Όταν οι σχεδιαστές εξελίσσονται σε CEO - Η νέα τάση στη βιομηχανία αυτοκινήτου


Η ιστορία του Γερμανού Thomas Ingenlath αφενός δικαιώνει το πρώην αφεντικό της Volvo Hakan Samuelsson, αφετέρου αναδεικνύει μια διαφαινόμενη τάση για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: DOUGLAS A. BOLDUC (AUTONEWS.COM), ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: VOLVO, POLESTAR
  • 17/10/2022

Πριν από πέντε περίπου χρόνια, ο πρόεδρος της Polestar, Hakan Samuelsson πήρε την τολμηρή απόφαση να μετατρέψει την Polestar από επίσημο βελτιωτή των μοντέλων παραγωγής της Volvo σε ένα ανεξάρτητο brand που θα παρουσιάζει τις δικές του premium ηλεκτρικές προτάσεις.

Ο πρώην CEO της Volvo Hakan Samuelsson που τον περασμένο Μάρτιο έδωσε τη θέση του στον Jim Rowan.
Ο πρώην CEO της Volvo Hakan Samuelsson που τον περασμένο Μάρτιο έδωσε τη θέση του στον Jim Rowan.

Εξίσου τολμηρή ήταν και η απόφασή του Samuelsson να ορίσει επικεφαλής της νέας εταιρείας τον σχεδιαστή Thomas Ingenlath.

Η απόφασή του μπορεί πλέον να κριθεί ως επιτυχημένη αφού τον περασμένο Ιούνιο η Polestar ολοκλήρωσε τη διαδικασία εισαγωγής της στο χρηματιστήριο Nasdaq της Νέας Υόρκης ανακοινώνοντας ακαθάριστα έσοδα 890 εκατ. δολαρίων, ενώ πριν από λίγες ημέρες αποκάλυψε το δεύτερο μοντέλο μαζικής παραγωγής, το Polestar 3.

Η παρουσίαση έγινε μπροστά σε μεγάλο πλήθος, ανάμεσα στους οποίους ήταν 800 δημοσιογράφοι, μέτοχοι της εταιρείας, φίλοι της μάρκας αλλά και 80.000 τηλεθεατές από κάθε γωνιά του πλανήτη που παρακολούθησαν τα αποκαλυπτήρια διαδικτυακά.

Όταν Samuelsson ρωτήθηκε για τα στοιχεία που διέκρινε στον Ingenlath και τον έπεισαν ότι είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για αυτή τη θέση, αποκάλυψε ότι βασίστηκε σε μια εξέλιξη που ένιωθε ότι διαφαίνεται για ολόκληρη τη βιομηχανία αυτοκινήτου.

O CEO της Polestar, Thomas Ingenlath, στο Χρηματιστήριο του Nasdaq.
O CEO της Polestar, Thomas Ingenlath, στο Χρηματιστήριο του Nasdaq.

«Πριν 30 χρόνια η συνηθισμένη επιλογή για τον CEO σε μία αυτοκινητοβιομηχανία ήταν ο επικεφαλής της παραγωγής. Αργότερα ήταν ο επικεφαλής του τομέα Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) ή ο επικεφαλής των οικονομικών. Κάθε δεκαετία φαίνεται ότι συνοδεύεται από ένα διαφορετικό υπόβαθρο που απαιτεί αυτή η θέση. Έτσι όπως είναι τα σημερινά δεδομένα, το αυτοκίνητο έχει εξελιχθεί σε μία σημαντική συναισθηματική εμπειρία για τον καταναλωτή. Αυτό μπορεί να το αντιληφθεί πλήρως κάποιος που έχει ένα σχεδιαστικό υπόβαθρο, δίνοντας στο συγκεκριμένο άτομο ένα σύνολο δεξιοτήτων που είναι εξαιρετικά σημαντικές για να ηγηθεί μιας εταιρείας την εποχή που διανύουμε».

Στη συνέχεια ο Samuelsson εκτίμησε ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και στο μέλλον. «Θα δούμε ακόμα περισσότερους designers να παίρνουν τα ηνία των εταιριών στο μέλλον. Αυτό θα συμβεί επειδή όλοι έχουν δει τι κατάφερε ο Ingenlath», ενώ παράλληλα τόνισε πως με 67.000 αυτοκίνητα της Polestar να κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους, η φίρμα δεν μπορεί πλέον να χαρακτηριστεί ως «startup».

Παράλληλα, ο Σουηδός δήλωσε πως αρχικά υπήρχε έντονος σκεπτικισμός εντός της Volvo στην προοπτική η Polestar να γίνει αυτόνομη μάρκα.

«Δεν υπήρχαν πολλοί στην αίθουσα που να υποστηρίξουν αυτή την απόφαση, αλλά εγώ αισθάνθηκα ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και του CO2. Το πιο σημαντικό όμως ήταν ότι οι καταναλωτές ρωτούσαν όλο και περισσότερο για τα ηλεκτρικά οχήματα. Επίσης θέσαμε την εξής ερώτηση στους εαυτούς μας: “Που θα θέλουν να εργαστούν οι νέοι άνθρωποι στο μέλλον;”. Η απάντηση σίγουρα δεν ήταν σε μια εταιρεία που θα προσπαθεί να βελτιστοποιήσει τους diesel κινητήρες. Έτσι καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως αν η Polestar επικεντρωθεί στα ηλεκτρικά τότε θα είναι πιο ελκυστική για όλους αυτούς», δήλωσε ο Samuelsson.

Το Polestar 3 που παρουσίασαν πριν από λίγες ημέρες οι Σουηδοί.
Το Polestar 3 που παρουσίασαν πριν από λίγες ημέρες οι Σουηδοί.

Στην ερώτηση για το πόσο εύκολη ήταν η κατάρτιση του οικονομικού πλάνου μέσω του οποίου θα γινόταν ανεξάρτητη η φίρμα, ο Samuelsson απάντησε: «Η λύση ήταν να χρησιμοποιηθούν πόροι της Volvo. Αυτό το πλάνο συζητήθηκε διεξοδικά στο εσωτερικό της εταιρείας αλλά η αλήθεια είναι ότι πάντα πίστευα στην επιτυχία της Polestar».

Σε άλλη ερώτηση ο Samuelsson εμφανίστηκε σίγουρος για την αρμονική συνύπαρξη των δύο εταιρειών, οι οποίες λανσάρουν ανταγωνιστικά premium ηλεκτρικά SUV με πολύ μικρό χρονικό διάστημα να μεσολαβεί. Μάλιστα, η Volvo ετοιμάζεται στις 9 Νοεμβρίου να παρουσιάσει το νέο EX90.

«Σίγουρα υπάρχει χώρος ώστε η Polestar και η Volvo να δραστηριοποιούνται δίπλα-δίπλα. Αυτή η σχέση μόνο ισχυρότερη μπορεί να κάνει τη νέα εταιρεία, αρκεί να υπάρξει υγιής ανταγωνισμός. Όλοι μπορούν να καταλάβουν ότι οι μεγάλοι ανταγωνιστές της Polestar είναι η BMW και η Audi».

Πηγή: autonews.com