Tama electric vehicles: H απαρχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τη Nissan


Αναζητώντας στο παρελθόν της ηλεκτροκίνησης, βρίσκουμε μια από τις έξυπνες πατέντες για ανταλλάξιμες μπαταρίες σε EV αυτοκίνητα το 1947, κάτι που έγινε ξανά στην Ιαπωνία μόλις... φέτος.  

  • 28/7/2022

Μετά τον δεύτερο μεγάλο πόλεμο, η Tachikawa Aircraft από κατασκευάστρια μαχητικών αεροσκαφών στην Ιαπωνία έπρεπε να πάρει την απόφαση αλλαγής πλεύσης. Το έπραξε ξεκινώντας την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο κύριος λόγος γι αυτό ήταν η τρομερή έλλειψη καυσίμων κατά τη μεταπολεμική περίοδο και η ενθάρρυνση από την κυβέρνηση της δημιουργίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το 1947 πέτυχε να δημιουργήσει ένα ηλεκτροκίνητο διθέσιο φορτηγάκι ισχύος 4,5 ίππων με ωφέλιμο 500 κιλών με την ονομασία Tama από την περιοχή στην οποία κατασκευαζόταν. Η μέγιστη ταχύτητά του ήταν 34 km/h. Η συνέχεια ήταν η δημιουργία του πρώτου επιβατικού αυτοκινήτου. Με δύο πόρτες και θέσεις για 4 επιβάτες το μήκους 3,035 μέτρων αυτοκίνητο είχε μεταξόνιο 2 μέτρα και βάρος 1.100 κιλά πετύχαινε μέγιστη ταχύτητα 35 km/h και είχε αυτονομία 96,3 km.

Η Tachikawa ενσωμάτωσε πολλές καινοτομίες όπως ήταν ο χώρος τοποθέτησης των μπαταριών μολύβδου (40V/162Ah). Αυτές λοιπόν τοποθετούνταν στο πάτωμα τύπου σάντουιτς του αυτοκινήτου με μια συστοιχία σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου και με ρουλεμάν μπορούσαν εύκολα να βγουν και να αντικατασταθούν με φρεσκοφορτισμένες μπαταρίες.

Το 1948 η Tachikawa Aircraft μετονομάστηκε σε Tokyo Electric Cars Co., ενώ η Tama Electric Cars Co. που είχε την ευθύνη κατασκευής των επιβατικών οχημάτων έγινε Tama Cars Co. Η ιστορία θέλει τη συνένωσή τους το 1952 και τη νέα ονομασία σε Prince Motor Co., Ltd. Αυτή είναι η απαρχή της ηλεκτροκίνησης για τη Nissan μιας και το 1968 η  Prince Motor συγχωνεύτηκε με την εταιρία που 50 χρόνια αργότερα παρουσίασε τη νέα γενιά Leaf.