Ίδιο όνομα, άλλη χάρη: Τα 6 μοντέλα που δε θυμίζουν σε τίποτα τους προκατόχους τους (photos)


Έξι μοντέλα που «δανείστηκαν» το όνομά τους από το παρελθόν της μάρκας στην οποία ανήκουν, ωστόσο στη σύγχρονη εκδοχή τους δε θυμίζουν τους προκατόχους τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: FORD (Ford-Werke GmbH), ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, DAIMLER AG, OPEL AUTOMOBILE GmbH
  • 20/9/2025

Οι άνθρωποι αλλάζουν όταν μεγαλώσουν, αλλά το ίδιο συμβαίνει και με ορισμένα μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Αναφερόμαστε στις περιπτώσεις εκείνες κατά τις οποίες διαφέρουν σχεδιαστικά κατά πολύ από τους προκατόχους τους, από τους οποίους διατηρούν, ουσιαστικά, μόνο το «εμβληματικό» όνομά τους.

Τα γνωρίζουμε όλοι στη σημερινή τους μορφή, ωστόσο «δανείστηκαν» το όνομά τους από το παρελθόν, αλλάζοντας ριζικά εμφάνιση: Είτε αποτελώντας τη «φυσιολογική» εξέλιξη του ίδιου μοντέλου, προσαρμοσμένη στις ανάγκες και τις τάσεις της σύγχρονης εποχής είτε μια ολοκαίνουρια προσθήκη στην γκάμα, η οποία αναβιώνει ένα θρυλικό, αλλά «παροπλισμένο» εδώ και αρκετά χρόνια, όνομα. Ας δούμε 6 τέτοιες περιπτώσεις.

Alfa Romeo Junior

Το ολοκαίνουριο ηλεκτρικό και υβριδικό SUV της Alfa Romeo, με το οποίο η ιταλική φίρμα επέστρεψε στο B-segment, «αναγκάστηκε» να αποχωριστεί το όνομα Milano, με το οποίο είχε παρουσιαστεί, εξαιτίας αντιδράσεων από την ιταλική κυβέρνηση.

Έτσι, επιλέχθηκε το όνομα Junior που παραπέμπει σε ένα ξεχωριστό coupe της ιταλικής φίρμας. Ο λόγος για την GT 1300 Junior, η οποία παρουσιάστηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1966 στο Balocco και στην δεκαετή πορεία της, έως το 1976, κατασκευάστηκε σε σχεδόν 100.000 μονάδες. Διέθετε κινητήρα 1.290 cc που με τον διπλό εκκεντροφόρο απέδιδε 89 PS και επαρκούσε για τελική ταχύτητα πάνω από 170 km/h και αποτέλεσε το έναυσμα για μια νέα γενιά Alfa Romeo.

Ford Capri

Το γνωρίζουμε σήμερα ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό Coupe SUV, με πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις ισχύος έως 340 PS, που προσφέρουν άνετους χώρους, προηγμένη τεχνολογία και αυτονομία έως 627 km. Σύμφωνα με την Ford, ενσαρκώνει την «ψυχή» ενός σπορ αυτοκινήτου σε ένα πρακτικό SUV. Και αυτό είναι η αλήθεια, καθώς αντλεί το όνομά του από το θρυλικό μοντέλο που παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 1969 στην Έκθεση των Βρυξελλών και αποτέλεσε την ευρωπαϊκή εναλλακτική της Ford Mustang.

Το αρχικό Capri ήταν ένα δίθυρο coupe που έως το 1989, όταν και ολοκληρώθηκε η παραγωγή του, πούλησε μέσα από τις τρεις γενιές του περισσότερα από 1.800.000 αντίγραφα, με κινητήρες από 1,3L έως και 3,0L, αν και στη Νότια Αφρική τοποθετήθηκε μέχρι και 5λιτρος κινητήρας.

Ford Puma

To Puma είναι ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της Ford, που συνδυάζει κομψή εμφάνιση, πρακτικότητα και τον fun-to-drive χαρακτήρα της φίρμας. Ωστόσο, δεν ήταν πάντα ένα crossover του B-segment, διαθέσιμο ως θερμικό και ηλεκτρικό.

Το πρώτο Ford Puma ήταν ένα τρίθυρο coupe, που παρουσιάστηκε αρχικά ως Lynx concept στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1996, ενώ ένα χρόνο αργότερα αποκαλύφθηκε, στην ίδια έκθεση, η έκδοση παραγωγής. Κατασκευάστηκε από το 1997 έως το καλοκαίρι του 2002 στο εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία και εφοδιάστηκε, στη διάρκεια των ετών, με κινητήρες 1,4L, 1,6L και 1,7L, με μέγιστη ισχύ 155 PS.

Mercedes A-Class

Το 1997, στην έκθεση της Φρανκφούρτης όταν και παρουσιάστηκε δημόσια στο κοινό, η Mercedes A-Class δεν θύμιζε σε τίποτα τη σημερινή της μορφή. Ήταν ένα ευρύχωρο compact μοντέλο, με ξεχωριστές αναλογίες που θα μπορούσε να πει κανείς ότι παρέπεμπαν σε minivan. Προσέφερε άνετους χώρους και παρέμεινε σε αυτές τις αναλογίες και με τη δεύτερη γενιά της, το 2004.

Ωστόσο, από την επόμενη γενιά, άρχισε να παίρνει τη σημερινή της μορφή, τόσο ως ένα κλασικό hatchback όσο και ως ένα premium sedan, που προσφέρει και εντυπωσιακές επιδόσεις στις AMG εκδόσεις έως 421 PS.

Mitsubishi Eclipse Cross

Πριν από λίγες μέρες, το Eclipse Cross πέρασε στη νέα εποχή, καθώς παρουσιάστηκε επίσημα ως αμιγώς ηλεκτρικό C-SUV με 218 PS και 600 km αυτονομίας, έχοντας αρκετούς «δεσμούς» με το Renault Scenic E-Tech, μέσω της συνεργασίας ανάμεσα στην Mitsubishi και τη γαλλική φίρμα.

Ωστόσο, οι «ρίζες» του δεν έχουν καμία σχέση με όχημα ελεύθερου χρόνου, έστω και αν η προσθήκη της λέξης Cross στο όνομά του (από το 2017 όταν και ανακοινώθηκε ότι θα επιστρέψει στην γκάμα) «δικαιολογεί» την αλλαγή του.

Το Mitsubishi Eclipse ήταν ένα εντυπωσιακό sport αυτοκίνητο, που κατασκευάστηκε από το 1989 έως το 2011 και εκτόξευσε τη δημοτικότητά του από την παρουσία του στην πρώτη ταινία των «Fast and Furious», με τον αδικοχαμένο Paul Walker πίσω από το τιμόνι του.

Opel Frontera

To υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό B-SUV της Opel, που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2024, υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της φίρμας, ωστόσο κουβαλά και πλούσια ιστορία, καθώς για πρώτη φορά εμφανίστηκε στο κοινό το 1991, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Τότε, η Opel παρουσίασε ένα τετρακίνητο όχημα ελεύθερου χρόνου - ουσιαστικά μια παραγωγή της Isuzu – τόσο ως Frontera Sport με αρετές παραπλήσιες των σύγχρονων SUV, όσο και ως πεντάθυρο Frontera με μακρύ μεταξόνιο, ιδρύοντας ουσιαστικά την κατηγορία των «4X4 all rounders», με εξαιρετικές off-road ικανότητες και εκδόσεις με σκληρή ή και μαλακή οροφή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

4 μετατροπές οχημάτων που διεκδικούν το Όσκαρ... κακογουστιάς

Οι 5 πιο αμφιλεγόμενες BMW όλων των εποχών (photos)

SEAT: Τα 10 θρυλικά, σπορ μοντέλα που άφησαν εποχή (photos)