Λάδια στα μπουζί; Δες τι πρέπει να κάνεις


H είσοδος των λιπαντικών ενός κινητήρα στην περιοχή όπου βρίσκονται τα μπουζί μπορεί να οφείλεται σε μια σειρά από βλάβες οι οποίες πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα.

  • 22/6/2022

Τα λιπαντικά σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι πολύ σημαντικά για τη λειτουργία του και αυτός είναι ο λόγος που κάθε οδηγός πρέπει να πραγματοποιεί εγκαίρως την αντικατάστασή τους κάνοντας την καλύτερη δυνατή επιλογή.

Σημαντικό είναι επίσης τα λιπαντικά να μένουν στο μέρος του κινητήρα όπου έχει προβλέψει ο κατασκευαστής αφού αν διαπιστώσουμε ότι έχουν περάσει και σε άλλους τομείς τότε υπάρχει «θέμα» που πρέπει να αντιμετωπίσουμε άμεσα ώστε να μην έρθουμε αντιμέτωποι με μεγαλύτερες βλάβες.

Μια από αυτές τις περιπτώσεις που… χτυπάει συναγερμός και πρέπει να αναλάβουμε άμεσα δράση είναι όταν διαπιστώσουμε ότι τα λάδια έχουν περάσει στο μέρος που βρίσκονται τα μπουζί (αναφλεκτήρες). Προφανώς και δεν χρειάζεται να πανικοβληθούμε πριν διαπιστώσουμε τη βλάβη που έχει προκαλέσει αυτή τη διαρροή. Πάμε όμως να δούμε ποιες είναι οι πιο πιθανές αιτίες.  

1. Υπερβολική ποσότητα λαδιών

Αν κατά την καθιερωμένη αλλαγή των λαδιών δεν υπολολγστηκε σωστά η ποσότητα, με αποτέλεσμα να μπει μεγαλύτερη, είναι αναμενόμενο ένα μέρος της να αναζητήσει τρόπο διαφυγής. Μέσα από αυτή την διαδικασία είναι σύνηθες το λιπαντικό να περνάει στις υποδοχές των μπουζί. Όπως είναι γνωστό τα μπουζί παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη σωστή λειτουργία του κινητήρα με τον σπινθήρα που δημιουργούν και έτσι η παρουσία λαδιού στις υποδοχές πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα.

2. Φθαρμένα λαστιχάκια στεγανοποίησης

Κάθε κατασκευαστής προκειμένου να κρατάει ερμητικά κλειστή την περιοχή όπου βιδώνουν τα μπουζί χρησιμοποιεί δακτύλιους στεγανοποίησης. Η θέση τους είναι διαφορετική ανάλογα με τον κινητήρα ή την εταιρία. Αυτά είναι συνήθως κατασκευασμένα από σιλικόνη ή καουτσούκ κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να φθαρούν με την πάροδο του χρόνου και τις υψηλές θερμοκρασίες. Αν συμβεί αυτό είναι πιθανό ένα μέρος των λιπαντικών να περάσει και στα μπουζί.

3. Καμένη φλάντζα στο καπάκι των βαλβίδων

Η συγκεκριμένη φλάντζα διαχωρίζει την κυλινδροκεφαλή με το καπάκι των βαλβίδων, δημιουργώντας στεγανοποίηση μεταξύ τους που δεν επιτρέπει τη διαρροή λιπαντικού. Όπως όλες οι φλάντζες έτσι και αυτή μπορεί να φθαρεί από τις υψηλές θερμοκρασίες και συνεπώς η στεγανοποίηση να μην είναι αποτελεσματική και το λιπαντικό να εισέλθει στην περιοχή των μπουζί.

4. Καμένη φλάντζα κεφαλής

Εδώ πάμε σε πιο πολύπλοκες βλάβες με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό για το κόστος επισκευής τους. Η φλάντζα κεφαλής «κάθεται» ανάμεσα στο μπλοκ του κινητήρα και την κυλινδροκεφαλή. Δυστυχώς και αυτό το εξάρτημα μπορεί για πολλούς λόγους να φθαρεί και να επιτρέψει τη διαρροή του λιπαντικού σε άλλα μέρη μεταξύ των οποίων και στα μπουζί.

5. Φθορά πιστονιού

Τα πιστόνια βρίσκονται μέσα στον θάλαμο καύσης και απορροφούν μεγάλες ποσότητες θερμότητας. Παράλληλα στεγανοποιούν τον κύλινδρο με τον στροφαλοφόρο θάλαμο και συνεπώς αν υποστούν φθορά (ράγισμα) το λιπαντικό θα διαφύγει μέσα στον θάλαμο καύσης και ενδέχεται στη συνέχεια να περάσει στα μπουζί.

Οι παραπάνω είναι μερικές από τις βλάβες οι οποίες θα προκαλέσουν την είσοδο των λιπαντικών μέσα στην περιοχή των μπουζί. Όπως και να έχει η βλάβη που την έχει προκαλέσει πρέπει να εντοπιστεί από τον μηχανικό που συντηρεί το αυτοκίνητο μας, ώστε να προχωρήσει στην αποκατάσταση της ζημιάς