30 Χρόνια Πριν: Opel Frontera, o προάγγελος του Granland – Tο θυμάστε;


Στην έκθεση της Γενεύης το 1991 η γερμανική φίρμα παρουσίασε ένα καθαρόαιμο off-road, συμπαραγωγή με την Isuzu.

  • KEIMENO: BΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/11/2021

Οι κατηγορίες –segments- των αυτοκινήτων ήταν σαφείς επί δεκαετίες. Από τη μία, υπήρχαν άνετα αυτοκίνητα για τον δρόμο, ενώ, από την άλλη, τα πιο καθαρόαιμα off-road προορίζονταν για οδήγηση εκτός δρόμου. Ωστόσο, τέτοια οχήματα δεν ήταν ιδιαίτερα πολιτισμένα στην άσφαλτο. Όλα αυτά άλλαξαν το 1991.

Τότε η Opel παρουσίασε ένα τετρακίνητο όχημα ελεύθερου χρόνου, με την ονομασία Frontera («σύνορο» στα ισπανικά) στο τότε Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Στην πραγματικότητα, το αυτοκίνητο αποτελούσε μια παραγωγή της Isuzu με την ονομασία MU που τελούσε -όπως τότε και η Opel- υπό την αιγίδα της General Motors.

Έγιναν δύο παρουσιάσεις: το συμπαγές Opel Frontera Sport ήταν το πρώτο που διέθετε αρετές σημερινών SUV, ενώ το πεντάθυρο Frontera με μακρύ μεταξόνιο ήταν ο προάγγελος των σύγχρονων off-road λιμουζινών. Πριν από τριάντα χρόνια, λοιπόν, το Opel Frontera ήδη συνδύαζε βέλτιστες ικανότητες εκτός δρόμου με καλή συμπεριφορά στον δρόμο και σύγχρονη σχεδίαση.

Με το Frontera, η γερμανική μάρκα ίδρυσε την κατηγορία ‘’4x4 all-rounders’’ και από εκεί και μετά η τετρακίνηση διαδόθηκε με ραγδαίους ρυθμούς. Στη Γερμανία, το νέο αυτοκίνητο αναδείχτηκε off-roader της χρονιάς το 1991 και το 1992. Μέχρι το 1993, το Frontera είχε ήδη αφήσει πίσω τον ανταγωνισμό και κατείχε την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις. Το 1993 και το 1994, ήταν το off-roader με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, με τη Γερμανία ως τη μεγαλύτερη αγορά του. Περισσότερα από 320.000 οχήματα ταξινομήθηκαν κι έτσι το Frontera πολύ σύντομα εξελίχθηκε από “bestseller” σε “trendsetter”.

Τα χρόνια κύλισαν, οι συμπαραγωγές συνέχισαν με τη  μετονομασία του Frontera σε Antara και φτάσαμε πλέον στις μέρες μας, με μία ακόμα συμπαραγωγή, αυτήν τη φορά στους κόλπους της Stellantis, με τη νέα γενιά Grandland.