CAR AND DRIVER 10 BEST 2023: Αυτά είναι τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα της χρονιάς!


Οι συντάκτες του Car and Driver σε μια χρονιά δύσκολη για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία (πανδημία, ελλείψεις ημιαγωγών, πολεμικές συγκρούσεις, καθυστερήσεις αυτοκινήτων) οδήγησαν περισσότερα από 250 νέα μοντέλα και ανακηρύσσουν τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα που ξεχώρισαν με βάση τις επιμέρους ποιότητες και τα μοναδικά τους χαρακτηριστικά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ CAR AND DRIVER ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, ΑΡΧΕΙΟ
  • 6/1/2023

Best CITY CAR: Toyota Aygo X

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Toyota κατακτά διάκριση στις μικρές κατηγορίες. Το ίδιο είχε πράξει με την εμφάνιση του πρώτης γενιάς Aygo. Τώρα, όμως, το παιχνίδι άλλαξε κανόνες. Και αυτό επειδή η ιαπωνική φίρμα συνεχίζει μόνη της να επενδύσει στην κατηγορία αυτοκινήτων πόλης (θυμίζουμε τη σχετική πολύχρονη συνεργασία της με τις Peugeot/Citroen), αλλά, πλέον, έχοντας τον απόλυτο έλεγχο, επένδυσε σε μια νέα προσέγγιση για το μικρό αυτοκίνητό της.

Έτσι, χωρίς να αλλάξει τη βασική σχεδιαστική συνταγή, ανέβασε επίπεδο (μεταφορικά και κυριολεκτικά) δημιουργώντας ένα νέο μοντέλο βασισμένο στην πλατφόρμα GA-B της αρχιτεκτονικής Toyota Global New Architecture (TNGA), του εξαιρετικού (δομικά και μηχανολογικά) Yaris. Και με μήκος 3.700 mm, το νέο Aygo X είναι 235 mm μακρύτερο από τον προκάτοχό του, με το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί κατά 90 mm. Ακολούθως, το εξόπλισε με τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμου, με 1000άρη κινητήρα βενζίνης 72 PS και μηχανικό ή έξυπνο, αυτόματο κιβώτιο χωρίς, για την ώρα, να έχει βλέψεις για full hybrid παράγωγο και ιδού ένα ημίψηλο crossover.

Που επιπλέον έχει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες διασύνδεσης για τη νέα γενιά, και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense και Advanced Driver Assistance, στην πιο εξελιγμένη γενιά Τ-Mate, ως στάνταρ εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις για πρώτη φορά σε μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Αλλά και ως bonus ένα ακόμα προσόν: τα οδηγικά γονίδια του Yaris τα οποία είναι παρόντα, έστω και σε λιγότερες δόσεις, αλλά μοναδικά πλουσιοπάροχα για τα δεδομένα των αυτοκινήτων πόλης. Επίσης, διατίθεται σε μια πλειάδα εκδόσεων με προσωποποιημένες εκδοχές κάνοντας το να δείχνει ακόμα πιο νεανικό και φρέσκο πετυχαίνοντας διάνα. Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του εδώ.

Best FAMILY CAR: Peugeot 308

Άργησε να έρθει στη χώρα μας αλλά μόλις το έκανε άλλαξε μεμιάς τα δεδομένα στην κατηγορία. Ο λόγος για το Peugeot 308 το οποίο κράτησε το όνομα και λίγα μόνο καλά στοιχεία από το ήδη εξαιρετικό παρελθόν του. Το καινούργιο Peugeot 308 έχει μια εντυπωσιακή όψη και μια διακριτή προσωπικότητά όντας, παράλληλα, το πρώτο μοντέλο της γαλλικής φίρμας στο οποίο ενσωματώθηκε το καινούργιο εμπορικό σήμα της, με το κεφάλι του λιονταριού (σπονδή στο παρελθόν της φίρμας).

Και εκτός από τη ραφιναρισμένη γαλλική του όψη, το 308 προτάσσει μια εξελιγμένη ερμηνεία του εσωτερικού, η οποία έχει την ονομασία i-cockpit 3D με τρισδιάστατη απεικόνισηπληροφοριών. Επίσης, υπάρχει και νέο infotainment, το οποίο η εταιρεία ονομάζει i-Connect. Κι ενώ ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του ταμπλώ και η πολύ καλή εργονομία του είναι απαράμιλλα, δεν έχουν γίνει εκπτώσεις στους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Όπως, επίσης, δεν έχουν γίνει εκπτώσεις στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης. Η ικανότητά του 308 να μεταφέρει με άνεση τους επιβάτες και ταυτόχρονα να δίνει σπορτίφ οδική συμπεριφορά στον οδηγό, είναι μοναδική. Παράλληλα, δε, το Peugeot διατίθεται με μια πλειάδα κινητήρων.

Ο βραβευμένος τρικύλινδρος 1.2 PureTech αποδίδει 110 PS ή 130 PS, αναλόγως έκδοσης, ενώ ο τετρακύλινδρος ντήζελ BlueHDi 130 PS. Επίσης, διατίθεται και ως Plug-in Hybrid στην έκδοση 180 e-EAT8 με μέγιστη συνδυαστική ισχύ 180 PS, ενώ μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτρικό για απόσταση 70 km. Για τους πιο ανήσυχους οδηγικά, διατίθεται και στην έκδοση Hybrid 225 e-EAT8, η οποία έχει μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ 225 PS. Ένας συνδυασμός πολυτέλειας, τεχνολογίας και ωραίου οδηγικού χαρακτήρα και… voilà! Διαβάστε αναλυτική δοκιμή του 308 εδώ

Best SUV: BMW X1

Τρίτη και καλύτερη. Ο λόγος για τη νέα γενιά της X1 η οποία βελτιώθηκε σημαντικά σε καίριους τομείς αποκτώντας τον πιο ολοκληρωμένο και fun-to-drive χαρακτήρα, ever. Είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του, φτάνοντας τα 4,5 m, αλλά δεν δείχνει μεγάλη, ακαλαίσθητη ή πλαδαρή. Τουναντίον. Συνάμα, η αύξηση των διαστάσεων έφερε ευρυχωρία στο εσωτερικό με την καμπίνα να είναι… αρχοντική, όπως και ο χώρος αποσκευών, η χωρητικότητά του οποίου έχει φτάσει στα 540 L (!), ενώ διατίθενται και συρόμενα πίσω καθίσματα.

Στο εσωτερικό η υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων και η progressive premium ατμόσφαιρα συμβάλλουν στη δημιουργία μιας ξεχωριστής οδηγικής εμπειρίας. Τα κύρια χαρακτηριστικά στην επανασχεδίαση της καμπίνας είναι ο πιο λεπτός πίνακας οργάνων, το BMW Curved Display, το «αιωρούμενο» υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο πάνελ ελέγχου και η επιφάνεια του smartphone. Το λειτουργικό σύστημα που εξοπλίζει την τρίτη γενιά της X1 είναι η τελευταία έκδοση του BMW Operating System 8. Η γκάμα αποτελείται από κινητήρες βενζίνης και diesel με τους πρώτους να περιλαμβάνουν έναν turbo 3κύλινδρο του 1.5 L (136 PS, 230 Nm ροπής) και έναν δίλιτρο mild-hybrid (204 PS, 320 Nm ροπής). Στην περίπτωση του πετρελαίου, οι νέες Χ1 έχουν στη φαρέτρα τους έναν κινητήρα 2.0 L, ο οποίος αποδίδει, αναλόγως έκδοσης, είτε 150 PS και 360 Nm ροπής είτε 197 PS και 400 Nm ροπής.

Επίσης, προσφέρονται δύο plug-in hybrid εκδόσεις και με δυνατότητα ηλεκτρικής τετρακίνησης. Η αμεσότητα στις εντολές του οδηγού, η στιβαρότητα και η υψηλή ποιότητα κύλισης δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για παρερμηνείες σχετικά με το ποιος είναι, για την ώρα, το αφεντικό της κατηγορίας. Διαβάστε αναλυτική δοκιμή της X1 εδώ.

Best BIG SUV: Mercedes-Benz GLC

Στη Mercedes-Benz έδωσαν μεγάλη βάση στον σχεδιασμό της νέας GLC, αφού πρόκειται για ένα μοντέλο που αποτελεί την… αιχμή του δόρατος στη μάχη της κατηγορίας στην οποία διαγκωνίζονται πολλοί και αξιόλογοι διεκδικητές της κορυφής. O σχεδιασμός της μπορεί να μην έχει μεγάλες αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχό της, αλλά όσες έχουν γίνει (και εντοπίζονται στα εμπρός φωτιστικά σώματα με την προσθήκη λεπτών λωρίδων LED και στα πίσω, όπου και φέρουν νέα σχεδίαση) έχουν εκτοξεύσει την αίσθηση της ελιτίστικης ταυτότητας και την εικόνα της πολυτελούς κατασκευής.

Την ίδια στιγμή, η νέα γραμμή έχει ως αποτέλεσμα ο αεροδυναμικός συντελεστής να φτάσει στο εντυπωσιακό 0,29 Cd. Τεχνικά, όλες οι εκδόσεις της νέας GLC είναι εφοδιασμένες με υβριδική τεχνολογία και τετρακίνηση 4MATIC ως στάνταρ. Η γκάμα των κινητήρων διαθέτει 4κύλινδρα σύνολα βενζίνης και ντήζελ, όλα συνδυαζόμενα με ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ, είτε ως ισχυρά αυτοφορτιζόμενα είτε ως plug-in υβριδικά, με τα δεύτερα να μπορούν να διανύσουν 100 αμιγώς ηλεκτρικά χιλιόμετρα σε ταχύτητες έως τα 140 km/h. Όλες ανεξαιρέτως οι εκδόσεις εφοδιάζονται με το αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic των 9 σχέσεων ως στάνταρ.

Στο εσωτερικό η νέα GLC λάμπει διά της… πολυτέλειας που αποπνέει εξοπλισμένη με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ΄΄ και κεντρική οθόνη αφής 11,9 ΄΄ που ενσωματώνει το νέο σύστημα infotainment MBUX. Οι χώροι είναι πραγματικά αρχοντικοί και το ίδιο ισχύει για την άνεση, την ποιότητα και τον έλεγχο κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ανεξαρτήτως ρυθμού, που προσφέρονται αφειδώς. Πραγματική αποκάλυψη, η νέα γερμανική πρόταση. Διαβάστε την αναλυτική της δοκιμή εδώ.

Best VALUE FOR MONEY: Dacia Jogger

Η ρουμάνικη εταιρεία που λειτουργεί υπό την αιγίδα της Renault διαρκώς εκπλήσσει ευχάριστα κι έτσι, μετά την περσινή της επιτυχία στην κατηγορία, έρχεται με ένα ακόμα νέο μοντέλο που δικαίως κατακτά τον τίτλο. Ο λόγος για το Dacia Jogger, ένα υβρίδιο αυτοκινήτου που συνδυάζει την πρακτικότητα ενός station wagon, τα χαρακτηριστικά αντοχής και εμφάνισης ενός crossover και τα γονίδια ενός πολυμορφικού με εξαιρετικές δυνατότητες διαρρύθμισης του σαλονιού.

Κατασκευασμένο πάνω στη σύγχρονη πλατφόρμα CMF-B του Renault Group έρχεται σε 5θέσιες και 7θέσιες εκδόσεις, ενώ με τα 4,55 m μήκους, το Jogger προσφέρει ένα τεράστιο μεταξόνιο στα 2,9 m, και μπορεί να φιλοξενήσει… ανετότατα επιβάτες και πάμπολλες αποσκευές. Το Jogger, όμως, δεν είναι απλώς ένας… κουβαλητής. Η τεχνολογία που κουβαλά είναι υπερσύγχρονη με το σύστημα πολυμέσων Media Display (συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay) να ενσωματώνεται απόλυτα στην αισθητική του ταμπλώ, ενώ διατίθεται προαιρετικά με οθόνη αφής 8 ΄΄, και πολλά σύγχρονα συστήματα ασφαλείας.

Ταυτόχρονα κινείται με κινητήρια σύνολα εγνωσμένης αξιοπιστίας, απόδοσης και οικονομίας (1.0 TCe 110 με ισχύ 110 PS και 1.0 TCe 100 LPG με κατανάλωση 7,6 L/100 km με δυνατότητα χρήσης υγραερίου). Τέλος, είναι το πρώτο Dacia που υποδέχεται την υβριδική εποχή με ένα σύνολο αποτελούμενο από έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 L με απόδοση 90 PS, δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο multi-mode με 4 σχέσεις που συνδέονται με τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως και 2 σχέσεις που συνδέονται με τον ηλεκτροκινητήρα για μια συνδυαστική απόδοση 140 PS. Και όλα αυτά με εξαιρετικά ελκυστικές τιμές και χωρίς καμία έκπτωση στους τομείς της άνεσης, της αποδοτικότητας και της οδικής συμπεριφοράς. Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Jogger εδώ.

Best ELECTRIC CAR: Hyundai IONIQ 5

Μια επανάσταση που σχεδιαστικά βασίζεται στο παρελθόν της κορεατικής φίρμας και τεχνολογικά στο μέλλον της. Αυτά κομίζει το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Hyundai και μαζί πολλές ευχάριστες εκπλήξεις. Δεν είναι μόνο η μίνιμαλ εικόνα και η τεχνολογική αύρα που αποπνέει το νέο EV Ioniq 5. Είναι η ηχηρή δήλωση μιας εταιρείας με τα μεγέθη της Hyundai για το «πού πηγαίνει το πράγμα». Εντυπωσιακή η ποιότητα (κατασκευαστική και υλικών), η ευρυχωρία και η απόδοση υψηλής τεχνολογίας μέσω των μεγάλων οθονών που δεν είναι πληκτική ή ακατάληπτη, αλλά αποδίδεται με πληθώρα πληροφοριών και με ευχάριστο τρόπο.

Η ηλεκτρική τεχνολογία έχει την τιμητική της με επιλογή μεταξύ δύο μπαταριών, μίας 58 kWh και μίας 77 kWh, καθώς και δύο εκδόσεων κίνησης, με πίσω κίνηση, είτε με τετρακίνηση. Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει η έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα και συνολική ιπποδύναμη 325 PS. Με την μπαταρία των 77 kWh η AWD έκδοση ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε μόλις 5,1 sec. Η έκδοση 2WD με έναν ηλεκτροκινητήρα 168 kW (229 PS) στον πίσω άξονα και με μπαταρία 77 kWh επιτυγχάνει τα 0-100 km/h σε 7,3 sec. Με την μπαταρία των 58 kWh ο αντίστοιχος χρόνος είναι 8,5 sec για τη βασική έκδοση των 125kW (170 PS).

Η δε μέγιστη αυτονομία του IONIQ 5 με μία μόνο φόρτιση είναι μέχρι 710 km, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, ενώ υποστηρίζονται υποδομές φόρτισης 400 V και 800 V (το σύστημα πολλαπλής φόρτισης είναι η πρώτη πατενταρισμένη τεχνολογία στον κόσμο με λειτουργία boost του συστήματος κινητήρα και μετατροπέα από τα 400 V στα 800 V). Και μ’ αυτά και μ’ εκείνα, με φορτιστή 350 kW, το Ioniq 5 μπορεί να φορτίσει από το 10% έως το 80% της μπαταρίας του σε μόλις 18 min! Με άριστη δομική ακαμψία και, επίσης, άριστο ζύγισμα καθώς βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, αποκλειστικά για BEV οχήματα την Electric-Global Modular Platform (E-GMP), που εξελίχθηκε από το Hyundai Group, δεν προκαλεί ρίγη με την οδική του συμπεριφορά (αυτό μάλλον θα το πράξει οσονούπω το Ioniq 5 N), αλλά δείχνει πόσο φιλική μπορεί να είναι η τεχνολογία ηλεκτροκίνησης, τόσο για τον οδηγό, όσο και για το… σπίτι μας (διαθέτει λειτουργία Vehicle-to-Load για την παροχή ρεύματος από το αυτοκίνητο σε εξωτερικές συσκευές). Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα ηλεκτρικό μοντέλο που έρχεται και σε εξαιρετικές τιμές. Διαβάστε τη δοκιμή του νέου Ioniq 5 εδώ.

Best FUN-TO-DRIVE: Ford Ranger Raptor

Δεν είναι το αυτοκίνητο της διπλανής πόρτας, καθώς τούτο το pick-up έχει μπροστά του ανοιχτούς ορίζοντες και δύσβατα μονοπάτια και όχι τα στενά σοκάκια της πόλης. Κι όμως, προκαλεί ρίγη συγκίνησης και πολλά, πολλά χαμόγελα. Πριν μας πετάξετε στο πυρ το εξώτερον για αυτή μας την επιλογή (ναι, υπάρχουν και άλλα νέα fun-to-drive αυτοκίνητα εκεί έξω), πρέπει να δείτε όχι ότι μπροστά σας στέκεται ένα θηριώδες διπλοκάμπινο, αλλά μια μηχανή παραγωγής χαράς που έχει έρθει απευθείας από τη Ford Performance.

Ήδη η Μπλε Οβάλ είχε προλειάνει το έδαφος με το προηγούμενο Raptor που γρήγορα έγινε ένα all-time classic όχημα για τους φίλους των αποδράσεων. Τώρα, το νέο Raptor ανεβάζει τον πήχη σε ακόμη… ιστορικότερο υψηλό, τόσο σε ό,τι αφορά στην τεχνολογία όσο και στην απόδοση. Μετρήστε: Κινητήρας 3.0L EcoBoost V6, ο οποίος αποδίδει 288 PS και ροπή 491 Nm (με σύστημα anti-lag, προερχόμενα από τα Ford GT και Focus ST, που επιτρέπει τη στιγμιαία και on-demand αύξηση της ισχύος) και 10άρι αυτόματο κιβώτιο, επτά επιλέξιμα προφίλ οδήγησης και ανασχεδιασμένη ανάρτηση με αμορτισέρ FOX 2,5 ΄΄ Live Valve Internal Bypass, νέο προηγμένο, σύστημα μετάδοσης με αυτόματη τετρακίνηση που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο transfer case δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο) και μπλοκέ διαφορικά μπροστά και πίσω και, τέλος, τέσσερα προγράμματα που μεταβάλλουν τον ήχο του συνόλου μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου και ενεργού συστήματος εξαγωγής.

Προσθέστε σε όλα αυτά, την απόσταση των 27,2 cm απόστασης του πατώματος από το έδαφος και τη δυνατότητα διέλευσης υδάτινου κωλύματος στα 85 cm και έχετε ήδη τα διαπιστευτήρια μιας πολεμικής μηχανής. Η οποία, όμως, δεν είναι εκεί για να κινείται άκομψα ή βαριεστημένα, αλλά ακριβώς το αντίθετο. Απόλυτη ακρίβεια και έλεγχος χειρισμών ανεξαρτήτως ταχύτητας κίνησης (χωρίς ίχνος υπερβολής), επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου (0-100 km/h σε 7,9 sec) και ανέσεις λιμουζίνας. Θέλετε τίποτε άλλο; Αν ναι, διαβάστε την πρώτη δοκιμή του εδώ.

Best HOT HATCH: Cupra Formentor VZ5

Ο ίδιος ο ισπανικός, σπορ βραχίονας της SEAT δηλώνει πως το Formentor δεν είναι άλλο ένα SUV, αλλά μια προσπάθεια δημιουργίας ενός coupé hatchback με επαυξημένες δυνατότητες, και ύστερα προσθέστε ό,τι καλύτερο έχει το VW Group σε επίπεδο ισχύος. Vamos! Είναι το Formentor ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως κατηγορίας, με δυναμικό στυλ και πλειάδα κινητήρων για όλα τα βαλάντια. Τι γίνεται, όμως, όταν αυτό το εξαιρετικό σκαρί αποκτά όλα όσα προσφέρει η γερμανική μηχανολογία σε μοντέλα όπως… το Audi RS3;

To πιο hot μοντέλο της ελληνικής αγοράς και ένα από τα πιο εντυπωσιακά σε σπορ χαρακτήρα και επιδόσεις. Ναι, το VW Group έδωσε το διάσημο πεντακύλινδρο μοτέρ της χωρητικότητας 2,5 L απόδοσης 390 PS και ροπής στα 480 Nm, προσφέροντας στο Cupra επιδόσεις από supercar, αφού χρειάζεται μόλις 4,2 sec για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h με την τελική να περιορίζεται στα 250 km/h. Εννοείται πως η δύναμη του μοτέρ μεταφέρεται στους τέσσερις τροχούς με χρήση μάλιστα DSG διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου 7 σχέσεων.

Για να γίνονται τούτα άμεσα… παραδοτέα στον οδηγό, υπάρχουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις με 15 διαφορετικές ρυθμίσεις απόσβεσης, ενισχυμένα φρένα της Akebono με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και ελαστικά Goodyear Eagle F1 SuperSport διάστασης 255/35-R20. Σχεδιαστικά, το Formentor VZ5 (προέρχεται από τη λέξη "veloz", που είναι στα ισπανικά η «ταχύτητα», ενώ ο αριθμός 5 προστέθηκε για να δείξει τη χρήση πεντακύλινδρου κινητήρα) ξεχωρίζει από τα αεροδυναμικά βοηθήματα, τους προφυλακτήρες, τον ωραίο πίσω διαχύτη και τις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων. Στο εσωτερικό τα επιβλητικά καθίσματα, το μαύρο δέρμα και το σκούρο αλουμίνιο ενισχύουν τον χαρακτήρα… μαχητικού που τούτο το Cupra ενσωματώνει. Για περισσότερα διαβάστε την αναλυτική του δοκιμή εδώ.

Best PERFORMANCE CAR: Audi RS e-tron GT

Μια πτυχή στο χωροχρονικό συνεχές, ένα όχημα τεχνολογιών και γοητείας, δυναμικών χαρακτηριστικών και απλότητας με… επιδόσεις hypercar. Η Audi δεν είναι τυχαίο ότι έχει τη λέξη τεχνολογία στην εταιρική της διακήρυξη (Vorsprung durch Technik – Πρόοδος μέσω της Τεχνολογίας) δίνοντας διαρκώς δείγματα κορυφαίας γραφής σε κάθε επίπεδο. Τελευταίο δείγμα το Audi RS e-tron GT, μια χρονοκάψουλα που ήρθε από το μέλλον, το οποίο σηματοδοτεί με τρόπο εμφατικό.

Ελαφρά υλικά, σύνθετα μέταλλα, αλουμίνιο και ένα αμάξωμα-γλυπτό είναι μόνο η αρχή. Κάτω από αυτό κρύβονται πολλά Volts, μπαταρίες 93,4 kW και μια συνδυαστική ισχύς 646 PS από δύο ηλεκτροκινητήρες που προσφέρουν χαρακτηριστικά τετρακίνησης. Η αποδιδόμενη ροπή αγγίζει τα 830 Nm, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε 3,3 sec. Κάθε στοιχείο απόδοσης είναι απλά κορυφαίο από τις επιταχύνσεις μέχρι την ταχύτητα φόρτισης που επιτυγχάνεται με φορτιστή στα 270 kW (!) και όλα αυτά συντονίζονται με κορυφαία ηλεκτρονικά και τεχνολογία αναρτήσεων που υπόσχονται μια εμπειρία οδήγησης μοναδική.

Δεν σας αναφέραμε ότι το αυτοκίνητο είναι τετράπορτο, μεγάλο σε διαστάσεις σαν μια κανονική μπερλίνα μεγάλου Τουρισμού και μόνον η αυτονομία μπορεί να περιοριστεί σύντομα από τα 495 km, αν αποφασίσετε να είστε διαρκώς με το δεξί σας πόδι βυθισμένο στο πάτωμα κι εσείς βυθισμένοι στη μέθη της επιτάχυνσης.

Best PREMIUM CAR: Mercedes-EQ EQS

Αν η S-Class είναι η πιο περιλάλητη λιμουζίνα πολυτελείας στην ιστορία της αυτοκίνησης, τότε κάτι ανάλογο θα πρέπει να γίνει η EQS. Και να, μέσα στη στροφή των καιρών κάθε εταιρεία μετασχηματίζεται προσφέροντας τον εξηλεκτρισμό ως τη λύση του κοντινού μέλλοντος και αυτό αφορά σε κάθε κατηγορία, όπως είναι αυτή στην οποία η Mercedes εδώ και δεκαετίες έχει την πρωτοκαθεδρία: Τις λιμουζίνες πολυτελείας. Πήρε, λοιπόν, όλη αυτή την παράδοση η γερμανική φίρμα, την μπόλιασε με μπαταρίες, την πότισε με ηλεκτρόνια και τη σκέπασε με όλη τη σύγχρονη τεχνολογία διασύνδεσης για να υποδεχθεί αυτή τη νέα εποχή που έρχεται.

Τι κι αν δεν ανοίγει το καπό της ή δεν ακούγεται το γουργουρητό πολλών κυλίνδρων; Η αμιγώς ηλεκτρική EQS σε εντυπωσιάζει αμέσως με την ελιτίστικη εμφάνισή της. Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι εντυπωσιακή για κάτι που όχι άδικα χαρακτηρίζεται ως το πιο προηγμένο τεχνολογικά εσωτερικό στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Εδώ την παράσταση κλέβει, φυσικά, το σύνολο οθονών με τον τίτλο Hyperscreen, αποτελούμενο από τρεις συνολικά οθόνες υψηλής ευκρίνειας. Η πρώτη 12,3 ΄΄ μπροστά από τον οδηγό, που έχει το ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων, μία κεντρική αφής 17,7 ΄΄, που περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και μία τρίτη επίσης 12,3 ΄΄ μπροστά από το συνοδηγό.

Βασισμένη στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα της γερμανικής εταιρείας για τα πολυτελή μεγάλα της μοντέλα είναι διαθέσιμη ως πισωκίνητη με την EQS 450 με ισχύ 333 PS, τετρακίνητη με την EQS 450 4MATIC με ισχύ 360 ίππους, 500 4MATIC με ισχύ 449 PS, ενώ προσφέρονται και οι EQS 580 4MATIC με ισχύ 523 PS και η κορυφαία Mercedes AMG EQS 53 4MATIC με απόδοση 639 PS. Με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας έως 107,8 kWh και μέγιστη αυτονομία έως 770 km υπάρχει ενεργειακό απόθεμα για όσα πρέπει να κάνει η S-Class του μέλλοντος. Μοναδική και τεχνολογικά… αλλού.