Μικρά GTI με 20.000 ευρώ και πάνω από 125 ίππους- Τι μπορώ να επιλέξω


ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΤΕΡΟΝ ΗΜΙΣΥ ΕΧΕΙ ΘΕΣΕΙ ΒΕΤΟ ΠΩΣ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ»; ΟΡΙΣΤΕ ΠΕΝΤΕ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥΣ.

  • Μιχαλης Κατωπόδης
  • 20/7/2020

Παλαιότερα τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα. Προφανώς πάντα υπήρχαν γρήγορα αυτοκίνητα -σχεδόν σε κάθε κατηγορία- αυτά όμως ξεχώριζαν από τα υπόλοιπα, τόσο από οικονομικής, όσο και από αισθητικής απόψεως. Σήμερα, χάρη στην εξέλιξη των κινητήρων, μπορούμε να απολαμβάνουμε μοντέλα τα οποία διατηρούν το συμβατικό χαρακτήρα τους, ταυτόχρονα όμως έχουν και τη δυνατότητα να χαρίζουν χαμόγελα σε αυτόν που θα πατήσει βαθιά το δεξί πεντάλ.  

Εδώ μιλάμε για προτάσεις που δεν μπορείς να τις διακρίνεις οπτικά, καθώς προσφέρουν υψηλό WAF (Wife Acceptance Factor). Ανάλογες υπάρχουν σε διάφορες κατηγορίες, αρκεί να ξέρει κανείς να τις αναγνωρίσει. Εμείς, στην προκειμένη περίπτωση θα εστιάσουμε στην κατηγορία των Supermini. Από αυτή ξεχωρίσαμε πέντε μοντέλα τα οποία καλύπτουν τους παραπάνω παράγοντες. Δεν ξεφεύγουν οικονομικά, δεν προκαλούν, παραμένουν απόλυτα πρακτικά στην καθημερινή χρήση και ταυτόχρονα είναι σε θέση να προσφέρουν ψήγματα οδηγικής απόλαυσης, σε όποιον τα αναζητήσει.

Ford Fiesta 1.0 ST-Line 155 PS mHEV: Από 19.349 ευρώ

H Ford αναμφίβολα είναι μία εταιρία που ξέρει να κατασκευάζει αυτοκίνητα για οδηγούς. Όσο για το Fiesta, ακόμα και στις πιο βασικές του εκδόσεις παραμένει ένα από τα πιο fun-to-drive μοντέλα της κατηγορίας. Εδώ δυσκολευτήκαμε λίγο, καθώς υπάρχουν δύο εκδόσεις άξιες να μνημονευτούν. Η έκδοση με το χιλιάρη κινητήρα και τους 125 ίππους είναι οριακά πιο αδύνατη από τα υπόλοιπα μοντέλα της αναφοράς μας. Είναι όμως ακόμα πιο οικονομική και δεν προκαλεί, στο βαθμό που το κάνει αυτή των 155 ίππων.

Αυτή, η δεύτερη, είναι σίγουρα ένα μοντέλο που χαίρεσαι να οδηγείς. Με σπορτίφ τιμόνι και καθίσματα, κόκκινες λεπτομέρειες στο εσωτερικό και ικανοποιητικό εξοπλισμό, προσφέρει τα πάντα και με λογικό αντίτιμο. Από άποψης επιδόσεων, τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 8,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα του οχήματος αγγίζει τα 219 km/h. Όσα δηλαδή θα παίρνατε από ένα hot-hatch, μία δεκαετία πριν! Επιπροσθέτως, διαθέτει και ένα mild Hybrid σύστημα, ώστε να περιορίζει -στο μέτρο του δυνατού- και την κατανάλωση.

Opel Corsa 1.2T GS-Line 130 PS ΑΤ8: Από 17.350 ευρώ

Για όσους αναζητούν το απολύτως οικονομικότερο, σβέλτο, supermini αλλά ταυτόχρονα δεν θέλουν να στερηθούν τίποτα, το Corsa είναι πιθανά μονόδρομος. Κυκλοφόρησε πρόσφατα, είναι πολύ όμορφο και δυναμικό, έχει ποιοτικό εσωτερικό και πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Επιπροσθέτως, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,2 λίτρων του, συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (με paddles στο τιμόνι) και τρία προγράμματα οδήγησης.

Τι του λείπει; Πιθανά λίγη παραπάνω ισχύς στις χαμηλές στροφές. Επίσης κάτι που θα προβληματίσει αυτούς που θέλουν να μετακινούνται συχνά με φίλους, είναι οι προσφερόμενοι χώροι πίσω, καθώς δεν διεκδικεί δάφνες ευρυχωρίας για την κατηγορία. Κατά τα άλλα, όμως, είναι ένα εξαιρετικό μοντέλο που θα συστήναμε, δίχως δεύτερη σκέψη.

Peugeot 208 PureTech 130 EAT8: Από 21.700 ευρώ

Σε αρχική τιμή καταλόγου, το 208 βρίσκεται ψηλότερα από κάθε άλλο μοντέλο αυτής της λίστας. Βέβαια και αυτά που προσφέρει δεν είναι λίγα. Ένα εξαιρετικό νέο πλαίσιο, ένα τιμόνι από καρτ, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και αρκετή τεχνολογία, σε όλα τα επίπεδα. Επίσης, όσο και αν η εξωτερική εμφάνιση κρίνεται από υποκειμενικά γούστα, θα πούμε ότι κοιτώντας το από μπροστά, δεν υπάρχει άλλο μοντέλο στην κατηγορία που να βγάζει τέτοιο δυναμισμό, ακόμα και όταν βρίσκεται παρκαρισμένο στην άκρη του δρόμου.

Όπως και με το Corsa, έτσι και εδώ, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν ενθουσιάζουν. Εάν όμως δεν ψάχνει κανείς αυτοκίνητο να χωρέσει μία ολόκληρη οικογένεια, αυτό είναι μικρό πρόβλημα. Ο ψηφιακός πίνακας των οργάνων και η χορταστική, 10 ιντσών οθόνη του infotainment, επιδρούν θετικά στην όλη εικόνα. Αντίστοιχα και η ελαφρά πιο σκληρή ρύθμιση των αναρτήσεων θα κάνει τη δουλειά της, χαρίζοντας αρκετές στιγμές ευχαρίστησης σε όποιον τις επιδιώξει.

Renault Clio R.S. Line TCe 130 PS: Από 20.790 ευρώ

Η Renault, τα τελευταία χρόνια, έχει καταφέρει να πετύχει μία πολύ ιδιαίτερη αίσθηση «ελαφρότητας» στις γρήγορες προτάσεις της. Οδηγείς ένα αυτοκίνητο με τη σωστή ιπποδύναμη, που όμως δείχνει πολύ πιο σβέλτο στις επιταχύνσεις του και πιο άνετο στο να ακολουθεί με ακρίβεια τις εντολές του συστήματος διεύθυνσης. Αυτό ισχύει και στην προκειμένη περίπτωση, του Clio R.S. Line.

Μπορεί οι 130 ίπποι να μην ακούγονται πολλοί, στην πράξη όμως η ζωντάνια του συνόλου από χαμηλά προσθέτει το απαραίτητο αλατοπίπερο σε κάθε διαδρομή. Κατά τα άλλα, βασίζεται σε ένα καινούριο πάτωμα, είναι άνετο, διαθέτει όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά, οθόνες κ.λπ. και κοντράρεται στα ίσα με το -αντίστοιχα νέο- Volkswagen Golf για το ποιος είναι το πανευρωπαϊκό best seller. Κάτι περισσότερο δεν χρειάζεται να πούμε.

VW Polo 1.5 TSI EVO 150 PS: Από 21.600 ευρώ

Η λέξη EVO ίσως σε κάποιους να φέρνει στο μυαλό άλλες εποχές, με μεγαλύτερες «φτερούγες». Και εδώ όμως συνδέεται με ένα μικρό πυραυλάκι, το οποίο μάλιστα περνάει συχνά κάτω από τα ραντάρ των πολλών. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα κινητήρα ελαφρά μεγαλύτερου κυβισμού, 1,5 λίτρων, με 150 ίππους ισχύος (που πριν από 15 χρόνια διέθεταν τα μικρομεσαία GTI…). Αυτός συνδυάζεται με ένα DSG κιβώτιο, διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων και με ένα γενικότερα πιο σπορτίφ setup των αναρτήσεων.

Το συγκεκριμένο Polo δεν είναι το πιο οικονομικό στην πιάτσα, είναι όμως από τα ισχυρότερα που μπορεί να αγοράσει κανείς, προτού μπει στα χωράφια των hot-hatch. Επίσης, είναι φορτωμένο με αρκετά ηλεκτρονικά καλούδια, ψηφιακούς πίνακες οργάνων κ.λπ. ενώ παράλληλα διατηρεί και ικανοποιητικούς εσωτερικούς χώρους. Πρακτικά, δεν του λείπει τίποτα.