικών συστημάτων EyeSight Driver Assist στον βασικό εξοπλισμό και την χρήση της αναβαθμισμένης πλατφόρμας Subaru Global Platform.

To σύστημα EyeSight Driver Assist διαθέτει ευρύτερο οπτικό πεδίο - σχεδόν διπλάσιο - με 11 λειτουργίες ασφαλείας μεταξύ των οποίων 3 νέες: Automatic Emergency Steering, Adaptive Cruise control με Lane Centering και Lane Departure Prevention που αναγνωρίζει επιπλέον ως λωρίδα την άκρη του δρόμου ή το γρασίδι.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το Driver Monitoring System, όπου μέσω μιας κάμερας στο ταμπλό, το σύστημα που αναγνωρίζει το πρόσωπο του οδηγού και τον προειδοποιεί σε περίπτωση κούρασης ή απόσπασης προσοχής και προσαρμόζει τις ρυθμίσεις του καθίσματός του, των καθρεπτών και του κλιματισμού, πλέον έχει εμπλουτιστεί με μια νέα λειτουργία ελέγχου χειρονομιών που επιτρέπει στον οδηγό να ανεβάζει και να μειώνει τη θερμοκρασία του αυτόματου συστήματος ελέγχου κλιματισμού με την κίνηση του χεριού του!

Τέλος, η αναβαθμισμένη Subaru Global Platform (SGP) διαθέτει βελτιωμένα ελατήρια και αμορτισέρ, ώστε να επιτυγχάνεται καλύτερος έλεγχος και απόσβεση κραδασμών.

Στην πράξη

Το Subaru Forester εξακολουθεί να είναι ένα «διαφορετικό» αυτοκίνητο, υπό την έννοια πώς δεν υπάρχει όμοιό του στην κατηγορία των SUV. «Μοναδικό» το κάνει η ιδιαίτερη εμφάνισή του που είμαστε σίγουροι ότι ελάχιστοι θα βρουν ελκυστική, λόγω και της ιαπωνικής συντηρητικής παράδοσης. Ωστόσο, το ευμέγεθες αμάξωμά του σε καμία περίπτωση δεν θα περάσει απαρατήρητο...

Πιο… μοναδικό στα οδικά του χαρακτηριστικά και αυτό λόγω του boxer κινητήρα, της συμμετρικής τετρακίνησης, αλλά και εκείνης της ξεχωριστής αίσθησης που η Subaru καταφέρνει να περνά από γενιά σε γενιά στα αυτοκίνητά της.

Το νέο Forester κυλάει ήσυχα στους τροχούς του και μπορεί να αποσβέσει με χαρακτηριστική ευκολία το ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων φιλτράροντας (σχεδόν) τα πάντα. Στην αυτοκινητόδρομο θα ταξιδέψει με άνεση προσφέροντας ένα ευχάριστο ταξίδι και μέχρι εκεί. Αν έχετε στο μυαλό σας επιδόσεις ενός… Forester Turbo του πρόσφατου παρελθόντος θα πρέπει να το ξεχάσετε, καθώς ο e-Boxer είναι αρκετά φιμωμένος προκειμένου να είναι εναρμονίζεται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών ρύπων. Εξάλλου, σύμφωνα με τα εργοστασιακά στοιχεία το Forester έχει τελική 188 km/h και με τη διαδικασία της επιτάχυνσης (0-100 km/h) να ολοκληρώνεται στα 11,8 δευτερόλεπτα.

Το μοτέρ είναι νωθρό στην χαμηλή κλίμακα και εφόσον περάσει τις 3.500 σ.α.λ. ανταποκρίνεται πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού, με ανάλογο αντίκτυπο στα καύσιμο, φυσικά. Ωστόσο με μια μέση ωριαία ταχύτητα 120-130 km/h θα καταναλώνει 7,5 lt/100 km.

Στην πόλη, η κατανάλωση αυξάνεται σημαντικά στην περιοχή των 9-9,5 lt/100 km και θα χρειαστεί πολύ προσοχή στην πίεση του δεξιού πεντάλ για να κατέβει.

Ωστόσο, ένα σημαντικό προσόν του Forester είναι οι δυνατότητές του εκτός δρόμου που το κατατάσσει, αν όχι στο πιο «ικανό» SUV της κατηγορίας, σίγουρα σε ελάχιστα που δεν θα βάλουν όπισθεν στην πρώτη δυσκολία.

Συμμετρική τετρακίνηση με ηλεκτρονικό έλεγχο, αλλά και απόσταση από το έδαφος 22 εκατοστά είναι από μόνα τους δύο στοιχεία που κάνουν τη διαφορά. Τα άλλα δύο είναι οι εμπειρία του οδηγού, αλλά και ο τύπος του ελαστικού (ας μη γελιόμαστε, είναι το Α και το Ω) για να πας πιο μακριά.

Συνεπώς, το Forester ακολουθεί πιστά την παράδοση της Subaru στην κατασκευή ποιοτικών, αλλά και… ιδιαίτερων αυτοκινήτων. Είναι αψεγάδιαστο ως υλοποίηση με υλικά που συναντάς σε πιο ακριβές κατηγορίες, διαθέτει ένα στιβαρό πλαίσιο και είναι άνετο και ευχάριστο οδηγικά, παρόλο που δεν ικανοποιεί με τις επιδόσεις του. Από το mild hybrid σύστημα δεν υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες σε ότι αφορά την εξοικονόμηση καυσίμου, ωστόσο η κατανάλωσή του με συνετή οδήγηση είναι δυνατόν να κινηθεί κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Στη νέα version (ΜΥ 2022) διαθέτει πλουσιότερο εξοπλισμό από την βασική έκδοση, προϋποθέτοντας 39.990 ευρώ για την entry level έκδοση Free.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUBARU FORESTER e-Boxer 2022 2022   TIMH €39.990   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150) / 5.600 – 6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 194 / 4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,8 sec, τελική 188 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 9 L/100km, 185 g/km

SUBARU FORESTER e-Boxer 2022 2022

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΑΝΕΣΗ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ, ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑ, ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ.

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΧΑΜΗΛΑ.