Σοκ: Πόσο θα κοστίσει στην Volkswagen η στροφή της Porsche στις ΜΕΚ


Η Porsche ρίχνει ξανά το βάρος στα θερμικά και υβριδικά μοντέλα, καθυστερεί τα αμιγώς ηλεκτρικά και η Volkswagen θα πληρώσει... πολύ ακριβά το μάρμαρο!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: PORSCHE AG/RUDAKOV ROMAN
  • 22/9/2025

Η απόφαση της Porsche να ρίξει ξανά το βάρος στις σε μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (αμιγώς θερμικά και υβριδικά), καθυστερώντας ή και ακυρώνοντας τις παρουσιάσεις EV ήταν μια πολύ χαρμόσυνη είδηση για όλους τους petrolheads.

Ωστόσο, για τον Όμιλο Volkswagen, στον οποίο ανήκει η Porsche σε ποσοστό 75,4%, η εξέλιξη αυτή μόνο χαμόγελα δεν έφερε. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, το VW Group έκανε γνωστό ότι θα υποστεί ζημιά 5,1 δις ευρώ από τη συγκεκριμένη αναδιάρθρωση στην γκάμα της Porsche! Σε αυτό το πλαίσιο, μείωσε τις προβλέψεις του για το λειτουργικό κέρδος στο 2% με 3%, από 5% που είχε εκτιμήσει αρχικά. Κάτι αντίστοιχο έκανε και η Porsche, μειώνοντας το δικό της από 5%-7% σε όχι μεγαλύτερο από 2%.

Επιπλέον, αργά το απόγευμα της Παρασκευής (19/9), οι μετοχές της Porsche στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης εμφάνιζαν πτώση κατά 3,1%, ενώ αυτές της Volkswagen υποχωρούσαν κατά 2,1%. Συν τοις άλλοις, η ίδια η Porsche έχει ήδη ανακοινώσει ότι τα λειτουργικά κέρδη του οικονομικού έτους 2025 θα μειωθούν κατά 1,8 δισ ευρώ, ενώ συνολικά αναμένει έκτακτα έξοδα περίπου 3,1 δισ. ευρώ για το ίδιο διάστημα.

«Βλέπουμε τεράστιες αλλαγές στο περιβάλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τώρα είναι η ώρα να θέσουμε σε εφαρμογή στρατηγικές αποφάσεις. Θα είναι ένας δύσκολος και μακρύς δρόμος και θα απαιτήσει την πλήρη εστίασή μας και την ισχυρή μας προσπάθεια», τόνισε μιλώντας με αναλυτές και δημοσιογράφους σε τηλεδιάσκεψη ο Oliver Blume, που κατέχει τη θέση του CEO τόσο στην Porsche, όσο και τον Όμιλο Volkswagen.

Με τα νέα δεδομένα, το νέο SUV με τις 3 σειρές καθισμάτων, που θα τοποθετηθεί πάνω από την Cayenne, δε θα λανσαριστεί ως ηλεκτρικό, αλλά, στην αρχή τουλάχιστον, ως θερμικό και PHEV. Επιπλέον, τα υπάρχοντα μοντέλα με ΜΕΚ θα μείνουν στην αγορά για πολύ μεγαλύτερο διάστημα, ενώ ορισμένα εξ’ αυτών - όπως οι Panamera και Cayenne - θα περάσουν και σε επόμενη γενιά. Τέλος, θα καθυστερήσει η ανάπτυξη της νέας αμιγώς ηλεκτρικής πλατφόρμας, αν και τόσο η ηλεκτρική Cayenne όσο και το νέο σπορ EV στο segment της 718 θα παρουσιαστούν κανονικά.

Η Porsche δέχεται «πίεση» τόσο από την πτώση της στην αγορά της Κίνας όσο και από τους δασμούς των ΗΠΑ. Μάλιστα, ο Blume ανέφερε ότι ο Όμιλος Volkswagen βρίσκεται σε επαφές με την κυβέρνηση των ΗΠΑ για ένα επενδυτικό πακέτο, που θα μπορούσε να «καλύψει» και την Porsche. Ωστόσο, δεν θέλησε να μπει σε λεπτομέρειες.

Πηγή: Reuters

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΙΑΑ 2025 - Αποστολή: Η αντεπίθεση του Volkswagen Group με παγκόσμιες πρεμιέρες και τεχνολογία αιχμής

Οδηγούμε στην Κρήτη την πανίσχυρη Porsche 911 Spirit 70 και την αποκάλυψη των sportscars 911 Carrera T

Ο Hamilton πούλησε όλα τα αυτοκίνητά του - Αυτό είναι το μοναδικό μοντέλο που θέλει στο γκαράζ του