Η σχέση της Toyota με το υδρογόνο είναι και γνωστή και μακρά, με την ιαπωνική εταιρία να έχει συσσωρεύσει πολύτιμη τεχνογνωσία η οποία έχει αποδώσει, μεταξύ άλλων, τρεις γενιές επιβατικών οχημάτων υδρογόνου Mirai. Ωστόσο, ο τομέας της αποθήκευσης και των υποδομών που απαιτούνται για τη διανομή του υδρογόνου έχει ακόμα πολλά περιθώρια βελτίωσης.
Στο πλαίσιο αυτό, οι άνθρωποι της Toyota επινόησαν τις κάψουλες, δηλαδή τα φορητά ρεζερβουάρ υδρογόνου, τα οποία μπορεί κανείς εύκολα να μεταφέρει και να τοποθετήσει όπου θέλει. Αυτές οι κάψουλες φαίνεται ότι έχουν τη δυνατότητα να υποκαταστήσουν τις τυπικές δεξαμενές (μπουκάλες) που είναι μεγαλύτερες και δεν είναι τόσο εύκολο να μεταφερθούν.
Οι κάψουλες έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν το υδρογόνο μια οικεία κι ασφαλή πηγή ενέργειας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο στο αυτοκίνητο, αλλά σε διάφορες καθημερινές καταστάσεις. Μια ηλεκτρική κουζίνα με υδρογόνο που αναπτύχθηκε μαζί με την Rinnai Corporation θα εκτεθεί επίσης στην εν λόγω έκθεση ως παράδειγμα χρήσης υδρογόνου, όπου το υδρογόνο που είναι αποθηκευμένο στις κάψουλες χρησιμοποιείται είτε σε κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας είτε απ’ ευθείας για μαγείρεμα με την καύση του (όπως συμβαίνει με το φυσικό αέριο ή το υγραέριο).
Με την παρουσία της στην έκθεση, η Toyota στοχεύει στο να βρει συνεργάτες αξιοποιώντας την τεχνολογία και τις ιδέες διαφόρων εταιρειών και start-ups με ποικίλες προοπτικές, συμπεριλαμβανομένης της παροχής υπηρεσιών και της ανάπτυξης και πώλησης συσκευών που χρησιμοποιούν κάψουλες υδρογόνου. Με αυτόν τον τρόπο, η Toyota θα ενισχύσει περαιτέρω τις προσπάθειές της για τη χρήση φορητών δοχείων υδρογόνου και θα βοηθήσει στη δημιουργία μιας κοινωνίας υδρογόνου.
Η Toyota δεν παύει να δηλώνει ότι τα ερευνητικά της τμήματα εργάζονται για «την υλοποίηση μιας κοινωνίας ανθρακικά ουδέτερης και βασισμένης σε μια πολλαπλή προσέγγιση με ποικίλες βιώσιμες ενεργειακές επιλογές.» Και καθώς το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε συστήματα κυψελών καυσίμου όσο και ως καύσιμο, η ιαπωνική εταιρία φέρνει στην έκθεση την αγωνιστική GR Corolla με κινητήρα εσωτερικής καύσης που καίει υδρογόνο, το οποίο είναι αποθηκευμένο σε υγρή μορφή.
Το εν λόγω αυτοκίνητο συμμετέχει στο ιαπωνικό πρωτάθλημα αντοχής από το 2021. Μέχρι το 2023 διέθετε ρεζερβουάρ στο οποίο το υδρογόνο αποθηκεύονταν σε αέρια μορφή. Στη συνέχεια όμως απέκτησε ρεζερβουάρ υγρού υδρογόνου, στο οποίο μπορεί να αποθηκευτεί μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου.
Στην εκδήλωση, η Toyota θα παρουσιάσει και άλλες τεχνολογικές προσεγγίσεις που σχετίζονται με την επίτευξη ουδετερότητας εκπομπών άνθρακα μέσω της πολλαπλής της προσέγγισης και θα προωθήσει τη δημιουργία:
1) πρωτοβουλιών για την υλοποίηση μιας κοινωνίας υδρογόνου και
2) διαχείρισης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που συμβάλλουν στη σταθερότητα του ενεργειακού εφοδιασμού και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Με την προώθηση νέων συνεργασιών και την προώθηση της τεχνολογικής καινοτομίας, η Toyota στοχεύει να ενισχύσει τις προσπάθειές της για να συμβάλει στη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος.
Η Japan Mobility Show Bizweek 2024, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Makuhari Messe στην επαρχία Chiba της Ιαπωνίας από την Τρίτη 15 έως την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου, είναι μια έκθεση όπου η βιομηχανία κινητικότητας και οι νεοσύστατες επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν για να συνδημιουργήσουν προς τον κοινό στόχο ενός βιώσιμου μέλλοντος.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα: Το υδρογόνο μπορεί να προσφέρει ουσιαστικό όφελος στις μεταφορές της Ευρώπης
Υδρογόνο: Πώς λειτουργεί ένα αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου (video)
Προχωρεί το «πράσινο» υδρογόνο - Συστήματα ηλεκτρόλυσης 300 MW στην Ελλάδα