Ράλλυ Ακρόπολις και Colin McRae - Μια ιστορία αγάπης


Το 2000 ο Ιπτάμενος Σκωτσέζος πέτυχε την πρώτη του νίκη στην Ελλάδα ως οδηγός της Ford, ξεκινώντας ένα ασύλληπτο σερί τριών ετών που έμεινε στην ιστορία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ, ICONIC AUCTIONERS
  • 4/9/2023

Το Ράλλυ Ακρόπολις του 2000 ήταν ένας αρκετά απαιτητικός αγώνας. Αποτελούνταν από 19 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 390,27 km, ενώ ο καυτός, άκρως καλοκαιρινός Ιούνιος έκανε τα πράγματα ακόμα δυσκολότερα.

Για να κερδίσει κανείς καλούνταν να συνδυάσει την ταχύτητα, η οποία ήταν φυσικά απαραίτητη για τη νίκη, την αξιοπιστία, αλλά και την καλή και σωστά μελετημένη στρατηγική. Η Ford έδειξε εκείνη τη χρονιά ότι κατείχε και τα τρία, πανηγυρίζοντας ένα σχετικά εύκολο 1-2, το οποίο όμως δεν ήρθε τόσο ομαλά όσο θα ήθελε η ομάδα.

Με τα πληρώματα των Colin McRae-Nicky Grist και Carlos Sainz Sr-Luis Moya να καταφέρνουν να ελέγξουν με άριστο τρόπο τα Focus RS WRC '00 τους, χωρίς να αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα, η νίκη για την ομάδα του μπλέ οβάλ ήταν σχεδόν δεδομένη.

Ο θρύλος, Colin McRae, κατάφερε να τεθεί επικεφαλής από την SS3, σημειώνοντας 5 νίκες την πρώτη και δεύτερη μέρα του ράλλυ. Ο Σκοτσέζος «πετούσε» σημειώνοντας εξωφρενικούς χρόνους και κάνοντας εξαιρετικά περάσματα σε κάθε ΕΔ.

Ο άλλος, επίσης θρύλος, Carlos Sainz Sr, δε φαινόταν τόσο ευχαριστημένος με την επίδοσή του, αφού είχε έρθει δεύτερος, πίσω από τον McRae, σε αρκετές ΕΔ, καταφέρνοντας να κερδίσει μάλιστα την SS9 για μόλις 0,3 sec έναντι του McRae. Η Ford έδωσε εντολή να διατηρηθούν οι θέσεις ως έχουν, αφού ο McRae ήταν σταθερά ταχύτερος του Ισπανού, όμως ο τελευταίος επέλεξε διαφορετική τακτική.

Την τρίτη και τελευταία μέρα του ράλλυ, όταν το πλήρωμα των McRae και Grist μπήκε σε ρυθμούς διατήρησης του πλεονεκτήματος, ο Sainz ανέβασε ρυθμό, κερδίζοντας την SS13 και την SS16, όπου και πέρασε επικεφαλής.

Στην τελευταία ΕΔ του αγώνα, κι όταν το προβάδισμα του Ισπανού έναντι του Σκοτσέζου είχε ξεπεράσει το 1 λεπτό και 37 sec, μόλις λίγα μέτρα πριν τον τερματισμό, ο Sainz σταμάτησε στην άκρη του δρόμου, βγήκε από το αυτοκίνητο κι άνοιξε το καπό, προσποιούμενος μηχανική βλάβη. Φυσικά, καμία βλάβη δεν υπήρξε, αφού μόλις πέρασε το 1:37 του προβαδίσματος, ξαναμπήκε στο αυτοκίνητο και τερμάτισε τον αγώνα κανονικά, 23 sec πίσω από τον McRae, χαρίζοντάς του τη νίκη που δικαιωματικά του ανήκε.

Πηγή φωτογραφιών: Iconic Auctioners