Τα νέα λογότυπα των κατασκευαστών αυτοκινήτων


Γιατί αλλάζουν συνεχώς οι εταιρείες αυτοκινήτων τα σηματάκια τους και ποια είναι τα νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά τους.

  • ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ΦΩΤ. ΑΡΧΕIO
  • 10/12/2023

Η τεχνολογική εξέλιξη της βιομηχανίας αυτοκινήτου απεικονίζεται εύγλωττα στη διαμόρφωση των ίδιων των οχημάτων, αλλά και στην προσαρμογή των σημάτων κάθε μάρκας με βάση τα νέα δεδομένα. Οι αλλαγές που βιώνουμε στον τομέα της αυτοκίνησης τα τελευταία χρόνια είναι καταιγιστικές, αφού μιλάμε πλέον για μία νέα εποχή σε επίπεδο τεχνολογιών με την πλήρη ψηφιοποίηση, συνδεσιμότητα και εξηλεκτρισμό των νέων οχημάτων και με απώτερο στόχο την αυτόνομη οδήγηση και χρήση ρομποτικών μοντέλων. Από την άλλη πλευρά, βρισκόμαστε στο αρχικό στάδιο του μετασχηματισμού των μεγάλων ομίλων του χώρου από κατασκευαστές αυτοκινήτων σε παρόχους υπηρεσιών κινητικότητας και μικροκινητικότητας.

Όλα αυτά αποτυπώνονται στα λογότυπα των εταιρειών αυτοκινήτου, τα οποία αλλάζουν πλέον σαν τα πουκάμισα για προφανείς λόγους επικαιροποίησης και ταύτισης με τα νέα προφίλ των επιχειρήσεων. Τα καινούργια σήματα των  κατασκευαστών  αυτοκινήτων έχουν κοινή σχεδιαστική γλώσσα και φιλοσοφία και διακρίνονται για την απλότητά τους, ώστε να περνούν εύκολα και καθαρά το μήνυμα των μεγάλων αλλαγών που συντελούνται σε κάθε μάρκα. Ταυτόχρονα βασίζονται σε «καθαρά» χαρακτηριστικά, ο σχεδιασμός τους δεν είναι πλέον επίπεδος, αλλά διαθέτει βάθος ή ακόμα και τρεις διαστάσεις, ενώ το απλό στυλ επιβάλλει συνήθως μονοχρωμία.

Η Opel αποτελεί ίσως το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, αφού άλλαξε για τρίτη φορά μέσα σε μία εξαετία λογότυπο, με το τελευταίο και πολύ πρόσφατο ‘’Blitz’’ να επικοινωνεί το μήνυμα του πλήρως εξηλεκτρισμού της μάρκας στην Ευρώπη έως το 2028. Το νέο λογότυπο της Kia άλλαξε, επίσης, εκ βάθρων, δεν διαθέτει πλέον οβάλ πλαίσιο και απέκτησε μία υπερμοντέρνα γραμματοσειρά, για να εκφράσει το σλόγκαν των Κορεατών ‘’Movement that inspires’’, δηλαδή «Κινητικότητα, που εμπνέει». 

Τα υβριδικά Toyota ξεχωρίζουν από το μπλε χρώμα του λογότυπου, στο οποίο δεν περιλαμβάνεται πλέον το όνομα της μάρκας. Το ανασχεδιασμένο σηματάκι με τα δύο οριζόντια και το ένα κάθετο οβάλ σηματοδοτεί –σύμφωνα με τους Ιάπωνες– ότι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού σε μία καινοτόμα επιχείρηση παροχής υπηρεσιών κινητικότητας. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τη Volkswagen, της οποίας το νέο έμβλημα είναι πιο σκούρο μπλε, δείχνει σαφώς πιο μοντέρνο από το προηγούμενο και συμβολίζει τη δυναμική είσοδο της γερμανικής μάρκας στη νέα εποχή της ψηφιοποίησης, της συνδεσιμότητας, του εξηλεκτρισμού και των μηδενικών ρύπων. Αντίστοιχα δείγματα γραφής έχουμε από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που αντικατέστησαν πρόσφατα τα σήματά τους με καινούργια δίπλα στα οποία μοιάζουν τα προηγούμενα σαφώς παρωχημένα. Ό,τι, δηλαδή, ισχύει πλέον και για τα μοντέλα τους.