Ο σωστός τρόπος για να πλύνεις ένα αυτοκίνητο με ματ βαφή (photos)


Η CUPRA σε συνεργασία με την Autoglym παρουσιάζουν τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται κατά το πλύσιμο ενός αυτοκινήτου με ματ βαφή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: CUPRA
  • 22/9/2022

Η συντήρηση και το πλύσιμο ενός οχήματος με ματ βαφής είναι συχνά δύσκολη υπόθεση, λόγω της ευαισθησίας που παρουσιάζει το συγκεκριμένο φινίρισμα όσον αφορά στις γρατζουνιές αλλά και το θάμπωμα. Η CUPRA σε συνεργασία με την Autoglym, αγγλική εταιρεία που ειδικεύεται στη συντήρηση και την αποκατάσταση της εμφάνισης και του φινιρίσματος οχημάτων, δημιούργησε έναν οδηγό ιδανικού πλυσίματος και φροντίδας για τα οχήματα που φέρουν ματ βαφή στο αμάξωμά τους.

«Η βασική διαφορά μεταξύ ενός αυτοκινήτου με ματ φινίρισμα και ενός με παραδοσιακό glossy φινίρισμα είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιδρούν στο φως,» είπε ο Inderjit Johl, επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης της Autoglym.

«Κάτω από το μικροσκόπιο, μία γυαλιστερή βαφή έχει ένα πολύ λείο φινίρισμα, που προκαλεί στο φως να αντικατοπτρίζεται στην επιφάνεια. Αντιθέτως, μία ματ βαφή έχει τραχιά επιφάνεια, σχεδιασμένη να απορροφά το φως – είναι σαν μία οροσειρά που αποτελείται από κορυφές και πεδιάδες».

Το πρώτο βήμα για ένα σωστό πλύσιμο ξεκινά πριν... το πλύσιμο: Η Autoglym προτείνει την εφαρμογή ενός αφρού «snow foam», όπως αποκαλείται, σε όλο το μήκος του αμαξώματος και έπειτα το ξέβγαλμα κάτω από υψηλή πίεση νερού. Έτσι απομακρύνεται το μεγαλύτερο ποσοστό βρωμιάς και λεκέδων, ώστε να αποφευχθούν τυχόν γρατζουνιές , οι οποίες μάλιστα είναι δύσκολο να αποκατασταθούν πλήρως.

Έπειτα, με ένα ειδικό γάντι πλυσίματος, εφαρμόζεται το σαμπουάν που αποτελεί τη βάση του πλυσίματος. Για να απομακρυνθούν όποιοι επίμονοι λεκέδες, υπάρχουν εξειδικευμένα προϊόντα, τα οποία προστατεύουν και καθαρίζουν ταυτόχρονα.

Για την προστασία του χρώματος και του φινιρίσματος, ένα κερί βασισμένο στο νερό, το οποίο ψεκάζεται σε όλη την επιφάνεια του αμαξώματος, πριν αυτό στεγνώσει, και απλώνεται ομοιόμορφα με ένα πανί από μικροΐνες, και με ένα άλλο στεγνώνεται και γυαλίζεται.

«Οι οδηγοί αυτοκινήτων με ματ βαφή συχνά αγχώνονται λόγω της ιδιότητάς του να καταστρέφεται εύκολα, και ενώ αυτό ισχύει, είναι εύκολο να αποτραπεί, ακολουθώντας ορισμένα απλά βήματα κατά το πλύσιμο του οχήματος, και χρησιμοποιώντας τα σωστά προϊόντα,» συμπλήρωσε ο Johl.

Αντίστοιχα, ο Richard Harrison, γενικός διευθυντής της CUPRA και της SEAT στο Ηνωμένο Βασίλειο, είπε: «Οι επιλογές της γκάμας ματ βαφών της CUPRA είναι ιδανικές για κατόχους που θέλουν να ξεχωρίζουν από το πλήθος. Είναι ένα φινίρισμα που επιδεικνύει τέλεια τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του Formentor και του Leon και πραγματικά δίνει έμφαση στα αιχμηρά χρώματα του εξωτερικού τους. Χρησιμοποιώντας τον οδηγό που δημιουργήσαμε με την Autoglym, ελπίζουμε ότι οι οδηγοί θα είναι έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση σχετικά με τη συντήρηση του φινιρίσματος των αυτοκινήτων τους.»