Volkswagen Tiguan 1.4 TSI eHybrid 245 PS «R-Line»- Test Drive


Δεν πρόκειται απλώς για ένα SUV. Είναι η απόλυτη σπορ έκφανση ενός δημοφιλούς οικογενειακού που εξηλεκτρίστηκε για να προσφέρει ακόμα περισσότερες… ανατριχίλες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 1/5/2021
Κοιτάς την άσφαλτο εμπρός σου. Φεύγει ο δρόμος, χάνεται πίσω από τα δέντρα και την ανοιξιάτικη ορμή της φύσης. Κοιτάς δίπλα σου και είναι ο χωματόδρομος που ξέρεις ότι φτάνει σ’ εκείνο το πλάτωμα, εκεί όπου έχεις πάει μια δυο φορές να αδειάσεις το μυαλό σου, να τα βρεις για λίγο με τον εαυτό σου.
 
Κι έχεις το νέο Tiguan για δοκιμή. Αυτό το νέο Tiguan, απόγονος της πρώτης προσπάθειας των Γερμανών στους σύγχρονους καιρούς να αποτάξουν τα Synchro και τα Iltis του παρελθόντος τους, με ένα μοντέρνο SUV.
 
Και τώρα, το μοντέρνο έγινε αυτό που αρέσει πιο πολύ στους Γερμανούς: ένας μεταμοντέρνος, τεχνολογικός καμβάς, ένα auto-δόμημα δωρικού ρυθμού που σφύζει από ποιότητα, κύρος και ρώμη. Με τις ζελατίνες ακόμα στα μαρσπιέ και στις μεγάλες οθόνες παραλάβαμε το νέο Volkswagen Tiguan στην έκδοση eHybrid DSG6 R-Line, ένα μπλεντάρισμα από οικολογία με πριζάτη ηλεκτροκίνηση και σπορτίφ layout για το κάτι παραπάνω σε οδηγική ευχαρίστηση ιδίως εκεί όπου υπάρχει άσφαλτος.
 
 
Το βλέπεις και ξέρεις ότι με 4,511 μέτρα μήκος, 1,859 μέτρα πλάτος και ύψος στα 1,665 μέτρα, το νέο Tiguan και θέλει και μπορεί να δείξει σαν ένα μικρό Touareg. Φαρδιά μάσκα, ψηλά τοποθετημένο καπό, hi-tech LED φώτα κι επιπλέον σπορ προφυλακτήρες, παχιά μαρσπιέ, διαχύτης και αεροτομή για την έκδοση R-Line της δοκιμής μας, με χορταστικά ελαστικά να ολοκληρώνουν την εικόνα ενός συνόλου που αναδύει τεστοστερόνη ενός αθλητή άρσης βαρών και όχι ταχύτητας.
 
Οικογενειακό
Η προσήλωση μεγάλης μερίδας κόσμου στο Tiguan βασίζεται εν πολλοίς σε όσα προσφέρει απλόχερα στο εσωτερικό του. Πρώτον, οι χώροι. Είναι ένα ευρύχωρο καλοφωτισμένο σαλόνι για πέντε ενηλίκους, που πλέον έχει αποκτήσει την πατίνα του ακριβού, χωρίς να απαρνιέται την πρακτικότητα και την προσαρμοστικότητα ενός αυτοκινήτου το οποίο θα μπορούσε να κονταροχτυπηθεί με οποιοδήποτε πολυχρηστικό.
 
 
Ρυθμιζόμενη κατά τον διαμήκη άξονα πίσω σειρά καθισμάτων κατά 16 cm και ένας χώρος αποσκευών μέχρι 1.655 λίτρα, και δεν υπολογίζουμε λίτρα χώρων με ερμάρια, θήκες και ντουλαπάκια. Την ίδια, όμως, στιγμή που όλη η οικογένεια μπορεί να νιώθει άνετα, ο οδηγός μπορεί να είναι απολύτως συγκεντρωμένος στα της οδήγησης, χάρη στη νέα, οδηγοκεντρική σχεδίαση του ταμπλώ και τα πολλά συστήματα άνεσης (όπως το στάνταρ σύστημα αυτόματου κλιματισμού “Air Care” Climatronic 3 ζωνών), ελέγχου και ασφαλείας που, σαν φύλακες- άγγελοι στέκονται εκεί, 24/7.
 
 
Είναι όλα τα συστήματα τελευταίας γενιάς και, υπό το σχήμα IQ. DRIVE, περιλαμβάνουν στάνταρ Multi-collision Brake, Front Assist με City Emergency Braking και προστασία πεζών, Lane Assist, Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης, Adaptive Cruise Control που παίρνει δεδομένα από κάμερα και GPS, Σύστημα Αυτόματης Προσαρμογής φωτισμού μεγάλης σκάλας αλλά και Αισθητήρες Υποβοήθησης Στάθμευσης εμπρός – πίσω.
 
 
Ενδιαφέρον, επίσης, έχει το προαιρετικό σύστημα Travel Assist με χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης που προσφέρει υποβοήθηση στο τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση σε ταχύτητες έως 210 km/h. Και μιας και αναφερθήκαμε σε bits και bytes ναι, το ταμπλώ και το συνολικό περιβάλλον εργασίας είναι νέας εποχής, όπως την έχουμε δει στα Golf.
 
 
Το Digital Cockpit με ψηφιακά όργανα και οθόνη 10 ιντσών είναι μια επανάσταση, τόσο για τον οδηγό, όσο και για τη φίρμα και χρειάζεται πολλή προσήλωση και εξοικείωση, προκειμένου να κάνετε και τα πιο απλώς πράγματα μέσω κουμπιών και ρυθμιστικών αφής, όπως άλλωστε είναι και η οθόνη υψηλής ευκρίνειας, μέσω της οποίας ελέγχονται τα συστήματα Infotainment νέας γενιάς MIB3 που περιλαμβάνουν on line υπηρεσίες για να έχετε όλον τον κόσμο στα ακροδάχτυλά σας.
 
Εκ των έσω
Tiguan, λοιπόν, και plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα για πρώτη φορά. Πρόκειται για τον ιδιαίτερα αποδοτικό συνδυασμό ενός turbo, τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.4 TSI ισχύος 150 PS και ενός ηλεκτροκινητήρα 115 PS που χρησιμοποιείται και σε άλλα best sellers της Volkswagen.
 
 
Η συνδυαστική ισχύς στο νέο Tiguan eHybrid είναι 245 PS (180 kW), η δε μέγιστη ροπή είναι 400 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας σχηματίζει μια συμπαγή μονάδα, μαζί με το ειδικά σχεδιασμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων. Η μονάδα συνδέεται απευθείας με τον εγκάρσια τοποθετημένοκινητήρα TSI, με την κίνηση να μεταδίδεται αποκλειστικά στον μπροστινό άξονα.
 
 
Εκκινεί πάντα σε E-MODE, με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία έχει φορτιστεί επαρκώς και μπορεί να οδηγηθεί με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια σε ταχύτητες έως και 130 km/h, ενώ μπορεί να καλύψει ηλεκτροκίνητα περίπου 47 χιλιόμετρα, με πλήρως φορτισμένη μπαταρία.
 
 
Κι όπως αντιλαμβάνεται κανείς το πήγαιν’ έλα τής κάθε ημέρας εύκολα μπορεί να γίνει αμιγώς ηλεκτρικά. Ως αποτέλεσμα, οι περισσότερες μέσες ημερήσιες διαδρομές θα καλύπτονται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και με μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την κίνηση.
 
 
Κι αν έχεις ξεμείνει από αποθέματα ηλεκτρισμού, τότε μπορείς να φορτίσεις, είτε εν κινήσει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13 kWh είτε από τη θύρα φόρτισης μπροστά, στην πλευρά του οδηγού. Ανάλογα με την πηγή ισχύος, η φόρτιση πραγματοποιείται με εναλλασσόμενο ρεύμα 2,3 ή 3,6 kW (AC) με χρόνους φόρτισης 5 ώρες και 3:40 ώρες, αντίστοιχα.
 
Πειθαρχημένο
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
VOLKSWAGEN Tiguan 1.4 TSI eHybrid 245 PS R-Line

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ83

Οδηγείς και από τις εξελληνισμένες οθόνες κινούμενα γραφικά σού δείχνουν το ταξίδι της ενέργειας προς τους -τι κρίμα!- μόνον εμπρός τροχούς. Γίνεται απρόσκοπτα αυτό το ταξίδι. Μόνον ένας πολύ αναλυτικός οδηγός μπορεί να αντιληφθεί κάποιο «σκαλί», όταν εναλλάσσεται ο τρόπος λειτουργίας και το πάντρεμα θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, αλλά η δύναμη και η ροπή είναι όλες εκεί να σε σπρώξουν πιο γρήγορα, πιο δυνατά σε ένα ταξίδι με ποιότητα στον αυτοκινητόδρομο και με μπρίο σε μια απαιτητική ορεινή διαδρομή. Υπό πίεση δεν ακούγεται τίποτε ενοχλητικό (αλλά ούτε και κάτι σπορ!).
 
 
Όμως, όταν είσαι Volkswagen κι έχεις ιδρύσει μια κατηγορία, αυτή των GTI, κρίμα δεν είναι να μην έχεις κάτι ανάλογο κι εδώ σε ένα SUV στην εποχή του εξηλεκτρισμού; Το ξέρουμε το κουμπί. Γράφει GTE και βρίσκεται διπλά στον επιλογέα του DSG κιβωτίου, με τον ηλεκτροκινητήρα και τον TSI να παρέχουν συνδυαστικά τη μέγιστη ισχύ 245 ίππων.
 
Μην ξεψαρώσετε, όμως, γρήγορα. Η μάζα είναι μεγάλη στα 1.811 κιλά, το κέντρο βάρους ψηλότερο ενός sedan και η έκδοση R-Line σπορτίβικα στημένη με φαρδιά ελαστικά Pirelli Scorpion Verde 255/40-R20 και με ζάντες με την πολύ αβανταδόρικη ονομασία “Suzuka” (!) δείχνει δύο πράγματα: τη σκληρότητα με την οποία δουλεύει το σύστημα των αναρτήσεων με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω να διατηρήσουν τις γωνίες των τροχών και τη μάζα των μπαταριών σε συνεργασία, αλλά ταυτόχρονα τη συγκινητική –εκ του αποτελέσματος- προσπάθεια των μηχανικών της Volkswagen να διατηρήσουν την άνεση σε ένα βαρύ SUV τέτοιων διαστάσεων.
 
 
Από την άλλη, βέβαια, και προς τον δρόμο της… εξομάλυνσης των οδικών χαρακτηριστικών, το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με το DCC (Dynamic Chassis Control με επιλογή οδηγικού προφίλ) ανάμεσα σε Comfort, Normal και Sport με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Όσο για τα της κατανάλωσης; Μην το ψάχνετε. Τα σενάρια είναι σχεδόν αναρίθμητα. Από μηδενική κατανάλωση βενζίνης μέχρι 11,7 L/100 km με πιεσμένο τέμπο, και με παράλληλη φόρτιση των μπαταριών εν κινήσει, οι τρόποι να εξοικονομήσεις ή να καταναλώσεις ενέργεια είναι πάμπολλοι.
 
Ας μαζέψουμε λίγο τις σκέψεις μας 
Η Volkswagen ξεκίνησε σεμνά το 2007 με ένα μοντέλο, το Tiguan, να μπει στα χωράφια κραταιών ονομάτων στην κατηγορία των SUV. Σήμερα, μετρά 6 μοντέλα. Το με πολυχρηστικές ανησυχίες, compact T-Cross, το best-seller και πολύ youngster T-Roc, το μοναδικό SUV cabrio της κατηγορίας T-Roc Cabriolet, το «εργαλείο» Touareg, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της φίρμας, το ID.4, και, βέβαια, το νέο Tiguan σε μια πλειάδα εκδόσεων.
 
 
Γιατί, λοιπόν, να δώσεις καμιά σαρανταριά χιλιάδες ευρώ για ένα Volkswagen; Κατ’ αρχάς, το νέο Tiguan δεν είναι οποιοδήποτε Volkswagen, αλλά το απόλυτο οικογενειακό της κατηγορίας που το ξεπερνά μόνο το…Tiguan Allspace. Έχει πλέον μπόλικο know-how (γι΄ αυτό και απαριθμήσαμε… μισή ντουζίνα μοντέλα της φίρμας), όλη την παλέτα υπερσύγχρονων τεχνολογιών ασφάλειας, έναν userfriendly συνδυασμό κινητήρων, αλλά και το πιο στιβαρό πάτημα που έχουμε νιώσει τελευταίως από ένα SUV της κατηγορίας.
 

Ναι, δεν έχει τον οδηγικό χαρακτήρα ενός Ford Kuga, ούτε τη σχεδιαστική εξωστρέφεια ενός Peugeot 3008. Είναι, όμως, ένα δείγμα σύγχρονου αυτοκινητικού πολιτισμού που πετυχαίνει κάτι δύσκολο: να ξεχωρίσει όντας ρωμαλέο, να αντέξει και να σε υπηρετήσει χωρίς να σε πατρονάρει. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN Tiguan 1.4 TSI eHybrid 245 PS R-Line 2021   TIMH €40.220   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.395 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 180 (245)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,5 sec, τελική 205 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,8 L/100km, 41 g/km

VOLKSWAGEN Tiguan 1.4 TSI eHybrid 245 PS R-Line 2021

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΔΥΝΑΜΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΜΙΚΡΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ, ΙΣΧΥΡΑ ΕΠΕΜΒΑΤΙΚΟ ESP, INFOTAINMENT ΜΙΒ3.