Η Pagani Utopia χάνει την οροφή της και γίνεται «ανοιχτό» όνειρο (photos)


Η Pagani παρουσίασε τη Utopia Roadster, η οποία ζυγίζει ακριβώς όσο η coupe, παρά το γεγονός ότι έχει προστεθεί ο μηχανισμός της προσθαφαιρούμενης οροφής.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: PAGANI S.P.A
  • 31/7/2024

Η Pagani Utopia είναι ένα από τα πιο εμβληματικά δημιουργήματα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο πανίσχυρος twin turbo κινητήρας V12, το μηχανικό κιβώτιο και το πολυτελές εσωτερικό της, την καθιστούν πραγματικά εντυπωσιακή. Κι όμως, η Pagani απέδειξε ότι μπορεί να γίνει ακόμη πιο εντυπωσιακή, παρουσιάζοντας τη Roadster έκδοσή της.

Το αμάξωμα κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα είναι φινιρισμένο σε απόχρωση Habanero Red, ενώ έχουν διατηρηθεί όλα τα σχεδιαστικά στοιχεία της κλειστής Utopia. Οι στρογγυλοί μπροστινοί προβολείς, η χαρακτηριστική γρίλια, τα πίσω φωτιστικά σώματα κι η τετραπλή εξάτμιση, όπως κι οι πόρτες «πεταλούδα» που βρίσκει κανείς στο αρχικό μοντέλο, υπάρχουν και στη Roadster έκδοση.

Η Pagani έχει επιλέξει τροχούς 21 ιντσών για το μπροστινό και 22 ιντσών για το πίσω μέρος, οι οποίοι συνοδεύονται από ελαστικά Pirelli P Zero Corsa Cyber. Αυτά είναι τα ελαστικά νέας τεχνολογίας της Pirelli που μπορούν να ανιχνεύουν διάφορα στοιχεία, όπως το ABS, και το traction control κι επικοινωνούν με το αυτοκίνητο, προκειμένου να εξασφαλίζεται μέγιστη απόδοση κι ακραίες επιδόσεις.

Κάτω από το κάλυμμα κρύβεται ο ίδιος twin turbo κινητήρας V12 χωρητικότητας 6,0 L που υπάρχει και στο coupe. Αποδίδει 864 PS και 1.100 Nm ροπής, με την ισχύ να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός ηλεκτρομηχανικού διαφορικού. Η Pagani δεν αναφέρει την επίδοση της Utopia Roadster στα 0-100 km/h, όμως επιβεβαιώνει την τελική της ταχύτητα, που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 350 km/h, μόλις 4 km/h κάτω από την τελική της Utopia Coupe.

Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός μηχανικού ή ενός αυτοματοποιημένου μηχανικού κιβωτίου, αμφότερα με 7 σχέσεις. Στη δεύτερη περίπτωση, ο πανέμορφος, γυμνός λεβιές ταχυτήτων εξαφανίζεται από το κεντρικό τούνελ κι επανατοποθετείται πίσω από το τιμόνι στη μορφή μοχλών.

Ακόμη ένα εντυπωσιακό στοιχείο της Utopia Roadster είναι το γεγονός ότι το βάρος της έχει διατηρηθεί ακριβώς ίδιο με εκείνο της Coupe, παρόλο που έχει προστεθεί ο μηχανισμός της προσθαφαιρούμενης οροφής. Ανέρχεται στα 1.280 kg, με την Pagani να αναφέρει ότι αυτό οφείλεται στο carbo-titanium σασί.

Μόλις 130 μονάδες της εκθαμβωτικής Pagani Utopia Roadster θα κατασκευαστούν συνολικά, με την τιμή να εκτοξεύεται στα 3,1 εκατ. ευρώ έκαστη. Το πρώτο όχημα της παραγωγής θα κάνει πρεμιέρα κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Αυτοκινήτου του Monterey τον ερχόμενο Αύγουστο.